Wie gaat er mee op dieet???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Spetterlover

Re: Wie gaat er mee op dieet???

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 20:22

Sportief weer hoor Laura Knipoog Lijkt me wel grappig zo'n apparaat, de 1e 2 minuten dan Tong uitsteken

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 20:24

Dat je dat allemaal kan weerstaan.. ppfff, ben blij dat ik op m'n werk niet zo vaak traktaties heb!
Vandaag hadden ze bij m'n schoonmaakadres Pizza voor de lunch.. of ik ook een stukje wou?? Zag er zó jummie uit, maar ben nu blij dat ik het niet gedaan heb Lachen heb gewoon lekker m'n boterhammetjes kipfilet op, en dat smaakte ook Haha!

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 20:25

Goed gedaan Mazzel-meid Haha!
Ik leer het ook wel, er werden me allemaal lekkere koekjes aangeboden.. kokosmakronen enzo Vingers aflikken maar heb het niet genomen *trots* Vork

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 20:27

Spetterlover schreef:
Als het lekker is meld het dan even, misschien moet ik het dan ook eens proberen Tong uitsteken

Het is dus wél zwaar lekker Tong uitsteken
Zal even zeggen wat mijn gehele diner was. Men neme een zakje Chinese groenten (250g) van de Albert Heijn en gooit dat, met wat olijfolie, in een wok. Dat verhit je en je gooit er 2 kleine blikjes tomatenpuree door (70g per stuk, van die kleine rode). Vervolgens doe je er nog een beetje komijnzaad door (krijg je in van die kleine kruidenbakjes van Silvio ofzo), en dan roeren, en roeren, en roeren, tot je denkt dat 't goed is.

Vervolgens gooi je het op je bord en maakt een blikje tonijn in eigen water open. Doe het erbij, en eet het samen op.

Jummm Vingers aflikken

Oei, zo'n stairmaster heb ik wel eens gezien op de sportschool, dat ding lijkt me echt walgelijk Tong uitsteken

jodeljodel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 20:39

_Scarlet_ schreef:

Oei, zo'n stairmaster heb ik wel eens gezien op de sportschool, dat ding lijkt me echt walgelijk Tong uitsteken

Van zo'n stairmaster krijg je wel mooie en stevige been en bilspieren van. Haha!

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 20:41

Dat is het ook.... men, ik zweete me te pletter en mijn hart zat ergens in mijn keel. Vervolgens begint mijn trainer een heel leuk verhaal (hoe kan ik nou antwoorden EN concentreren op die trap EN tegelijkertijd ademen?) en ik maar doorklimmen, want anders lazer je van dat ding af en dat is een flinke hoogte... auwww...

DIe snack-days zijn echt een nadeel van Amerika. Elke week hebben we wel zo'n dag waarbij iedereen iets meeneemt wat hij zelf gebakken heeft, en vaak moet ik toch wel wat uitproberen... bagels helemaal, die zijn ZO lekker, die kan ik echt niet weerstaan. Ik denk dta ik mezelf als traktatie zaterdag maar weer bij Panera Bread laat lunchen met twee bagels... oeioeioei.

Scarlet; je diner klinkt super! Ga ik ook eens proberen. Ik heb gisteren twee blikjes opengetrokken (gemixte groenten en sperziebonen) maar daar zat smaak nog kraak aan. Dan mis ik de Appie wel Boos!

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 20:45

Mja, dat valt me ook wel op, die blikjes hebben veel minder smaak. Had dinsdag zo'n blikje van Bonduelle, 't smaakte wel oké maar niet echt naar "echte" groenten zeg maar.

Oe, bagels, praat me er niet van... In Alkmaar zit zo'n zaakje, Bagels & Beans, nou... Bagels met mozzarella en tomaat Vingers aflikken en dan een hele grote kop moccachino erbij
Niet goed, aan bagels denken

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 20:59

Ahh moccachino, dan kan je net zogoed even langs de Mac qua calorieen Knipoog
Ik heb mezelf getroost met het feit dat ik bij elke maaltijd 1 (en ontbijt 3!) servings koolhydraten mag, waarbij een halve bagel als 1 serving telt. Dan het liefst Whole Grain. Waarbij er vervolgens geen lol meer aan is natuurlijk, de lekkerste begals zijn blueberry of appel en rozijn of chocolade of...

*zet bokt uit gaat aan het werk en vermijdt de koffieroom waar de bagels staan*
... zucht...

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 21:07

Aaah ik ga hier niet meer lezen, krijg trek in iets lekkers door jullie Lips are sealed

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 21:14

Inderdaad Haha!
Denk: Appel, kaasstukje, selderijstick, blik boontjes, tomaten... *LOL*

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 21:14

appel appel appel aardbei.. maarja ik heb na die ontbijtkoek eigenlijk geen trek meer Lachen en ik kan nu gewoon tegen mezelf zeggen dat ik dus ook niet hoef te eten! En dat kon ik eerst echt niet.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 23:23

Met het SBD ben ik inmiddels al ruim 7 kilo afgevallen en het leukste is dat het gewoon niet het gevoel geeft van lijnen Haha!
Afgelopen weekend had ik me flink misdragen toen ik visite had (lasagne, chocolade, boterkoek) maar vandaag gaf de weegschaal zowaar minder aan dan vorige week Haha!
Het weekend ben ik bewust maar met een grote boog om de weegschaal heen gelopen... Schijnheilig
Nu weer braaf verder met fase 2. Nog uhm... heel wat kilootjes te gaan... Bloos

Qua kleding heb ik al een maat kleiner aan (wat ik eerst echt niet meer aan kreeg) en zelfs dat begint nu al ruim te zitten.

