Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 21:04

O: 105gr tarwekiem brood zonder zout, 4 roereitjes in water, 2 tl verse graskaas
T: 1 peer
B: 12km fietsen, 3u lesgeven, 10min tikkertje te paard :+
L: havermoutkoekjes (70gr havermout, 2 bananen, 1tl kokosvet, 2tl honing, 1tl cacao)
T: 1 peer
B: 12km fietsen
A: 130gr tonijn op water, 70gr penne, 200gr spinazie, 5tl aioli

2100kcal

HorseLove92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 21:23

O: 2 plakjes krentenbrood en thee
T: /
L: magere yoghurt, kellogs chocopops ong 30 gram
T: plakje cake
A: vitaal Bartje met kaas en gebakken ei, ijs als toetje
T: cappuccino met cote dor chocola
T: drinken met?

7 paarden gereden, boodschappen gedaan ..

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 21:31

Leuk topic, ik ga het volgen :) Ben sinds maandag (:') ) ook bezig met wat bewuster eten en bewegen, vooral omdat ik in de zomer zeker 4 kilo ben aangekomen.

Mijn dag: (overigens heb ik alles ingevuld op voedingscentrum en zijn al mijn waardes goed behalve de calorieën (te laag) maar weet niet of die site een goede indicator is?)

O: Schaaltje halfvolle vanille yoghurt met smacks
11:00 droge crackotte
Lunch: Clubsandwich bestaande uit wit brood, gerookte kipfilet, bacon, sla, tomaat, ei
Avondeten: pasta met tomatensaus, gehakt, paprika en ui
21:00: sneetje volkorenbrood (droog :+ ), warme chocolademelk (2 schepjes poeder)
B: level 1 30 day shred, 20 minuten dus

Ik ben gewend veel te eten dus wil dat wat gaan minderen zodat ik er aan wen niet altijd te willen eten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 21:34

O: havermout met peer en rijstmelk
T: 4x roggebrood met hummus
L/T: 8 happen rijstpap met havermout en peer, dat was zó zwaar dat ik de rest heb weggegooid en de hele middag misselijk ben geweest
A: salade met tomaat, paprika, avocado, sperziebonen, gekookt ei en pijnboompitten, met 2 stukjes witte ciabatta en 1 aardappel

B: 15 min NTC

Voelde als erg veel, maar nu ik het zo opschrijf valt het geloof ik wel mee..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 22:32

Anoniem schreef:
O: havermout met peer en rijstmelk
T: 4x roggebrood met hummus
L/T: 8 happen rijstpap met havermout en peer, dat was zó zwaar dat ik de rest heb weggegooid en de hele middag misselijk ben geweest
A: salade met tomaat, paprika, avocado, sperziebonen, gekookt ei en pijnboompitten, met 2 stukjes witte ciabatta en 1 aardappel

B: 15 min NTC

Voelde als erg veel, maar nu ik het zo opschrijf valt het geloof ik wel mee..

+ paar happen B&J ijs

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 22:46

KarinvdM schreef:
O: Overnightoats; havermout, speltvlokken, quinoavlokken, maca en chia met amandelmelk en kaneel
T: Galia, geproefd en gesnoept van de stoofperencompote die ik gemaakt heb
L: Flespompoensoep en een gemengde salade met rauwkost en kalkoenfilet, 2 verse dadels
T: Warme choco van cacao, amandelmelk en water, proeven van m'n puree van tamme kastanjes die ik aan het maken was en van de kastanjes snoepen, laatste beetje beslag van chocoladecake uit bakje lepelen...
A: Half bakje pompoensoep en geroosterde flespompoen met bataatfrietjes uit de oven en puree van tamme kastanje. Beetje appelmoes na en ook wat perencompote.
T: ? Vast nog wel een dadel
D: Groene thee, slimpie en water

+ dikke hand vol pikante rijstzoutjes en wat chocolade...

Many

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 08:53

Undefined, ik vind juist dat je weinig eet. En met veel eten is niks mis, als je maar de goede dingen eet. Ik zie in jouw lijstje bijvoorbeeld geen fruit.
Als je wilt afvallen zou ik de suikers zo veel mogelijk uit je dieet schrappen (vanille yoghurt, smacks, chocolademelk), veel fruit en groente gaan eten en gewoon lekker gaan bewegen! Misschien kun je de lijstjes van anderen uit dit topic eens lezen voor inspiratie.

