[HK] Bijna warmer weer, dus snoepen we niet meer!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Claire__

Re: [HK] Bijna warmer weer, dus snoepen we niet meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 09:57

@Blinni: Ik ben 1.65 lang & weeg 58 kg.
Het zou fijn zijn als ik zo'n 3 à 4 kilo zou afvallen, maar het gaat me toch meer erom dat ik een plattere buik krijg. Lachen
Dinsdag rijd ik 1 uur paard en op donderdag en zondag ga ik 1,5 uur naar de sportschool.
Over een dagpanning eten drinken kan ik nog niet zoveel zeggen, want het avondeten kan ik niet zelf bepalen.
Maar voor de rest ga ik gewoon veel minder snoepen.
Dat was het wel zo'n beetje. Clown

Madeira, succes!

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 10:09

succes Paulien!!

Claire ook nog welkom!

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 10:14

Hoi Claire, ik zie in je profiel dat je pas 13 bent. Niet op dieet gaan hoor! Je hebt voedingsstoffen nodig om te groeien. Ik denk dat je met minder snoepen (let vooral ook op wat je drinkt, zit veel suiker in!) al goed zit. Lachen

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 10:34

ik sluit me aan bij imre (wind) claire! als 13-jarige heb je alle stoffen nodig om te groeien en te ontwikkelen. minder snoepen en minder vruchtensappen of frisdranken drinken, scheelt ook al de helft.

succes plien!

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 10:39

Ook ik ben het eens met BA en Wind Ja Gezond eten is natuurlijk niet verkeerd, gewoon minder snoepen etc.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 11:54

Ik ben weer 7 kilo afgevallen... ik kreeg het gisteren even te kwaad toen ik met een paar vrienden uit eten ging... er was NIETS op de kaart dat ik mocht hebben. Vlees, pannekoeken... en ze konden het vlees niet uit de soep halen... Uiteindelijk heb ik 1 plakje stokbrood weggekauwd, wat niet te eten was zonder boter... Huilen Ik was op een gegeven moment naar buiten gelopen omdat ik er zo vreselijk genoeg van had...
Ik heb het overigens wel uitgelegd daar. Toen veranderde ik ineens van verwend nest dat niets lustte in iemand die het allemaal heel lekker vond en ook wel nodig had en wilde hebben maar het niet mag...

Ik heb zoooooon zin om gewoon elke dag te kunnen sporten, 's ochtends goed te kunnen fietsen, hard te kunnen lopen in de ochtend... gewoon kunnen bewegen zonder dat de kilo's eraf vliegen!

Claire__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 11:56

Ik was ook niet van plan echt op dieet te gaan hoor! Lachen
Gewoon minder snoepen en wat meer fruit eten.
Echt op dieet gaan doe ik idd nog niet, is eigenlijk ook niet nodig.
Of is het dan niet de bedoeling dat ik meepraat in dit topic?

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 11:59

Je mag gerust meepraten, ik ben ook niet op dieet. Knipoog Wel je dagen posten dan!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 12:07

Dankjewel meiden Haha!

Claire, tuurlijk mag je mee praten Lachen
Vind het erg verstandig van je (voor iedereen hoor, of je nou wat zwaarder bent niet) dat je gewoon probeert minder te snoepen en wat meer fruit te eten. En dus niet op dieet gaat. Goed van je! Haha!

MissDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 12:30

Haha, nog een Claire die zich hier gaat melden Tong uitsteken

Ik ben ongeveer 1,67 en ik weeg 60 kilo en 16 jaar, niet te dik, dat weet ik, maar ik heb genoeg vetjes op mijn buik zitten, waar ik wel eens vanaf wil, een mooie platte buik zou wel eens leuk zijn.
Toen ik me aanmeldde bij de sportschool, word er gekeken hoeveel vet er in je lichaam zit. Ik woog toen, anderhalf jaar geleden ongeveer, 57 kilo en was 1,65, ik had 15 kilo vet in mijn lichaam, dus ik zou ongeveer 45 kilo kunnen wegen na een snel rekensommetje Nagelbijten / Gniffelen Ik hoef niet zoooo dun te zijn, maar ik denk dat ik er op zijn minst wel 10 kilo in totaal af wil.

