Taarten decoreren XXI

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mieke93

Re: Taarten decoreren XXI

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 09:34

Voor diegene die willen weten hoe het is afgelopen, na veel over en weer ge'sms heeft ze gevraagd of ze niet wat suikerpasta kan overkopen, ze gaat de taarten zelf maken en komt sebiet een kilotje suikerpasta halen. Ben benieuwd, misschien ziet ze nu zelf wel in hoeveel werk dat allemaal is ;D

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 09:34

Hoezo eigenwijs....

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 09:38

Nou inderdaad...en dat moet voor VANDAAG nog allemaal lukken? Zal mij benieuwen :')

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 09:39

Dais_ schreef:
Ik vind het zo knap hoe jullie die patronen in dat fondant zo netjes krijgen en ook nog zou netjes houden op de taart. Bij mij gaat het vaak al mis met het inrollen van het patroon en zodra ik het wil verwerken op mijn taart dan trek ik het teveel uit elkaar (of het scheurt)

Nog tips? :D

Niet te dun uitrollen en als je het patroon op je lap marsepein/fondant legt: WRIJF het erin, niet overheen rollen :)

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 09:57

Hoezo eigenwijs! En dat moet vanmiddag nog af zijn? Dat zal haar wel flink tegenvallen dan.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 10:07

Weet ze meteen waarom je nee hebt gezegd!

Ik wil eigenlijk ook weer gaan freubelen, maar ik moet eerst nog eea opruimen en mijn lijf wil ook niet mee. Ben een maand geleden van mijn paard gevallen en heb daarbij mijn knie verdraaid. In eerste instantie leek het goed te gaan en na een week zat ik er al weer op (paard was toch ook aan het revalideren), maar ondertussen heb ik alle spieren in mijn bovenbeen vast weten te werken en kan echt niks meer. En mijn rug begint ook heftig te protesteren van al dat scheve gehobbel.

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-12 10:39

Ik heb gisteren nog cupcakes gebakken om het 5 jarig bestaan te vieren van de stal waar ik sta...
en omdat er gisteren ook een veulen is geboren...ook nog maar geboorte cakepops gebakken omdat ik dat een keer beloofd had ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 10:56

Leuk TT. De geboorte cakepops vind ik wel een héél leuk idee :j . Weer eens wat anders dan beschuit met muisjes :D

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 11:15

Er komen weer super mooie dingen voorbij!!

Nokie wat raar zeg, dat ze een beetje doorzeuren, en nu zelf aan de slag gaan, dat kan nog wel eens vies tegenvallen voor ze.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 11:37

Nokie, goed dat je de boot hebt afgehouden.
TT, ziet er mooi en lekker uit!!
Vanmiddag nog een keertje vergaderen voor de Zoetenzo Challenge. Zaterdag is het al zover!!!
Straks nog ff wat lekkers bakken :)

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 11:43

TinkerTom schreef:
Ik heb gisteren nog cupcakes gebakken om het 5 jarig bestaan te vieren van de stal waar ik sta...
en omdat er gisteren ook een veulen is geboren...ook nog maar geboorte cakepops gebakken omdat ik dat een keer beloofd had ;)

Afbeelding

Afbeelding

Hoe maken jullie die leuke toefjes op de cupcakes dan? Ben er nog niet achter haha

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-12 16:05

Thnx!
Ja ze vielen ook erg goed in de smaak op stal ;-)

Die toefjes maak je met botercreme, in mijn geval botercreme (roomboter met poedersuiker) en banketbakkersroom.
dan in een spuitzak en spuiten maar...

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 16:25

tinkertom welke maat spuitmond gebruik jij dan voor die grote toefjes zeg maar?

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 16:42

TinkerTom schreef:
Thnx!
Ja ze vielen ook erg goed in de smaak op stal ;-)

Die toefjes maak je met botercreme, in mijn geval botercreme (roomboter met poedersuiker) en banketbakkersroom.
dan in een spuitzak en spuiten maar...

