Taarten Decoreren XVII

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sarisv

Re: Taarten Decoreren XVII

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 12:01

1:4 en tja wat is lang idd.. tot dat ik kramp krijg in me handen :+

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 12:03

Of te hard, of te dun uitgerold idd?

Das aardig druk Mayo, alhoewel ik soms terug verlang naar FT werken zonder kids.

Ik/wij hebben maar 1 auto, dus we zijn tegen 18u thuis met kids. (ik haal hubs op van werk, daarna kids ophalen) Dan begin ik meteen met koken want de jongste begint om 18 u te gillen dat ze eten wil. Tegen 19u klaar met eten, kids onder de douche en naar bed.
Wo en do ben ik vrij, net als meestal het weekend, dan doe ik wassen draaien (eigenlijk elke dag wel) en stofzuigen (ook elke dag) en dweilen.
Maar mijn vrije dagen zijn er voor de kids, niet voor taartjes, dat doe ik tussendoor, of in t weekend, als hubs er ook is.

Sarisv

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 12:04

Nu jullie zo zeggen denk ik te dun uitgerold.. Had namelijk net genoeg in die kleur en anders moest ik nieuw stukje pakken :o (schaam) maar bedankt :P zo doende leert men van de fouten :D

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 12:38

Mayo schreef:
Kom je niet meer bij de paarden?

Ik heb echt alleen donderdagavond beschikbaar (meestal), ja en het weekend, maar daar moet ik mij ook meestal om andere afspraken heen wurmen :+

Dat doe ik ook nog.
Prakkie is sinds kort verkocht en ik heb nu een 3-jarige (begin weer lekker van voor af aan :D). Dat scheelt wel in tijd. Prakkie reed ik echt altijd dik een uur (soms 1,5 uur). DD (dirty dancing, op stal didi) rijd ik nu ong. een half uur en minder vaak.
Vanaf volgende week wel op woe en vrij les geven, op woe rijd ik zowiezo nog een paard van iemand anders en geef ik op woe, do en za nog privelessen, dus moet wel goed plannen.
Voor het huishouden heb ik gelukkig een schoonmaakster. Zij komt elke week, dus daar hoef ik me geen zorgen om te maken.

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 12:42

imd schreef:
Prakkie, weet je dat de link in je onderschrift niet klikbaar is? :)
Druk schema heb je zeg, maar wel erg leuk dat je zoveel opdrachten hebt!

Dank je, heb het ff aangepast.

Idd druk, maar wel leuk, anders zou het denk ik ook snel niet meer gaan, dan gaat het je tegenstaan.

Monique1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 13:16

Hoi meiden,

Ben weer terug van weggeweest... Had vakantie en was druk met van alles en nog wat :-)! Heb dus ook niet bijgelezen, gekeken, want het zijn wel even 45 pagina's die ik dan moet lezen! ;) Zal is kijken of ik daar zondag misschien tijd voor heb!

Maar hier even weer wat inspiratie taarten om te showen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En geprobeert mijn eerste bruidspaar te boetseren. Alleen wou ik het te snel, dus niet goed laten drogen waardoor de borstenspleet wel heel groot is geworden :+

Afbeelding

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 13:25

Mo, ik had ze al gezien op je hyves, vind ze weer geweldig!
De zandkasteel en cars taart zijn mijn favorieten! Is hte zand nou verkruimelde biscuit?

Je bumba lijkt alleen wat plat of niet?

Monique1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 13:27

Samantha ja dat is verkruimelde biscuit! En dat klopt.. Had hem al van te vorgen gemaakt en neergelegd op een bord met folie eromheen. Toen werd dit het resultaat! Had geen tijd meer om hem over te doen, maar ze vonden hem geweldig :)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 13:31

Saris, 1:4 kun je eigenlijk geen echte marsepein meer noemen ;) Da's ongeveer 80% suiker en 20% amandel :)

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 13:36

Oja das jammer ja. Dat had ik toen met de B de B van Jelle ook. Die had ik van te voren gemaakt, in een bakje vd chinees gelegd, en toen ik m weer pakte, was de achterkant plat.
Wat kan je daar tegen doen?

Maar ik ben nog steeds fan van je taarten Mo!
Vind de ogen van Toto echt mooi gedaan trouwens.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 13:39

Leuk bruidspaartje Monique :) Ik vind de witte taart wel erg chique!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 13:45

Mayo schreef:
De tafel van 18 zit in Utrecht ;) Maar dat is niet mijn winkel, niet heel goedkoop en van de mixen alles eigen merk, dus lastig te combineren met voorraad die je nog thuis hebt staan.

daarom ging ik dus naar houten, maar heb toch mijn biscuit mix daar moeten halen, 4,95, toch een euro duurder, zo zijn ze met alles duurder. Maar ik heb dus helaas geen keuze :') of houten of tv18

ik ga nog even rond kijken want als er bijvoorbeeld 1 vlakbij het station van amersfoort (oid) zit ben ik er zo (zit om de hoek bij een trein station)

monique leuk! Die strik heb ik ook geprobeerd te maken maar mijn fondant zakte in (ook na het invriezen, nu las ik over tylose maar dat had ik op dat moment niet, maar het schijnt ook dat de funcakes fondant best slap blijft :+

Sarisv

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 13:45

Kinke schreef:
Saris, 1:4 kun je eigenlijk geen echte marsepein meer noemen ;) Da's ongeveer 80% suiker en 20% amandel :)

Hahah oke.. lekker :+

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 13:47

Iemand een idee waar een workshop boetseren te volgen? Lijkt me wel leuk namelijk.

