Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Falcobabe

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 20:46

Vandaag is alles goed gebleven!
O: grote kom droge nugat pillows en een tas muntthee
T: 5 kersttomaatjes
L: 2 boterhammen met kippenwit en 1 met ovomaltine crunchie, water
T: 1 kiwi
A: wok: Kip met Chinese kool en volkoren rijst, water

B: 50 min fietsen

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 20:55

O1: banaan
O2: magere kwark met healthy mix en halve el honing
T: banaan
L: 2 vk boterhammen met casselerrib
T: 2 kiwi's, 1 pompoenpit cracker met toversaus
A: gebakken aardappeltjes, gegrilde groenten, gehaktbal
T: wat lekkere dingetjes ivm verjaardag vriendlief

B: 12 km fietsen

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 20:57

Oh Danoesje, dan zou je eens moeten zien wat mensen allemaal voor troep kopen als je achter de kassa zit. Ik moet bekennen dat er veel gezinnen zijn die het volgens de standaard netjes doen: verse groentjes of diepvries, frisdrank en koekjes voor de kinderen, maar verder ook veel fruit en water.

Maar o wee, ik heb echt klanten die niets anders kopen dan curryworsten, friet en van die voorverpakte hamburgers en nuggets. Als variatie nemen ze eens een diepvrieslasagne. En dan is dat dus echt elke dag zo, dat die mensen eten :r

Haha Phorretje toch, hoe je het verwoordt :D
Ik was wel wat een stiekeme eter. Van mijn overgrootmoeder mocht ik natuurlijk snoepen wat ik wilde, maar toch ging ik het vaak stiekem doen, net omdat mijn moeder continu vertelde dat dik zijn niet leuk is en dat ik gezond moest eten. Ze heeft het heus goed bedoeld, maar als kind was ik er niet echt mee geholpen (haar emo-vreetbuien indachtig)...

Vier ze Laura!

Mandy: Probeer jezelf als je kan zoveel mogelijk écht te verwennen met lekkers.
Das een tip die ik uit Nigella's boeken heb gehaald. Haar tip was: kies jouw mooiste bord uit, kies allerlei lekkers en ga het heel luxueus presenteren, en zie jouw lichaam als een tempel, aan wie je giften schenkt. Dus een pompelmoes in flinterdunne plakjes met daarover oranjebloesemwater gesprenkeld en amandelschaafjes, spiesjes van verschillende groenten met een dip en daar een lekker glas vers sap bij.

Ik doe deze week gezellig mee, ik grijp best vaak gezonde maar 'saaie' voeding, en dan raak ik het zo snel beu.

Paardje_2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 21:15

Vandaag:
O: 1 broodje
T: niks
L: 1 tosti
A: erwtensoep

B: gym, fietsen
D: thee, water

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 21:16

Paardje_2009 schreef:
Vandaag:

Is dat niet heel weinig? :)
Dit is misschien 600 kcal, je hebt minimaal
1600 nodig.
Laatst bijgewerkt door Eske_B op 02-12-13 21:18, in het totaal 1 keer bewerkt

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 21:17

Danoesje, ik ben in de basis redelijk gezond opgevoed denk ik. Brood (volkoren) en pasta was gewoon normaal, ontbijt bestond wisselend uit brood met zoet beleg, soms havermout, soms cruesli en een glas versgeperste sinaasappelsap. Lunch was ook brood maar dan met hartig beleg. Avondeten was niet per se hollands, ook veel pasta groente was altijd het belangrijkste deel van de maaltijd, als ik iets niet op kon mocht ik de aardappels/vlees laten liggen, maar de groente moest wel op. Er werd (soms nog steeds wel) met pakjes gekookt, maar altijd met verse groente erbij.
Doordeweeks mocht er geen frisdrank en chips genuttigd worden, thee mocht alleen suiker in wanneer we ergens op bezoek waren en koekjes alleen als ik uit school kwam, en fruit mocht zoveel als ik wilde.

