Mijn bramen/blauwe bes (even kwijt wat het ook weer is
) is ook al aan het schieten! Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
) is ook al aan het schieten! hyppolyte schreef:Wat ben je aan het stekken geweest Chamion? ik heb het even gemist geloof ik
zo goed had ik ze nog niet bekeken

vrees dat ik die ook nog nodig ga hebben dit jaar
lieke2 schreef:Op de site kun je ook al veel terug vinden. En met de tips die ik hier gezien heb (karton enzo) denk ik dat ik het iig voor mezelf nog grappig kan houden om te starten op een stuk van 100 m2![]()
Ik denk iig twee van die bakken en dan mss nog wat 'los' spul, evt een leuk bloemenmengsel of pompoenen op het stuk wat toch over blijft?
Samen met mijn jongere broer die hier ook al jaren van droomt ben ik bezig met het opstarten van een eigen bedrijf. Ik zal er geen al te lang verhaal van maken, maar het komt er op neer dat we een webwinkel gaan openen en op termijn ook workshops gaan geven. Daar hoort bij dat we zijn begonnen met het ontwerpen en aanleggen van een (permacultuur)tuin. Ik twijfel nog of ik een eigen (volg)topic zal openen, want het is een heel avontuur en wie weet vinden anderen het interessant om te lezen.

, en dan valt het bij mij nog wel mee
. van de week nog wel wat zakjes bijgekocht, want had geen aardbeien meer en wilde ze nu wel eens gewoon opkweken. Ook rabarber gekocht, maar ik zag dat ze pas met 2-3 jaar oud geoogst kunnen worden
, misschien dan maar iemand zoeken waar ik van kan stekken ofzo.
. Ik had vorig jaar een plantje, maar die is achtergebleven op mijn oude tuin en waarschijnlijk ondertussen wel geruimd. Misschien maar even bietsen bij een volkstuin in de buurt.

Wie wilt dit voor me uitleggen?
Kan ik ze niet net zoals de tijm zaaien? 
Veeeel aardbeien dit jaar
Macs schreef:Ik wilde ook bieslook doen maar er staat op: indien onder glas zaaien moet eerst vorst over de pollen heen.Wie wilt dit voor me uitleggen?
Kan ik ze niet net zoals de tijm zaaien?

_Mara_ schreef:Jullie nog aanraders van webwinkels waar ik zaden zou moeten bestellen?
Wat ik een voordeel van de eerste winkel vind is dat het maar kleine hoeveelheden zaden zijn waardoor je weinig betaalt voor een zakje (de meeste 50 cent tot een euro). Omgerekend per zaadje betaal je wellicht iets meer, maar als je van variatie houdt kun je daar voor weinig geld veel soorten krijgen. Zelf had ik onder andere een verrassingspakket (25 soorten 'ouder' zaad voor 5 euro), maar die zie ik er helaas niet meer bij staan. Ze hebben nog wel andere leuke zadenpakketten.
Uiteindelijk willen we meer richting vaste planten en planten waarvan we eenvoudig zelf zaad kunnen oogsten. Daarnaast is en blijft ruilen natuurlijk ook leuk.
wordt je bijna hebberig van
maar die kleinere hoeveelheden zijn wel handiger als je niet gelijk een km2 wil gaan volzetten
hoe lastig/moeilijk zijn wortels en tomaat? Kan trouwens bij de tomaat door de bomen het bos niet meer zien....