Vegetariërs!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 18:52

Liek_ schreef:
In de saus die je aan moet maken. Baal er gewoon van dat ik er bewust voor kies om geen vlees te eten en dat het op zo'n manier dus toch gebeurt.

In de pastasaus van Euroshopper zit het ook. :(

Ik ben heel benieuwd naar het gerecht met brandnetels :D

_Lisanne

Re: Vegetariërs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 19:12

Ben ik ff blij dat ik nooit tomatensaus of iets eet zeg :oo

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 19:15

Ik eet dus wel Lays-chips... :\ welke was het?

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 19:21

*komt even binnen vallen*

Dat lasagne verhaal komt me bekend voor, maar dan in de vorm van volkoren beschuiten waar varkensgelatine in zit :roll:

@Mylittlelove, welke chips was het? :o

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 19:22

UMayDream schreef:
Dat lasagne verhaal komt me bekend voor, maar dan in de vorm van volkoren beschuiten waar varkensgelatine in zit :roll:

... :\ juist ja.

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 19:26

Dat dacht ik dus ook toen ik de ingrediënten ging lezen. Of nasi kruidenmix waar garnaal in zit. :r

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 19:32

Daar zit...

zit daar...

...

:\

Ik wil dood.

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 19:33

_O- Sorry.. :=

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 19:36

Liek_ schreef:
Nee stond er niet op maar seriously?! Lasagne is gemaakt van PASTA en de saus van TOMAAT. Hoe moet je nou in godsnaam bedenken dat daar niet vega is? Ik heb het nu los gekocht, losse bladen en losse saus en daar zit niks in. Dus waarom dan wel daarin?!

Niet heel vervelend bedoelt maar ik denk dat je toch, zeker als vegetariër, altijd de etiketten wel even checkt? In saus zit echt wel wat meer dan alleen tomaat. Ik snap je idee wel :P Maar toch. Nja goede leer voor de volgende keer :)

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 19:38

Menen jullie dit? Ik let daar eigenlijk nooit op! Als er 'vegetarisch' of iets in die trant op staat neem ik aan dat het ook zo is.. Verder lees ik wel altijd goed op de verpakking wat er in zit. Had laatst kerrie cup-a-soop, met inderdaad ook kippenvet! Wat heeft dat voor nut? Ik denk dat 9 van de 10 vleeseters niet eens door hebben dat het er om te beginnen in zit, en ze het ook niet zullen missen als het er uit wordt gehaald.

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 19:43

Ik kijk ook altijd de verpakkingen na, maar bij sommige dingen denk ik ook echt 'hoe kóm je erop om hier X in te stoppen?' da's niet zo heel vreemd, hoor. :=

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 19:49

Hahaha ja inderdaad! En dat ik dan denk 'najah, zal wel 8)7 ' Haha
Mensen vragen zich ook altijd af of ik ook echt overal op let, wat doen jullie bijvoorbeeld met dingen waar gelatine in zit?

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 19:53

EllaBellaah schreef:
Hahaha ja inderdaad! En dat ik dan denk 'najah, zal wel 8)7 ' Haha
Mensen vragen zich ook altijd af of ik ook echt overal op let, wat doen jullie bijvoorbeeld met dingen waar gelatine in zit?

Ja, daar ben ik ook heel erg benieuwd naar! Ik moet bekennen dat ik daar eigenlijk helemaal niet op let. Soms in de winkel toevallig, dan laat ik het staan. Snoepgoed, bomvol gelatine. Denk er meestal aan -als ik er al aan denk- wanneer het thuis al open is...

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 19:57

Daar let ik niet op. Als ik op al dat soort dingen moet letten, valt er zo vreselijk veel af. En daarbij zie ik dat een beetje als 'afval'. Een dier wordt denk ik niet gefokt om gelatine van te maken, volgens mij is dat hoofdzakelijk voor het vlees.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 20:05

Ik moet inderdaad ook wel zeggen dat ik niet op élke verpakking ga kijken of er toevallig gelatine in zit (bij snoep of toetjes ofzo) maar asl ik het dan op heb en achteraf zie dat er gelatine inzit wordt ik er toch wel een beetje misselijk van := Spekjes en marshmallows eet ik sowieso al niet, volgens mij zijn dat de bekendste dingen met gelatine..

