Attack of the flying cookies - Bokkers op dieet deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ladyjoy

Re: Attack of the flying cookies - Bokkers op dieet deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 12:20

Henzz schreef:
Ik moet ook echt meer bewegen, sporten en vooral oefeningen doen. Kan wel willen afvallen, maar als ik ook strakker wil worden, moet ik er wel iets voor doen...
Hoe doen jullie dat? Met gewichtjes ofzo? En buikspieroefeningen doen?

Ik doe niks thuis hoor. Ik heb halters (1, 1.5 kilo), gewichten (2, 2.5 kilo), springtouw x 2, buikspierapparaat (zo 1 als in de sportschool jaaa) en een spinningbike. Maar thuis heb ik gewoon geen motivatie, laat mij maar lekker trainen in de sportschool.

Humphrey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 12:22

Goeie oplossing Mae! Ik vraag me dan toch af wat er allemaal in paella zit dat het zoveel kcal bevat? Dat zijn toch gewoon zeevruchten en rijst enzo?

Annetje: Na hoelang zag jij een verschil in buikspieren? Want ik begin er altijd wel mee, maar hou het nooit vol omdat ik toch geen vorderingen zie. Mss heb ik gewoon nog een te dikke vetlaag op m'n buik, dat kan ook natuurlijk Haha! .

Henzz: Ik sport gewoon veel. Hou niet zo van fitness en heb echt niet de discipline om elke dag braaf m'n oefeningen te doen eigenlijk.

Humphrey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 12:24

ladyjoy schreef:
Henzz schreef:
Ik moet ook echt meer bewegen, sporten en vooral oefeningen doen. Kan wel willen afvallen, maar als ik ook strakker wil worden, moet ik er wel iets voor doen...

Ik doe niks thuis hoor. Ik heb halters (1, 1.5 kilo), gewichten (2, 2.5 kilo), springtouw x 2, buikspierapparaat (zo 1 als in de sportschool jaaa) en een spinningbike. Maar thuis heb ik gewoon geen motivatie, laat mij maar lekker trainen in de sportschool.

Dat heb ik nou ook Haha! .

Annetje

Henzz schreef:

Ik doe elke dag sit-ups en heb halters van ieder 3kg waar ik elke dag mee oefen. Verder doe ik nog wat andere oefeningen die verschillende gebieden van het lichaam trainen (bv op je rug liggen, kont omhoog, ene been omhoog 10 sec. vasthouden, neerzetten, andere been. Goed voor bijna heel je onderlichaam)
Ik heb thuis juist wel motivatie. Gewoon even een kwartiertje, half uurtje hooguit, die oefeningen doen en ik ben tevreden. Ik heb een sportkaart van de sportfaciliteiten in Nijmegen en heb geen zin om daar eerst weer helemaal heen te gaan Bloos Hoewel ik dan wel meer, intensiever en langer zou sporten..

Shiloh

Dag 2 is goed begonnen Tong uitsteken ...

O: dubbele boterham met rosbief
T: vergeten mee te nemen, dus niks Tong uitsteken
L: Ik denk twee dubbele boterhammen, 1 met rosbief en 1 met sandwichspread
T: appeltje
A: ?? weet nog niet, komt iemand eten, we gaan na college vanmiddag iets halen, iig bakje magere kwark na
T: stuk fruit (moet nog kopen) en, plakje peperkoek...

Mijn beweging heb ik ook al wel gehad! Vanmorgen een "veld practicum" gehad, wat er op neer komt dat ze ons zo'n beetje de natuur rondom wageninge hebben laten zien....
Wat zo'n beetje neer komt op bergje op, bergje af, bergje op, bergje af, bergje op, bergje af, en dat van 10 tot 12 uur ongeveer... en dan zo nog een keertje voor college de wageningse "berg" op...

Vanaf volgende week ga ik met mijn huisgenootje fitnessen, we hebben beide een sportkaart van de unie, en gaan dan dus gezellig samen. Zij moet alleen ngo even de introductie les volgen om daar te mogen fitnessen. Ik denk dat ik morgen of zo alvast een keer in mijn eentje ga...

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 12:26

Humphrey: Ik begon het eigenlijk al na een week te voelen en een klein beetje te zien. Je moet natuurlijk geen six-pack verwachten, maar je ziet wel van die strepen waar mijn spieren lopen. Als ik het aanspan zie je ook een heeeeel klein beetje vier van die blokjes.
Gewoon doorzetten dus als je dat graag wilt. Ik vind het echt mooi om een gespierde buik te hebben en daarom doe ik dit. Gewoon een slank buikje is ook al mooi, maar zichtbare spieren vind ik nét wat mooier, vandaar dat ik het doe. Je moet dit soort dingen wel écht willen natuurlijk.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 12:26

hebben jullie trouwens nog tips voor beleg op de boterham dat wat langer goed te houden is? Ik ken wel wat vlees soorten, zoals rosbief (dacht ik tneminste Verward ) en rookvlees en kipfilet en zo, maar dat is allemaal zo kort houdbaar, waardoor ik echt een paar dagen achter elkaar hetzelfde eet... (tja, woon op mijn eentje en dan gaat het gewoon niet zo hard...)

heb wel een potje sandwichspread staan, maar ben eigenlijk nieuwschierig naar meer magere broodbeleg dingen die toch wel wat langer houdbaar zijn...