Mijn lijstje van gister:
O: havermout met cacao, een tl pindakaas en honing; appel
T: peer, 1 mandarijn
L: bloemkool, sperziebonen, tofu en cashewnoten in currysaus (kokosmelk/currypasta)
T: 1 mandarijn, 4 wortels met hummus
A: speltsalade met pompoen, venkel, broccoli en walnoten
T: stukje gezonde brownie (dit recept)

B: 8km fietsen, rondje wandelen in de pauze (20 min)

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 09:36

Oh ik ben mn aarbei-banaan-yoghurt smoothie vergeten :+ Wel fruit dus! De chocolademelk drink ik eigenlijk nooit, maar had er eens zin in gisteren :)
Was me trouwens niet bewust dat de yoghurt slecht was. Zal de rest van de lijstjes eens gaan bekijken, bedankt voor je tips!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 10:06

Met yoghurt is niets mis, met de suiker in je yoghurt wel :)

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 11:08

__Leonie schreef:
Klinkt erg vervelend Matheno, anders misschien iets vloeibaars eten. Een smoothie ofzo?
Dan krijg je in iedergeval iets binnen ;)

Ik heb nu even een zware vreetbui, dus ben nu al mijn lunch aan het eten.
Moet me namelijk in houden om niet naar de ah te lopen om iets lekkers te halen.

O: havermout, lijnzaad, yoghurt en kaneel. Peer.
L: 4 vk crackers met appelstroop. 2 vk boterhammen met pindakaas.
T: Restje broccoli van gister, Peer, appel, wat pijnboompitten.
A: Zelfgemaakte tomaten soep, van verse tomaten, uitje, knoflook. Er zat nog wat witbrood en parmazaanze kaas in. Verder stokbrood met zelfgemaakt tomaten salsa, en kruidenboter met zongedroogde tomaatjes.
T: Paar chipjes, paar stokbroodjes. Schijfje komkommer.

D: Wijntjes

B: 40 min fietsen, uitgaan dus dansen :)

Gister had ik echt voortdurend honger. Gelukkig valt de schade nog mee, maar ik ben er vandaag wel weer lekker van genezen.

Vandaag:

O: havermout, lijnzaad, yoghurt en kaneel.
L: 2 vk boterhammen geroosterd met pindakaas.
T: 3 peren (voor in de trein)
A: Bij ouders
T: Misschien wat chips.

B: half uur lopen met zware tassen.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 11:22

O: 2 volkorenboterhammen
T: -
B: 10 minuten fietsen
L: 3 volkoren boterhammen

Planning:

B: 5 km fietsen
T: ?
B: 5km fietsen
A: Pannenkoeken (?)
T: Misschien wat chips, anders een cracker (zaterdagavond is meestal snack-avond hier thuis).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 12:33

O: havermout met appel en rijstmelk
L: 4x roggebrood met hummus
T (planning): appel
A (planning): grote salade van gemengde sla, tomaat, paprika, zoete aardappel, sperziebonen, gekookt ei, avocado en pijnboompitten met speltbrood; paar stukjes 72% choc

B: 45 min paardrijden
Laatst bijgewerkt door FCSA op 18-10-13 12:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 12:45

O: 40g havermout, 10g spelt, sojamelk, lijnzaad, agavesiroop, cacao
T: 2vk crackers rauwe ham, mandarijn, 2 blokjes 80%pure chocola
L: Leftovers lunch: kikkererwten, zwarte bonen, tomaat, sla, kipfilet en salsasaus
T: 2 pruimen
A: Zalm met volkorenpenne en broccoli
T: borrel met iets lekkers
B: 20min wandelen

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 12:53

Ik mag vandaag lekker junken :D

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 16:00

Chocolademelk hoeft niet slecht te zijn. :)
Ik maak het met cacao, stevia, 125 ml amandelmelk en 125 ml water, dat is nog geen 55 kcal.

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 18:14

Vandaag is niet netjes :n excursie met school naar Rotterdam

O: bananenkwark (250 gram magere kwark, 1 banaan), 1 vk knackebrod kaas tomaat
T: 4 bescuitjes (wel van 40% havervlokken :') )
L(al 11:30): bij v&d een vk broodje kruidenkaas, (2/3 van de kruidenkaas eraf gehaald, vind ik niet lekker zo een dikke laag)
T: 1 vkbb (1/2 kruidenkaas zalm komkommer, 1/2 kaas tomaat)
A: 1 waldcornbeschuit met pindakaas, kop kippensoep zonder kip, pannekoeken, fruit (stukjes peer/manderijn/pruim) raar avondeten := vlaflip toe
T: als ik niet hoef te werken ga ik met mama appeltaart bakken, verder geen idee

D: water en thee
B: hele dag in Rotterdam rondlopen

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 21:05

O; Havermout met vanille soya melk, kaneel, honing, walnoten, gedroogde cranberrys, blauwe bessen en mandarijn
T; Bosbessen muffin van Subway
L; twee bruine broodjes kipfilet en tomaat
T; Biscuitje
A; Twee bruine broodjes met humus, avocado en omelet met paprika, tomaat
T; Kaaschippies en tumtummetjes :D

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 21:12

O: Overnightoats; havermout, speltvlokken, quinoavlokken, maca, chia, kaneel met amandelmelk
T: paar druiven
L: paprikasoep en een meergranenkapje met sla, rookvlees en paprika
T: warme choco clan cacao, amandelmelk en water, dun plakje chocoladecake (beslag met cacaopoeder er door, verder geen choco), beetje galia
A: zal, worteltjes en aardappelpuree. Beetje perencompote met bijenpollen en tarwegraspoeder en 1 hap pannacottapudding van Mona geproefd. Dadel.
T: borrel met een handje chips oid erbij
D: groene thee, water en slimpie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 22:13

O : havermout met noten - yoghurt en lijnzaad
L : tosti
T : appel
A : bami met sate
T : handje nootjes
T : geroosterd brood met knakworst

B : rond de 23 km gefietst , 10 heen en terug weg compleet om door natuurgebied en bos. Geen idee hoeveel verder...