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 13:52

xDramaQueen schreef:
Mayo schreef:
De tafel van 18 zit in Utrecht ;) Maar dat is niet mijn winkel, niet heel goedkoop en van de mixen alles eigen merk, dus lastig te combineren met voorraad die je nog thuis hebt staan.

daarom ging ik dus naar houten, maar heb toch mijn biscuit mix daar moeten halen, 4,95, toch een euro duurder, zo zijn ze met alles duurder. Maar ik heb dus helaas geen keuze :') of houten of tv18

ik ga nog even rond kijken want als er bijvoorbeeld 1 vlakbij het station van amersfoort (oid) zit ben ik er zo (zit om de hoek bij een trein station)

In Veenendaal zit er ook eentje vlakbij de ingang van de parkeergarage scheepjeshof, is vanaf de trein net te lopen, maar ben er zelf nog niet geweest dus weet niet of het wat is.

Edit: site gevonden http://www.bakengeniet.nl/

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 13:56

Die winkel kende ik ook nog niet!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 13:59

Is helaas uit mijn richting, het is ruim 3 kwartier treinen :))

ik heb stations opgezocht en dat zijn bilthoven, den dolder en amersfoort, langer gaat ook wel maar dan zit ik weer zo lang in de trein

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 14:00

Dus als ik een winkel open in den dolder kom je bij mij shoppen. :')

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 14:15

ja 8-)

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 14:30

prakkie schreef:
Mayo schreef:
Kom je niet meer bij de paarden?

Ik heb echt alleen donderdagavond beschikbaar (meestal), ja en het weekend, maar daar moet ik mij ook meestal om andere afspraken heen wurmen :+

Dat doe ik ook nog.
Prakkie is sinds kort verkocht en ik heb nu een 3-jarige (begin weer lekker van voor af aan :D). Dat scheelt wel in tijd. Prakkie reed ik echt altijd dik een uur (soms 1,5 uur). DD (dirty dancing, op stal didi) rijd ik nu ong. een half uur en minder vaak.
Vanaf volgende week wel op woe en vrij les geven, op woe rijd ik zowiezo nog een paard van iemand anders en geef ik op woe, do en za nog privelessen, dus moet wel goed plannen.
Voor het huishouden heb ik gelukkig een schoonmaakster. Zij komt elke week, dus daar hoef ik me geen zorgen om te maken.

Oh dat wil ik ook echt een schoonmaakster, liefst op donderdag of vrijdag, alles schoon voor het weekend.

Vraag mij alleen met jouw rooster ook ontzettend af wanneer je dan je taarten etc maakt?

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 14:32

Schoonmaakster lijkt me heerlijk, alleen moet ze dan wel elke dag komen, anders heeft het echt geen nut.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 14:34

Met kinderen kan ik mij dat indenken :j Met 5 katten op zich ook al := Maar goed als het grote werk dan maar gedaan word, een snelle stofzuiger kan ik altijd zelf nog doen als dat nodig is.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 14:35

Haha ja katten maken ook een hoop zooi, wij hebben er 3, waarvan er 1 haar heeft voor 3 denk ik. :=

Monique1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 14:55

Samantha ja dat weet ik ook niet echt, want als je ze rechtop laat staan zakken ze in en zijn ze weer dik en zo zijn ze plat van de achterkant... Iemand suggesties???

Toen ik aan het studeren was, stage moest lopen, zwanger en een kind had/heb heb ik ook een schoonmaakster gehad! Ideaal! En dan op vrijdag.. Heb je lekker alles voor het weekend weer in spik en span!

Wij hebben geen dieren in huis (vind dat ook niet echt wat met taarten)

DramaQ bedankt voor het compliment! Strik moet je inderdaad goed laten harden. Ik gebruik fondant van Bakels en daar hoef je geen tylose door te doen als je het de tijd geeft om uit te harden!

Kinke bedankt! Vond het nog wel lastig.. Heb jij al eens een bruidspaartje geboetseerd? Je maakt toch ook bruidstaarten?

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 14:55

Ik sta meestal om half 6 's ochtends op en dan doe ik puzzelplaathes maken etc. (ik wete het, maar ik wordt altijd om half 6 wakker :+ ) En dan doe ik ook meestal nog een wasje (althans wasmachine/droger aanzetten)

Om 7 uur op mijn werk, tot 5 uur werken. Ik doe elke dag boodschappen voor mijn werk en dan doe ik ook gelijk boodschappen voor thuis. 5 uur klaar, rond kwart over 5 thuis en dan eten. 6 uur/half 7 naar stal, rond 9 uur weer thuis en dan nog ff wat doen (meestal een uurtje, want dan zit mijn man meestal achter de computer). Dan rond 10 uur naar bed, filpmje/serie kijken en slapen.

Verder ben ik op ma en di 's avonds thuis (dan hoef ik niet naar stal) en kan ik ook veel doen.
En donderdag ga ik meetsal rond half 8 naar stal, vanaf 9 uur/half 10 lesgeven, Dan ben ik meestal tussen 12 en 1 uur thuis en kan ik ook veel doen.

*leest even het schema terug en bedenk me dat ik het best druk heb :D :+ :D *