Ik kan 1 keer per week naar de fitness (zolang als ik wil), ik heb thuis een roeimachine en een prachtige bosrijke omgeving om in te joggen. Daarnaast rijd ik ook nog 2 keer per week paard en heb ik op school 2 uur gym.
Nou wil ik graag redelijk snel resultaat, wat zou volgens jullie een goed en gezond doel kunnen zijn, hoeveel kilo afvallen in hoeveel tijd?

Ik ben vanochtend meteen begonnen, 45 minuten op de roeimachine (resultaat:blaaaaaren), daarna een eitje en een bakje cornflakes en heel wat water.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 12:41

10 kilo!

Dat zou ik toch maar niet doen, vet is essentieel voor je gezondheid! Veel beter had de sportgeschool je vetgehalte kunnen meten procentueel gezien. 10 kilo wordt echt te gek meid, post hier eens een dag van wat je normaal eet?

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 12:43

10 kilo eraf, dan zou je nog maar 50 kilo wegen, dat is echt heeel weinig Nagelbijten / Gniffelen

ik kan er ook wel 25 kilo vanaf willen, maar dan weeg ik nog maar rond de 70 kilo en dat is bij mijn lengte gewoon niet gezond, net zoals 50 kilo bij 1,67 ook niet echt heel gezond is volgens mij!

MissDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 12:54

Kijk dat is het probleem, ik weet niet precies wat gezond is bij welke lengte, daarom kon ik mijn streefdoel ook niet vaststellen. Wat stellen jullie voor?

Pfoee, ik hou erg van snoepen Tong uitsteken
Op een schooldag:
Ontbijt - 1 boterham of cornflakes of eierkoek + melk
Ie pauze(11 uur) - Kruimelige koek van bolletje + pakje drinken
2e pauze(1 uur) - 1 a 2 boterhammen, meestal gewoon met kaas of 1 grote eierkoek + pakje drinken
Tussendoortje(4 uur) - Wisselt, soms gewoon een stuk fruit, op een andere dag weer 1 boterham met kaas ofzo
Avondeten - 1 stuk vlees/vis, 4 stuks groente, soms salade, sausjes vallen erg in de smaak bij mij Nagelbijten / Gniffelen
Daarna hebben we meestal ook nog koekjes voor bij de koffie ofzo Ja

Als ik niet naar school ga, valt de 1e pauze weg en eet ik als middageten meestal 3 boterhammen, beleg wisselt dan Ja

Wat ik zowiezo van plan ben, is de ketchup, mayonaise en al die sausjes af te schaffen, net zoals chips, suiker, snoep en het koekje na bij de koffie na het avondeten Ja Daar moet thee, water, veel fruit en gezonde mueslirepen ofzo in de plaats voor komen.

Ik ben trouwens vergeten te melden dat ik ook nog eens minimaal een half uur met de hond moet lopen Lachen

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 12:55

Mueslirepen zou ik me niet op verkijken, daar zit een hoop suiker in. Lachen Het is idd wel een goed idee om de sausjes te laten staan, wat dat zijn wel echt de caloriepushers zo op een dag. Wat voor brood eet je?

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 12:58

@ Clairtjuh: iedereen heeft een bepaald percentage vet in zijn lijf. Dat heb je nodig ter bescherming en ondersteuning van je lijf en natuurlijk als reserve. Je bent nog onder de 20, dan mag je een vetpercentage van 25% hebben. Omgerekend is dat in jouw geval dus 15 kilo. Lachen Dat is niet alleen het vet op je buik/bovenbenen, maar ook vet dat dieper in je lichaam zit, bijvoorbeeld om je organen. 45 minuten roeien op een lege maag lijkt me allesbehalve gezond.

MissDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 12:59

Haha, okee, de mueslirepen kan ik wegstrepen Tong uitsteken
Ehmm, brood, dat wisselt. Op het moment hebben we redelijk veel wit brood in huis, voor toast. Bruin brood hebben we vaker, soms van die witte bolletjes met de voedingstoffen van bruin brood ofzo.

MissDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 13:00

Wind schreef:
@ Clairtjuh: iedereen heeft een bepaald percentage vet in zijn lijf. Dat heb je nodig ter bescherming en ondersteuning van je lijf en natuurlijk als reserve. Je bent nog onder de 20, dan mag je een vetpercentage van 25% hebben. Omgerekend is dat in jouw geval dus 15 kilo. Lachen Dat is niet alleen het vet op je buik/bovenbenen, maar ook vet dat dieper in je lichaam zit, bijvoorbeeld om je organen. 45 minuten roeien op een lege maag lijkt me allesbehalve gezond.