De controle werd minder streng toen ik ouder werd, en in m'n pubertijd kon ik behoorlijk snoepen. Het feit dat ik momenteel zo bewust ben van wat ik eet is vooral omdat ik op een gezonde manier wilde afvallen, en door veel te lezen steeds meer interesse heb ontwikkeld :)

Vandaag:
Citaat:
O: 20 gram havermout, 10 gram boekweitgrutten, 50 ml ongezoete amandelmelk, 10 gram pecan-/walnoten, water, appel, kaneel/gember/nootmuskaat

L: smoothie met 140 gram rode biet, 60 gram spinazie, 70 gram kaki, 140 ml grapefruitsap, 80 m; sinaasappelsap, 90 ml biogarde, 1 tl chiazaad, 16 gram quinoavlokken, water
T: plak roggebrood met pindakaas en 2 plakken kaas
A: 2 opscheplepels door m'n moeder gemaakte tzatziki met komkommer, klein schepje mayo, teen knoflook en biogarde, vegaburger, chinese kool gewokt met wat plakken kaas en gestampte wal-/ en paranoten, kerrie en kurkuma
T: half blokje 86% chocola

D: 2 koppen koffie verkeerd, met half ongezoete amandelmelk, half gewone melk. (reden voor half/half is voornamelijk om de kosten van plantaardige melk iets te kunnen beperken), wiener melange uit automaat op stal, kop thee

B: uur paardrijles, en nog 20 min losgereden, 5 km in een hoog tempo door het bos gefietst, en de omgeving hier zit een behoorlijke berg ;)

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 21:19

Paardje_2009 schreef:
Vandaag:

Pfoe meis wat weinig! Doe je dat bewust? Beetje meer mag er wel in hoor, je moet nog groeien :)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 21:38

O: Boekweitgrutten
T: Rijstcracker met Heks'nkaas, sla en rookvlees
L: Broccolisoep en een salade met sla, paprika, cherrytomaatjes, olijven, heks'nkaas en kalkoenfilet
T: Warme choco van cacao, amandelmelk en water. Milkshake van halfbevroren peer, eiwit, whey en amandelmelk
A: Spruitjesroerbak met rulgebakken tartaar, champignons,paprika, ui, knoflook, sojasaus en sambal. Custardvla.
T: 2 salmiakballen, 2dadels, plakje rookvlees
D: Groene thee en water
B: 45 min paardrijden

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 21:53

Wat een mooi lijstje Fleur :)

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 21:56

mandy358 schreef:
Fijn om te lezen dat het weer w at beter gaat Bhriseis :(:)
Leuk om te lezen wat iedereen van huis uit mee krijgt. Bij mij is dat ook nog een leuk verhaaltje maar die typ ik even op laptop vanavond/morgen oid, nu eerst naar werk :')

Ik kruip maar even onder me steen vandaan :') vandaag ging ik starten met een nieuwe poging, gezond eten en met mate kunnen genieten zonder vreetbuien. Vooral veel variatie ga ik proberen :)

O: bananenkwark (250 gram magere kwark, 1 klein banaantje) 1 waldcornbeschuit met pindakaas
L: 2 waldcornboterhammen: kaas tomaat/appelstroop, peer
T: schijf ananas, 1 manderijn
A: doperwten, aardappel, vleesvervanger. Ananas
T: 250 gram magere kwark met kaneel poeder en een grote appel erdoor (en mini beetje speculaas/koekkruiden maar vond die kruiden erdoor niet lekker)

D: water en thee
B: 18 km fietsen, 25 min op stal bezig geweest, 1 u en 15 min sportschool (12 min crosstrainer, 13 min roeien, 15 min 10 kmh hardlopen, verder kracht

Afgemaakt:)

Hé Bhriseis dat is een goede! Ga ik doen, dankjewel :D

Nette lijsjes zeg! :D

Hier thuis werd nooit goed gegeten volgensmij, maar ik moet zeggen dat ik er ook nooit zo mee bezig was. Ontbijt en lunch was gewoon brood, tussendoor een schoolkoekje en als ik uit school kwam meestal een snoepje/koekje en maakte mams een groot bord met allerlei fruit klaar :9 Woensdag was de lunch kiesdag, dus een tosti/wentelteefjes ect. 's avonds verschilde, meestal een dag of 3/4 groente aardappelen vlees(vervanger) en 2/3 dagen iets van rijst/pasta/wraps ect. Zondag was patatdag. Vrijdag en zaterdag avond wat lekker bv chips en door de weeks eigenlijk nooit frisdrank. Woensdag waren we vroeg uit dus mochten iets meer lekkers dan normaal. Wel altijd een bord fruit na het avondeten, vitamines :)
Maar verder hield ik me er vroeger niet veel mee bezig. Maar de reden dat ik niet aankwam is denk ik omdat ik ergg veel bezig was en bewoog, ik hield altijd al heel erg van sporten en was altijd bezig.
2 jaar geleden zijn mijn ouders begonnen met afvallen, in een jaar mams 30 kilo kwijt, paps 15. Helaas heeft mams dat gedaan met maaltijdvervanger, niet gezond maar ben toch trots op der. Moeder heeft nu wel een beter eetpatroon en er word minder uit pakjes gekookt. Vader heeft een heel slecht eetpatroon.. hij eet veeel te weinig en de overgebleven kcal gaan er 's avonds in met chips/nootjes/oliebollen en andere ongezonde dingen.. Ontbijt is bv 1 broodje met hagelslag :n Zondag patatdag is er trouwens wel uit! Soms nog patat maar vaker een afbakbroodje oid.
Laatst bijgewerkt door mandy358 op 02-12-13 22:10, in het totaal 3 keer bewerkt

