Meer veganisten op Bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Nelleke_

Re: Meer veganisten op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 18:53

Wij eten lasagne met tomaten/groentensaus, walnoten en vegan pesto. :) (Alleen volgens mij heeft vriendlief er wel kaas op gedaan, zo even kijken. :+

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 18:57

Sonja_vR schreef:
Nou ja... je kunt het zo gezond of ongezond maken als je wil natuurlijk :)

Was een grapje natuurlijk :D

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 19:27

Meh... was nog niet helemaal wakker geloof ik :+
Ik heb vanavond gewoon een groot bord spruitjes met 3 kleine aardappeltjes op...
Spruitjes :~

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 19:46

Hahahah precies! Ik heb ook het gevoel dat ik qua persoon veel meer open-minded ben en meer mededogen heb. Ben zó blij dat ik geen vlees en zo weinig mogelijk dierlijke producten eet nu.

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 20:13

Ik heb vanavond vegan taco's gegeten, recept van de vegan challenge :9

WingsToFly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 20:30

Heel herkenbaar, dat je zegt dat je vegan eet en dat mensen het dan zo moeilijk vinden en ''kun je niet gewoon voor één keer vlees eten''

Ik heb vanavond wraps gegeten met plantaardige kipstukjes van Vivera. Moest wel een beetje wennen aan de structuur, maar met wat sla, paprika en pittige curry saus was het prima te eten.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 20:44

Afgelopen vrijdag in de klas ging mijn docent vertellen dat veganistisch eten zo ongezond is.. Nou, ik leef daarom nog steeds en voel me fitter dan ooit *D

Ik vind die kipstukjes echt vies!!

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 21:14

Kaus schreef:
Zou ze eens ongekruid vlees moeten eten en kijken hoe lekker ze dat vindt :7

Ja inderdaad vond het maar een rare opmerking ! Over hieronder klopt ik hate vroeger groente wel gegeten maar ging niet makelijk weg vooral spruitjes maar nu hmmm alles vooral courgette waar ik eerst me neus bij ophaalde! Tip de vega filet americain van de ah is heerlijk waar ik eerst mijn twijfels bij had hihihi :p

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 23:43

Ik heb bijna de hele avond zitten wachten op de huisartsenpost dus ik ga straks maar eens wat eten :+ Tofu met een beetje rijst en groenten denk ik.

Zeer offtopic: ik heb vannacht een pand moeten ontruimen vanwege brand, het was doodeng |(

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 09:32

Jeetje wat heftig.. Wat was er precies gebeurd?

Heeft er trouwens iemand een recept voor echte vleeseters? Ik met room ofzo haha? Ik wil mijn klasgenoten bewijzen dat veganistisch eten ook heel lekker kan zijn haha!

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 10:53

xMercury schreef:
Jeetje wat heftig.. Wat was er precies gebeurd?

Heeft er trouwens iemand een recept voor echte vleeseters? Ik met room ofzo haha? Ik wil mijn klasgenoten bewijzen dat veganistisch eten ook heel lekker kan zijn haha!

Hier komen dinsdag vleeseters eten die ik ontmoet heb op een feest. Ik had namelijk hun uitgedaagd om te komen eten, en daar hou ik me natuurlijk ook aan. Zit te twijfelen tussen een écht vegan gerecht, of een normaal gerecht dat omgebouwd is tot vegan gerecht. Ik weet nog niet precies wat ik ga maken, dus tips zijn ook hier welkom

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 13:43

Jemig Magrathea wat heftig zeg! Geen gewonden gevallen hopelijk?

Ook offtopic: ik stoor me aan hypocriete bokkers. :+ Haha sorry, ik moest het even kwijt.

