Wie bakt er nog meer zo graag?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

arans

Re: Wie bakt er nog meer zo graag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 15:33

Ik wil ook eens rocky roas cake maken maar ik eet geen marshmellow's (Ik ben vegatarisch) iemand een idee wat ik daarvoor in de plaats kan doen?

Ik heb het hummingbird bakboek voor mijn verjaardag gevraagt, hopelijk krijg ik hem :)

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 15:37

Ben je vegetarisch of veganistisch?

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 16:12

Zit het ook in gewone spekjes? (heb er geen idee van hoor)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 16:17

Gelatine zit ook in gewone spekjes. Misschien zijn die van de bron wel vegatarisch? Of bij een natuurwinkel? Anders zou ik ze erg gewoon uit laten, kan volgens mij ook prima.

De pecan-chocoladekoekjes van gister waren heerlijk, zeker een aanraden. :)

Ann_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 16:26

Vanavond ga ik me wagen aan die caramel/ chocolade cakejes van dr.Oetker, uit die reclame :=

Pandakaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 16:27

Vraagje, misschien wel heel stom maar heb geen idee. Ga namelijk vandaag eens een eerste poging doen tot iets bakken, dus 0,0 verstand er van ;)

Er staat:
Bake for 35-40 minutes in a 350 degree preheated oven.
Is dat 350 graden? Dat lijkt me namelijk zo heet.. of zeg ik nou iets heel raars :P

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 16:30

Ann_e schreef:
Vanavond ga ik me wagen aan die caramel/ chocolade cakejes van dr.Oetker, uit die reclame :=

Die heb ik gister gemaakt (zat in kerstpakket), lekker makkelijk!
Zijn goed te hebben, maar helemaal zelf maken (dus neit uit een pakje), vind ik bijna altijd lekkerder.

Als ik aan het bakken sla weet mn vriendje wel hoe laat het is.. gebeurt meestal rond dezelfde tijd van de maand haha.

PS. Ik krijg verschrikkelijke honger van dit toppic!
Laatst bijgewerkt door jorretje op 04-02-11 16:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 16:32

randhoeve schreef:
Vraagje, misschien wel heel stom maar heb geen idee. Ga namelijk vandaag eens een eerste poging doen tot iets bakken, dus 0,0 verstand er van ;)

Er staat:
Is dat 350 graden? Dat lijkt me namelijk zo heet.. of zeg ik nou iets heel raars :P

Ik denk dat dat graden Fahrenheit is. Pin me er niet op vast. Maar dan zou het zo'n 175 graden Celsius zijn. Ik weet niet of iemand dit kan bevestigen?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-11 16:44

randhoeve schreef:

Er staat:

Fahrenheit is dat. http://www.wbuf.noaa.gov/tempfc.htm

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 16:45

Klopt, staat voor Fahrenheit, komt overeen met ongeveer 175 celsuis.

Pandakaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 17:17

Bedankt! Heb m maar op 180 graden gezet, zie vanzelf wel of het wat is geworden of niet haha

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 17:56

arans schreef:
Ik wil ook eens rocky roas cake maken maar ik eet geen marshmellow's (Ik ben vegatarisch) iemand een idee wat ik daarvoor in de plaats kan doen?

Ik heb het hummingbird bakboek voor mijn verjaardag gevraagt, hopelijk krijg ik hem :)

Zelf marshmellows maken :D

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 18:02

Had gelezen dat iemand zelf kruudkoek gemaakt had?
Wat is daarvan het recept?
Weet je wat ook erg lekker is?
Kruidkoek met een plakje jonge kaas mjam...

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 18:19

Hallo!

Ik ben helemaal geen bakker, maar ik vind het wel altijd ontzettend leuk en lekker als iemand zelf iets maakt. Vroeger maakte ik wel regelmatig cake'jes of blueberry muffins, maar daar bleef het wel bij. :')
Ook laatst (jaartje of 2 geleden) veganistische koekjes geprobeerd te maken, maar dat werden flinke keien waarmee je iemand makkelijk bewusteloos zou kunnen gooien. :') Oftewel, het zit me niet echt in de vingers.

