Gezond(er) eten deel II

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 09:40

hesterve schreef:
@ Missfitness Wauw wat zie jij er afgetraind uit(even aangenomen dat het een foto van jezelf is in je avatar) !

Jep, dat is mijn buik :o

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 09:42

Mrijn: rijd je dan helemaal naar roosendaal daarvoor? Ik zoek ook nog een sportschool en deze is wel te doen, maar ik ben toch geneigd de sportschool op het dorp te pakken :P

Succes Toad!

Collie2008

Re: Gezond(er) eten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 09:46

Ziet er heftig uit Mrijn! Ben benieuwd, zie ook kettle bells voorbij komen in intro filmpje

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 09:53

Ik heb ook een lekkere smoothie gemaakt van banaan, paar aardbeien, yoghurt, halve uitgeknepen citroen en wat verse jus ananas sap. Nu nog wat noten en dan ga ik ook naar mijn paardje.

Fijne dag allemaal!

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 09:54

Jullie ook allemaal, ik heb de verse soep opgezet en ga aan de wandel

tsjuus!

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 10:06

phormicola schreef:
Op hoeveel kcal kom je ongeveer, missfitness? En wat is je e/k/v? :)

Ik moet zo'n 2650 Kcal nemen.
Mijn EKV is 31/55/14

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 10:10

Colway schreef:
@ Mrijn...owwww horror zo'n paashaas in huis, ik zou echt voor de bijl gaan haha, mijn vriend had ook een paashaas gekregen en die heeft hij aan zijn ouders gegeven haha ;-)

wat zijn witte aardbeiden? (ja witte aardbeien, maar ander 'ras' of niet rijp? offeh?

Dat zijn echt witte aardeien met rode zaadjes (wat anders die zwarte zaadjes zijn). Ze noemen ze ook wel ananasaardbeien omdat ze in de verte iets van ananas hebben. geen idee of het geweekte dingen zijn of dat ze in het wild voorkomen, maar lekker zijn ze wel! Ik heb de hele bak op moeten snijden omdat ze erg zwak zijn en al begonnen te schimmelen, maar dat zie je in een smoothie toch niet.
Julia had die aardbeien gister mee naar school en tijdens het fruiteten is zij steeds het middelpunt van belangstelling. Die platelandsbrabo's (geen kwaad woord daarover hoor) vinden een kiwi al heul erg vreemd en buitenlands, laat staan de ananas, mango en nu zelfs witte aardbeien waar zij mee aan komt. De juf eist altijd een hapje om te proeven :D

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 10:14

VogeltjeM schreef:
Mrijn: rijd je dan helemaal naar roosendaal daarvoor? Ik zoek ook nog een sportschool en deze is wel te doen, maar ik ben toch geneigd de sportschool op het dorp te pakken :P

Succes Toad!

Ik zou dat er wel voor over hebben. Wij hebben in Fijnaart een sportschool, maar dat vind ik echt vreselijk! Ze zijn daar super ongeinteresseerd en op zichzelf gericht. Als je maar netjes elke maand betaalt, maakt het ze geen drol uit hoe je traint en of je jezelf ind e vernieling helpt. Ik ga nu naar een sport school 10km verderop (in Oud Gastel) en daar is de sfeer al heel anders. Daar lopen constant 3 trainers rond die je echt in de gaten houden. Ze zijn alleen ook daar erg commercieel en de jonge jongens hebben niet veel verstand van zaken.
Als ik dat crossfit nu echt heel leuk vind, heb ik het er wel voor over om 20 km te rijden. Ik zou maar 2x in de week gaan en de trainingen zijn niet al te lang volgens mij. Het hele concept spreekt me erg aan en ze geven dar ook gratis voedingsadviezen (hoewel paleo mij te ver gaat). Volgende week zaterdag hebben ze open dan, ik denk dat ik dan even ga kijken.

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 10:17

missfitness schreef:
phormicola schreef:
Op hoeveel kcal kom je ongeveer, missfitness? En wat is je e/k/v? :)

Ik moet zo'n 2650 Kcal nemen.
Mijn EKV is 31/55/14

Anders praten jullie verder in geheimtaal :D :D Waar kon je ook alweer uitrekenen hoeveel kh's je in rust gebruikt enzo?