Ah okee :D dankje :)

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-12 16:54

dancertje schreef:
tinkertom welke maat spuitmond gebruik jij dan voor die grote toefjes zeg maar?

Afbeelding

Wilton M

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 17:20

dancertje wat een leuk idee!! Lijkt me wel een behoorlijk lastige opgave om dat vrouwtje met die zwarte jurk te boetseren!! :wow: Ben benieuwd hoe je dat vorm gaat geven!

Booooo is het gelukt met je pig in de mud-taart?? Ik doe het net als Kinke zegt, ik klop het zelf wel op (met klopfix) voor vulling :9
Edit: Foto ziet er goed uit zeg :D :D Enige wat ik me dan afvraag, wordt het geen bende met aansnijden? := Denk dat ik er zelf voor zou kiezen om het toch opte kloppen zodat de massa wat steviger wordt :j

Oef Ingrid, das een flinke kluif!! Mijn 2 1e stapeltaarten waren voor 35 pers :j (25-20-15) en das véééél werk!! Wat betreft zwart, kun je niet 50/50 doen? Marsepein met zwart fondant erdoor?? Dan wordt het elastischer, ik vind het érg prettig werken en het scheurt niet bij mij (terwijl mijn 1e taart wel scheurde, dat was alleen marsepein) De fondant van de bakzolder (begreep dat dat zelfde is als Zeelandia??) is heel fijn!

sammiesam ik heb nog niet eerder bakspullen gezien op de grand bazaar := Maar nu is het ook alweer jaren terug dat ik daar was + ik was toen niet op zoek naar bakspullen, kan ook zijn dat ik ze heb gemist :o

Chantal je bruidspaarden zijn echt supercute! Echt hartstikke goed gelukt!! :D

nokie, wat heb jij het druk zeg :oo Goed op je grenzen passen, het is niet leuk om nee te zeggen (ik kan dat ook niet zo goed :o ) maar het moet wel leuk en werkbaar blijven... Zo'n communie wordt vast niet pas een paar dagen van tevoren gepland, hadden ze daar eerder mee moeten zijn ;)

meggiemeg ik heb die cutterset ook, érge leuke letters :D

*gaat straks googlen op een red-velvet-cake* :P Klinkt wel leuk en als ik jouw :9 zie dan ws ook érg lekker :P

nokie, lijkt me een goede oplossing en idd, ben benieuwd hoe ze er tegen aan kijkt als ze zelf aan de slag is gegaan :=

Oei Falona.. Dat is niet fijn.. Je lijf gaat idd compenseren als je een lichaamsdeel niet kan bewegen zoals je dat gewend bent :(:) Misschien als je knie straks beter is even een bezoekje aan de osteopaat??? Even alles weer recht laten zetten! Dat ga ik zelf ook doen eind mei, dan is het 8 maand na mijn ongeluk en ik kan inmiddels weer aardig uit de voeten :P

TT wat een leuke cuppies :D Zien er lekker uit :9
Cakepops zien er ook lekker uit :9

Zo, bijgelezen. Omdat mijn taart vrijdagavond laat pas klaar was, ik gisteren moest werken de hele dag en daarna gelijk doorging naar het bevrijdingsfestival hier (mijn vriend was al daar toen ik klaar was met werken) moet ik nu de bende in de keuken nog verder opruimen :=
Denk dat ik ook alle restjes marsepein en fondant even uit ga zoeken, ik heb nu zóveel restjes in zóveel bakjes... niet handig :n := De kleinste restjes of waar al tylose inzit ga ik maar weg gooien :)

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 17:45

Trouwens :oo
Gisteravond waren wij dus even lekker samen eropuit (vriendje en ik) en toen had ik het in de kroeg even met een vriendin over die taarten. Er zijn verschillende mensen (ook bekenden die ik tegen kwam met het bevrijdingsfestival) die een taart willen bestellen.. Dus ik zo van ja, eind mei komt er wel echt een staande mixer, zo met handmixertje is verre van ideaal. Komt vriendje bij me staan, zegt ie ja je krijgt er een van mij, als zijnde een verlaat verjaardagscadeau!

