Attack of the flying cookies - Bokkers op dieet deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pianka

Re: Attack of the flying cookies - Bokkers op dieet deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 21:09

Denice en Pascaline, heel veel sterkte en ik weet zeker dat jullie het beide kunnen! Jullie zijn al zo sterkt dat je het WILT veranderen, en dat is vaak de eerste stap al OK dan!

Mijn avondeten was vandaag helaas patat met een kaassoufle. Ze waren per ongeluk ontdooit dus moest het gegeten worden. Ochja kan verder ook niet zo veel kwaad af en toe Knipoog Heb dr alleen niet van kunnen genieten, het smaakte me niet

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 21:12

Ik ben hier de hele week al niet geweest geloof ik, maar het is vakantie.. en naja, let maar even niet op m'n eten. Heb al met m'n moeder overlegd en na de vakantie gaan we weer beginnen met een weddenschap.

Ik heb overigens het idee dat ik niet echt aan ben gekomen van al dat snoepen afgelopen dagen.. naja vakantie is gelukkig bijna voorbij.
Ik mis echt het ritme in vakanties. Nagelbijten / Gniffelen

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 21:19

pianka schreef:
Denice en Pascaline, heel veel sterkte en ik weet zeker dat jullie het beide kunnen! Jullie zijn al zo sterkt dat je het WILT veranderen, en dat is vaak de eerste stap al OK dan!

Mijn avondeten was vandaag helaas patat met een kaassoufle. Ze waren per ongeluk ontdooit dus moest het gegeten worden. Ochja kan verder ook niet zo veel kwaad af en toe Knipoog Heb dr alleen niet van kunnen genieten, het smaakte me niet

lekker!
al kan ik begrijpen dat je daar geen zin in hebt, als je die "troep" niet meer gewend bent.

ik ga zo slapen! voordat ik verleid wordt en ga eten, en ik moet wat bijslapen, morgen 10 uur achter mekaar werken Boos!
en ik ben deze week elke dag uitgeweest, dus even rust en morgen weer ertegenaan Nagelbijten / Gniffelen

kenso0wlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 21:19

denice schreef:
Pascaline schreef:
Ik ga naar een psychotherapeute en naar een kinesioloog, maar die werken absoluut niet op het eetprobleem, maar om de onderliggende problemen, waardoor een eetsprobleem ontstaat...
ik wil het gerust allemaal uitleggen, maar heb nu even geen tijd Bloos

hey..! ik vind het echt kl ote voor je, ik herken mezelf echt zoo goed in jou!!
ik heb het nou al twee dagen niet gedaan en ik moet zeggen ik ben trots op mezelf. ik wil er zo graag alleen uitkomen zonder al die hulp, maar het beste is topch echt hulp zoeken.
ik heb echt heel erg veel aan iedereen hier die het wel gezond doet en daarom gaat het met mij altijd beter als ik hier regelmatig post.

als je wilt praten, pm staat open, had er laatst al een voor je gehad..
ik dacht eerst dat dat de makkelijkste manier was om af te vallen, en tegenwoordig is het voor mij een way of life geworden. ik ga nu sterk wezen en er alles aan doen die weg te krijgen en gezond en fit te zijn!

Ik denk inderdaad dat dit topic echt heel erg steund!
Ik heb ook veel tijden gehad waarin het echt niet goed ging, tijden waarin ik zo ongeveer niets at, maar ook dagen waarin ik zoveel at als ik te pakken kon krijgen.
Is dus niet goed voor mijn stofwisseling geweest en dat merk ik nu!

Maar nu, na 3 weken achter elkaar gezond eten-bewegen gaat het hartstikke goed. Ik val dan wel héél langzaam af, maar ik heb geen last van freetbuien & ik voel me heerlijk! Lachen

Heel veel sterkte allebei dames! Ach gut

* Ik ben trouwens aan het oppassen, kindje van net 4 & eentje van nog geen 1 jaar.
Kindje van 1 sliep al snel maar die andere ROFL
Keihard schreeuwen: ISABELLE ik wil niet slapen Nagelbijten / Gniffelen, ben uiteindelijk naar bovengegaan, heb gezegd dat ik het echt niet meer leuk vond, kusje gegeven & nu is het eindelijk stil Clown
Ga zo maar tv kijken want er zijn totaal geen leuke mensen op msn Knipoog

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 21:24

het gaat nogsteeds met ups en downs en ik denk dat die gedachtes nooit echt verdwijnen, maar als ik ze alleen al flink naar de achtergrond zou krijgen en daar kan houden ben ik al gelukkig. het is moeilijk er met je omgeving over te praten omdat ze je dan gelijk zien als een raar of gek iemand. dat houdt mij ook tegen, of ze nemen het niet serieus omdat ik niet zo supermager latje ben..

ik merk ook dat als ik goed gezond eet achtereen dat ik me fitten enzo voel.
en goed opgelost zo Knipoog hup slapen dat kan ik chillen!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 21:42

Boos! Mijn moeder kwam net aanzetten met toastjes en boursin. Had ze speciaal voor mij gekocht... kon het dus niet afslaan en had toen al een half zakje chips achter de kiezen.
En precies wat Pascaline beschrijft, dan ben ik bezig en blijf ik eten, ook al zit ik vol en weet ik dat ik er spijt van krijg. Heb er dus stuk of 5 speculaasjes en 3 kersenbonbons achteraan gegooit. Na die toastjes dus nog Misselijk
Kom nu uit over de 2200kcal! Ben daarom ook nog maar even oefeningen aan het doen, wil niet door zo'n uitschieten aankomen, of minder snel afvallen namelijk.