Mijn smoothie is heerlijk! Heb er nog wat ananas bijgedaan en het is nu heel erg fris en pittig door de aardbeitjes. Voor diegenen die de groenten nog niet hebben aangedurft in een smoothie, van boerenkool proef je nog minder dan van spinazie!

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 10:19

idd boerenkool is goed te doen in smoothie, je kan ook romeinse sla gebruiken of veldsla

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 10:20

Zijn hier meer mensen die aan krachttraining doen of naar de sportschool gaan en de voeding hier op aan passen?

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 10:22

Mrijn ja of gewoon met water kan ook best natuurlijk, hoewel die yoghurt in de smoothies dus nog wel gaat, het is meer om zo te eten of met stukken fruit. Avocado's hebben ze hier maar heel zelden, bananen normaal gesproken wel maar nu al sinds een week kan ik ze nergens vinden :( eet ij helemaal geen zuivel? Vanwege veganistische overtuiging of omdat het niet gezond is/zou zijn? Oh boerenkool, hmm dat hebben ze hier weer niet... En de spinazie is echt 2 a 3 keer zo dik als de Nederlandse spinazie, beetje als wilde spinazie haha, maar ach daar merk je geblend niet zoveel van.

VogeltjeM oh toch maar eens proberen dan, in een cake zou het idd best moeten gaan :)

Zijn er hier trouwens ook mensen met kinderen? Ik heb een dochtertje van 8 maanden en moet zeggen dat zij mij ook wel extra motiveert om niet het slechte voorbeeld te geven :o

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 10:27

missfitness schreef:
Zijn hier meer mensen die aan krachttraining doen of naar de sportschool gaan en de voeding hier op aan passen?

Ja, ik :)

Ik ben nu pas 2 maanden bezig, maar het gaat erg lekker.
Mijn ekv zit op 28/55/17 en kcal wisseld per dag, omdat ik niet een hele week hetzelfde wil eten. Ik varieer dus elke dag, maar zorg ervoor dat m'n ekv rond die waarden blijft. Gister had ik bijna 2700 kcal, vandaag ga ik iets minder heftig KT doen en kom ik op 2401 kcal, al zal daar wel iets bij gaan komen, want ik vind het iets te weinig.

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 10:33

Helemaal uit mezelf om 9 uur wakker geworden vanmorgen en meteen bezig gegaan met me bouillon. Ben echt heel erg benieuwd of het wat gaat worden! Ga er denk nog een bruscetta broodje bijmaken om het nog wat vullender te maken voor vanavond. Kon lastig in slaap komen maar dat kwam omdat ik allemaal lekkere dingen aan het bedenken was om de komende dagen te gaan eten. :')

Vanmiddag maar weer eens naar de markt en boodschapjes doen, moet niet vergeten genoeg mee te nemen want maandag is uiteraard niks open. Ben helemaal alleen in Groningen met Pasen en om voor mezelf toch nog een soort van feestdaggevoel te geven mag ik van mezelf bij de bakker op de markt een rozijnen-notenbrood halen. :D Ik zit nog te twijfelen of ik misschien ook zelf ga proberen brood te bakken dit weekend, als ik een makkelijk recept kan vinden wil ik me er wel aan wagen of anders eventjes vragen bij de biologische broodkraam (die ook allemaal andere biologische spulletjes verkoopt) en of die tips voor me hebben.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 10:33

Knap hoor MissFitness, en wat een buik!

Hier geen kind, maar kan me voorstellen dat je het goede voorbeeld wil geven! Dat zou ik ook heel erg hebben...
Allemaal lekkere smoothies komen hier voorbij zeg. Voor mij geen smoothie vandaag, maar ik ga de bietensalade proberen tussen de middag. Mijn moeder bleek van die gesneden bieten te hebben en die moeten op. Vandaag maar een beetje opletten. Morgen een heerlijke paasbrunch en uit eten s'avonds in het vooruitzicht
Gisteravond heerlijk gegourmet en vanavond eten we macaroni. Vanmiddag bezoekje aan opa en oma en paardje is al getraind. Mijn bakje kwark even opeten en dan de paardjes maar lekker de wei in gooien en de stallen doen.

