Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 20:29

Die zijn gewoon eetbaar ja. Hoe roder hoe zoeter de smaak, dat wel :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 20:31

mandy358 schreef:
Oké mooi dat jullie het niet te veel vinden. Wel veel te weinig groente inderdaad en veel brood! Gelukkig is dat een uitzondering en eet ik normaal niet meer dan 2 vkbb op een dag. En ook regelmatig een dag geen brood en haal in mijn koolhydraten uit ander eten :)

Pompoen soep, heb ik nog nooit gegeten, wil het eigenlijk wel eens uitproberen. Weet iemand waar de smaak mee te vergelijken is?

@Takkie_muis, ik vind je lijstje vooral erg mager, misschien een idee of meer te eten? Zodat je minder behoefte hebt aan cake/frisdrank ect? Lekker veel fruit pakken :9

Mmm ik heb geen normaal ritme , ik sta op om 12 uur en ontbijt om 1 uur. Dan neem ik wat havermout dus en wat te drinken , dan om 3 uur een komt er soms visite en dan een koekje en wat te drinken. Om 6 uur warm eten en wat drinken , om 8 uur soms een koekje met drinken en tegen 11uur wat brood maar heb effe geen geld voor brood dus dat zit er niet in. En dan 12 uur nog een appel , en 1 uur naar bed.

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 20:39

Vandaag vrij ongezond gegeten :o

O: 3 boterhammen (2x jam en 1x hagelslag + dun laagje roomboter) en een krentenbroodje
M: 2 boterhammen (2x jam + dun laagje roomboter) en zo'n klein bakje tiramisu van de AH (schaam schaam maar zo lekker :o )
T: 1 appel, 1 banaan en een stukje chocolade
A: ovenschotel van pompoenpuree, aubergine, tomaat en gorgonzola met rijst en salade
T: halve reep chocolade :o :')

D: water en kruidenthee
B: in totaal zo'n 40 minuten gewandeld vandaag denk ik.. niet echt veel beweging voor mijn doen.

Pff, ik probeer gezonder/minder suiker te eten, maar dat is echt niet makkelijk :n

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 20:39

Die sierpompoenen die langs de weg liggen zijn niet eetbaar, je krijgt er niks van, maar ze zijn niet lekker!

Ik fruit een uitje en knoflook. Was de pompoen en snijd hem in stukken, ook in de pan doen, bouillon of water met bouillonblokjes toevoegen, een tijdje koken en de staafmixer erdoorheen halen. Evt zout en peper of welke kruiden je maar lekker vindt naar smaak toevoegen.
Je kan ook winterpeen, bataat en /of paprika toevoegen.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 20:45

UMayDream schreef:
Vandaag vrij ongezond gegeten :o

O: 3 boterhammen (2x jam en 1x hagelslag + dun laagje roomboter) en een krentenbroodje
M: 2 boterhammen (2x jam + dun laagje roomboter) en zo'n klein bakje tiramisu van de AH (schaam schaam maar zo lekker :o )
T: 1 appel, 1 banaan en een stukje chocolade
A: ovenschotel van pompoenpuree, aubergine, tomaat en gorgonzola met rijst en salade
T: halve reep chocolade :o :')

D: water en kruidenthee
B: in totaal zo'n 40 minuten gewandeld vandaag denk ik.. niet echt veel beweging voor mijn doen.

Pff, ik probeer gezonder/minder suiker te eten, maar dat is echt niet makkelijk :n

Geen zoet beleg in huis halen, maar gezonde vleeswaren en kaas en groenten, ik denk dat je dan al een eind op weg bent :)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 21:27

KarinvdM schreef:
Die sierpompoenen die langs de weg liggen zijn niet eetbaar, je krijgt er niks van, maar ze zijn niet lekker!

Ik fruit een uitje en knoflook. Was de pompoen en snijd hem in stukken, ook in de pan doen, bouillon of water met bouillonblokjes toevoegen, een tijdje koken en de staafmixer erdoorheen halen. Evt zout en peper of welke kruiden je maar lekker vindt naar smaak toevoegen.
Je kan ook winterpeen, bataat en /of paprika toevoegen.

Zo heb ik dus vandaag ook pompoensoep gemaakt. En gisteren pompoen geroosterd in de oven met een zoete aardappel en wat olijfolie/knoflook/Italiaanse kruiden. Echt heerlijk :9.

