[HK]Geen koek en chips,maar een strakke bips! Bokkers op die

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Imre

Re: [HK]Geen koek en chips,maar een strakke bips! Bokkers op die

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 09:59

Als ik op stal ben heb ik de neiging om te weinig te drinken, dan ben ik te druk bezig. Thuis drink ik veel thee, op mijn werk moet je daarvoor betalen, waardeloze regeling!!! Hier drink ik dus voornamelijk water. Ik probeer 2x een halve liter te drinken op kantoor. Soms haal ik in mijn lunchpauze een halve liter vifit ofzo, als ik geen zin heb in water.

Mijn weekend was wat eten en beweging betreft mooi in balans. Ben ongesteld, dus ga even niet op de weegschaal. Hou altijd veel vocht vast, dat geeft zo'n ontzettend deprimerend getal. Clown

@ Wendy: ik werd ook altijd enorm gepest op de basisschool. Ook omdat ik wat steviger was dan de meesten. Ik werd ook vrijwel dagelijks in elkaar geslagen op weg naar huis. Totdat ik wegens omstandigheden een half jaar bij mijn vader heb gewoond in een andere stad. Toen ik terug kwam hadden ze een ander slachtoffer gevonden en was ik niet meer zo interessant. Ik heb er nog jaren last van gehad, gebrek aan zelfvertrouwen en altijd maar bang om op te vallen. Dat soort pestkoppen zien niet in wat voor gevolgen zoiets kan hebben. Ook mijn leraren niet, die wisten er van, dat gezin was erg berucht, maar ze deden helemaal niets. En die kinderen zorgden er wel voor dat ze het buiten het schoolplein deden waar de leraren ook niets te vertellen hadden.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 10:06

Goedemorgen Doei!

Jeetje, jij hebt ook genoeg meegemaakt wat betreft pesten zo te horen Ach gut
Bij mij werd er door de directeur wel wat aan gedaan, die riep ze dan bij zich, gaf ze de wind van voren.. en dan werd ik vervolgens ná schooltijd op weg naar huis van m'n fiets getrapt enzo Clown Maar bij mij gebeurde het ook gewoon in de klas, lekker schoppen onder tafel door Rolleyes Scheve mond
En idd, heb ook nog steeds heel weinig zelfvertrouwen, heb ook ontzettende faalangst en altijd bang wat mensen van me zullen denken Bloos

Kom net m'n bed uit rollen en ga nu eerst les 3 van start to run doen met een collega, dan even ontbijten en naar het paard Lachen

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 10:07

Vandaag wordt een mager dagje voor mij... Longontsteking en 38.8° koorts. Blauw oog

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 10:09

Bloos! Dat is niet zo mooi! Al naar de dokter geweest? Beterschap Ach gut

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 10:16

Wendy15 schreef:
Maar bij mij gebeurde het ook gewoon in de klas, lekker schoppen onder tafel door Rolleyes Scheve mond En idd, heb ook nog steeds heel weinig zelfvertrouwen, heb ook ontzettende faalangst en altijd bang wat mensen van me zullen denken

Inderdaad van die kleine dingen in de klas. Aan je haar trekken als ze langslopen, de hele tijd naar je staren, propjes gooien. Kinderen kunnen zo gemeen zijn! Faalangst heb ik ook lang gehad, ik durfde bijvoorbeeeld nooit wedstrijden te rijden omdat dan alle ogen op jou gericht zijn. Daar heb ik tegenwoordig veel minder last van, maar ben intussen wel bijna 28...

Planning voor vandaag:
O: 2 wasa met chocopasta
T: liga
L: appel, 2 bruine boterhammen met ham
T: liga
A: broccoli, rösti-rondjes en vlees
T: yoghurt

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 10:35

@Anjatjeuh: beterschap! Ach gut

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 10:52

ladyjoy schreef:
Planning vandaag:
O: 2 br boterhammen; kipgehakt
T: plakje cake, br boterham; D'Light Jam
L: 2 br boterhammen; kipgehakt, 2 volk. cracottes; kipfilet, 3 geperste sinaasappels
T: Liga Evergreen Crunchy
T: banaan gemixt met 200 ml Sojamelk
A: aardappelen, snijbonen & gestoofd rundvlees
T: schaaltje Sojayoghurt

Beweging: paardrijden, uurtje sporten

Collega uit mijn klas jarig vandaag Cool

Beterschap Anja!

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 10:56

Goedemorgen, ik doe weer fanatiek mee! Ik ben het weer een beetje aan het verslonsen de laatste tijd, merk het aan m'n broeken Haha!
Gisteren is het ook niet meer je van het geworden, met M&M's Bloos!

Anja: beterschap Ach gut

Moc: doet Amo het al beter op z'n voer nu? Lachen

Humphrey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 11:01

Beterschap Anja!

Las heel wat pestverhalen... Ik ben vroeger ook gepest, maar niet omdat ik te veel woog. Weet eigenlijk niet eens waarom.

M'n dag van gisteren:

O: Ontbijtgranen met sojamelk
T: 3 rijstwafels, gedroogde abrikozen, fruit2day
3 uur rugby
T: Appel, cola
D: Mexicaans

Ik heb trouwens een heel mooi blauw oog overgehouden aan die wedstrijd Blauw oog Clown

Vandaag:
O: Ontbijtgranen met sojamelk
Hardlopen
T: Banaan
L: Kom groentensoep, 2 bb
T: Handje druiven, 2 kiwi's
Zwemmen
D: ?
T: Appel

Nogal vaag, komt nog vanalles bij ook.

