Chanen schreef:Oef, die oesterzwam ziet er goed uit. Zelf ook maar een keer zo'n biefstuk proberen. Tot nu toe scheurde ik ze ook altijd in stukken om door een gerecht te verwerken, maar dit is ook zeker de moeite van het proberen waard.
Vraag een de vega(n)'s met een vleesetende partner. Sinds kort ben ik aan het daten met een omnivoor. Als we bij mij eten heb ik natuurlijk zelf in de hand of dat vega(n) is of niet, maar (in dit stadium) wil ik op dat vlak niet teveel van hem vragen. Hij is al geen keukenprins en om dan ook nog eens te eisen dat hij vegan voor mij kookt gaat me op dit moment eigenlijk een beetje te ver. Hoe gaan jullie daar mee om in een (beginnende) relatie?
Beetje wat Sheran al zegt. Niet zo goed zijn in koken is één ding maar als er wel bereidheid is om vega(n) te koken is dat al een stuk beter dan dat die persoon er gewoon geen zin in heeft.
Ik zie het niet echt als een "eis", vind het helemaal geen onredelijke vraag, en als het serieus datemateriaal is lijkt het me ook niet echt een issue.
Wat je altijd kunt doen is zeggen dat als hij voor je kookt, je graag wil dat dat vega(n) is, en dat jullie als hij dat niet ziet zitten gewoon een andere oplossing zoeken
Dat kan bestellen zijn, samen koken, of niet afspreken rond etenstijd.
Ik had er zelf niet zo'n last van in mijn huidige relatie, we waren al "gewoon" vrienden en hadden al vaker samen gegeten, hij weet niet beter dan dat ie vegan kookt voor mij. Nu eet hij vaak currys enzo en die zijn super makkelijk vegan te maken dus dat scheelt al.