Vandaag:
11.00: 2vk beschuiten sojaboter/hagelslag
12.30: 2 pruimen
B: 20min fietsen
13.30 Meergranentriangel, helft met hüttenkäse, helft met sojaboter/runderrookvlees
14.30 Truffelkruidnoten
Toen op een verjaardag een gebakje en wat hapjes (toastje filet americain, gedroogde abrikozen)
A: Patatje met een frikadel speciaal
B: 5km hardlopen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 21:32

Anoniem schreef:
Vandaag weer wat meer (want aan het schrijven :S):

O: havermout met peer en rijstmelk (dat laatste maak ik overigens tegenwoordig zelf)
T: dikke bruine boterham met pindakaas
L: 6 roggecrackers (3x hummus en 3x pindakaas)
T: -
A (uit): 4 miniwraps (maismeel) met hete kip, bonenpuree en rijst :r

B: 45 min paardrijden

+ peer
+ grapefruit :9

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 21:47

Ik vind nog steeds dat pompoensoep naar vis smaakt :') Stiekem ben ik gek he.
Pompoen roosteren met rozemarijn ga ik zeker eens proberen. Ik had het vorige week gestoofd met kaneel maar vond het echt niet lekker (redenering: appel is zoet, pompoen is zoet, appel en kaneel, dus...)

Takkie: je dagritme bepaalt zo ontzettend veel. Vorig jaar deze tijd kon ik wel huilen: ik kon amper mijn bed uit, wilde voortdurend slapen en zag er ziek uit. Een dagritme met dagelijks sport heeft daar erg veel aan veranderd. Gezonde voeding natuurlijk ook, maar daar lijk je al flink je best voor te doen (en het moet binnen de mogelijkheden liggen natuurlijk).

Mijn vriend eet gezond mee met mij, maar sport nauwelijks en heeft geen normaal dagritme. De helft van de tijd voelt hij zich dan ook een slappe vod en hij is veel sneller ziek dan ik. Sporten maakt echt zo'n immens verschil uit, je voelt je gewoon een ander mens. In het begin is het niet leuk, maar na een tijdje is het een gewoonte en word je er zowat verslaafd aan.

Je hield niet zo van elke groente, meen ik me te herinneren? Ik heb vandaag voor mijn zusje (en vriend :P) aardappelpuree gemaakt met daar broccoli in, zodat ze de smaak leert kennen. Misschien kan je daar wat mee aanvangen?
En om te sporten hoef je echt niet naar de sportschool: blote voeten, een handdoek, 2 flesjes van een halve liter en de 30 Day Shred (youtube) 8-)

Mandy: Kan gebeuren, mijn kh-eiwit-vet verhouding ligt ook al eens scheef door wat er in de koelkast ligt (en wat niet). Maar te veel is het niet hoor :)

Phor: Ga jij nog sleutelen aan je eetverhoudingen? Je klinkt in elk geval enorm positief over je huidige schema!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 01:06

@Bhriseis , mja sommige wel heb van kool erg veel gas en salade krijg ik er niet in wel rauwe wortel en met avond eten ben ik wat kieskeurig met mijn groenten :P Heb al paprika en prei (brr nog niet lekker , door de pasta eet ik het wel :=) leren eten , maar ui en kool komen er niet in. Broccoli is heerlich , lust ook de groenten als spruiten en witlof en vrij veel :)

Ik fiets gerust een 'blokje' om , moet op donderdag vrijdag en zaterdag 10 km fietsen maar maak er 15km van als ik terug moet door een natuurgebied en wat bos.

Vertrouw mijn darmen lately niet , heb veel dunne en dan weer afwisselend met gewonere en veel buikpijn. Dus durf soms het huis niet uit , zat zaterdag al 5km voor huis al met sputterende darmen ... En dan moet je nog 5km met afwisselend steken en weer wat minder.. , heb altijd al zwakke darmen gehad als ik meer doe gaat het normaal wel weg.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 08:31

Gister te weinig. Slecht geslapen door geluidsoverlast van bovenbuurman, later slecht nieuws waarvan het de rest van de dag spannend was waardoor ik helemaal geen honger had. En op het werk ook nog 6 clowns die kwamen binnen vallen voor cliënten, dus opgezette lach op en waardoor ik helemaal niet meer bezig was met eten := .

O/L: 2 MG met 2 gebakken eitjes en wat ketchup
A: Pilav met rijst, 1 tomaat, stuk komkommer en vanille yoghurt
T: Banaan, appel en 2 maria koekjes
B: uurtje fietsen en werkdienst.

Huis ontvluchten. Woningbouw is met grote renovatie gestart en ze starten om half 8 dus ben echt mijn bed uit gedrild. Het geluid is oorverdovend. Ik dacht dat is wel te filteren maar hoor mijn radio niet eens meer := Dus ik denk dat ik dadelijk even een flink stuk ga wandelen om mijn hoofd leeg te maken, eten kook en dan om half 12 gauw eerder richting werk ga := Fijn onregelmatig werken, tooch maar even wat slaap adresjes zoeken.

