Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
chamion schreef:Houden jullie nog rekening met combinatieteelt? (dus bepaalde combinatie planten zorgen ervoor dat ze beter groeien of de uien die de wortelen beschermen tegen wortelvlieg enz. Maar ook dat je absoluut geen aardbeien en kolen naast elkaar moet neerzetten? Of peterselie en sla niet bij elkaar kunnen (sla op opgegeten door ongedierte en trekt energie weg van de peterselie waardoor deze ook niks doet)
Qua die rij courgette, het ziet er heftig uit maar in de praktijk komen daar mijn maximaal 5 planten te staan die alle ruimte krijgen.
. Ik was er wel tevreden over iig
. Weinig ongedierte of verlies gehad.
. Ik zou er iig wel ook gewone aarde en wat zand doorheen mengen, dan krijg je een mooi luchtig en goed voedzaam geheel
Plastic en karton ga ik vrijdag weer verzamelen en hopelijk wordt er deze week ook weer mest gestort (bij onze volkstuin zijn er ook verschillende stukjes grond verhuurd waar stallen en paarden op staan, deze mogen hun mest gratis bij ons kwijt)
)
. Ik maak ook zo'n tunnel denk ik, dan kunnen ze ook mooi de borders doen, gewoon ook zo'n verplaatsbaar ding, lijkt me prima
.
Ik ga proberen met eierschelpen te breken en zandpadjes te leggen. Koffie komt hier uit cups dus dat is geen optie
Die korrels ga ik ook eens zoeken
) hyppolyte schreef:Bij mij gaan de plantjes als een jekko! Alleen de aardbei blijft wat achter (alleen het dure zakje, die ander doet het wel braaf)
Ik ga pas later met die ren bezig, vriend van me heeft hout voor me, dus kan 'm wel alvast bij hem in elkaar zetten, dat scheelt. Ik maak ook zo'n tunnel denk ik, dan kunnen ze ook mooi de borders doen, gewoon ook zo'n verplaatsbaar ding, lijkt me prima
.
Die kast zag er trouwens ook tof uit! Leuk bedacht zo!

Maar gaat dat wel paprikaatjes geven?
.
. In de tussentijd praat en zing ik tegen mijn plantenbaby's
chamion schreef:Slakkenkorrels onder een stukje regenpijp met vochtige grond.
Dames (oke en enkele heer die hier zit)
Voor iedereen die nog water opslag zoekt voor zijn of haar tuin. Ik kwam deze tegen;
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... =lr&pos=28
Helaas voor mij te ver weg. Maar gratis is echt heel wat, want die dingen zijn zelfs 2de hands vaak boven de 100 euro!
maar goed dat is grotendeels voor de paarden) en we willen ook wat groente en fruit gaan kweken komend jaar.
) soorten groente en fruit om mee te beginnen?
en je kunt het snijden en dan groeit het weer aan en kun je de hele zomer blijven doen, hetzelfde geld voor raapstelen
en sla is natuurlijk ook makkelijk en lekker chamion schreef:Slakkenkorrels onder een stukje regenpijp met vochtige grond.
Dames (oke en enkele heer die hier zit)
Voor iedereen die nog water opslag zoekt voor zijn of haar tuin. Ik kwam deze tegen;
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... =lr&pos=28
Helaas voor mij te ver weg. Maar gratis is echt heel wat, want die dingen zijn zelfs 2de hands vaak boven de 100 euro!
Eenden schijnen vooral veel slakken te eten. Onze kippen waren er niet gek op. Mijn ervaring met kippen in de moestuin is dat het prima gaat zolang die groot genoeg is en de plantjes niet te klein. Kippen nemen graag overal een hapje van, dus zolang er genoeg te eten is gaat dat prima. Kippen en net ontkiemende plantjes zijn echter nooit een goede combinatie. Die zijn gewoonweg te lekker en op de één of andere manier nodigen die kleine plantjes erg uit tot krabben en daar kunnen ze niet tegen. 
Macs schreef:Jongens, ik had paprikazaad uit een paprika gehaald en ze zijn ontkiemdMaar gaat dat wel paprikaatjes geven?
Quir schreef:Alleen, wat zijn redelijk makkelijke (en dankbare) soorten groente en fruit om mee te beginnen?
Eigenlijk heb ik al in mijn hoofd om er nog eentje te maken. Maar dan voor buiten en nog iets groter en niet met een kast maar met een konijnenren eronder. Dan kunnen onze konijnen die tijdelijk (al bijna twee jaar
) in de stal wonen eindelijk eens bij ons op het terras komen te staan.