Kimble

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 00:04

jodeljodel schreef:
Jullie kunnen beter de weegschaal het raam uit gooien en vaker voor de spiegel gaan staan. Beoordeel je eigen lichaam en laat eens een keer je vetpercentage meten. Kijk niet teveel naar anderen, kijk niet teveel naar die modepoppetjes, niemand is hetzelfde gebouwd.
Nadat ik veel was afgevallen werd ik op een gegeven moment weer zwaarder maar niet vetter. Het vetpercentage daalde zelfs en dat komt omdat spieren 30% meer wegen dan vet. Laat je dus niet in de luren leggen door een weegschaal.

Ik sta ook weinig op de weegschaal, maar meer voor de spiegel.
Als ik nu m'n bikini aan trek dan heb ik gewoon een beetje teveel vet op m'n beuk en heupen. Dat moet er gewoon af. Gewicht let ik maar niet op. Het varieert zo en het zegt eigenlijk niks.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 00:07

Oeioei, heb na het diner nog een ijsje gepakt, maar vond dat dat wel mocht van mezelf, na al dat gehups van vandaag.

Dit weekend ook een keer streng doen thuis, meestal eet ik me daar helemaal vol aan de chocola. Dan zie ik dat staan en krijg er meteen weer zin in Scheve mond

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 07:31

Bij mij er er weer een klein beetje gewicht aan.. 54.4 Boos!
Toch maar geen vreetbuien meer krijgen 's avonds Haha!

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 09:30

Nee, da's meestal niet handig Knipoog Bij mij was er weer wat af, zie de grens van 72 kilo steeds dichterbij komen...

Vind het echt zo leuk, ik ben nu al lichter dan toen ik naar de middelbare ging, en da's bijna 7 jaar geleden!

Hoe kan je nou eigenlijk weten of je stofwisseling laag, gemiddeld of hoog is?

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 11:56

Nou ben nu in 5 dagen in totaal 1,8 kilo afgevallen. Maar woog vandaag wel het zelfde als gister, hoop dat er nog wel wat af gaat, anders doe ik het allemaal voor niks voor mijn idee Schijnheilig

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 13:24

Ja, ik ben ook wel benieuwd naar hoe je er achter kunt komen of je stofwisseling hoog of laag is.

spetterlover, hoe lang ben jij eigenlijk? want ik vind 54 kilo namelijk niet echt veel. Was ik maar zo zwaar daar kan ik nu alleen nog mara van dromen.

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 13:39

Tot nu toe... Het isnu 13.36 uur:
Ontbijt:
7.45 uur
*1x bruin brood met kipfile
*1x bruin brood met appelstroop
*1 glas zelfgeperste sinaasappelsap.

Tussendoor:
1,5 liter water
1 pakje toastjes

Lunch:
3 x geroosterd brood zonder beleg
2 x beschuit zonder beleg

Jaa, heb geluncht *LOL* dit kwam ook omdat ik al thuis was.
Vanavond werken tot 8 uur, dus dat is wel lastig, eet ik weer later.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 13:59

Ik had gisteren een extra stukje ontbijtkoek genomen, maar was vanochtend een halve kilo afgevallen.. zal wel door het sporten komen ofzo. Heb nu al 4 dagen lang elke dag een half uurtje hardgelopen. Ben wel blij dat ik het gedaan heb, als vind ik het heel moeilijk om me ertoe te zetten te gaan sporten..

Vandaag gegeten:

Ontbijt: 1 boterham kipfilet + paar worteltjes
Tussendoor: 1 boterham kipfilet
Lunch: 2 boterhammen appelstroop, 1 boterham kipfilet

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 15:28

En wat drink je dan? of alleen maar water? Ik drink zelf voornamelijk water, van mezelf moet ik elke dag een glas melk of een bakje yoghurt eten

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 15:41

Dit is echt heel raar:
Nu heb ik meer gegeten, vanochtend en lunch + tussendoor
en nu heb ik juist onwijze trek in eten terwijl ik dat niet heb wanneer ik niet lunch???????

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 16:04

Passival schreef:
Ja, ik ben ook wel benieuwd naar hoe je er achter kunt komen of je stofwisseling hoog of laag is.

spetterlover, hoe lang ben jij eigenlijk? want ik vind 54 kilo namelijk niet echt veel. Was ik maar zo zwaar daar kan ik nu alleen nog mara van dromen.

hihi ik ben niet zo lang hoor, 1.65 maar. Het gaat bij mij niet om dat ik echt zwaar moet afvallen, gewoon een beetje strakker, een beetje gezonder, als ik gezond eet voel ik me gewoon veel beter. En blijkbaar at ik erg slecht, want door alleen al gezond te eten ben ik al 3 a 4 kg afgevallen Lachen

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 16:06

Passival denk omdat dat is omdat je je spijsvertering op gang houdt. Je kunt nu toch ook gewoon een appel of een stuk komkommer/wortel nemen als tussendoortje?

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 16:07

Mijn eten vandaag Haha!

Ochtend
1 appel
1 mueslibroodje

Tussendoor
komkommer en wortel

Lunch
1 mueslibroodje
2 bruine boterhammen met halva jam

Tussendoor
1 appel
bakje yoghurt met aardbei

En vanavond eet ik spaghetti met saus uit zo'n pot, tomaat zit er in en nog wat groentes. En vanavond vast ook nog wat yoghurt Lachen

Is dit een beetje goed ? Haha!