O: Havermoutpannekoek met 35 gr. havermout, 1 banaan en wat Zonnatura jam
L: 3 MG met kipfilet/komijnenkaas, 1 tomaat en stukje komkommer
T: Appel
A: Brocolli met vega burger en wast rijst, pasta of aardappelen.
T: Magere yoghurt met lijnzaad + Peer
B: Uurtje fietsen, stuk wandelen

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 08:44

@Chantal vond je die clowns niet doodeng? (En ei met ketchup?)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 08:45

Bhris: ik heb een nieuwe lijst gemaakt met andere verhoudingen van koolhydraten en vet. Aan de ene kant wil ik die niet gaan gebruiken omdat ik gewoon vooruitgang boek in de sportschool en ik mij verder ontzettend fit en gezond voel. Aan de andere kant wil ik nieuwe dingen altijd heel graag uitproberen :Y)

Ik denk dat ik de nieuwe verhoudingen ga gebruiken op werk-, rust- en cardiodagen. Zodra ik negatieve veranderingen opmerk ga ik op die dagen gewoon terug naar de 'normale lijst'.

Dat klinkt heel erg vervelend Chantal, is het slechte nieuws inmiddels veranderd in beter nieuws? :(:)

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 08:46

Goeiemorgen op deze práchtige maandag!

Ik heb nog steeds last van mijn borst/maag/darmen/ribben en kan maar kleine hoeveelheden eten, anders krijg ik ook giga gasvorming laatste tijd wat blijft zitten en dus weer druk op de pijnlijke plek in mn borst. (arme darmpjes zijn ook wat van slag .. :(:) )
Momenteel ben ik echt wat te dik, ben zo ongeveer tussen de 5 en 10kg aangekomen sinds ik hier werk. Lange leve een kantoorbaan!

Nu besloten dat ik gewoon minder ga eten, verlicht de pijn en is misschien ook beter voor de hoeveelheid bewegen dat ik doe ;)

O: Kopje yoghurt
50cl water
T: Bruine boterham
T: Mandarijntje
50cl water
L: 2 bruine boterhammen
50cl water
T: Mandarijn
50cl water
D: 1 aardappel, 2 flinke scheppen groente en een runderlapje
50cl water
A: Kopje limonade

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 08:54

Zo, ik heb een paar dagen overgeslagen, heb niet zulke nette dagen gehad, chocola, taart, chips, koekjes maar heb bijna tentamens en was boos dat ondanks al mijn goede eetgedrag er niks op de weegschaal te zien is/was (dus ja, goede optie om dan alles op te eten wat je tegen komt ;) ) Vanaf vandaag ga ik iig weer iets beter mijn best doen :j

O: Halfvolle melk, heel veel lijnzaad (ik schoot uit en toen dreef het in mijn melk), speltzemelen, haver-/speltvlokken, kaneel, 3 gedroogde abrikozen, chiazaadjes
T: Peer
L: Kropsla, komkommer, tomaat, tonijn uit blik (olie), 2 bruine boterhammen
T: Mandarijntjes, paar walnoten (als ik ze gekraakt krijg)
A: Op de uni, nog geen idee

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 08:55

Haha Anke, mijn stiefvader at dat vroeger altijd op zondag morgen. Wij keken hem ook raar aan maar het is echt heel lekker zoet erbij. Ik eet het niet vaak, maar soms heb ik daar opeens zin in. en de clowns waren leuk. Niet helemaal clown clown, ze begonnen heel rustig om af te tasten wat cliënten leuk vonden.
Normaal komen ze als vrijwilliger bij dementerende bejaarden maar voor onze doelgroep was het ook super leuk. Ze functioneren bij mij ten slotte op kinderniveau.

Phor Het nieuws is nog steeds slecht, maar beter als dat het was.
Collega heeft op het werk zaterdag avond zomaar een hele zware toeval gehad. Als er niemand was om te handelen dan was hij overleden. In het ziekenhuis 's nachts nog een toeval waar hij nog niet uitgekomen was. Hij word nu slapende gehouden tot donderdag.
Nu blijkt het een ontsteking in het hersenweefsel te zijn. Kans dat hij overlijd is kleiner maar wanneer en hoelang het gaat duren voordat de ontsteking weg is en welke schade er is hebben ze nog geen idee. Wel positiever nieuws maar zou dus ook goed weken/maanden kunnen duren schijnbaar.