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 21:49

Boos! Mijn moeder kwam met het avondeten aan met patat en hamburger. En zit net het bakje nootjes leeg te eten. grmbl.. ga ook nog even met huishouden bezig. Knipoog

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 22:05

Agh meiden, af en toe een uitschieter is niet erg Ach gut
Heb ik vorige week ook gehad, zeg maar gerust 4 dagen uitschieters Nagelbijten / Gniffelen

Mijn dag is heel vaag, maar 900kcal op, maar werd natuurlijk pas om 15:00 wakker Bloos

O/L: 2 crackers met smeerkaas20+ en komkommer
D: spinazie, aardappels, runderhamburger
T: chocolate chip cookie
T: appel & peer, snack 'a jack cheese

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 22:30

Iemand een idee waarom de zoekfunctie het weer niet doet?

Ik heb volgens mij iets teveel spieroefeningen gedaan vandaag. Voel mijn spieren in mijn buik echt heel goed nu Huilen van het lachen

Planning morgen:
o: 2x knackebrod, melk, thee
t: appel, meloen
l: salade, 2x knackebrod
t: wortels (winterpeen Vingers aflikken )
d: broccoli-roomsoep die ik zelf ga maken, met stukjes stokbrood waar creme fraiche en kaas op zit
t: /

Beweging: 1 uur paardrijdles als dat doorgaat, want ik mag Sietske rijden (rijdt nooit in de les mee) maar daarvoor heb ik het zadel van patser nodig en dat paard staat ook in de les ingedeeld. Lekker handig dus.
Ik moet Viralda ook nog beweging geven en verder doe ik weer mijn oefeningen.

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 22:32

Annetje schreef:
wil niet door zo'n uitschieten aankomen, of minder snel afvallen namelijk.

Als je spijsvertering goed is (dus gestabiliseerd), dan KOM je dus niet aan van uitschieters.
2 jaar geleden was die van mij zo in orde, dat ik na een maand lang 2x in de week BBQen (en dat is bij mij niet 1 stukje vlees Haha!) niks was aangekomen. En zakken snoep van de Lidl gingen erin. Maar voor de rest at ik netjes, op tijd, gezond en niet te weinig.

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 22:34

Annetje, ik vind dat je ook wel erg weinig eet voor je beweging. Je kunt beter wat hoger gaat zitten, dan kom je ook niet zo aan als je weer een aantal uitschieters hebt. Want dan gaat je lichaam als een razende alles opslaan, terwijl je dat veel minder hebt wanneer je gewoon op een fatsoenlijk aantal kcal zit.

Holly: heb nu maat 36 meestal, maar zit ook 1 kg van m'n streefgewicht af Haha!

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 22:36

Riëtte schreef:
Nee, ik kom niet op 24 uur, vul alleen de grote lijnen in, ter compenstaie van bv het broodbeleg dat ik niet meereken, en af en toe een glas ranja-light, waar toch echt meer inzit dan helemaal niks Knipoog
Ik heb geen zin om zo verschrikkelijk pietje precies met de calo's om te gaan, als het maar in grote lijnen klopt.

Kom aan inname toch wel wat hoger uit(1900), heb heerlijk zitten taaien in de pannenkoeken (417 gram, oeps!), nadeel dat er veel calo's inzitten, voordeel dat ik stampie vol zit en de eerste paar uur zeker geen zin meer heb in vreterij...

Ooh oke. Ja ik tel altijd tot ik ong. op 23/24 uur kom anders heeft het volgens mij nog geen zin.
En ik vul geen 'aankleden', 'trappen lopen' en dat soort dingen in omdat dat toch maar 2 minuutjes zijn. Dus alle tijd die ik overhoud, vul ik in met 'zitten'. Krijg je volgens mij wel een redelijk beeld.

Ik ben ook niet zo heel pietje precies met de calo's want ik weeg mijn eten bijv. niet. Ik heb een keer mijn muesli gewogen en nu weet ik hoeveel ik in het schaaltje moet doen voor een normale portie (nou, die zijn volgens het pak 35 gram en ik neem 45/50 gram).

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 22:38

Ik kijk altijd hoeveel dagen ik met zo'n pak allbran doe en deel dan het totaal gewicht door het aantal dagen Haha!

