Havermout ontbijt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

F_Orumster

Re: Havermout ontbijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 21:59

Ik vind de smaak uit de magnetron ook weer anders.

Ik maak het meestal klaar met kokend water in een afsluitbare bak en eet het onderweg op of als ik net op werk ben aangekomen.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 22:15

Huilen in de havermout zou zonde zijn! Ik zit nu al zo snel door een pak...

Bah, sinds ik dat las van die straling maak ik het altijd in een pannetje. Als echte hypochonder moet dat nou eenmaal :')

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 22:17

Als ik het in een pannetje ga doen wordt mijn speciale havermoutkom overbodig... -O-

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 22:19

Nee, dat zou zonde zijn, het is maar dat ik geen havermoutkom heb dat ik zo kan voorzichtig zijn :Y)

Ik was meestal zo lui dat ik het liet overkoken, dus de magnetronschaal moest ik sowieso afwassen. Dus was ik nu gewoon het pannetje af. Of nu ja, twee pannetjes, want die van vriendlief doe ik apart, of ik eet alles zelf op :o

ayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 08:22

Nou, ik heb het nu met yoghurt maar ik vind het geen doorslaand succes. Met name door de zure yoghurt denk ik. En dat het koud is vind ik ook niet bijdragen aan het eetplezier. Heb er al een schep suiker ingegooid want anders was het echt niet te hachelen, de smaak (voor zover die eraan zit) van havermout is op zich niet het probleem denk ik. Ik ga het volgende keer maar met water en/of melk proberen.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 08:31

met yoghurt wil ik het ook wel eens proberen, ik wacht even op een warme klamme ochtend, dan lijkt me een koud fris ontbijtje wel lekker :)

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 08:39

Ik houd ook niet echt van de koude variant hoor.

Mijn favoriete variant blijft havermout (40 gr) met melk (ong. 300-350 ml, iig wat meer als de aanbevolen hoeveelheid, ik ben nl een langzame eter en het dikt me wat teveel in als ik minder melk gebruik), een banaan en (veel) kaneel.
Als ik minder honger heb doe ik 25gr en een halve banaan.

Even hoog op het vuur tot de melk gaat koken, dan vuur laag draaien en nog een paar minuten doorkoken totdat de banaan vrijwel helemaal uiteen is gevallen (help nog wel eens een handje door met de lepel te 'hakken' in de banaan tijdens het roeren lol)

Ik had van het weekend weer havermoutpannekoeken gemaakt, dit keer met een halve banaan en een halve appel (tja mijn bananen waren op :') ), ik had nog witte rijst over van de avond ervoor maar dat was toch wat minder als dat ik dacht en wist al dat ik het niet wilde gebruiken voor mijn lunch.
Uiteindelijk heb ik het dus bij het beslag erbij gegooid om te kijken hoe dat dan smaakte.
Het beslag wordt er 'neutraler' van.
Dus voor eventuele aanhang die misschien minder van de smaak van havermout houden zou het een optie kunnen zijn om witte (gekookte) rijst door het beslag te doen, beslag wordt er wel een stuk dikker van :P
Ik had nu gewoon snelkookrijst, en vind pure havermoutpannekoeken dan lekkerder maar ik moet eens proberen hoe het smaakt als ik een meer smaakvollere rijst (basmati/pandang) gebruik.

edit:
Ik gebruik trouwens wel een keukenweegschaaltje om het af te wegen want ik ben nooit zo goed in het inschatten van hoeveelheden. Daarnaast is de digitale keukenweegschaal ook een beetje een tic/neurose... als ik bijv maaltijden in de vriezer gooi moet er evenveel in beide bakjes komen.