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 21:58

__Leonie schreef:
O: (05.45) klein schaaltje yoghurt met havermout lijnzaad en kaneel.
L: (11.30) bruin hard broodje met geitenkaas, honing, walnoten en een beetje veldsla.
T: (15.30) Grote banaan
A: (17.00) Gekookte aardappel, pangasius filet en veeel spitskool.
T: (21.00) Banaan

B: 40 min fietsen, 30 min wandelen. Van 06.30 tot 15.00 praktijk met veel staan.
D: Water en een kop thee.

Misschien vanavond nog appel met kaneel uit de oven.
Ligt eraan hoeveel honger ik heb na het avond eten en hoe vroeg ik ga slapen vanavond.

Uiteindelijke lijstje. Had toch nog honger net en geen ander fruit dan banaan.
Of de appel maar dat duurt te lang, en ik wil zo al gaan slapen.
Toch nog blij met mijn lijstje. :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 22:52

O: 2 boterhammen chocovlokken puur
T: boterham appelstroop
L: 2 koppen soep en 1 boterham appelstroop
T: 2 boterhammen appelstroop
T: bakje magere yoghurt met 2 eetlepels lijnzaad
D; kipfilet met wat wortels en 1/2 aardappel.
T: banaan en peer

Beweging; half uur cardio, half uur spieren en heb fysiek werk.

Beetje saai lijstje, maar ik vind het wel lekker en ik eet netjes om de 2 uur :)

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 23:00

Zo hier weer even druk vandaag, maar ik heb wel meegelezen.
Leuk om te lezen al die verhalen over vroeger :D
& zie weer een aantal mooie lijstjes voorbijkomen!

O: 90 gram havermout, 7.5 gram haverzemelen, 7.5 gram lijnzaad, 200 ml ongezoete sojamelk & 230 gram sinaasappel
T: kleine appel
L: 3/4 van hard broodje met noten en pitjes (108 gram!) met 14 gram kaas en komkommer, 100 gram tomaatjes, 2 vk crackers (38 kcal ps) met 8 gram appelstroop, 1 kleine appel
T: 28 gram whey perfection, stukje mandarijn
A: bordje macaroni met rundergehakt, prei, ui, champignons, paprika & tomaat, 2 augurken
T: 350 gram magere yoghurt met 20 gram muesli (met noten, cacao nibs), 14 gram whey perfection
Rond de 2000 kcal
D: 1xkoffie, veel water en groene thee
B: 10 min fietsen, 20 min wandelen, fitness (infietsen, armen en schouders met losse gewichten, 2000m roeien, 30 min arctrainer kracht-interval), avondje stal (waarvan 45 min dressuur)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 23:02

Plien91 schreef:
O: 40g havermout, sojamelk, water, appel, kaneel, stroop
T: Banaan
L: 3 meergranenboterhammen: 2x kaas, 1x hüttenkäse, appel
T: Peer, 2 stuks
A: Nasi van zilvervliesrijst, wokgroenten, plakje ham, gebakken ei en wat kroepoek
B: 1u bodybalance
T: Vk cracker met een gekookt eitje 3 volkoren digestives met pure chocolade

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 23:25

Afgemaakt:

Anoniem schreef:
So far:

O: 3 vk crackers met 2 gekookte eieren
T: -
L (uit): 2 boterhammen met hummus, parmezaanse kaas, rucola en gegrilde aubergine en paprika :9
T1: kwark met peer en havermout
T2: 1/4 komkommer gedipt in pindasaus (zelfgemaakt)
A: basmatirijst met gebakken beef en gewokte groenten (broccoli, paprika, champignons, tauge, paksoi) + vissaus en oestersaus etc., paar scheppen B&J ijs
T: peer

B: ongeveer 1.5 uur wandelen, 26 km fietsen, paard longeren

Comments zijn welkom!