:oo :D <3

Nu maar lekker verder neuzen welke ik graag wil O:)

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 17:58

@patricia, zwarte fondant met marsepein wordt niet écht zwart vrees is :n Dat blijft meer naar het grijze toe. Was zelf al aan t brainstormen, maar kom er ff niet uit.
Ja heel de taart zwart verven := .
Nee de 3 lagen worden allemaal geel met zwarte strepen en stippen enzo :j . Is toch duidelijk NAC met natuurlijk het logo ;) .
Wil het wel wat kinderlijk maken omdat het manneke nog maar 6 is, dus ga me lekker uitleven.
De moeder was héél makkelijk, ze zei, ach als de taart geel en zwart is en er staat NAC op, dan ist al goed bij Jelle _O-
Hoe makkelijk kun je t hebben :D .
De maten worden bij deze taart 28-20-12.
Kan ook 24-20 doen, maar dan is de kleinste meteen 12 en het verschil is dan niet gelijk zeg maar. Heb geen tussenmaat :)

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 18:00

@ patricia hahaha wat lief van hem.
en voor mijn poppetje ga een beetje vals spelen de people mold 4 van pme bevat een vrouwtje die wil ik er voor gaan gebruiken.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 18:18

Ingrid kun je geen zwartgekleurde fondat halen (die ik heb, is écht zwart.. ga daar zelf niet aan beginnen) en dan je marsepein van tevorenwel zelf zwart kleuren?? Als je het dan door elkaar kneed, is het volgens mij hartstikke zwart.. Formaten klinken goed :j

Ja lief he dancertje, ben er nu al heel blij mee :D
Oh gaaf! Heb je een foto van die mold? (en hoe je figuurtje eruit komt?)

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 18:58

Patriciavt schreef:
Ingrid kun je geen zwartgekleurde fondat halen (die ik heb, is écht zwart.. ga daar zelf niet aan beginnen) en dan je marsepein van tevorenwel zelf zwart kleuren?? Als je het dan door elkaar kneed, is het volgens mij hartstikke zwart.. Formaten klinken goed :j

Ja lief he dancertje, ben er nu al heel blij mee :D
Oh gaaf! Heb je een foto van die mold? (en hoe je figuurtje eruit komt?)

Ja ik haal zoiezo zwarte marsepein. Ze wil heel de taart met marsepein, alleen de '6 ' die bovenop komt doe ik uiteraard wel met fondant, anders blijft ie niet goed staan :D . Marsepein zwart kleuren is ook best een werk :j , gaat zóveel kleurstof in voordat het écht zwart is. En écht zwart krijg ik het volgens mij niet :n . Ach, dan maar een gele taart :D

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 19:00

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 19:10

Oh wat handig dancertje!! En dan moet je er dus wel nog kleding op maken?? Hoe doen jullie dat? Dat vond ik best wel lastig :=

Zo, nu ik een mixer van vriendje krijg, ga ik zelf maar voor en sugarcraft-gun :)) En er zijn nog wat dingetjes die ik graag wil hebben O:)
Steeds beetje bij beetje meer en meer aanschaffen :=

Kreeg net berichtje van ex-collega... dinsdag afscheid van 4 collega's, of ik ook taart ga maken :') Is wel weer heel veel werk... En morgen wordt al zo druk.. Maar kan wel een hele simpele maken met hun namen erop en bedankt voor alles.. En als ik dan gewoon 1 van 25cm doe heb ik genoeg voor iedereen...
Hmm, ik denk er nog even over :o *zit vlak bij het werk een vlaaien-winkel... misschien kan ik even een taart-doos bietsen...*

Lisette03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 19:36

met jouw stijl van taarten maken zou ik ook echt voor een parelmold gaan Patries, dan hoef je geen uren meer balletjes te rollen :))

edit: dat allerschattigste vogelkooitje van van de week, is daar een online how-to van?

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 20:52

ja de kleren moet ik zelf maken het verschilt per poppetje hoe ik dat doe zal anders foto's maken deze week voor je