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 12:30

D'light jam, appelstroop, pindakaas? Pindakaas is niet echt mager, maar super gezond!
Je kunt ook slankie smeerkaas of linera ofzoiets kopen. Dat kun je vrij lang bewaren, is heel mager en nog lekker ook! Je kunt er eindeloos mee varieren. Net als met huttekase, ook lekker, maar weet niet of het lang houdbaar is.

Op hoeveel kcal kom je vandaag trouwens? Want je moet natuurlijk ook niet té weinig gaan eten en het ziet er wel wat mager uit.

March

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 12:35

Ja dat is ook wat ik dacht, je zou tussendemiddag best nog een extra boterham kunnen nemen en naast het appeltje 's middags best nog een stuk ontbijtkoek oid!

Bwuh, ik ben nu ongesteld en ik heb echt het idee dat mijn buik drie keer zo dik is Tong uitsteken

O: rijstwafel, glas sinaasappelsap (was laat van bed)
L: tosti (meergranen) met magere kaas, 1 meergranen met gekookt ei, glas melk
T: Appel
T: 3 rauwe worteltjes
D: Geen idee nog, iig een glas melk
T: sinaasappel

Komende dagen maar een beetje iets minder dan normaal eten, ben net drie dagen achter elkaar uit eten geweest Clown Nagelbijten / Gniffelen

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 12:36

weet eigenlijk niet... is er ergens iets van een site of zo, waar je caloriën can alles kan vinden? Want het staat lang niet op elke verpakking? ....

March

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 12:39

Henzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 12:42

http://www.valtaf.nl

Citaat:
Uit het lijstje en Sizzy en LJ:
Broodbeleg:
* kalkoenfilet
* kipfilet
* achterham
* filet americain
* halvajam
* appelstroop
* pindakaas (= veel goede vetten, niet te veel eten, gewoon af en toe)
* Smeerkaas 20+
* Linesse naturel/bieslook/tomaat basilicum etc
* Light kaas (20+ en 30+)
* Tomaat/komkommer
* Ei (gekookt/gebakken in olie)
* Weight Watchers heeft volgens mij ook broodbeleg
* Huttenkase

March

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 12:46

Whoehoe, net weer even een bezoekje gebracht aan de weegschaal en ben weer 0.6 kilo afgevallen in een week. Toch best knap want ik heb vrijdagavond best veel bier gehad, zaterdagavond tentfeest, zondag uit eten (pizza), maandag uit eten (alweer pizza) en gister uit eten (varkenshaas, gebakken aardappeltjes enzo)

De teller staat nu op 76.4 Haha!

Humphrey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 12:50

Annetje schreef:
Humphrey: Ik begon het eigenlijk al na een week te voelen en een klein beetje te zien. Je moet natuurlijk geen six-pack verwachten, maar je ziet wel van die strepen waar mijn spieren lopen. Als ik het aanspan zie je ook een heeeeel klein beetje vier van die blokjes.
Gewoon doorzetten dus als je dat graag wilt. Ik vind het echt mooi om een gespierde buik te hebben en daarom doe ik dit. Gewoon een slank buikje is ook al mooi, maar zichtbare spieren vind ik nét wat mooier, vandaar dat ik het doe. Je moet dit soort dingen wel écht willen natuurlijk.

Hm, misschien moet ik dan eerst voor een mooi slank buikje gaan en zijn buikspieren pas de volgende stap Haha! .

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 12:51

ladyjoy schreef:
Februari: 77.5
Vorige week (ongesteld): 71.6
Vandaag woensdag weegdag: 70.3

Nog 300 gram en ik ben op mijn (eerste) streefgewicht !!
Nou, dan lukt me die 68 kilo (voor 11 juni) ook wel Haha!

Planning vandaag
O: 2 br boterhammen, D'light Jam
T: 3 snoepjes Bloos
L: 3 br boterhammen, kipfilet. 1 volk. cracottes, Nutella
T: appel, snack a jack
A: ?
T: 4 geperste sinaasappels

Beweging: 45 min paardrijden, 15 minuutjes lopen, naar de camping (daar zit m'n moeder, geen idee wat we gaan doen en/of eten).

Ik heb de hele tijd honger/trek!!

Humphrey

Humphrey schreef:
Vandaag:

O: Muesli met ontbijtgranen en sojamelk
T: Plak ontbijtkoek, schaaltje aardbeien
T: Paar Lu-crackers
L: Bruine boterham met kalkoenfilet en tomaat, bruine boterham met peren-abrikozenstroop, kommetje tomatensoep
T: Glas appelsap, geroosterde boterham met smeerkaas
T: Appel
D: BBQ (weinig)
Beweging: 45 min zwemmen
T: Flesje acquarius, evergreen
Beweging: anderhalf uur muurklimmen
T: Schaaltje yoghurt met jam
Laatst bijgewerkt door Humphrey op 02-05-07 13:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Henzz

Ik moet moet moet moet moet ook echt buikspieroefeningen doen. Maar ik kan mezelf er niet toe aanzetten. Iedere dag denk ik eraan maar het doen.... .
NU MOET IK! Lachen

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 12:56

kreeg een tijd terug van mijn dansleraar te horen dat het ook helpt om gedurende de dag gewoon je buik veel aan te spannen... Als je op de bus staat te wachten of zo, gewoon aanspannen, ontspannen, aanspannen, ontspannen.

