juval schreef:inderdaad, discussieren heeft weinig zin. Ik respecteer jouw mening. maar ik denk er anders over.
we leven nu eenmaal wel in een maatschappij waarin het eten van vlees en gebruiken van zuivelproducten normaal is.
alle koeien op ons bedrijf zullen uiteindelijk bij de slager belanden, zo is het nu eenmaal. Niet leuk, maar de waarheid. In de tijd dat ze bij ons leven zorg ik met veel liefde en respect voor ze. Onze kalfjes krijgen op tijd en genoeg biest en melk van hun eigen moeder. Ik denk dat dat op de meeste van de Nederlandse veehouderijen zo is.
Het sterftecijfer op bedrijven waar kalfjes bij de koe worden gehouden is volgens de (discutabele) berekening van de GD 7%.
Maar goed, dit is dan weer mijn mening. We zullen het waarschijnlijk niet eens worden. Maar een beetje wederzijds respect zou prettig zijn. Ik zal in jullie topic verder niet meer reageren. Mocht iemand serieus interesse hebben of vragen hebben over de melkveehouderij staat mijn pb open.
fijne dag verder.
Absoluut waar. Als je geen hart voor dieren hebt word je geen boer. En waar vraag is, komt aanbod.
En nog even verder op de vraag waarom boeren altijd zeggen 'kom maar langs': misschien omdat sommige mensen een heel stereotyp beeld hebben en zo wat praktijk kunnen zien. Heb daar al heel wat mensen van zien 'opknappen'.
Maar inderdaad, eindeloos discussiëren heeft geen zin

Geen vlees eten kan natuurlijk om meerdere redenen.