Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 21:03

Vervelend Espoir!

Ik kan het me voorstellen, Gast7391, maar toch staat het jou wel goed vind ik.

O: groene smoothie spinazie, sla, bleekselderij, avocado, banaan, mango, chia, lijnzaad, maca
T: radijsjes en kersen
L: dubbele speltbh met hummus, rucola en komkommer. Twee cracottes met pindakaas en komkommer. Rijstwafel met roomboter en geitenkaas. Paar rauwe worteltjes
T: twee appels
A: aardappeltjes uit de oven met rode peper, knoflook en citroenrasp. Salade van rode biet, sla, bosui, peterselie en zonnebloempitten
T: twee dadels en zwarte olijven met knoflook

D: 2 l water, paar groene thee
B: uur stevig wandelen

Grapjasjes12

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 21:59

Spieren zijn cool 8-)

O: restant pasta quiche
T: bakje magere kwark, vier pruimen en een stukje watermeloen
L: dubbele mgb, veel pindakaas en een banaan
T: banaan
A: basmatirijst met een scheutje room en dille, roergebakken groene asperges met ui en knoflook, stukje koolvis
T: zelfgemaakt suikervrij ijs ( banaan, magere yoghurt, magere kwark, cacao)

B: 40min fietsen, veel schoonmaken

Wie heeft mijn zuivel verslaving al gespot? :')

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 22:05

Jouw avondeten Phor :~

Ik bedenk me nog een tip n.a.v. je besparingen. Mijn moeder gebruikt altijd diepvries vis; die hebben ze hier gewoon naturel ingevroren in zo'n zak, ik denk uit de Aldi? Ze is noodgedwongen zo zuinig mogelijk op haar eten, en zegt dat het wel gewoon heel lekkere vis is om bij een salade ofzo te eten. Geen idee of de vis helemaal oke is voor wat betreft ecologische en clean-food-motieven.

Ik vind het een mooi lijstje :)

Heb jij of iemand anders soms nog een tip om rijst nog lekkerder te maken? Ik eet rijst meestal naturel, maar bij de bio take out doen ze er altijd kruiden omheen, en is hij even aangezet. En dat is zo lekker! Aangezien ik nog verse currypasta heb staan, kan ik dit weekend misschien een meer exotische lunch maken.

Lis, nog bedankt voor de tip van de zoute drop!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 22:31

Was erg lekker inderdaad! Die vis koop ik ook, echt heel erg opletten op bio of eco kan ik me niet veroorloven :)

Ik kook rijst eigenlijk altijd met dille en zout, heerlijk vind ik dat :9

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 23:25

Dat snap ik volkomen hoor, helemaal logisch!
Dan ga ik dat voortaan ook doen met rijst :)

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 01:24

Wat balen Espoir.. Beterschap voor je moeder! Een vriendin is net terug uit Turkije en die at vrijwel alleen het fruit, nergens last van gehad.

Ik ben jaloers op jou armen Gast7391! Ik heb wel een beetje spierballen, maar hele flubberige onderarmen, echt vreselijk :')

Hihi phor, lekker toch!

Mijn T's waren vanavond: 3 tomaat mozzarella basilicum spiesjes, 3 of 4 gevulde eieren, 3 gehaktballetjes met pinda saus en wat chips :o

Baal dat t nu weer weekend is want eet dan vaak minder goed, dus opletten geblazen want wil echt nog zo graag 3 kilo kwijt..!! Maar als ik bij iemand op visite ben vind ik het ook bijna onbeleefd om niets te nemen.. Bedenk me nu ook dat ik nog een zelfgemaakte chocolade muffin voorgeschoteld kreeg die ik na 3 keer bedanken de 4e keer niet meer kon weerstaan hahah

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 09:07

Gisteravond in mijn eentje op de bank iets uitgeschoten met de sojarice crackers. Die dingen zijn echt goddelijk.

Planning vandaag
O: 200 ml ongezoette amandelmelk, 6 el havermout, 1 el lijnzaad, 20 druiven en kaneel + kopje koffie met koffiemelk
T: Cappuccino in de stad
L: moeders overhalen om bij de bagels & beans te gaan lunchen
T: stuk fruit
A: ? (bij mijn ouders)
T: ?

B: 2-3 paarden longeren + wassen en vlechten, hele middag door de stad lopen (Jurkjes + schoenen jacht), en mijn kamer helemaal uitmesten

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 10:21

Ondanks mijn eerdere opmerking in het topic dat ik geklets over macro's en de filosofie achter lijstjes hier wel vind passen, vind ik wel dat we er voor moeten waken dat hier geen enorme bijleesposts komen. En een deel van de posts van de afgelopen dag vind ik toch meer thuishoren het kletstopic.