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 08:59

Vanochtend voor het eerst overnight oats met sojamelk en verse aardbeien en druiven gegeten. Ik vond het echt niet lekker! dus heb er wat roosvicee doorheen gegooid, toen ging het redelijk....maar nog niet van harte...:o

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 09:53

Ik vind havermout met yoghurt ook niet lekker, ayo. Kom bij de behangplakselclub! }>

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 10:05

Hier ook geen fan van yoghurt-havermout. Als ik het toch koud eet, zet ik het liever te weken in weinig sojamelk/rijstmelk, daar wordt het ook dik in. Maar er gaat niets boven een kommetje warme havermout <3

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 10:18

Ik ben ook om :P Vind het als warm behangplaksel met rozijnen en kaneel toch lekkerder dan met yoghurt :o Alleen weet ik nu ook waarom het niet vulde. :Y) Ik woog mijn 4 el eens af, is het 10 gram. :') Heb vast kleine eetlepels. :P

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 10:23

Haha Cheetah, 10 gram, dat verklaart inderdaad heel wat :')

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 10:38

En ik me maar afvragen waarom jullie het zo vonden vullen. :')

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 10:54

phormicola schreef:
Ik vind havermout met yoghurt ook niet lekker, ayo. Kom bij de behangplakselclub! }>

:')

Zit ik hier lonely te zijn in mijn kattekotsclub? misschien moet ik me dan toch bij de behangplakselclub aansluiten... maar wil wel graag mijn kaneel blijven gebruiken en tja.... bruin behangplaksel?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 11:09

Ik wil me er eigenlijk ook aan wagen! :j
Is er een pagina waar alle recepten op eem rijtje staan of moet ik het hele topic door?

Ik weet nu al dat ik het met yoghurt zonder suiker niet ga opeten.. veel te zuur. Maar vruchtenyoghurt zal wel weer teveel suiker bevatten?

Bij welke club kan ik me aanmelden?

ayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 11:09

phormicola schreef:

:D nou ik ga het proberen, ik heb ook nog melk gekocht, dus ik zie wel wat ik het lekkerste vind

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 11:13

Wat is de club van magnetronhavermout? :-)
Water, havermout, *ping* amandelen, blauwe bessen en agavesiroop.. :Y) mm!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 11:15

Agavesiroop.. dat klinkt zoet! Lekker dus! waar koop ik dat?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 11:20

Annemiek80 schreef:
phormicola schreef:

:')

Zit ik hier lonely te zijn in mijn kattekotsclub? misschien moet ik me dan toch bij de behangplakselclub aansluiten... maar wil wel graag mijn kaneel blijven gebruiken en tja.... bruin behangplaksel?

Ik maak ook bruin behangplaksel, ofwel met cacao of met kaneel. Bruin behangplaksel is óók behangplaksel :(:)

Wat een woord trouwens, als je behangplaksel drie keer achter elkaar zegt betekend het niets meer :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 11:37

IMJ schreef:
Ik wil me er eigenlijk ook aan wagen! :j
Is er een pagina waar alle recepten op eem rijtje staan of moet ik het hele topic door?

Ik weet nu al dat ik het met yoghurt zonder suiker niet ga opeten.. veel te zuur. Maar vruchtenyoghurt zal wel weer teveel suiker bevatten?

Bij welke club kan ik me aanmelden?

ik doe optimel yoghurt, dat valt wel mee qua suikers :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 11:38

IMJ schreef:
Agavesiroop.. dat klinkt zoet! Lekker dus! waar koop ik dat?

de tuinen hebben ze het :j Soms ook gewoon in de super bij de zonnatura afdeling zegmaar, en verder gewoonin iedere reformwinkel wel :j

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 11:40

Ja idd bij de tuinen, die is voor mij het handigst. En wat ik begrepen heb is het een beter alternatief voor honing (iets met natuurlijke balans ofzo :? ) dus vandaar. Vanochtend geprobeerd en t is lekker :j

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 11:43

Volgens mij heb ik alle manieren die hier voorbij zijn gekomen al geprobeerd en ik wissel ze af, want ik vind ze allemaal best te eten. Zowel warm met melk en water (half/half) als koud met yoghurt. En de pannenkoeken zijn helemaal lekker! :9

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 11:52

Agavesiroop hier in NL is net zo slecht als gewone suiker :)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 11:53

Oh leg eens uit phormicola?
Want met al die tegenstrijdige berichten is het wel heel ingewikkeld om gezond te eten :j