Iedereen een fijn (paas)weekend..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 10:35

@Missfitness en phormicola, sporten jullie thuis, onder begeleidig oid? Eigenlijk ben ik wel benieuwd hoe een beetje krachttrainingsschema er uit ziet en voor welke doelen. :) Vind het behoorlijk interessant namelijk.
Ik deed zelf altijd pilates voor de operatie en vind dat nog al saai om eerlijk te zijn. Thuis een beetje krachttraining trekt mij eigenlijk ook wel. Antwoord mag ook via pb als het te oftopic wordt.

@phormicola, ik las een paar pagina's terug dat je roerbakt met citroensap. Geeft dat een bepaalde smaak oid? Ik ken het totaal niet namelijk.

Als ik straks wat stabieler en mobieler ben wil ik weer gaan ontbijten met smooties, dat deed ik voor die tijd ook. Ik zie dingen als spinazie e.d er door, zou een diepvriesspinazie ook een optie kunnen zijn? Die worden ook in mooie portie blokjes verkocht.

Hier wordt de groentetuin langzaam aan weer aangelegt. De eerste slaplantjes staan er al in en straks wordt de rest gezaaid. Kunnen we over een aantal weken al de eerste sla uit eigen tuin weer eten. De kiemgroenten zijn ook al gezaaid, die gaan helemaal snel. Geloof dat er nu mosterd en prei kiemzaadjes geplant zijn.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 10:40

Wij gaan na Pasen een weekje weg, dus bij ons wordt Pasen vooral de koelkast leegmaken :+

Judith: Ik heb een jaar geleden KT gedaan in de sportschool. Helaas zijn m'n financiën nogal euh...kaal momenteel en nu doe ik het gewoon lekker thuis. Ik weet alle oefeningen, m'n man helpt me met m'n houding als ik erom vraag. Ik heb gewichten van de buurman gekregen, ter afwisseling heb ik nog een resistance band. Ik train 45-60 minuten per dag, 4 dagen per week. De andere drie dagen fiets ik een uur.

Ik heb een fullbody schema, dit doe ik 2 dagen per week, waarbij je dus elk lichaamsdeel aanpakt tijdens de training. De overige 2 trainingsdagen pak ik m'n schema erbij die op de billen en benen is gefocussed. En die haat ik, want hij is ZWAAR :+

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 10:43

Judith ik heb je een pb gestuurd met meer info over krachttraining

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 10:49

Qua sport heb me mezelf nu wel een aardig doel gesteld (al zeg ik het zelf): 2 september doe ik mee aan een 1/8ste triatlhon! Hardlopen deed ik 2 a 3 keer per week, nu op een laag pitje: ik heb met skiën mijn knie iets verdraaid en dat blijf ik toch wat voelen. Zwemmen en fietsen doe ik eigenlijk nooit :') Ik denk dat het goed is om in de opbouw ook wat krachttraining te gaan doen :j 1/8e triat. is overigens 500 m zwemmen, 20 km fietsen en 5 km lopen. Doel is om de finish te halen ;)

Lees hier nog steeds fanatiek mee hoor. Valt me vooral op dat jullie best wel wat ontbijten. Dat schiet er bij mij nog wel eens bij in, hoewel het al een stuk beter gaat.
Vandaag had ik yoghurt met druiven en aardbeien en een roggebrood met huttekase en thee en zit bomvol!
Moet er vooral aan denken om meer water te gaan drinken als ik thuis ben. Op werk drink ik veel meer!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 10:56

Mijn lijst voor vandaag:

O: 70 gr havermout, met 100 ml 0%vet melk, de rest water, 1 banaan, 3 el honing
T: 250 ml vruchtensap, whey shake van water en 13 gr whey
Workout: 45 minuten fullbody KT, lagere intensiteit
L: 6 sneetjes speltbrood, 15+ smeerkaas, paardenrookvlees, kip/kalkoenfilet, rauwkost, whey shake als hierboven
T: Nog geen idee
A: 200 gr kipfilet, zachtjes gebakken in olijfolie, thaise roerbak, 70 gr zilvervliesrijst
T: 250 gr magere kwark met wat Stevia