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 22:57

Allyoucaneat dag:

O: 85gr havermout, halve el lijnzaad, 2 peren, 250ml sojamelk, 1tl kokosvet, 2tl honing, kaneel
B: 2u krachttraining achterkant van het lichaam; triceps, buik/rug, billen, hamstrings
L: 1 grote Surinaamse pastei met chili saus, 2 meergranen triangels, eentje met likkepot, een halfje met pindakaas en komkommer, andere halfje met vegan chocopasta
T: handje gemengde noten, 200gr Chocomomentje ijs
L2: 150gr lupine stukjes, 1 groentenloempia (droog gebakken), chilisaus
A: Römertopf| veel basmatirijst, 1 schijf lamsnek, 2 ons sperziebonen, 2 ons worteltjes, 2 uien, knoflook, munt; 2 glazen Beaujolais
T: misschien nog een stukje pure chocoladeletter

Mijn all you can eat dagje valt prima samen met m'n eerste dag van de menstruatie en de zwaarste training van de week. Helemaal goed :D Lunch2 was voornamelijk omdat ik de koelkast leeg moet maken (hard toe aan een schoonmaak beurt := ), echt nodig was het niet.
Oh, de Surinaamse pastei kreeg ik van een Surinaamse ruiter. Ik hou van mijn Surinaamse ruiters :9 _O_ Volgende week krijg ik verse roti!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 23:16

Oh dat klinkt allen hemels :9 , ik heb ook mijn menstruatie maar slaat op mijn darmen en eten wil nog wel maar krijg zoon buikpijn maar toch trek dys menstruatie pijn en last van darmen erg fijn.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 23:28

Ik heb dan ook echt genoten vandaag :D behalve dat ijsje, de laatste happen vond ik echt niet lekker meer en ik zal tot aan de zomer geen ijs meer halen :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 23:44

Net dagje wel:

Anoniem schreef:
O: havermout met appel en rijstmelk
L: 4x roggebrood met hummus
T (planning): appel, 50g walnoten
A (planning): grote salade van gemengde sla, tomaat, paprika, zoete aardappel, sperziebonen, gekookt ei, avocado en pijnboompitten met speltbrood; paar stukjes 72% choc

B: 45 min paardrijden

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 10:41

Heb ik ook hoor Mandy; deze week had ik het best druk, en ik kon er even allemaal niet wakker van liggen. Dinsdagavond netjes gegeten tot we 's avonds frietjes zijn gaan halen met vrienden, woensdag uitgebreid ontbeten en nadien liep ik door de stad met een zakje chocolaatjes :') (van die gekonfijte sinaasappelstaafjes met zwarte chocolade er rond; lekker, maar nu kan ik ze even niet meer zien := ).

Donderdag was suikervrij maar ik heb veel gegeten, en gisteren at ik te weinig, maar mijn ontbijt waren dan weer drie koeken van de bakker met gele crème etc.

Ik was ongesteld en ik kon er allemaal even niet wakker van liggen. Van Sonja Kimpen mag je wanneer je ongesteld bent wat losser omgaan met voeding, en ik heb het maar een keer gedaan. Is me prima bevallen: ik ben zelfs een halve kilogram afgevallen :D

Dus nope, je bent echt niet de enige! Het moet allemaal een beetje leuk blijven, en als je jezelf forceert om te blijven opletten raak je gezond eten volgens mij heel snel beu.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 10:59

Als ik ongesteld ben (zoals nu) dan ben ik ook wat minder streng voor mezelf. Extra stukje chocola hier, wat lekkers daar... En de eerste twee dagen moet ik niet denken aan sporten :n. Alleen een stukje wandelen vind ik dan nog wel fijn.

Gisteren definitief:
Plien91 schreef:
O: 40g havermout, 10g spelt, sojamelk, lijnzaad, agavesiroop, cacao
T: 2vk crackers rauwe ham, mandarijn, 2 blokjes 80%pure chocola
L: Leftovers lunch: kikkererwten, zwarte bonen, tomaat, sla, kipfilet en salsasaus
T: 2 pruimen, 2 biscuitjes
A: Shoarmaloempia, Zalm met volkorenpenne en broccoli
T: borrel met iets lekkers 2 slokjes wijn, handje tortillachips, schaaltje paprikachips, blokje 80% pure chocola
B: 20min wandelen