Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 10:05

phormicola schreef:
Vandaag

O: 70gr havermout, 250ml sojamelk, 1 banaan, 2tl honing, 1tl kokosvet, cacao
B: 1.5 u krachttraining; borst en schouders
B: 30min fietsen (boodschappen doen)
L: 2 pitabroodjes, 200gr spitskool, 2 stukken koolvis, 1.5 plak kaas 30+, uitje/knoflook, wasabi, ketchup, chilisaus
T: 300gr rauwe worteltjes, 60gr Philadelphia Light
A: 70gr basmatirijst, 40gr sojabrokjes, 200gr spitskool, 200gr doperwtjes, 4tl olijfolie, ui/knoflook, kruiden

2300kcal

De wasabi kwam van een Japans winkeltje en hij was HEEL ERG HEET :+ Ik stikte letterlijk in de pittige lucht die er van af kwam _O- Totaal niet zoals in een sushi restaurant!

+ twee hele kleine glaasjes mede

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 10:28

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 10:29

@Chantal; hoe heb je couscous al geprobeerd? Je kan met gegrilde groente, feta, rozijnen en munt een soort salade maken, dat vind ik zelf erg lekker. Maar ik moet ook eerlijk zeggen dat ik het gewoon overal ingooi als het me uit komt :+
Quinoa vind ik lekker met gewokte groente en tofu/kip/vis oid, maar ook met ei in een pan en groente erbij. Als ontbijt koken in melk vind ik ook lekker, maar dat is niet zo geschikt als avond eten denk ik.

Steenbok12

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 10:35

Ik geloof toen met bladspinazie en feta maar ik vond de couscous gewoon als smaak heel saai. Zag wel bui quinoa ofzo dat je dat kon koken in kippenbouillon dat er al extra smaak aan komt?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 10:37

Ik vind couscous niet iets dat je met zout en peper kan eten. Doe er lekker veel kruiden bij, knoflook, tomatenpuree, noem maar op. Dan wordt het erg lekker. Uiteindelijk is het maar gemalen graan en kaal is het dus niet zo spannend nee :+

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 10:38

hmm dus couscous met bijvoorbeeld tomatenpuree, knoflook en wat kip en groente zou het al lekker moeten zijn? Dat is wel makkelijk in elkaar te flansen voor vanavond. Veel recepten zijn zo 'apart'

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 10:42

Ik zou 1 klein blikje tomatenpure dan door de kip en groenten doen, beetje water erbij en goed laten indikken totdat de puree een soort van laagje vormt om de ingrediënten.
De couscous zou ik laten wellen (met wat olijfolie en zout) en kort bakken in wat uitjes en knoflook. Als je ajvar hebt, doe die dan bij de uien en knoflook. Munt, oregano, rozemarijn en een vleugje nootmuskaat bij de couscous, groenten en kip er bovenop serveren. Bijzouten kan altijd :) Plakjes verse tomaat met wat meer verse munt voor erbij serveren.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 12:37

Oke bedankt :j

Ik heb een soort pannekoek geprobeerd van 1 ei, 2 eetlepels bloem, 1,5e lepel cottage cheese, rode ui en dan 1/4e glazen theemok quinoa. Vond de smaak tegenvallen. Zelfs een beetje saaitjes. Had er een dressing bij van yoganaise en wat peper, dat zorgde wel voor de lekkere smaak.
Geen idee hoe vullend dit ook als lunch is geweest.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 13:15

Gister nog:

Many schreef:
O: gekookt eitje; havermout met rijstmelk, banaan en pindakaas
T: appel
L: zwarte bonen, sperziebonen, quinoa en een halve paprika
T: peer
A: gevulde courgette met zilvervliesrijst, 100gr tofu, wortel, tomaat en kaas
T: anderhalf blokje chocola met 92% cacao

B: 8 km fietsen

phormicola schreef:
Ik zou 1 klein blikje tomatenpure dan door de kip en groenten doen, beetje water erbij en goed laten indikken totdat de puree een soort van laagje vormt om de ingrediënten.
De couscous zou ik laten wellen (met wat olijfolie en zout) en kort bakken in wat uitjes en knoflook. Als je ajvar hebt, doe die dan bij de uien en knoflook. Munt, oregano, rozemarijn en een vleugje nootmuskaat bij de couscous, groenten en kip er bovenop serveren. Bijzouten kan altijd :) Plakjes verse tomaat met wat meer verse munt voor erbij serveren.