Oh ja, helemaal vergeten Judith! Ik roerbak/bak vaak in citroensap zodat ik m'n vetinname kan beperken. Vooral met kip en vis is dat erg lekker!
Vandaag at ik al bizar weinig vet, dus mag ik wat olijfolie gebruiken :)

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 10:57

Ontbijt is heel belangrijk, de grootste leverancier voor je energie van de dag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 11:02

Roerbal je dan zonder iets van vet? Werkt dat goed, zonder dat het droog wordt en aanbrand? Hoewel zuren maken met name vlees e.d. malser toch?

Zonder ontbijt zou ik niet kunnen, blijft absoluut een van de belangrijkste maaltijden.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 11:09

Judith_ schreef:
Roerbal je dan zonder iets van vet? Werkt dat goed, zonder dat het droog wordt en aanbrand? Hoewel zuren maken met name vlees e.d. malser toch?

Zonder ontbijt zou ik niet kunnen, blijft absoluut een van de belangrijkste maaltijden.

Ja, je kan roerbakken zonde riets van vet :) Is wel even een kunst, want sap reageerd natuurlijk heel anders dan vet. Ik vind dat het vlees of de vis met citroensap malser blijft dan met vet. gewoon het vuur heel laag zetten, deksel erop en afentoe omdraaien. Je krijgt dan niet zo'n krokant laagje als met vet, maar het is erg goed te doen, vind ikzelf.
Je kunt ook met een beetje heel erg heet water roerbakken trouwens, dat doe ik als ik weer eens citroenen ben vergeten.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 11:12

Mrijn schreef:
Ik zou dat er wel voor over hebben. Wij hebben in Fijnaart een sportschool, maar dat vind ik echt vreselijk! Ze zijn daar super ongeinteresseerd en op zichzelf gericht. Als je maar netjes elke maand betaalt, maakt het ze geen drol uit hoe je traint en of je jezelf ind e vernieling helpt. Ik ga nu naar een sport school 10km verderop (in Oud Gastel) en daar is de sfeer al heel anders. Daar lopen constant 3 trainers rond die je echt in de gaten houden. Ze zijn alleen ook daar erg commercieel en de jonge jongens hebben niet veel verstand van zaken.
Als ik dat crossfit nu echt heel leuk vind, heb ik het er wel voor over om 20 km te rijden. Ik zou maar 2x in de week gaan en de trainingen zijn niet al te lang volgens mij. Het hele concept spreekt me erg aan en ze geven dar ook gratis voedingsadviezen (hoewel paleo mij te ver gaat). Volgende week zaterdag hebben ze open dan, ik denk dat ik dan even ga kijken.

Oh, ik ben eigenlijk wel benieuwd. Voor mij is het iets minder dan 20 km. Maar qua financiën is de sportschool hier aantrekkelijker, omdat ik dan partnerkorting kan krijgen :) En volgens mn vriend lopen ze ook altijd rond. Ik moet er nog even over nadenken... Student he :P

Zou krachttraining voor 2x per week effectief zijn? Ik heb echt geen tijd voor vaker, i.v.m werk, school, paard, hond, sociaal leven, huishouden, hardlopen.. :') (hardlopen overigens omdat ik mee doe aan een goede-doelen-team met de dam-tot-damloop in september :D voor de stichting waarbij ik vrijwilligerswerk doe!)

Ik zit nu aan een lekker ontbijtje van twee geroosterde speltboterhammen met een laagje biologische paprikaspread, tomaatschijven en een beetje peper. Lekkerrr :D Wil voor de lunch een smoothie maken, en verder weet ik het nog niet. Ga met de schoonfamilie paaseieren zoeken :+ En dat is in België, zie die belgische chocolade maar eens te weerstaan..

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-12 11:17

Phormicola: klinkt interessant, dat wokken in citroensap! Hoeveel sap gebruik je dan? Moet het eten half in water staan, of gewoon ongeveer net zoveel als wanneer je kokosvet gebruikt, of.. :+