Leuk al die eetgeschiedenissen!

Bij mij thuis werd op zich vrij gezond gegeten: volkorenbrood, weinig snoep en zoet beleg, 's avonds Hollandse pot maar zonder zakjes etc. Mijn moeder was wel vrij veel bezig met dieten en mijn vader is een stiekeme snoeper, sowieso werd er vaak getroost met eten - ik geloof dat dat niet zo goed is geweest..

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 23:29

Ik ben ook opgegroeid met een vrij gezond eetpatroon. Mijn moeder is diëtiste dus volkorenbrood, zilvervliesrijst, volkorenpasta was altijd standaard bij ons thuis evenals het koken zonder pakjes of zakjes. Anderzijds hadden we ook regelmatig lekkere koekjes bij de thee en de dropjespot was ook vaak gevuld. Daardoor leerde ik ook genieten met mate :j.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 23:35

Bhriseis schreef:
O: 100 g havervlokken, 250 ml sojamelk mild, 1 el amandelpoeder, 1 tl honing, water; glas halfvolle melk
B: 45 min. ballet, paarden verzorgen, alles uitpakken op kamers, 3 km wandelen
L: 60 g licht meegranenbrood met huisbereide eiersalade, tomaat, komkommer, sla
B: 3 km wandelen, 20 min. hardlopen met interval met vriendlief
A: 100 g tahoe, 100 g tempeh in taotjo-saus; 200 g sambal-boontjes, 200 g broccolo/wortel/kool-roerbak
T: 250 g magere kwark, 10 g honing, tl chiazaad, 10 g gojibessen 150 g magere kwark, tl chiazaad, 60 g ananas; 1 kleine smoothie van ananassap en 2 kiwi's

Ik had plots enorm veel trek in fruit, het water liep me in de mond terwijl ik er aan dacht. Dus is het lijstje iets uitgebreid.

Interessant om dat allemaal te lezen vind ik, die eetgeschiedenis :)

Edit: mooi lijstje Sari :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 23:58

+ 2 vk crackers (1x huttekase en 1x hummus). Best honger na dat fietsen door de kou!

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 00:34

Hmm zo ik zit! Lange dag. Op het werk was mijn collega ziek. onbekende invalkracht kende de groep niet en was niet volledig geschoold in alle handelingen. Dus ik ben 9,5 uur aan het rennen geweest omdat ik zo ongeveer alles moest doen. Als ik dat had geweten was ik niet gaan sporten van te voren, ben echt moe nu :P . Geen tijd om mijn nog bevroren soep te ontdooien en dat was mijn groente bom :P dus wat weinig groente en tussendoor niet aan mijn roggebrood toegekomen.

O: (10.00) 50 gr havermout/ el lijnzaad/melk
T: Appel + banaan
A: 4 sneetjes speltbrood, 100 gr. noorse zalm, uitje, tomaatje, komkommer en wat Zonnatura jam
T: half plakje kaas + ferro roche
B: uurtje fietsen, 35 minuten hardlopen, 10 minuten abs en 9,5 uur gelopen op het werken zonder rust.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-13 09:05

Wat leuk om te lezen hoe iedereen toch anders met eten is opgegroeid :D Ik ben ook met het oerhollandse dieet grootgebracht: boterhammen als ontbijt en lunch, 's avonds vaak aardappels/groente/vlees, maar door de jaren heen ook steeds meer pasta- en rijstgerechten. Elke dag groente en fruit, maar er waren ook koekjes en snoepjes in huis. Na één koekje ging de trommel wel weer dicht. In het weekend mochten we frisdrank en een bakje chips. Ik merk dat het nog steeds in mijn systeem zit om niet een hele rol koekjes op te eten, maar er een of twee te pakken. En om niet die zak chips leeg te eten, maar het bij een beetje te houden. Ben ik wel blij mee :j

Bhris, wat een goed advies, om lekkers mooi te presenteren, ook als het voor jezelf is. Voor mij zou dan het hele proces van iets klaarmaken en in mooie schaaltjes doen al bijdragen aan het gevoel van verwennen :D

Verder allemaal hele mooie lijstjes zeg!

