Ik heb het hummingbird bakboek voor mijn verjaardag gevraagt, hopelijk krijg ik hem

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ann_e schreef:Vanavond ga ik me wagen aan die caramel/ chocolade cakejes van dr.Oetker, uit die reclame
randhoeve schreef:Vraagje, misschien wel heel stom maar heb geen idee. Ga namelijk vandaag eens een eerste poging doen tot iets bakken, dus 0,0 verstand er van
Er staat:
Bake for 35-40 minutes in a 350 degree preheated oven.
Is dat 350 graden? Dat lijkt me namelijk zo heet.. of zeg ik nou iets heel raars
randhoeve schreef:Vraagje, misschien wel heel stom maar heb geen idee. Ga namelijk vandaag eens een eerste poging doen tot iets bakken, dus 0,0 verstand er van
Er staat:
Bake for 35-40 minutes in a 350 degree preheated oven.
Is dat 350 graden? Dat lijkt me namelijk zo heet.. of zeg ik nou iets heel raars
Girley_ schreef:Oeh die yoghurt muffins klinken heerlijk, ik zou er ook graag het recept van hebben.
Ik ben de chocoladetaart van de AH aan het maken, die met de gecondenseerde melk. De taart zelf ziet er goed uit, maar ik ben nu het chocolademengsel aan het maken om af te smeren en ik vind het nogal....vloeibaar..... van degenen die hem al gemaakt hebben: stolt het echt als je hem laat afkoelen?
jorretje schreef:Ann_e schreef:Vanavond ga ik me wagen aan die caramel/ chocolade cakejes van dr.Oetker, uit die reclame
Die heb ik gister gemaakt (zat in kerstpakket), lekker makkelijk!
Zijn goed te hebben, maar helemaal zelf maken (dus neit uit een pakje), vind ik bijna altijd lekkerder.
Unseen schreef:Hoe dan ook, volgende week ben ik jarig en ik wilde toch eigenlijk wel iets leuks en lekkers maken voor deze dag!Oma komt zondag en neemt de heerlijkste hazelnoot taart van de banketbakker in Den Haag mee, maar die moet dus eerst een 2.5 uur durende autoreis overleven... Mijn 83-jarige Oma is ook niet zo precies met 'bewaren' en ik vrees dus al het ergste.
Het zou dus goed zijn om een 'back-up taart' in huis te hebben.
Ik lees hier even mee om inspiraties op te doen, want taarten uit de supermarkt (wat mama laatste jaren doet) vind ik chemische zooi.
![]()
Oh waar is de tijd dat ik met mama naar de bakker ging en in het grote taartenboek een verjaardagstaart mocht uitzoeken!![]()
)
MoonChloe schreef:arans schreef:Ik wil ook eens rocky roas cake maken maar ik eet geen marshmellow's (Ik ben vegatarisch) iemand een idee wat ik daarvoor in de plaats kan doen?
Ik heb het hummingbird bakboek voor mijn verjaardag gevraagt, hopelijk krijg ik hem
Zelf marshmellows maken
arans schreef:MoonChloe schreef:
Zelf marshmellows maken
Hoe?
Ik zat eraan te denken om er caramel fudge door heen te doen, maar ik hoop dat die niet te hard zijn.