Hoewel, ik heb ooit wit en paars zilver geverfd (paars was eigenlijk voor het geval het schilderen niet zou lukken, maar die heb ik toen moeten gebruiken omdat de witte kapot ging) en de paarse dekte mooier dan de witte.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Rinske schreef:Als je hem als toef wil spuiten zou ik mix halen, of iig géén 1:1 gebruiken, dat is veel te machtig en boterig.
Esgaroth schreef:Corine, zou je mij nu eens kunnen vertellen hoe je die letters maakt, want ik snap het nog steeds niet!
Je rolt marsepein uit, heel dun, je drukt de tappit erin, je slaat de letter eruit.... tot zover begrijp ik hem. Maar als ik dan een letter wil pakken en op de taart wil doen, vervormen ze altijd! De letter blijft dan de letter niet! Ik snap gewoon niet hoe jullie dat doen. En ik wil dat ook kunnen, vind het zo mooi!!
TinkerTom schreef:Rinske schreef:Als je hem als toef wil spuiten zou ik mix halen, of iig géén 1:1 gebruiken, dat is veel te machtig en boterig.
Dat is persoonlijk...
Ik spuit meestal met 1:1 ...en hoor er niemand over...ja dat ze ze heerlijk zijn!!
Dus als je het goedkoop wil kan dat zeker wel hoor...
Zeker als je er dan nog een smaakje aan toevoegt
Lindas2 schreef:Ik maak voor een toef eigenlijk altijd buttercream icing. Super lekker!
Heb trouwens nog een lekker recept gevonden voor botercreme:
- 250 gr. roomboter
- 375 gr. poedersuiker
- 2 eetlepels halvarine
- 1,5 zakje vanille suiker
- 2 eetlepels heet water
En dan : Boter met 100gr. poedersuiker kloppen tot het een creme wordt. De vanille suiker oplossen met de 2 eetlepels heet water (voor zover mogelijk).
Dit door de boter mengen en dan langzaam de rest van de poedersuiker erbij doen. Jammie!