Matheno was het sarcastisch of is het echt een prachtige dag?
Balen datje zoveel bent aangekomen. Wat voor werk heb je hiervoor gedaan dan eigenlijk dat het zo'n groot verschil is? En kun je je beweging op andre momenten niet terug pakken?

Kiki lekker genoten van je niet- nette dagen?

ga me gauw aankleden, eten en dan naar buiten. Hou het gedril nu 1,5 uur al vol :') En word nu echt lichtelijk gek. Dus ga het even ontvluchten.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 09:00

Wat heftig Chantal! Ik hoop voor hem en zijn omgeving dat het allemaal mee gaat vallen :)

Enneuh, ik vind ei met ketchup ook heerlijk :+

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 09:18

Geen lijstje voor mij vandaag, taart en gourmetten, today I don't care!

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 09:23

Phor ik hoop het ook. Vind zulk nieuws altijd erg angstig, waarschijnlijk komt dit door een virus/bacterie. Dat zou mij ook gewoon zomaar kunnen gebeuren.

Oef net rustig kunnen eten, dek dat ze ff koffie pauze hadden. Hoor nu het apparaat weer aangaan dus ga nu gauw dervandoor haha. :wavee:

eske gefeliciteerd met je verjaardag, geniet er van!!

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 09:29

Gefeliciteerd Eske!

Dat is heftig Chantal :(:)

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 09:57

ChantalSmook schreef:
Matheno was het sarcastisch of is het echt een prachtige dag?
Balen datje zoveel bent aangekomen. Wat voor werk heb je hiervoor gedaan dan eigenlijk dat het zo'n groot verschil is? En kun je je beweging op andre momenten niet terug pakken?

Collega had last van een maandagochtend humeur, dus ik ben al de hele tijd extreem vrolijk :')

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 10:07

Kiki :(:)

Gefeliciteerd Eske! Maak er een spetterende dag van!

Matheno: zou het iets helpen om een dagje voeding te eten met weinig vezels, zoals wit brood? Lastig hoor!

Phor: Nou je weet in elk geval, moest het misgaan, dat je je bij je huidige patroon goed in je vel voelt, dus dan kan je weer switchen natuurlijk. Ik ben benieuwd!

Jeetje Chantal, wat een heftig nieuws... Ik hoop dat alles gauw in orde komt, en dat je veel afleiding hebt vandaag :(:) Wat eng zeg, dat zoiets gewoon veroorzaakt wordt door een bacterie. Goed dat jij zo super goed voor jezelf zorgt. En slaaptekort is echt vreselijk he, oei oei oei, ik ben zo'n kreng bij te weinig slaap :')

Eieren met ketchup, lekker!

O: 100 g haver, 200 ml melk, boter, honing, water, amandelschaafsel; glas bio sojamelk, kop groene muntthee
B: Paarden verzorgen
T: Kop verse pompoensoep
B: Alles inpakken en in de auto zetten, alles uitpakken, 6 km wandelen door de stad (stofjes kopen voor de naaimachine :):) )
L: 120 g meergranenbrood met geitenkaas, pesto, tomaat, sla, komkommer; latte macchiato
B: Les, 3 km wandelen
T: Appel
B: BR Workout 10
A: Gekookte aardappelen met spruitjes (met kastanje) en gestoofde worteltjes
T: Stukje paleo brownie met een kop groene thee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 10:13

Gisteren:

Anoniem schreef:
Anoniem schreef:
Vandaag weer wat meer (want aan het schrijven :S):

O: havermout met peer en rijstmelk (dat laatste maak ik overigens tegenwoordig zelf)
T: dikke bruine boterham met pindakaas
L: 6 roggecrackers (3x hummus en 3x pindakaas)
T: -
A (uit): 4 miniwraps (maismeel) met hete kip, bonenpuree en rijst :r

B: 45 min paardrijden

+ peer
+ grapefruit :9

+ 5 olijven
+ paar cashewnoten

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 10:14

Bhriseis schreef:
Matheno: zou het iets helpen om een dagje voeding te eten met weinig vezels, zoals wit brood? Lastig hoor!

Ik was van plan om dit nog tot woensdag aan te kijken en dan eens zoveel mogelijk tarwevrij proberen.
Dus kwarksmoothies met groentes etc.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 10:18

Ik snap dat je niet staat te springen voor ongezonde voeding, maar soms moet het natuurlijk gewoon voor je lichaam en gezondheid. Hopelijk trekt het gauw weer weg, en hoef je niet aan de kwarksmoothies :(:) Beterschap!

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 10:36

Ohja, bedankt voor alle spruitjes-ideeen! Ik had haast dus ze zijn zeer origineel in de groentesoep gegaan, maar ach, dat was ook lekker :+