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-12 20:16

Ik let er meestal wel op, maar soms zit mijn hoofd te vol met soep om eraan te denken, als je begrijpt wat ik bedoel... En er zijn ook dingen waarbij je ervan uit mag gaan dat er geen vlees in zit :\
Het is idd wel zo dat het 'afval' is, dus wat dat betreft ben ik daar ook niet zo ielig op. Als mijn vriend die lasagne gemaakt zou hebben bijvoorbeeld, zou ik het niet weigeren. Zou het hem wel melden voor de volgende keer :+

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 20:19

EllaBellaah schreef:
maar asl ik het dan op heb en achteraf zie dat er gelatine inzit wordt ik er toch wel een beetje misselijk van :=

Dat gevoel ken ik! Ik probeer er dan ook zoveel mogelijk op te letten.. Ook met kaas, zoveel mogelijk uit mijn leven bannen maar helemaal wordt toch wel heel moeilijk (dan kun je echt alleen maar noten enz eten en ik wil ook nog een béétje kunnen genieten van het leven!)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-12 20:24

Kaas hoef je toch niet te verbannen? Vegetarisch stremsel genoeg, waaronder in de euroshoppper brie :D en anders koop ik biologische kaas, dan is het een BIJproduct van een biologisch gehouden kalfje. Vind ik acceptabel :j

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 20:32

_Lisanne schreef:
Daar let ik niet op. Als ik op al dat soort dingen moet letten, valt er zo vreselijk veel af. En daarbij zie ik dat een beetje als 'afval'. Een dier wordt denk ik niet gefokt om gelatine van te maken, volgens mij is dat hoofdzakelijk voor het vlees.

Precies, zo denk ik er ook over. Daarom let ik er ook niet zo streng op.
Wij hebben vaak biologische kaas van de Aldi. Zou dat serieus biologisch zijn, of omdat ze de prijs dan mooi omhoog kunnen doen? Ze hebben ook biologisch brood, weet iemand wat ik hier van moet denken? Geen mishandelde halmen oid? :Y)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-12 20:35

Zijn keurmerken voor :j en biologisch kan ook zijn: niet met kunstmatige bestrijdingsmiddelen bewerkt oid.

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 21:08

O ja, tuurlijk. Dom van me :+

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 21:14

Oja als ik jullie iets kan aanraden: Bij de Aldi hebben ze nu maaltijden, 1 euro per stuk, helemaal vegetarisch+veganistisch! :j

Geen idee welke chips het was eigenlijk, volgensmij een maak-de-smaak chips.

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 22:27

eindelijk gevonden! :D
mag ik ook mee kletsen? Hoop hier tips ed vandaan te halen voor lekkere recepten en ideeën.
Ik ben al ruim 8 jaar geen vlees en wat voel ik mij daar lekker bij :D Moet eerlijk bekennen dat ik ook de etiketten lees, gelatine vind ik heel vies klinken. :r Je hebt ook een vegetarische variant, alleen is dit nergens te krijgen. :n

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 22:34

Magrathea schreef:
Kaas hoef je toch niet te verbannen? Vegetarisch stremsel genoeg, waaronder in de euroshoppper brie :D en anders koop ik biologische kaas, dan is het een BIJproduct van een biologisch gehouden kalfje. Vind ik acceptabel :j

Helaas ben ik in mijn omgeving nog geen biologische kaas tegen gekomen. Ik beschik dan ook alleen maar over een GB Express die nogal beperkt is in zijn assortiment -O-
Daarnaast als ik ergens een broodje ga kopen ofzo dan is de kans dat ik biologische kaas op mijn broodje krijg, redelijk klein. Want thuis eet ik eigenlijk zeer weinig kaas..

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 09:44

_Lisanne schreef:

Mee eens :j

Het is nou ook niet zo dat je dagelijks gelatine bij je prakje aan het eten bent :D

Als vervanging kan je Agar Agar gebruiken, maar waar dat te koop is?! Waarschijnlijk bij de biologische supermarkt.