Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
chamion schreef:Nouja oud, ik bedoel meer als ze "op" zijn. Vind het zonde om eigenlijk dan een hele kip "weg te gooien" omdat ik hem zolang heb gehad. Mijn konijntje had ik ook plannen voor om hem op te eten, maar achteraf kon dat toch niet omdat ze medicatie had gekregen, wilde dat beesie niet laten lijden zodat ik kon eten, maar helaas heeft het niet meer mochten baten (al heeft ze nog 3 maanden zonder pijn geleefd) Daarom wil ik het slachten enz. overlaten aan een ander want wat ik terug krijg is goed vlees en het is niet langer herkenbaar als mijn "vriendje"
En moet je ze bijvoeren of zijn de dingen die ze vinden voldoende?
Weet je, ik open wel even een apart topic.
Marcella schreef:chamion schreef:Nouja oud, ik bedoel meer als ze "op" zijn. Vind het zonde om eigenlijk dan een hele kip "weg te gooien" omdat ik hem zolang heb gehad. Mijn konijntje had ik ook plannen voor om hem op te eten, maar achteraf kon dat toch niet omdat ze medicatie had gekregen, wilde dat beesie niet laten lijden zodat ik kon eten, maar helaas heeft het niet meer mochten baten (al heeft ze nog 3 maanden zonder pijn geleefd) Daarom wil ik het slachten enz. overlaten aan een ander want wat ik terug krijg is goed vlees en het is niet langer herkenbaar als mijn "vriendje"
En moet je ze bijvoeren of zijn de dingen die ze vinden voldoende?
Weet je, ik open wel even een apart topic.
Wacht nog op je pb.
great minds think alike zullen we dan maar zeggen
Ik bedacht me eerst even te neuzen want er zijn vast meer mensen op bokt met kippen.

,rotslakken vreten alles op
.
. Vriend van me stikt van de kippen, dus ik haal er daar een paar vandaan
.
. Daarnaast heb je eitjes, eten ze je groenafval op, plus slakken en ander ongedierte en als je eens in de zoveel tijd een haan erbij zet heb je ook nog je aanwas van heel vrij uitloopvlees. Ik vind het wel een fijn idee, cirkeltje rond enzo.
, zou leuk zijn kuikens
, een week een haan mijn buren gaan gek worden

Momenteel is er een moestuin van 6x9 meter uitgezet. Maar... is dat niet te weinig? Ik wil genoeg verbouwen om tot de oogst van volgend jaar groentes te hebben.
net als ze doen met mijn groente waar ik veel en veel te veel van heb. Daarvoor in de ruil klussen de mannen af en toe in mijn tuin. Goede deal toch?
gaat om misschien 1tje per jaar?
Want dat eet ik toch echt niet