Hoe dan ook, volgende week ben ik jarig en ik wilde toch eigenlijk wel iets leuks en lekkers maken voor deze dag! :D Oma komt zondag en neemt de heerlijkste hazelnoot taart van de banketbakker in Den Haag mee, maar die moet dus eerst een 2.5 uur durende autoreis overleven... Mijn 83-jarige Oma is ook niet zo precies met 'bewaren' en ik vrees dus al het ergste. :') Het zou dus goed zijn om een 'back-up taart' in huis te hebben. :)) Ik lees hier even mee om inspiraties op te doen, want taarten uit de supermarkt (wat mama laatste jaren doet) vind ik chemische zooi. :o
Oh waar is de tijd dat ik met mama naar de bakker ging en in het grote taartenboek een verjaardagstaart mocht uitzoeken! :D

Maar, dat alles is voorbij en ik ga het proberen. Ik ga aan de slag. Ik ga leren bakken. En het leuk vinden.

Jammer genoeg heb ik op mijn kamer in Groningen geen oven, dus zal ik alles thuis bij paps en mams moeten doen. :) Maar, de wil is er! :D

Ik lees even mee. :') Recepten, foto's en creaties zullen hoogstwaarschijnlijk pas over zeer lange tijd (of helemaal nooit) van mij verschijnen. :')

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 20:05

Nou ik denk dat je hier genoeg tips kunt krijgen ;) HEb je al wel eens gekeken in het taarten decoreer topic? In de OP staan ook vele tips en producten en daar maken ze de mooiste taarten.
ALs je een oven in Groningen nodig hebt, ik heb er wel 1 :Y)

zorro2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 20:07

Girley_ schreef:
Oeh die yoghurt muffins klinken heerlijk, ik zou er ook graag het recept van hebben.

Ik ben de chocoladetaart van de AH aan het maken, die met de gecondenseerde melk. De taart zelf ziet er goed uit, maar ik ben nu het chocolademengsel aan het maken om af te smeren en ik vind het nogal....vloeibaar..... van degenen die hem al gemaakt hebben: stolt het echt als je hem laat afkoelen?

Ja hoor komt helemaal goed.
En de smaak is goed :9
Ik had alleen aardbeienjam tussen de taartlagen gedaan en alle chocolamengsel aan de zij en aan de bovenkant.

Ann_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 22:02

jorretje schreef:
Ann_e schreef:

Die heb ik gister gemaakt (zat in kerstpakket), lekker makkelijk!
Zijn goed te hebben, maar helemaal zelf maken (dus neit uit een pakje), vind ik bijna altijd lekkerder.

Heel makkelijk inderdaad! kwatiertje klaar ofzo :=

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 22:14

Unseen schreef:
Hoe dan ook, volgende week ben ik jarig en ik wilde toch eigenlijk wel iets leuks en lekkers maken voor deze dag! :D Oma komt zondag en neemt de heerlijkste hazelnoot taart van de banketbakker in Den Haag mee, maar die moet dus eerst een 2.5 uur durende autoreis overleven... Mijn 83-jarige Oma is ook niet zo precies met 'bewaren' en ik vrees dus al het ergste. :') Het zou dus goed zijn om een 'back-up taart' in huis te hebben. :)) Ik lees hier even mee om inspiraties op te doen, want taarten uit de supermarkt (wat mama laatste jaren doet) vind ik chemische zooi. :o
Oh waar is de tijd dat ik met mama naar de bakker ging en in het grote taartenboek een verjaardagstaart mocht uitzoeken! :D

)

Hihi, je krijgt de hazelnoot taart van maison kelder? Die is errug fijn ;)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 10:10

Judith_ schreef:
De pecan-chocoladekoekjes van gister waren heerlijk, zeker een aanraden. :)

:9

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 11:50

MoonChloe schreef:
arans schreef:

Hoe?

Ik zat eraan te denken om er caramel fudge door heen te doen, maar ik hoop dat die niet te hard zijn.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 12:03

Ik had er Daim snoepjes door gedaan. Sommige stukken zijn daardoor wel wat extra 'Rocky' geworden, maar het werd wel heel lekker :j

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 12:03

ik ga vanmiddag even bijlezen, over jullie creaties hoor! :P
maar nu even geen tijd :=

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 15:19

arans schreef:
MoonChloe schreef:

Hoe?

Ik zat eraan te denken om er caramel fudge door heen te doen, maar ik hoop dat die niet te hard zijn.

Bv: http://www.suikerinfo.nl/recepten/recep ... llows.html
En de gelatine vervangen door een plantaardig gelatine (agar-agar)

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 18:35

Ik ga vanavond Lemon Bars maken <3 Ze klinken iig al heerlijk.

dominiquesr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 19:36

Ik ga vanavond de Rockey Karamel maken ! :9
ben benieuwd !