Of als je op school zit oid, om dan gewoon dat ook te doen...

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 12:57

Ik moet ook maar eens buikspieroefeningen doen, maar in bed ben ik altijd te moe daar voor! Clown
Wel span ik vaak gewoon als ik zit mijn buik aan; op school, of op de fiets, staand, etc.

Lekker dagje vandaag (weer ook!)

O: 2 boterham aardbei, magere yoghurt + aarbeien
T: appel
L: 2 boterham aardbei, wortels, mok magere melk
T: 2 boterham kipfilet
T: appel
A: onbekend
T: onbekend

Wss geen actief dagje, moet even kijken of aikido vanavond door gaat en of ik wel ga hardlopen of niet. Ik zie wel Lachen
Laatst bijgewerkt door Skogsmulle op 02-05-07 13:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 13:07

Henzz: Voor beweging/strak maken doe ik 1x per week een uur pilates, 3x per week paardrijden en (probeer ik) 2x per week hardlopen Lachen

Neem mezelf altijd voor om buik- en beenspieroefeningen te doen 's avonds, maar dan ben ik altijd te lamlendig Clown

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 13:13

toetoet, jullie gaan als een speer!!

Heb wat mooie weegresultaten voorbij zien komen. Ik zal er ook weer even aan gaan trekken. Even druk gehad met alles en nogwat.
Zit in mijn maandelijkse vochtvasthoud en vreet/jank periode, dus wordt lastig Vork

Maar we doen een poging Haha!
O: allbran melk
t: onbijtkoek
t: grapefruit
l:2 boterhammen met gekookte ei en 30+ kaas en glas karnemelk
t: appel en glas optimel
a: aardappeltjes vlees groente
t: activia

beweging: uur fitnes, 2 paarden rijden, stallen mesten, longeren en 2 uur lesgeven

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 13:16

Ik heb vorige week tot donderdag volgehouden om iedere avond buik-bil en beenspieroefeningen te doen. Zéker aan m'n buik was het te merken, en dat al binnen 3 dagen *LOL*

Is nu weinig meer van te zien, heb echt een bol buikje nu Nagelbijten / Gniffelen

Net even boodschappen gedaan: gemengde salade, een pot peen en knäckebrod. Zit maar 30 kcal in, dus 5 kcal meer dan in een gewone cracker, alleen heb ik met knäckerbrod véél meer granen en vezels Ja

Moeder deed wel beetje moeilijk net: 'je kunt wel eerst 4 dagen volvreten en nergens naar kijken, en nu moet je ineens apart eten Rolleyes '. Heeft ze ergens wel gelijk in, maarja, ergens moet je weer beginnen en de draad oppakken met gezond doen, toch Ja

Maak dus voor vanavond een maaltijdsalade: zalm uit blik, garnaaltjes, ui, komkommer, gekookt ei, peentjes en neem er dan wel 2 geroosterde bruine boterhammen bij Vingers aflikken

Henzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 13:16

Ik dus ook Sizzy!

Ik rijd 1x per week paard en 1x per week Body Balance, niet echt veel dus. Probeer wel meer door met de hond te wandelen, de fiets vaker te pakken, extra te sporten of te paardrijden.

Ik geef mijn buikspieren eigenlijk gewoon teveel rust op een dag. Clown Denk er ook niet echt aan om ze vaak aan te spannen.

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 13:17

trisca schreef:
toetoet, jullie gaan als een speer!!

Heb wat mooie weegresultaten voorbij zien komen. Ik zal er ook weer even aan gaan trekken. Even druk gehad met alles en nogwat.
Zit in mijn maandelijkse vochtvasthoud en vreet/jank periode, dus wordt lastig Vork

Maar we doen een poging Haha!
O: allbran melk
t: onbijtkoek
t: grapefruit
l:2 boterhammen met gekookte ei en 30+ kaas en glas karnemelk
t: appel en glas optimel
a: aardappeltjes vlees groente
t: activia

beweging: uur fitnes, 2 paarden rijden, stallen mesten, longeren en 2 uur lesgeven

Dan vind ik het een hele nette dag voor een maandelijkse vochtvasthoud en vreet/jank periode! Haha!

@ Maethoriel: klinkt heerlijk die salade!! Vingers aflikken

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 13:19

Door pilates word ik me wel veel bewuster van mijn lijf en het vaker aanspannen van mijn buikspieren tijdens zitten om mijn rug te ontlasten Lachen
Misschien is dat iets voor je? Het is echt behoorlijk zwaar, rekt al je spieren op en je voelt dat je lekker alles gebruikt Ja