Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Evelijn schreef:Wees wel rustig met tomaten, pompoen, courgette etc.... als je liever niet eind april in een oerwoud wil wonen... die planten kunnen misschien pas half mei naar buiten (ivm kans op vorst) en tot die tijd moet je ze dan binnen houden. Daarnaast scheelt het echt nauwelijks met opbrengst etc.. als je nu al bv. courgette plant ipv over een maandje.
lisa_pluisje schreef:Wat een leuk topic, heeft iemand het antwoord waarom paprika's het bij mij in de tuin zo slecht doen?
Tomaten idem dito
Evelijn schreef:Wees wel rustig met tomaten, pompoen, courgette etc.... als je liever niet eind april in een oerwoud wil wonen... die planten kunnen misschien pas half mei naar buiten (ivm kans op vorst) en tot die tijd moet je ze dan binnen houden. Daarnaast scheelt het echt nauwelijks met opbrengst etc.. als je nu al bv. courgette plant ipv over een maandje.
Charlot schreef:leonie87 schreef:Jullie hebben al hele plantjes!
Argh wat doe ik fout hahaha. Bij mij zijn er maar een paar uitgekomen. Die zijn nog heel iel en zielig maar die doen tenminste wat
Ik heb wat water erin gezet, geschikte potgrond, beetje bemesting, nog wat potgrond en wat vocht, zaadjes en wat potgrond. Waarom doet de helft het maar? Wat kan ik beter doen?
Ze krijgen elke dag een afgemeten hoeveelheid water met een spuitje langs de zaadjes af.
Wie heeft de gouden tip?
ik zou ze zeker niet elke dag water geven. het lijkt me dat ze dan rotten!!! Als de grond nog nat aanvoelt zeker geen water geven. Ik start altijd met klesnatte grond maar dan geef ik geen water meer tot het wat droger voelt. Wat ik dus doe met tomateplantjes: vanals ze uitgekomen zijn en beginnen iel te worden verpotten: je neemt dan heel voorzichtig je plantje, doet dat in een nieuw potje en je zorgt ervoor dat je eerste kiemblaadjes maar een klein centimetertje boven de grond uitsteken al de rest gaat dus de grond in!!
hopelijk helpt dit!!
minikatje schreef:meelezer meld zich.
helaas ben ik 3 bonenplantjes kwijt dankzij een vraatzuchtig monster ook wel kat genoemd.
eierdoosjes ombouwen tot kasjes werkt hier dus niet echt
Sjolvir schreef:minikatje schreef:meelezer meld zich.
helaas ben ik 3 bonenplantjes kwijt dankzij een vraatzuchtig monster ook wel kat genoemd.
eierdoosjes ombouwen tot kasjes werkt hier dus niet echt
Hier de kweek kastjes dicht geplakt, omdat de kat deksel er af duwde en alles plette.
Antheman schreef:Zo, paprikaas gezaaidJa, de jouwe Sonja
![]()
Vorige week heb ik tomaten gezaaid. Uiteraard nog niets te zien. Wanneer kan ik verwachten dat tomaat of paprika zich laat zien boven de grond?
Antheman schreef:Mauve, ik snap je niet.![]()
Maar ik heb natte aarde, daarop zaad, dan een heel dun laagje aarde en dan spuit ik het met de plantenspuit nat.
mauvestraat schreef:Antheman schreef:Mauve, ik snap je niet.![]()
Maar ik heb natte aarde, daarop zaad, dan een heel dun laagje aarde en dan spuit ik het met de plantenspuit nat.
Ik zie dat ik het ook niet zo handig heb opgeschreven. Wat ik bedoel, doen jullie in het kweekbakje al een klein laagje water voordat je de aarde erin doet? Dat had ik namelijk ergens gelezen zodat het van onderen ook goed vocht af gaf terwijl je aan de bovenkant met de plantenspuit regelmatig de boel water geeft.