Tillie20, wil je uitpakken of gewoon een maaltijd op tafel zetten? Ik zou bij zulke mensen zelf altijd iets willen maken wat ze echt goddelijk vinden en waar ze niet omheen kunnen. :+

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 18:24

Maakt niet uit! Zolang het inderdaad maar lekker is! Dat was ook mijn doel inderdaad :+

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 19:32

Ik kwam laatst toch iets leuks tegen: een gevulde pompoen die als centerpiece op de tafel staat, in Amerika vooral met thanksgiving of kerst. Zoiets wil ik ook graag maken voor kerst, maar is natuurlijk ook hartstikke leuk voor een feest. De vulling kun je zelf kiezen natuurlijk. Ik ga zelf denk ik voor een lekkere poempoenrisotto.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 19:44

Oh dat lijkt me heerlijk! En dat ziet er ook fantastisch uit! Pompoen kan je zo lekker maken met paprika en rode peper. Hmmm!

Ik heb vandaag Cowspiracy samen met vriendlief gekeken, en dat was voor hem ook de druppel: we gaan de dierlijke producten opmaken en dan vervangen voor vegan-alternatieven. :) (Ik hou van m'n vriendje <3 )

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 20:17

Wat goed van je vriend :D

Mijn vriend zei gisteren tegen m'n pa, die een pan vol vlees aan t maken was en hem een stukje probeerde aan te smeren: 'daar had je een hele dag voor onder de douche kunnen staan' :')

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 23:26

Wat is er dan gebeurd Suzanne? :oo Klinkt heftig!

Just_Natural

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 15:13

Leuk die mannen!
Ik kreeg vanochtend te horen dat als ik die lekkere pikante humus van de AH
miste, ik niet verder hoefde te zoeken.
Had manlief mee naar zijn werk genomen om een collega te laten proeven :D
Alhoewel ik hem nog niet aan de tv krijg om cowspiracy of forks over knifes te kijken.

Weet nog iemand een goede docu (liefst op netflix)??

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 15:18

Fat, Sick and Nearly Dead. Dat vind ik een erg goede, en er is ook een deel 2. Gaat ook vooral over hoe gezond een plantaardig dieet is.
Food inc gaat meer over dierenwelzijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 15:20

Food Inc vond ik ook een mooie :j Netflix staat vol met documentaires, zitten een aantal hele goede tussen die niet per se een plantaardig dieet 'promoten' maar die laten zien wat er nou precies omgaat in de vleesindustrie.

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 15:46

Magrathea schreef:
Zeer offtopic: ik heb vannacht een pand moeten ontruimen vanwege brand, het was doodeng |(

Goed afgelopen?

Wij hebben gister vegan pizza gegeten met gegrilde groentes en wilmersburger kaas. Mijn man vond 'm lekkerder dan de standaard pizza voor de kids :Y)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 21:07

Pizza met een berg groente :9 heerlijk!

Kent iemand van jullie het vegfest toevallig? Dit jaar (1 november) wordt het in utrecht gehouden en het lijkt me erg leuk om eens naar zo'n echt veganisme-evenement te gaan, maar ik vraag me af of het zo'n eind rijden waard is.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 15:06

Ik zou ook wel naar dat kerstdiner willen van de NVV :) Meeting anyone? Het is in Rotterdam geloof ik.

Op mijn vereniging is er vrijdag brand uitgebroken :( Het was klein en al geblust voor de brandweer er was, maar het heeft er (bij mij in elk geval) toch flink ingehakt. Geen gewonden, geen schade wat niet gerepareerd kan worden... Wel een hele nare ervaring rijker :(

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 17:00

Ik heb voor een lekker toegankelijk gerecht gekozen: zelfgemaakte lasagne met een hoop Italiaanse groenten, een romige tomaten-paprika saus en Willemsburger voor er bovenop. Lijkt me dat dit een gerecht is wat veel mensen zullen lusten!

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 17:30

@Magrathea, oeh dat klinkt niet best! Snap dat dat geen fijne ervaring is geweest.

Het verbaast me altijd wat voor 'n horrorbeeld mensen bij veganisme hebben. Ik hoop altijd dat dat een beetje veranderd door die topics die nu lopen :o