Phor, ik kom bij jou eten :~

Lijstje vandaag:
O: havermout met rijstmelk, appel, speculaaskruiden, pindakaas en lijnzaad
T: peer
L: bruine bol met rode pesto, mozzarella en pijnboompitten
T: 4 wortels met hummus
A: kapucijners met paprika, courgette en wortel; kropsla met tomaat en een eitje
T: iets met eiwitten (gekookt eitje/handje noten)

B: 12 km fietsen, 1 uur paardrijden, paard verzorgen, halfuur wandelen

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 15:52

Many en dus vanavond ook bij mij :')

O: havermout/melk
T: appel + rijstwafel cottage cheese
L: Soort pannekoek van 1/4e glazen theemok quinoa, 1 ei, 2 eetlepels bloem, 1,5e lepel cottage cheese, rode ui
T: 3 maria koekjes, yoghurt met peer/lijnzaad/rozijntjes en rijstwafel met komijnenkaas
A: Couscous, zongedroogde tomaatjes, kipfilet, courgette, knoflook, ui, tomatenpuree en tomatenblokjes
B: Uur fietsen, Uurtje BBB en uurtje spinning

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 18:40

Haha, ik schud ze zo uit m'n mouw :')

Vandaag:

O: 70gr havermout, 250ml sojamelk, 1 banaan, 2tl vegan chocopasta, 1tl roomboter, cacao; 3x supplement (magnesium/zink/calcium, vitamine C, levertraan)
B: 12km fietsen, 3.5u lesgeven
L: 2 pitabroodjes, 2 plakken 30+ kaas, 300gr worteltjes (gedeeld met de paarden :') ), 1 appel, 1 banaan
B: 12km fietsen
A: 70gr penne, 2 gegrilde aubergines, 175g zalm, verse kruiden, scheutje sojaroom light

2100kcal

Ik heb zo'n zin in troep eten. Ik probeer het nog even uit te zingen tot mijn junkdagje vrijdag :=

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 18:52

O: vanille vla met havermout. (Yoghurtwas op :()
L: 4vk boterham met pindakaas en leverworst. 2vk crackers met rookvlees.
T: bakje pepernoten.
A: twee kommen pompoensoep. Bruine stokbroodjes met zelfgemaakte tomatensalsa en twee met brie.
T: sinaasappel, kiwi

B: 18km fietsen. Twee paarden gereden. 40 minuten met de hond wandelen.

Zelfgemaakte pompoensoep was heeeeeerlijk!! :)
Wat vinden jullie van mijn lijstje? heb echt het gevoel dat ik veelste veel aan het eten ben.
En vooral nu ook ongezonde dingen. Dalijk als ik honger krijg nog twee stukken fruit.

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 18:54

Vandaag erg slecht, gezellig vriendinnen dagje!
Vanmiddag allerlei hapjes bakken en die vanavond met een spel opeten :=

O: bananenkwark (250 gram magere kwark, banaan) 1 waldcornbeschuit met pindakaas
L: glas verse jus, 2 5granen afbakbroodjes (141 kcal ps) met dip
T: proefjes van hapjes, beetje vlaflip met cruslie
A: vleesvervanger, stukje quesadille (volkoren wrap) met pesto mozarrela tomaat, stukje met avocado, tomaat, mais, kidney bonen, mozarrela. Wat magere yoghurt met cruslie (avondeten was wat weinig vandaar nog trek)
T: hapjes

Denk bij hapjes aan mini cupcakes/bladerdeeg pesto kaas hapje/pepernoten/mini stukje appeltaart/home made koekjes ect := wel allemaal hele kleine hapjes

D: water en thee
B: 4 km fietsen, ong 20 minuten paardrijden (auw spierpijn van bodypump :') ) ruim 2 uur op stal bezig geweest

Slecht slecht slecht, maar lekker :)
Laatst bijgewerkt door mandy358 op 23-10-13 19:00, in het totaal 2 keer bewerkt

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 18:55

O: 2 volkoren boterhammen
T: banaan
B: half uur hardlopen, 25 minuteb met hond uit
L: 3 witte bolletjes, appel
A: kip a la minuut, aardappels met jus, wortels en doperwten. Als toetje vla

Planning:

T: cracker

M'n lunches zijn nogal slecht afgelopen dagen. Het is vakantie dus meer vrijheid ook. Morgen wordt ook niet veel beter, waarschijnlijk subway (begint gewoonte te
worden met m'n beste vriendin). Als school weer begint ga ik weer braaf aan de boterhammen :).

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 18:57

__Leonie schreef:
A: twee kommen pompoensoep. Bruine stokbroodjes met zelfgemaakte tomatensalsa en twee met brie.

Wat vinden jullie van mijn lijstje? heb echt het gevoel dat ik veelste veel aan het eten ben.
En vooral nu ook ongezonde dingen. Dalijk als ik honger krijg nog twee stukken fruit.

Ik denk dat je idd iets te veel hebt gegeten vandaag, maar dat is altijd moeilijk in te schatten. Heb je bijvoorbeeld rustig 2 uurtjes rond gehobbeld of heb je twee keer een zware cross training gedaan. Dat zijn natuurlijk nogal wat verschillen :)
Maar niet getreurd, zo'n kleine uitschieter valt gemakkelijk recht te trekken mocht je je enorme zorgen maken (wat ik niet zou doen).

