Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 09:59

Laatst bijgewerkt door F_Orumster op 08-08-16 09:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 09:59

De enige die ik ken bestaat alsnog grotendeels uit meel
Dus verre Van handig bij kha

Die hierboven idd , alsnog bijna 40 gram KHD per 100 gram

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 10:00

Ik zie indd als hoofdbestanddeel tarwemeel. Helaas!
Citaat:
Deze waarden gelden voor het onbereide product.
Per 100 Gram.
Energie 885 kJ (209 kcal)
Vet 2,4 g
Waarvan verzadigd 0,3 g
Koolhydraten 38,3 g
Waarvan suikers 2,1 g
Voedingsvezel 2,3 g
Eiwitten 7,4 g
Zout 0,6 g

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 10:02

Das echt zo een feel good product waarbij je gewoon voor de gek word gehouden als je niet uit kijkt

F_Orumster

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 10:04

Het was ook al te mooi om waar te zijn. Zeker voor "Processed food".

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 11:44

Na een slecht weekend met stokbrood, chocolade en witte kadetjes ga ik gewoon weer opnieuw beginnen deze week :P Ik zag deze voorbij komen. Iemand al geprobeerd?
http://www.lowcarbchef.nl/recept/oopsie-brood/
Trouwens ik zie wel veel erg bewerkt vlees voorbij komen zoals bifi worstjes enze, dat is toch heel slecht?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 11:45

waarom is dat naar jou idee slecht CK88? Waarom vind je ze slecht/denk je dat ze slecht zijn?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 12:08

Bifi worstjes bevatten 1gr khd per 100gr, een worstje is 25gr, dus 0,25gr khd per worstje. Lijkt me een prima tussendoortje :D

Die bloemkool pizzabodem had ik ook al gezien, toch jammer!!

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 12:14

Siamsmeesje wat goed zeg! Fijn dat je nu niet hoeft te spuiten en alles zelf onder controle kan houden :)

Goede en lekkere genoten weekenden komen er hier voorbij :P
Ik heb ook lekker genoten van mijn eten in de strandtent afgelopen zaterdag en ja wel een drankje erbij.

Drink je helemaal niets Laura?

Vandaag weer een salade en tussendoor waspeentjes. Avond eten nog even bekijken.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 12:17

Quellian schreef:
Bifi worstjes bevatten 1gr khd per 100gr, een worstje is 25gr, dus 0,25gr khd per worstje. Lijkt me een prima tussendoortje :D

Die bloemkool pizzabodem had ik ook al gezien, toch jammer!!

Maar iets dat weinig khd bevat betekend m.i. niet meteen dat het niet alsnog slecht kan zijn natuurlijk...

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 12:54

Nu ik streng kha eet drink ik idd helemaal niet, vind ik zonde van dr khd. Als ik straks weer wat meer khd ga eten zal ik wel weer eens een wijntje nemen.

Die bloemkoolbodem zag ik ook, jammer weer...

Ik eet ook wel eens bifi worstje, of het echt slecht is weet ik niet, maar heel goed vast ook niet. Maar ik moet zeggen dat ik vooral met kha bezig ben, niet zo erg met bewerkt/onbewerkt :o

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 13:07

Leuk dit topic. Ik heb net 8 weken lang de koolhydraatarme weekmenu's gevolgd van de website http://www.gobento.nl
Dit is me goed bevallen. Het was wel pittig om zoetigheden en brood/crackers/pasta/rijst/fruit te laten staan maar we hebben er ook heerlijke recepten voor terug gekregen.
We maakten nasi van bloemkoolrijst en courgette spaghetti.
Ik ben in totaal 6,5 kg afgevallen en mijn vriend 8,5 kg.
Nu gaan we voorlopig koolhydraatbeperkt verder. Dus wel af en toe een broodje maar ook wel sla als lunch. Na onze vakantie willen we de draad weer oppakken en nog verder afvallen.

Verder zie ik het koolhydraatarme eten niet alleen als dieet maar vooral als levenswijze. Ik merk dat mijn darmen veel rustiger zijn, ik een betere stoelgang heb en ook minder opgeblazen ben als ik koolhydraatarm eet. En al die verborgen suikers die we met z'n allen binnen krijgen daar probeer ik ook voor te waken dat ik die niet neem.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 13:10

wat leuk dat het jullie bevallen is pebblesther! Ik ga die site eens bekijken. Inspiratie is altijd welkom, hoewel als ik terugkijk waren de koolhydraten 's avonds de laatste tijd altijd door sausjes, marinades e.d. dus die zijn makkelijk weg te halen.
Ik heb vanmiddag echt een half uur mijn hoofd zitten breken over het vanille-aroma van dr. oetker. 100gram bevat 20gram koolhydraten ofzo, maar duurde even voor ik er achterkwam dat het volledige flesje vrijwel alleen alcohol is en dat zo'n flesje van 38ml dus maar 3gram weegt ofzo haha

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 13:13

Oh, Bifi valt bij mij niet onder gezond, maar onder kha en dat is waar ik me nu op richt. Niet op E nummers of suikers of bewerkt, dat komt hierna wel :D

Net lekker avocado met knoflook, tomaat en kalkoenfilet gegeten :9 Zo in overleg, dus ik wens mijn buurman/-vrouw succes met de knoflookwalm.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 13:15

Laura82 schreef:
Nu ik streng kha eet drink ik idd helemaal niet, vind ik zonde van dr khd. Als ik straks weer wat meer khd ga eten zal ik wel weer eens een wijntje nemen.