Eigenlijk best omslachtig *LOL*

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 22:39

Juist, Sizzy snapt het!
Je moet toch tussen je BMR en je 'op gewicht kcal' zitten en niet 50 tot 100 kcal boven je BMR want dat is veel te weinig.

Ik neem ook wel eens zo'n 1500 kcal, maar dat is dan ook een balansdag. Normaal zit ik toch écht wel op de 1700 (1800, 1900).

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 22:41

Hahaha slim toch Siz!
Ik reken ook wel vaak iets uit met behulp van de verpakking, maar het is niet echt zo dat ik op het grammetje ga meten. Je moet niet overdrijven he Lachen

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 22:42

Nee heb ik ook niet eens de tijd voor om alles af te wegen Haha! maar is wel handig om in grote lijnen te meten, ik eet namelijk vaak meer dan op zo'n verpakking als 'maaltijd' wordt beschouwd Clown

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 22:44

Hahaha ja dat heb ik dus ook (vooral met muesli). 30/35 gram is niet genoeg als ontbijt hoor!

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 22:51

Nee dan val ik na 1 uur al om Haha! Maar goed ik ga lekker tukkie doen!

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 22:52

Precies!
Ik heb helemaal zin in een gekookt ei'tje door een ander topic.

Maarre.. trusten!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 23:41

Nog 1 kilootje, wat goed Sizzy OK dan!

Pascaline/Denice, ik heb er geen ervaring mee, maar ik mag toch aannemen dat er ook voor jullie een weg is. Wat zou het toch mooi zijn als we volgend jaar op vandaag terug kunnen kijken, al denkende, zie eens wat we hebben bereikt.

Ben ik dan echt één van de weinige die helemaal geen kcal telt elke dag?

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 23:58

Ik denk het Holly Haha!
Ik merk toch wel dat ik het veel beter in de hand heb, zeker nu ik het ook afweeg, ben ik écht af gaan vallen. Merk ook dat ik nu best een dagje uit kan schieten (zoals gisteren) en gewoon af kan blijven vallen Ja

Morgen werken, dus beweging zit wel goed.
's avonds eten we preischotel, lastig om te rekenen wat daar inzit aangezien ik niet precies weet wat ik eet, er gaat in ieder geval prei (duh Tong uitsteken ), aardappelschijfjes, blueband finesse en kaas in. Heb nu maar ingevoerd, maar weet het niet precies
Ach, geeft ook niet voor 1 keertje Lachen

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 01:26

In de prei schotel die ik laatst maakte voor 3 personen, zat 700gram aardappel schijfjes, 500 gram prei en 350 gram ghakt in plus een ei.

Maar aten jullie altijd al vrij gezond dan?
Ik namelijk niet.
Ik at eigenlijk enkel avond eten en dan lette ik ook nooit op wat ik op mijn bord liet belanden. Pizza, ach ja lekker. doe maar.
Shoarma, mjummie doe maar lekker veel dan, enz.....
Het enige wat ik gedaan heb is simpel weg gewoon gezonder gaan eten. Ontbijten, luchen en avond eten. Fruit is iets geheel nieuws voormij, het zelfde geld voor het drinken van water.
Let niet op de kcal, maar kijk wel op de verpakkingen of het niet te veel vet bevat.
De kilo's wapperen eraf (zolang ik braaf gezond eet dus, anders niet)
Na woensdag is er nu dus spontaan 1,5 kilo afgevlogen ergens.
God weet waar, maar dat is weer een ander verhaal.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 08:41

goeiemorgen!
ik heb een flink ontbijt genomen Nagelbijten / Gniffelen en zit nu al op de 590 kcal. (wel ruim genomen) (komt door al dat beleg, zonde had ik ook wel wat anders voor kunnen nemen.)
O: magere yoghurt met een beetje hagelslag:=. ontbijtkoek, 2 bruine bolletjes vruchtenhagel. (oef)
L"3 bb smeerkaas 20+ eierkoek
T: appel

totaal: 1100 ckal dus dat gaat nog! ik eet op mijn werk, ik zit een beetje te twijfelen wat ik ga eten, brood met aardbeien of een maaltijdsalade.
vanaf morgen ga ik er meer bij bewegen want het gaat me zo te langzaam en het is beter voor me.

ik moet een lange dag werken, van tien tot half negen. echt totaal geen zin in maar ik moet wel. gelukkig is het een staand iets, dus best goed voor de ckalverbranding Nagelbijten / Gniffelen

Humphrey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 09:22

Goeiemorgen iedereen!

Ik heb besloten dat ik vandaag maar een soort van fruitdag doe, ter compensatie van gisteren. Ga vanochtend me ook maar even niet wegen, dat komt morgen wel. Planning volgt later wel, heb nu nl nog geen idee.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 09:28

sterkte met je fruitdag, zou ik nooit volhouden!

ik spring op de fiets naar mijn werk!