Theoriën koolhydraatarm, caloriearm, vetten, eiwitten etc...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 14:20

Ziet er goed uit Saskiaatje, inderdaad vooral in je gezicht goed te zien.

Eigen draai durf ik niet zo goed, kom meestal snel weer aan als ik te gemakkelijk ga denken.
Begin het wel een beetje beu te worden, sla-vlees-eieren en verder niets wordt saai.

xingridx

Re: Theoriën koolhydraatarm, caloriearm, vetten, eiwitten etc...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 14:21

wat eet je dan op een dag, Coydog?
Dat lijkt me idd wel saai worden...ik wissel wel zoveel mogelijk af, zeker savonds, anders ben je er snel klaar mee..

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 14:30

phormicola schreef:
Ik eet volgens mij ook afentoe meer kaas dan staat aangegeven, of meer slagroom. Lijkt geen zier uit te maken, zolang ik maar niet 10 khd meer per dag binnenkrijg :)

Ik wil over een paar dagen naar de 30 khd. Iemand tips? Ik heb tot nu toe toegevoegd:

Huttekase
Pinda's
Aalbessen
Mascarpone

Dat gaat allemaal prima, wat zal ik nu eens doen? :D

Joh, eet jij echt niet meer dan 30 kh per dag? Ik mag op mijn strenge dagen (vandaag dus) max 30 kh, maar op de andere dagen max 80 Ik zorg er zelf voor dat ik niet boven de 50 kom. Ik ben sinds dit weekend ok niet meer in ketose, daar baal ik van! Na vandaag zal het wel weer goed zitten, maar ik ga mezelf ook weer even flink omlaag zetten als het om kh gaat.

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 14:31

Lielle schreef:
Ik geniet even vooral van spaanse tapas, maar daar zit wel veel brood en aardappelen bij ;( vakantie os desondanks top

Oh, lekker! Ik had even gemist dat je vakantie aan het vieren bent. Merk je het aan je gezondheid dat je nu weer meer kh eet (en waarschijnlijk kilo's minder groenten ;) )?

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 14:34

Er is nog zoveel meer, coydog! je kunt heel makkelijk zoete pannenkoeken bakken zonder kh's (met wat hüttenkäse en kokos- of amandelmeel en een lepel zemelen of lijnzaad. Even de staafmixer erop en voorzichtig bakken in roomboter. Lekker met flink wat kaneel en natrena er over (en wat kwark als je dat mag/eet). Of mijn befaamde notenmuffins natuurlijk (heeft iemand die nu al gemaakt en hoe smaken ze??)
Ik moet zeggen dat ik eieren kan blijven eten hoor. Lekker met geitenkaas of scrumbled eggs met gerookte zalm... Ik heb honger, geloof ik...

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 14:38

ja eieren vind ik ook altijd lekker :9

maar afwisseling is wel het sleutelwoord in deze denk...er is zoveel mogelijk!

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 14:47

Ik hou niet van zoet :')
Ik eet veel sla met iets van kipreepjes of spekblokjes.
'S avonds vis of vlees met sla/andijvie/chinese kool.
En wat blokjes kaas tussendoor, eieren heb ik me toch ziek aan gegeten dus die kunnen even niet meer.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 14:48

Mrijn schreef:
Joh, eet jij echt niet meer dan 30 kh per dag? Ik mag op mijn strenge dagen (vandaag dus) max 30 kh, maar op de andere dagen max 80 Ik zorg er zelf voor dat ik niet boven de 50 kom. Ik ben sinds dit weekend ok niet meer in ketose, daar baal ik van! Na vandaag zal het wel weer goed zitten, maar ik ga mezelf ook weer even flink omlaag zetten als het om kh gaat.

Fase 1 van Atkins is maar 20 gram khd per dag en ik kom er zelden aan, zit er meestal nog onder.
De grens voor ketose schijnt bij de meeste mensen zo rond de 50 gram khd. te zitten waarbij het ook nog uitmaakt of je ze over de dag verspreidt of ineens neemt. Beweging schijnt ook veel invloed te hebben. Misschien kun je het daarmee wel compenseren? :)

Lielle: tapas klink goed! Jammer van die aardappels, maar hopelijk lukt het om een goed alternatief te vinden. Nog veel plezier he!

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 14:57

@coydog: ik ga even voor je verzinnen...
tomaten met mozzarella, gegrilde paprika met kipgyros, pannenkoek van eiwit (dan heb je geen eismaak), soyamelk en wat zemelen met geraspte kaas, sperziebonen met kippiekippie of rooie kip (zie SB-forum), drinkbouillon met proteïnepoeder...

@Oscar: ah, ik ben niet zo thuis in Atkins, dat blijkt wel weer... Ik ga al snel over de 50 kh heen dus dat verklaart een hoop! Meer bewegen zit er niet in met huis, werk, paard, kind... Ik ga ook op mijn totaaldagen maar wat lager in de kh's zitten. Je eet waarschijnlijk helemaal geen zuivel bij Atkins? Dan zit je er namelijk al snel aan. En noten? Die leveren ook de nodige kh's.