Die bloemkoolbodem zag ik ook, jammer weer...

Ik eet ook wel eens bifi worstje, of het echt slecht is weet ik niet, maar heel goed vast ook niet. Maar ik moet zeggen dat ik vooral met kha bezig ben, niet zo erg met bewerkt/onbewerkt :o

Goed hoor! :j

Drankje laat ik toch niet graag staan, doordeweeks drink ik nooit maar zoals afgelopen zaterdag op het strand dan drink ik graag een biertje :')

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 13:18

hmm, ik probeer het wel samen te pakken, maar dat vind ik wel erg lastig. bronnen van vet zoeken die ook nog gezond zijn valt niet altijd mee. Avocado, lijnzaadolie, eieren en ik haal veel vet uit zuivel hoewel de wetenschap zichzelf daar over tegenspreekt... En bacon is mijn zwakte. Niet gezond maar echt te lekker...

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 13:25

Dat heb ik met kaas :') en ontbijtspek :9 nou ja, alles met mate :+

Ik ben normaal niet zo'n drinker, dus gaat me nu wel makkelijk af. Drink vooral op feestjes en etentjes enzo. In de zomer wel vaker in de tuin of op een terrasje, maar nou ja, echt zomer is t nu toch niet :')

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 13:43

Zou het liefst geen, of minder, vlees eten (eieren eet ik al niet 'zo', alleen ergens in), maar dat lijkt met kha haast onmogelijk, dus alles op z'n tijd.
Avocado's en garnalen eet ik graag en ben onwijs gek op rauwe melk, maar dat zit er nu ook even niet in. Alcohol drink ik nooit, dus dat is voor mij geen ding :P

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 13:47

Ik ben fan van ei met spek als ontbijt, nu ontbijt ik voornamelijk enkel zondagochtend maar wil dit doordeweeks een toevoegen als lunch.

Haha nee helaas Laura, maar ik zag dat ze voor volgende week goed weer afgeven :D

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 13:50

Ik onbijt op vrije dagen vaak met eieren, soms met spek. Op werkdagen meestal eiwitshake uit gemakszucht.
'S middags veel salades, met vanalles. Meestal kip of tonijn, daar moet ik nog eens meer in gaan varieren.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 13:54

Ik heb het ontbijt doordeweeks laten schieten en lunch met een salade. Meestal met tonijn.
Kip ik heb ik nooit zo zin om te bakken en vind ook niet ergens een lekkere kip, ben van de laatste 2x kip eten behoorlijk misselijk geweest :')

Eet nu wel paardenrookvlees met ei maar iets anders khd arm is ook wel lekker.
Olijven heb ik nu in huis.
Voorheen kipfilet maar daar zit zoveel bewerkte troep in dat ik dat niet meer in huis mag halen :+

Zoek daarom nog iets anders, enkel paardenrookvlees word ik ook zat.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 14:31

eieren met spek vind ik ook echt afschuwelijk als ontbijt doordeweeks. Dan moet ik het ook nog koud eten, nee bedankt, brrr....
Ik heb nu gepland om dan Griekse yoghurt 10% te pakken. Beetje afhankelijk van de dag wat ik er bij doe, maar dat is wel mijn basis: soms met whey, lijnzaadolie, walnoten, noten en aardbeien, de andere dag als milkshake met cacaopoeder, lijnzaadolie en slagroom. Zoiets....
Misschien wil ik in de toekomst in het weekend wel lekker een gebakken ei met spek eten, of een omelet. Maar eigenlijk vind ik dat vooral heel lekker op een witte boterham dus tja....

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 15:04

Haha ja als ontbijt zeker, maar met lunch zou ik het wel op krijgen.
Jouw milkshake klinkt goed zeg!

Ik ben enkel nog een beetje aan het stoeien met khd arme tussendoortjes. Heb nu olijven en neem er dan wat kaas bij.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 15:14

Ik neem tussendoor vaak rauwkost, of een stukje kaas, klein beetje griekse yoghurt. En heel soms gevuld eitje :9

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 15:49

Ja rauwkost is ook een idee maar dat doe ik ook al door de salade. Daar gooi ik echt van alles in :P
Waar vul je je eitje mee?