Avondeten:

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Boras schreef:
Exitium schreef:Boras schreef:
Dat ziet er lekker uit, heb je hier het recept van?
Paar kippenbouten aanbraden in een braadpan met wat olie. Als de bovenkant mooi bruin is en je ze omdraait, currypasta erbij doen en een paar minuten aanfruiten (tot je 'm begint te ruiken). Dan 200 ml kokosmelk, 1 eetlepel vissaus, 2 eetlepels azijn (eigenlijk tamarinde, maar dat heb ik niet in huis) en 2 eetlepels bruine suiker erbij doen, en doorroeren tot de kokosmelk kookt en de currypasta en suiker opgelost is. Dan groenten erbij (ik had dit keer twee paprika's, 200 gram krieltjes, wat bosuitjes en ± 200 gram sperzieboontjes. Aardappel en ui zijn eigenlijk wel standaard), en water erbij tot de kip net niet helemaal onder staat. Deksel op de pan en op 150 graden in de oven. Ik schat dat 1,5 tot 2 uur meer dan genoeg is, maar laat 'm er meestal langer in staan. Vandaag heb ik een uur of twee met deksel en daarna nog anderhalf uur zonder deksel gedaan (hij was nog veel te waterig toen ik 'm na twee uur uit de oven haalde). Daarna heb ik 'm nog wat ingedikt met maïzena, en er op het eind nog koriander doorheen gedaanDe kip was zo gaar dat het bot er uitviel toen ik de kippenbout op wilde scheppen
Het is geen pittige curry, eigenlijk juist heel erg mild, maar het is een curry met specerijen die je normaal gesproken niet in een Thaise curry tegenkomt. Denk aan kaneel, komijn, kruidnagel, kardemom, etc. Het is één van m'n favo curry's