Met een pauze, waarin ik veel water heb gedronken en een kiwi heb gegeten. Maakt dat het al iets gezonder?;)

Ik weet dat er vet nodig is voor mijn lichaam, maar het vet dat blubbert op mijn buik lijkt me toch redelijk zinloos, ik weet zeker dat dat eraf gewerkt kan worden zodat ik een plat buikje krijg.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 13:02

Volkorenbrood is het beste. Beter dan bruin brood of meergranenbrood zelfs Lachen

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 13:03

Phoe meiden, nu begin ik zo'n trek te krijgen!! Bloos

O: 2 boterhammen (als beleg ontbijtkoek)
T: tompoes (jaaa mijn vader is gister 52 geworden Tong uitsteken)

En nu niets meer tot 15.00, na het opspuiten, dus zou wel 15.15 worden. Dan een mini yoghurtje, zonder suiker enz, en avond eten hoop dat dat er nog in komt.

Maar wat doe je tegen de misselijkheid die opkomt als je zo'n honger hebt, maar je niet mág eten?

Sheran, wat vervelend voor je dat je zoveel afvalt. Verdrietig
Mag ik vragen hoeveel je nu weegt en wat je lengte is?

En vanwaar mag je zoveel dingen niet eten? Omdat je daar buikpijn van krijgt ofzo?

Veel vragen, sorry.

Maar meisje, vind het echt naar voor je!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 13:09

En het is hier rot weer Verdrietig bij jullie ook?

Claire__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 13:11

@Clairetjuh: Ik denk dat je ook beter een boterham kan eten dan een eierkoek.
Eierkoeken vullen minder goed en dan ga je alleen maar meer kleine tussendoortjes eten.
Ook zou ik kijken hoeveel suiker er in eenpakje drinken zit, anders drink je veel suiker, zonder dat je het weet.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 13:14

@Madeira: ik verteer momenteel vet niet goed. Daar ben ik voor onder behandeling bij mijn maag-lever-darmarts. Om te onderzoeken wat het is. Als ik vet heb gegeten lig ik vlak na het eten helemaal dubbel van de pijn.

Ik ben nu 1.78 en weeg 47 kilo. Dat moet minstens 65 worden. Ik heb al eerder een klaplong gehad door mijn lengte en gewicht...

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 13:19

Sheran schreef:
@Madeira: ik verteer momenteel vet niet goed. Daar ben ik voor onder behandeling bij mijn maag-lever-darmarts. Om te onderzoeken wat het is. Als ik vet heb gegeten lig ik vlak na het eten helemaal dubbel van de pijn.

Ik ben nu 1.78 en weeg 47 kilo. Dat moet minstens 65 worden. Ik heb al eerder een klaplong gehad door mijn lengte en gewicht...

Jeetje, te zwaar zijn is niet leuk, maar nu hoor ik ook de kanten van te licht zijn erg naar is!

Ik wilde al voorstellen om is naar een huisarts te gaan, om te kijken waar het vandaan komt dat je zo licht bent.
Maar je bent dus al onder belandeling.

Ik ken wel beetje je gevoel denk ik (ook al is het niet zo erg als bij jouw) als ik dingen uit de frituurpan eet, krijg ik enorme buikpijn en ben ik misselijk/rare stoelgang, ect.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 13:31

sheran, wat naar! kan me voorstellen dat uit eten gaan dan erg frustrerend is. belachelijk ook van het restaurant dat ze niet iets voor je wilden maken.

claire en claire, ik vind jullie streefgewichten veel en veel te laag. hebben jullie je bmi al eens bekeken?

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 14:36

Uitrekenen uit hoeveel % je lichaam uit vet bestaat en dan dat willen afvallen is zeker niet handig.
Zoals al eerder gezegd moet je lichaam voor een deel uit vet bestaan wil het optimaal kunnen functioneren.
Op een kiwi sporten is ook nog niet gezond. Je lichaam heeft gewoon voedingsstoffen nodig om inspanning te kunnen leveren. Op het moment dat jij niet genoeg eet maar wel fanatiek gaat sporten (en dit langere tijd doet) zal het lichaam eerst vet omzetten in energie maar als dat er niet (meer) is dan worden je spieren aangetast om toch energie te krijgen.