Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Dais_ schreef:Ik vind het zo knap hoe jullie die patronen in dat fondant zo netjes krijgen en ook nog zou netjes houden op de taart. Bij mij gaat het vaak al mis met het inrollen van het patroon en zodra ik het wil verwerken op mijn taart dan trek ik het teveel uit elkaar (of het scheurt)
Nog tips?
TinkerTom schreef:Ik heb gisteren nog cupcakes gebakken om het 5 jarig bestaan te vieren van de stal waar ik sta...
en omdat er gisteren ook een veulen is geboren...ook nog maar geboorte cakepops gebakken omdat ik dat een keer beloofd had![]()

Ben benieuwd hoe je dat vorm gaat geven!
Enige wat ik me dan afvraag, wordt het geen bende met aansnijden?
Denk dat ik er zelf voor zou kiezen om het toch opte kloppen zodat de massa wat steviger wordt
(25-20-15) en das véééél werk!! Wat betreft zwart, kun je niet 50/50 doen? Marsepein met zwart fondant erdoor?? Dan wordt het elastischer, ik vind het érg prettig werken en het scheurt niet bij mij (terwijl mijn 1e taart wel scheurde, dat was alleen marsepein) De fondant van de bakzolder (begreep dat dat zelfde is als Zeelandia??) is heel fijn!
Maar nu is het ook alweer jaren terug dat ik daar was + ik was toen niet op zoek naar bakspullen, kan ook zijn dat ik ze heb gemist 

Goed op je grenzen passen, het is niet leuk om nee te zeggen (ik kan dat ook niet zo goed
) maar het moet wel leuk en werkbaar blijven... Zo'n communie wordt vast niet pas een paar dagen van tevoren gepland, hadden ze daar eerder mee moeten zijn 

Klinkt wel leuk en als ik jouw
zie dan ws ook érg lekker 

Misschien als je knie straks beter is even een bezoekje aan de osteopaat??? Even alles weer recht laten zetten! Dat ga ik zelf ook doen eind mei, dan is het 8 maand na mijn ongeluk en ik kan inmiddels weer aardig uit de voeten 
Zien er lekker uit 

De kleinste restjes of waar al tylose inzit ga ik maar weg gooien

Dat blijft meer naar het grijze toe. Was zelf al aan t brainstormen, maar kom er ff niet uit.
.
. Is toch duidelijk NAC met natuurlijk het logo
.
.

Patriciavt schreef:Ingrid kun je geen zwartgekleurde fondat halen (die ik heb, is écht zwart.. ga daar zelf niet aan beginnen) en dan je marsepein van tevorenwel zelf zwart kleuren?? Als je het dan door elkaar kneed, is het volgens mij hartstikke zwart.. Formaten klinken goed![]()
Ja lief he dancertje, ben er nu al heel blij mee
Oh gaaf! Heb je een foto van die mold? (en hoe je figuurtje eruit komt?)
. Marsepein zwart kleuren is ook best een werk
, gaat zóveel kleurstof in voordat het écht zwart is. En écht zwart krijg ik het volgens mij niet
. Ach, dan maar een gele taart

En er zijn nog wat dingetjes die ik graag wil hebben 

Is wel weer heel veel werk... En morgen wordt al zo druk.. Maar kan wel een hele simpele maken met hun namen erop en bedankt voor alles.. En als ik dan gewoon 1 van 25cm doe heb ik genoeg voor iedereen...
*zit vlak bij het werk een vlaaien-winkel... misschien kan ik even een taart-doos bietsen...*