tomaat en wortels waren mijn enige gelukte probeersel vorig jaar

Weet wel dat de tomaat heeel snel droog stond toen hij eenmaal vruchten kreeg.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
goeroe schreef:Macs schreef:Ik wilde ook bieslook doen maar er staat op: indien onder glas zaaien moet eerst vorst over de pollen heen.Wie wilt dit voor me uitleggen?
Kan ik ze niet net zoals de tijm zaaien?
Volgens mij wel, maar ik moet bekennen dat ik ook niet goed begrijp wat er bedoeld wordt. Ik weet dat er zaden zijn die alleen kiemen als ze eerst een koude periode hebben meegemaakt, maar ik kan me niet voorstellen dat dat voor bieslook geldt want dat is juist heel simpel te kweken. Misschien kun je er een leuk experimentje van maken en twee potjes inzaaien waarbij je voor één potje zaadjes gebruikt die je een nachtje in de vriezer hebt gelegd? Ik ben benieuwd.
lieke2 schreef:Chamion, hoe heeft de rest van je kas de storm overleefd?
Een vraagje aan de meer gevorderde moestuinierderhoe lastig/moeilijk zijn wortels en tomaat? Kan trouwens bij de tomaat door de bomen het bos niet meer zien....
carola schreef:Verder heb ik nog een stuk 'schutting' van betongaas, ongeveer 4 meter lang. Vorig jaar had ik daar erwtjes onder gezaaid, maar dat was niet echt een succes. Heeft iemand een leuk idee wat ik daar tegenaan kan zaaien dit jaar? Ik zat te denken aan stokbonen, zou dat gaan?
chamion schreef:Is goed, want ik kan wel de zakjes opsnorren en even overtikken, maar blind gezegd zit er kapucijners in, hoge bonen, lage bonen, 2 soorten stambonen....
Ik maak gewoon een zakje wat in een enveloppe past. En eventueel ruilen en anders tegen verzend kosten.
Marcella schreef:chamion schreef:Is goed, want ik kan wel de zakjes opsnorren en even overtikken, maar blind gezegd zit er kapucijners in, hoge bonen, lage bonen, 2 soorten stambonen....
Ik maak gewoon een zakje wat in een enveloppe past. En eventueel ruilen en anders tegen verzend kosten.
Prima wat wil je heb nog ladingen moestuintjes en zoals aubergine ofzo word hier niet gegeten.