Dirty Dancing was trouwens wel leuk. De eerste 20-30 minuten vonden we het ontzettend saai. En zeiden we tegen elkaar als het zo blijft gaan we na de pauze. Gelukkig trok het bij en was het uiteindelijk wel leuk. In de 2e helft viel ik steeds bijna in slaap, dus mijn broer gaf me steeds een stomp, hé joh wakker blijven. Trouwens ook weer ernstig, waren we onderweg. En ineens dacht ik, stik de kaartjes. Dus ik tegen mijn broer ik ben de kaartjes vergeten. Die dacht eerst dat ik een grapje maakte, maar toen bleek dat dit niet het geval was maakte we als de wiederweerga een links omkeert. Gelukkig waren we nog op tijd.
das niet zo handig Sanne maar jullie waren nog op tijd gelukkig!
Pfff, even druk hier en over 5 kwartier al richting Den haag, tijd gaat te hard vandaag
Pivanti
Geplaatst: 09-03-09 14:45
Wat mij aansprak op de site was dat ze bij veel verschillende methodes ervaring opgedaan heeft... beetje grondwerk, beetje rechtrichten, laag en diep, enz..
Maar ja vind het ook wel erg duur 55 euro!
Het is erg lastig om een geschikt iemand te vinden.... uberhaupt zie ik niet zoveel instructrices aangeboden of ik zoek verkeerd
Je kunt altijd een proefles nemen Pivanti en kijken of iemand jou aanspreekt en of het klikt het met je paard. Vanaf een website kun je het toch lastig beoordelen iemand kan er perfect uitzien op website, maar als het niet klikt heb je er nog niks aan. Succes!
AniekR
Geplaatst: 09-03-09 14:49
benangelique schreef:
waarom klopt je bmr niet aniek? katja, yoghurt en kwark hebben idd veel eiwitten goed advies van je meis!
Nee klopt, wel heb het even opgezocht. Ik dacht aan BMR het totaal aantal kcal dat je lichaam op een dag nodig heeft, maar het is alleen je basisbehoefte, dus zonder al je activiteiten
Maar dan zit je met 1547 al best hoog of niet? Moet wel duidelijk opletten dat ik dus voldoende eet op een dag
En ik heb al een flink bakkie magere yoghurt naar binnen geschoven
Nee een aantal lessen waar ik nu ook les. Maar hun bevalt dat prima. Maar t lijkt net of ze bij mij anders les geeft dan bij hun. Hun zijn ook al veel verder met de paarden en mijne moet nog zeer veel leren, ook op een goede manier nageefelijk lopen e.d. en ja dus misschien kan ze dat gewoon wat minder goed,... Ik hoef helemaal bijna geen overgangen te rijden bijv. dat is wel zo normaal toch dat je dat moet doen.. Of dan zegt ze in een les opeens dat hij niet helemaal recht loopt en moet ik daar aan werken in die les en daarna heeft ze t er nooit meer over... En verder heeft een stalgenoot les van een instructrice rechtrichten. In de eerste instantie sprak dat rechtrichten me wel aan, maar heb nu zo'n mn twijfels. Vind dat wel een belangrijk iets dat meegenomen moet worden in een les, maar niet alleen maar daarop gericht zeg maar. En die mensen die lopen veel ook naast het paard, en stappen heel veel en die instructrice die ik dan mailde werkte alleen met een kaptoom,.. dat wil ik allemaal niet. Dus dat gaat hem ook niet worden...
Sizz, ja proefles kan altijd wel, maar ja vind t ook wel erg duur... dan zou ik 2x per maand les nemen Maar liefste heb ik een wat goedkopere dan dat en dan 3/4 keer in de maand les.
Waar zou ik nog meer kunnen zoeken? Heb op marktplaats gekeken.. en bokt
trouwens net bij de fysio geweest... Ik heel verhaal verteld en ook wat die vorige fysio heeft gezegd (stabilisatie spieren) en dat nu weer nog meer last heb door de val van van de week. Maar ja ze heeft mn linkerschouder en bovenarm gemasseerd. maar ze dacht misschien dat t ook wel een lichte kneusing kon zijn omdat ik op een bepaalde plek bij mn schouderblad/bovenrug gevoelig was... Ze had een iets wat ze erop smeerde dat pijnstillend was dus maar even kijken of ik dat ergens kan halen, want gewone spiergel zooi werkt nooit
Ik drink 2x per dag een wei-eiwit shake. Weinig caloriën en heel goed voor de spieropbouw en conditieopbouw. Zou je even in de sportschool na moeten vragen!
patricia, het kan ook zijn dat je gedurende de ontwikkeling van je paard een andere instructeur nodig hebt. de een is heel goed in het basiswerk, de ander juist in wedstrijdtraining bijvoorbeeld.
1546 is geen hoge basisbehoefte hoor aniek, ik heb een bmr van 1688.
Sanne, gelukkig dat je je nog redelijk op tijd bedacht dat je je kaartjes was vergeten!
Ja ga maar even een advertentie op marktplaats zetten.
Sizz.. viavia..bij ons op stal zijn de meeste gewoon recreatief aan het rijden en boeit ze dressuur ze weinig zijn er maar een paar die ook dressuurmatig echt rijden en lessen.
Angelique, Ja dat is waar. Mn paard die moet nog eerst heel goed gewoon de basis leren En ik denk dat die instructrice die ik nu heb daar niet helemaal geschikt voor is, die is meer geschikt als je al iets verder bent (zoals mn stalgenoten die daar lessen) Hij is dan wel 2,5 jaar onder het zadel maar die vorige eigenaar hebben hem niet op de juiste manier gereden (in een krulletje op de binnenhand) dus hij moet nog veel leren qua basis. En ik ook (zal niet alleen het paard de schuld geven haha) Hij is dan wel al ruim 5 jaar, maar is ook gewoon nog zeer jong in zijn doen en laten, en erg onzeker. Ik heb ook geen ervaring met jonge paarden doorrijden. (alleen inrijden, maar niet het doorrijden en ze dus alles aan te leren)
Heb nog wel een ex stalgenoot die nu in doorwerth staat en twee mensen die daar op stal staan geven ook les. Maar zou kunnen vragen of die toevallig ook ergens anders les willen geven en wat t daar kost. Ene is iemand die Z dr rijd en andere was meer op de zit e.d. begreep ik. Maar zal dat eens vragen of ze kan informeren...
Nee dat boeit mij verder ook niet, maar even om t verschil aan te geven tussen die twee instructrices. Heb die ex stal genoot even gemaild of ze weet of hun ook ergens anders les geven