Edit: ik heb net even bekeken wat ik vandaag alweer aan kh's op heb, maar ik kom wel aan de 30 vandaag (zit nu al op 24).

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 14:59

Geeft niks Mrijn, ik zie hier ook dingen voorbij komen waar ik ook helemaal geen weet van heb :))
Inderdaad geen zuivel in fase 1. Noten mag je in fase 2 toevoegen :)

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 15:15

Jeetje, dan blijft er niet veel over in fase 1. Ik vind dit (mijn < 30kh-dag) al vrij lastig plannen hoewel ik dus wel zuivel en noten mag. Morgen mag ik ook weer wat fruit en groenten en zelfs 20gr volkorenmeel (of 2 wasa vezelrijk).

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 15:50

Ja Mrijn, tot voor kort zat ik op 10 khd per dag ofzo :') Maar ik vond het tijd voor fase 2 en nu zit ik ongeveer een week op exact 25 khd per dag :)

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 16:36

phormicola schreef:
Ja Mrijn, tot voor kort zat ik op 10 khd per dag ofzo :') Maar ik vond het tijd voor fase 2 en nu zit ik ongeveer een week op exact 25 khd per dag :)

Je moet ook de kh's uit groenten tellen?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 16:44

Ja, daar kwamen ze ook vandaan :j De rest uit wat eitjes.

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 17:38

Mrijn schreef:
phormicola schreef:
Ik eet volgens mij ook afentoe meer kaas dan staat aangegeven, of meer slagroom. Lijkt geen zier uit te maken, zolang ik maar niet 10 khd meer per dag binnenkrijg :)

Ik wil over een paar dagen naar de 30 khd. Iemand tips? Ik heb tot nu toe toegevoegd:

Huttekase
Pinda's
Aalbessen
Mascarpone

Dat gaat allemaal prima, wat zal ik nu eens doen? :D

Huttekase is 2,3 khd per 100 gram
Pinda's gezouten 12,6 en ongezouten 8,6 khd per 100 gram
Aalbessen 5 khd per 100 gram
Mascarpone 2,5 khd per 100 gram

Dan zit je met die pinda's toch wel heel snel op 30 khd. Overigens bevat 100 gram Mascarpone 46,5 gram vet.......................... en nou weet ik wel dat dat bij Atkins niet uitmaakt, maar ik zou zelf voor een andere kaassoort kiezen ;)
Overigens dit is ook een handige site http://www.koolhydraten.nl/index.php?letter=A

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 18:33

oh ja? Als je 8 pinda's neemt, 20 gr huttekase (3x per week), 2 keer per week 10 aalbesjes en mascarpone 6 ieniminie hapjes, dan zit je niet zo snel op 30 khd hoor ;)

Ik tel zeker wel goed, ik dubbelcheck alles.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 12:22

Stil hier vandaag! Ik ben sinds dit weekend gaan bijhouden wat ik eet en wanneer en schrijf dat in een schrift. Werkt zeer verhelderend en ik zie nu al wat er anders kan. :)

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 12:36

Goed idee, ga ik ook maar eens doen.
Blijf op 89 kg hangen de laatste dagen, moet toch nog minstens 14 kg af.

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 12:38

werkt verhelderend he :j

Ik hou het nu niet bij maar heb voor mezelf wel lekker ritme :j
Nog tot na het weekend streng en dan voeg ik weer wat fruit toe :j

Heb alleen vandaag een 'snoepdag'...alleen maar goede dingen maar toch steek ik om de 10 minuten wel een tomaatje oid in mn mond :=

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 12:46

Ik eet overdag keurig, maar ga 's avonds lopen snaaien. Dat lijkt weinig omdat het steeds een hapje hier en een hapje daar is, maar veel kleine hapjes worden natuurlijk wel een hele berg. :))

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 12:48

Ja precies :')

Neuh, ik vind vooral de ochtenden op mn werk rot!
Nu eet ik tomaatjes, maar heb ook al paar worstjes en een plak kaas op..

echt vaag, want de middagen gaan wel, dan zit ik toch vol van de salade, maar smorgens ben ik echt aan het snoepen!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 12:51

Ik vreet ook nog steeds 's avonds hoor. Halve avocado in een plakje kaas, leverworst, salami, gekookt eitje. Verantwoord maar ik leer het nog steeds niet af :')

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 12:52

ik eet in principe pas rond half 8 warm, dus dan eet ik hooguit nog schaaltje yoghurt maar heb savonds echt geen trek :n

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 12:53

wij eten ook rond half 8/8 uur, maar ik ga misschien later naar bed :)

Wat waarschijnlijker is, is dat ik gewoon een vreetzak ben :))

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-10 12:54

Ja precies, stukje kaas, plakje ham, handje nootjes. Slecht, slecht, slecht! Ik wil eigenlijk na half 9 niets meer eten, heb ik nu bedacht. Wij eten meestal rond half 7. Na het eten is er dus nog best ruimte om iets te pakken, zoals yoghurt of iets anders verantwoords, maar niet steeds naar de (koel)kast lopen. Moet zeggen dat het prima lukt als mijn vriendje een late dienst heeft, maar als hij thuis is en gaat snaaien dan vind ik het moeilijk om niet mee te doen.