Mijne van gister:
O: havermout met rijstmelk, banaan, lijnzaad, kokos en vanille
T: 2 mandarijnen
L: anderhalve pistolet met sla/kaas/komkommer/tomaat
T: halve pistolet brie/sla/komkommer, 4 wortels
A: speltotto met doperwtjes, tuinbonen, courgette, lente-ui en kaas
T: blokje 70% pure chocolade

B: 12 km fietsen, 3 kwartier paardrijden

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 09:13

Bhri, jij zit dus mooi met je neusje op de feiten:)
Valt me ook vaak op dat mannen met blikken bier dat ook altijd combineren met uuuh bijvoorbeeld je voorverpakte hamburgers haha. Toch blijf ik het soms ook wel zuur vinden dat hoe gezonder je eten, hoe duurder. Als ik de hele week alleen maar brood met jam zou eten en uuuh pakweg vissticks met een potje doperwten, dan zou ik dus echt geld overhouden! Nu kan ik het rustig betalen, maar het lijkt me echt vreselijk als je moet leven van bijv een uitkering (of erger: schuldsanering) en toch je kinderen gezond wilt houden. Dan moet je daar heel wat kunst en vliegwerk voor uithalen!

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 09:32

Gisteren helemaal geen tijd gehad. Ga vanavond alles bijlezen.

Gisteren:
O: 40 gr havermout 10 gr chiazaad, 10 gr pindakaas
T: Gekookt eiwit, rijstwafel, kiwi
L: Pannenkoekjes van 25 gr amandel- en 10 gr ketanmeel, lijnzaad, water en kokosmelk
T: Sinaasappel
A: Wokgroenten (wortel, courgette, paprika, ui, champignon ) Kippenpootje, 1 speltbroodje met filet american. Schaaltje yoghurt met muesli

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 10:05

Leuk om te lezen hoe iedereen van huis uit is opgevoed wat betreft eten. Hier best gezond volgens Nederlandse normen. Mijn moeder haalde bijna alle van de markt en iets lekkers bakte ze vaak zelf. Verder gewoon ontbijt en lunch met brood en fruit. Thee dronken we al heel snel zonder suiker en fris en chips was voor de zaterdagavond. Op zondag aten we tussen de middag warm en s'avonds hapjes. Maar dat waren naast de toastjes en gevulde eieren vooral worteltjes, komkommer en tomaatjes. :+

[ Edit] te vroeg op verzenden gedrukt.

Wel van huis uit nare dingen mee gekregen als straf waardoor ik het avondeten echt jaren, tot aan mijn vijftiende, niet weg kon krijgen. Nu eet iedereen mee met de havermout, amandelmelk, tofu, lunchsalades en spelt brood. :j

Lijstje van gister nog. Ik ben niet echt ziek, dat is trouwens al bijna een jaar geleden dat ik echt ziek ben geweest. Nog even en ik ben ook bijna een jaar bezig met bewuster eten en meer sporten. Maar had gister wel echt koorts en s'nachts van dat koortsijlen.

O: Havermout met sojamelk en een peer.
L: Mini ciabatta met een gekookt ei en een halve avocado.
T: Mini stukje taaitaai + een rijstwafel.
A: Ovenschotel met gehakt, ui, champignons, sperziebonen en aardappelpuree.
T: Stukje melkchocolade.

B: 2,5 km hardlopen. Stortte daarna in en ben naar huis gewandeld. Thuis nog 30 min pilates gedaan.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 10:28

Even kijken hoe mijn lichaam reageert op mijn lijstje. High tea zat ik vorige keer echt super vol de rest van de dag maar ik beweeg best veel dus even kijken afhankelijk van mijn trek.
O: 50 gr havermout/lijnzaad/paar rozijntjes met melk
T: Appel
L: Ik ga high teaen met vriendinnetje
T:/
A: Licht verteerbaar. Crunchy tomaten linzensoep, en heb nog brocolli en champignons die op moeten. Evt. wat pasta afhankelijk van mijn trek
T: Evt. magere yogurt met een peertje
B: 2 x 50 minuten fietsen + 2 x 20 minuutjes fietsen, half uurtje abs en uurtje spinning

Judith beterschap :(:)

En inderdaad een hoop mensen die al veel geleerd hebben wbt bewust eten. Ik eet ook echt zo anders dan mijn moeder en zus nu doen :j

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 11:10