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 19:17

O; Cracker met kipfilet, tomaat, komkommer en zilverui. Wat havermout met bananen soya melk, met appel en kaneel. En een bakje magere yoghurt met druiven en frambozen. Glaasje ju, mooi ontbijtje dacht ik zo :))
L; Twee volkoren broodjes hagelslag
T; stukje peer en pecanoten cake. Kopje mango thee.
A; patatje met een broodje kroket ':))

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 19:26

Die hapjes klinken lekker Mandy, vind dat altijd super gezellig n vriendinnenavondje met lekkere hapjes! Geniet ervan :)

O: 85 gram havermout, 10 gram lijnzaad, 10 gram haverzemelen, 175 ml ongezoete sojamelk & 157 gram appel met kaneel
L: Havermoutkoekjes (102 gram banaan, 45 gram havermout, tl kaneel, 8.5 gram pure chocolade, 5 gram pindakaas, 10 gram krenten), 2 mandarijnen, 100 gram bospeen
T: 10 gram whey perfection met 200 ml amandelmelk
A: 60 gram vk spaghetti (ongekookt), 125 gram biotofu met 3 tomaten, 2/3 courgette, 85 gram champignons met Italiaanse kruiden gebakken in scheutje olie
T: 250 gram magere yoghurt met 1 vk beschuit, 50 gram sojavla & 1 mandarijn
D: 1xkoffie, veel water en thee
B: 10 min fietsen, 45 min paardrijden

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 19:38

phormicola schreef:
__Leonie schreef:

Ik denk dat je idd iets te veel hebt gegeten vandaag, maar dat is altijd moeilijk in te schatten. Heb je bijvoorbeeld rustig 2 uurtjes rond gehobbeld of heb je twee keer een zware cross training gedaan. Dat zijn natuurlijk nogal wat verschillen :)
Maar niet getreurd, zo'n kleine uitschieter valt gemakkelijk recht te trekken mocht je je enorme zorgen maken (wat ik niet zou doen).

Teveel? Ik vind het heel erg meevallen, helemaal met die beweging. :=

O: 2 boterhammen pindakaas/hagelslag
T: 1 boterham met tonijnsalade
T: 3 plakken ontbijtkoek, bak ananas, 1 peer
L: 2 boterhammen tonijnsalade
T: eierkoek, 2 handjes pinda's
T: 500 ml magere kwark met blauwe besjes, lijnzaad en aardbei
A: macaroni
T: komt nog. :+

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 19:42

Ik vind het lijstje van Leonie ook zeker niet veel, idd met die beweging erbij al helemaal niet!

O: Havermout, ongezoete sojamelk, halve banaan, rozijntjes, schepje pindakaas
T: Halve banaan
T: Trosje witte druiven
L: Kom vermecellisoep, 2 volkorenboterhammen met margarine en kaas
T: Appel
T: Stuk of 10 cherrytomaatjes, halve komkommer
A: Ovenschotel met gehakt, verse spinazie en aardappelpuree

D: 2,5 liter aan water en thee
B: 40 minuten fietsen

Ik eet vrij veel tussendoor, maar probeer het eigenlijk altijd bij groente en fruit te houden. Kan het kwaad om daar zoveel van tussendoor te eten? Ik weet dat het gezonde dingen zijn, maar toch voelt het als teveel. Ik eet het niet echt omdat ik trek heb, meer uit verveling tijdens werk. Een stage op kantoor zonder beweging ernaast (behalve 40 min fietsen per dag) schiet ook niet op.

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 19:45

NieneWiep, ik vind het eerlijk gezegd best weinig ook. :o Maar misschien is dat omdat ik het er écht niet op zou volhouden... Moet gewoon elke 2 uur eten, want dan heb ik echt honger.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 19:55

Het kan heel erg vertekenen, maar dingen als brie, pindakaas, leverworst, vla, pepernoten in één lijstje tikt echt wel aan hoor.
Beweging vind ik ook wel meevallen. Maar ik kan het mis hebben hoor! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 19:56

O: havermout met appel en rijstmelk
T: -
L: 6 roggecrackers met hummus en komkommer
T: roggecracker en stuk bruin brood (liefde&passie) met hummus
A (uit): idiaas > stukjes gemarineerde kip, basmatirijst, rode curry, halve fles sancerre

B: 30 min fietsen

Comments zijn welkom!

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 19:58

Bedankt voor alle meningen alvast.

Ik ga iig geval de sinaasappel en kiwi schrappen, want ik zit toch wel echt heel vol van de soep.
Was best vullende soep door de vele pompoen die er in zat.
Hopelijk is het dan iets meer in verhouding met mijn beweging.

De beweging was trouwens ongeveer twee keer 40min intensief rijden.
Ook het lopen met de hond was echt doorstappen.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 19:59

Nee, dat heb je niet mis Phor!

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 20:00

Als je het zo achter elkaar zet dan lijkt het inderdaad veel calorierijker Phormicola :Y)

Jouw lijstjes vind ik de laatste tijd steeds kleiner worden Gast7391! Ben je bewust minder gaan eten of is het toeval? Hoe zien die roggecrackers er eigenlijk uit? Het klinkt lekker! Ik hou ook echt van crackers maar 's ochtends eet ik het liefst havermout en crackers meenemen naar stage voor de lunch is geen succes heb ik al ontdekt.