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 11:09

Jeetje Hump heb je gisteren niet _heel_ weinig gegeten ivm 3 uur rugby Scheve mond

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 11:16

Ja, dat viel mij ook op. Kan je zo intensief sporten op zo'n beetje voedsel? Oei, een blauw oog. Staat altijd zo oncharmant, mag je dat weer aan iedereen gaan uitleggen. Nagelbijten / Gniffelen

Humphrey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 11:20

Mja, maar het is zo lastig... Ik eet 's morgens altijd flink wat ontbijtgranen. Maar we spelen om 13 u, dus terwijl we onderweg zijn eet ik nog wel wat, maar altijd heel licht verteerbare dingen omdat ik anders bang ben dat ik last krijg van m'n maag. En na een wedstrijd heb ik echt nooit honger omdat ik te moe ben. Dus gisteren moest ik die appel echt naar binnen proppen. 's Avonds heb ik trouwens wel veel gegeten, maar echt ideaal is het niet, ik weet het.... Heb ook geen idee hoe ik het beter kan aanpakken...

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 11:34

Go jij! Go jij! 63.3 kilo Go jij! Go jij!

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 11:38

@Wendy: knap dat je de pestkoppen te boven bent gekomen!! respect hoor!! pesten is zo ontzettend gemeen! pestkoppen weten niet half wat voor schade ze aanrichten bij iemand...

@Anja: beterschap

@angelique: flesje water in je tas... op stal drink ik ook te weinig, vergeet dat gewoon, op mijn werk drink ik zeker 8 bekertjes water of thee per dag (8x 150cc...) maar meer lukt mij vaak ook niet... soms wel, als ik grote mokken thee ga drinken...

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 11:54

heb net 2 mokken thee op. heb hier ook een mok staan waar 0.75 liter in kan.... dat schiet wel lekker op! Lachen

net trouwens de verleiding van cake en slagroomsoesjes kunnen weerstaan. heb wel 6 blokjes kaas op, want die werd onder mijn neus vers gesneden en dat vind ik toch zo lekker!

vanmorgen stond de weegschaal op 77.9; ben welliswaar ongesteld, maar dit betekent dus dat er in al die weken nog geen gram af is gegaan.

straks de huisarts bellen voor die herhalingsafspraak.

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 11:57

maar er is ook niks aangekomen angelique!
positive thinking!!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 11:59

niets aangekomen nee, maar barst van de honger, beweeg me suf en er gebeurt werkelijk niets! how frustrating!

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 12:03

i know i know...
misschien heeft jouw lichaam even wat langer nodig om te wennen aan je nieuwe patroon... of misschien elk uur iets nemen (iets laag in calorien, maar wat wel verteerd moet worden, zoals een rijstwafel, knackebrodje, e.d.) , zodat je je spijsvertering op gang houdt! als je niks eet, leg je je spijsvertering plat en gebeurd er ook "niks"... of iig niet op de goeie manier...
Laatst bijgewerkt door IngLio op 18-02-08 12:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Humphrey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 12:03

Misschien is het barsten van de honger net het probleem? Mss moet je iets meer gaan eten?

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 12:13

anja, beterschap!!

Angelique, ik drink ook altijd te weinig... lukt me maar niet om genoeg te drinken... en als ik beetje veel drink, moet ik ook tig keer per dag naar de wc, vind ik zo irritant!

O: 2 ontbijtcrackers
T: -
L: schaaltje brinta (om 11u al op, want moet half 12 weer weg)
T: liga, misschien nog een appel
D: ? misschien falafel met pita broodje en sla
T: fruit

Beweging: 1 uur fietsen en zwemmen (werk als pgb hulp, altijd leuk, een activiteit doen met jochie en tegelijk nog sporten ook :-P ), en vanavond spinning (45 min) en 'kracht'training (wel licht, is om spieren wat sterker te maken, als ondersteuning van de fysio)

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 12:19

benangelique schreef:
niets aangekomen nee, maar barst van de honger, beweeg me suf en er gebeurt werkelijk niets! how frustrating!

Ugh, dat heb ik dus ook. Barst niet van de honger, maar hou me heel netjes aan het plan, beweeg veel, snoep niet en die weegschaal blijft maar hetzelfde aangeven. Echt zo vreselijk frustrerend en demotiverend.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 12:24

Maar als je veel beweegt bouwen jullie dan niet spieren op? Want dan merk je het niet in gewicht..

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 12:25

volhouden! het komt echt wel een keer!

wat bij mij erg goed werkt, is door elk uur minimaal iets te eten... dus elk uur tussen de gewone maaltijden heen, een klein tussendoortje, zoals een rijstwafel, kiwi, mandarijn, matze, knackebrodje, appel... zo hou je je spijsvertering op gang...
en 's avonds eet ik een kleine portie, omdat ik daarna op de bank plof en niet meer beweeg... maar wel voldoende om niet met een lege maag te gaan slapen...

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 12:26

Wendy15 schreef:
Maar als je veel beweegt bouwen jullie dan niet spieren op? Want dan merk je het niet in gewicht..

Ja

Maar het gaat er toch om hoe je eruit ziet, niet hoeveel je weegt? Lachen

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 12:29

En opletten dat je niet te weinig gaat eten...Als je heel weinig eet, terwijl je veel veel verbrand, tja, dan zal je niet gaan afvallen, maar juist vet gaan opslaan! Lachen

En verder gewoon doorzetten, iedereen heeft van die periodes. Ja