Vandaag:
O: 2 gebakken eieren met kaas en een plakje ontbijtspek
T: rijstwafel met pure chocolade
L: 250g magere kwark met cacao nibs, kokosrasp en frambozen
T: appel
A: BBQ
T: wijntjes in de kroegb

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 10:46

*voelt zich weer aangesproken*

Zal niet meer zo uitgebreid reageren sorry.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 10:55

Inderdaad, bijlees vind ik ook compleet overbodig :j

Na B is planning voor vandaag:

O: schaaltje magere yoghurt met 1 banaan, 4 pruimpjes, schijf watermeloen
B: 10min cardio (schaatsen en traplopen), 10min krachtoefeningen (benen en rug)
L: groene linzen, 1 hele courgette, 200gr haring in tomatensaus, kruiden
T: dubble boterham met pindakaas en een banaan, nog een schijf watermeloen
A: iets met groene asperges, rijst, kip en room
T: zelfgemaakt suikervrij en vetarm ijs

B: veel schrobben, misschien nog een boodschapje op de fiets
D: 2 zwarte koffie, 150ml halfvolle melk, 2 koppen thee, rest water

Na 2 weken ziek, zwak en misselijk te zijn geweest ben ik eindelijk weer een beetje mens geworden. Ik merk wel dat het er behoorlijk heeft ingehakt, ik zweette tijdens het sporten. Dat is me al eeuwen niet gebeurd _O-
Vandaag ga ik een nieuw trainingsschema voor mezelf opstellen, een combi van cardio en kracht. Hoe dichter ik bij de bevalling kom hoe meer ik de nadruk ga leggen op cardio. En dan maar hopen dat ik dat psychisch vol ga houden :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 11:00

Anoniem schreef:
O: 200g magere kwark met perzik en 40g havermout
T: 2 speltboterhammen met appel/perenstroop
L: 1 speltboterham met appel/perenstroop
T: 200g magere kwark met 2 perziken en 20g havermout, speltboterham met sv jam
A: 90g basmatirijst met gewokte groenten (broccoli, champignons, wortel) en sambal, glas witte wijn

B: 45 min dressuurles, 20 min fietsen

1450 kcal tegenover 1925 verbruikt, vet 17, eiwit 65, kh 220

Moeilijk hoor om voldoende te eten!
Ik kreeg vanmiddag op straat de opmerking 'zo hé, jij bent gespierd', niet zo blij mee... >;)

+ 50g kwark met perzik
+ bolletje B&J cherry garcia
+ witte wijn

Denk dat ik zo wel op verbruik zat gisteren.

Phor, fijn dat je je weer beter voelt!
Bijleesposts hoeven idd niet. Een beetje uitweiden over lijstjes/eten/sporten vind ik zo nu en dan wel leuk.

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 11:17

O: 200 gram kwark, 20 gram whey, 20 gram walnoten, 140 gram appel
T/l: 1 eiwit, 1 eimuffin, 1 rijstwafel met pindakaas
T: Rijstwafel met kipfilet, sinaasappel
A: Salade met gegrilde kip, komkommer, tomaat, paprika, olijven, augurk
T: Handje noten

Mager lijstje, maar heel laat wakker en druk dagje werken..

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 11:24

Ook hier nog steeds niet helemaal de oude helaas. Eten gaat bij vlagen en gister kreeg ik wederom mn gezonde lunch niet naar binnen. Maar een paar uur later reageerde mn maag wel weer verdacht goed op chocola en een kaascracker >;) Vandaag maar weer een nieuwe poging, hoewel ik terwijl ik dit zit te typen alweer een beetje misselijk ben -O-

O: chocoladeboekweitgruttenpap met: 60 gr boekweitgrutten, 15 gr 72% chocola, 130 gr aardbeien, 150 ml sojamelk ongezoet + water, 20 gr granola, scheutje agavesiroop
T: - laat ontbeten ga zo lunchen
L: Gezonde lunch poging 2 :+ : 60 gr tagliatelle (ongekookt gewogen), 200 gr hutspotgroenten (wortel en ui), 35 gr geitenkaas, verschillende kruiden
T: 1 rozijnenpannenkoekje (kleintje) + 150 gr kwark met bosvruchtenjam
A: 150 gr zoete aardappel, 200 gr snijbonen, vegaburger, zelfgemaakte appelmoes
T: weet ik nog niet

D: water, thee
B: 30 min hardlopen

kcal en macro's reken ik later nog even uit

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 13:04

Volgens mij zitten hier heel veel mensen die clean eten e.d. Dus ik ga even meelezen.
Mijn man gaat as maandag starten met een FODMAP dieet, waarbij hij zeer veel producten niet meer mag. Ik heb dat moment aangewend om ook meer gezond te gaan eten, salades mee te gaan nemen enz. Enz.

Vandaag bij de groenteboer flink toegestane groentes en fruit ingeslagen. Helaas verkochten ze er geen cacaonibs, chiazaad en andere superfoods, waar ik eigenlijk wel nieuwsgierig naar ben... Dus die ga ik nog halen deze week. Verder ga ik nog even meesnuffelen.

Voor de mensen die geïnteresseerd zijn:
Voeding mag geen gluten hebben, geen knoflook en ui, geen lactose en ook veel koolhydraten mogen niet dus ook beperkingen in groente en fruit. Het duurt ongeveer 12 weken en hopelijk weten we dan waar hij op reageert en waarop niet :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 13:21

Heftig! Klinkt nog strenger dan het gemiddelde koolhydraatarme dieet. Mag ik vragen waar hij last van heeft?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 13:26

Hij lijdt aan prikkelbaar darmsynsdroom, nu al 9 jaar. Dit is een soort dieet voor bij een allergie, dus 6 weken complete eliminatie en daarna stapje voor stapje provocatie om te zien waar hij op reageert.
Ik heb er wel 2 uur over gedaan om boodschappen te doen, lol.

http://www.fodmapdieet.nl/pdf/Lijst%20m ... m-rijk.pdf

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 13:34

FODMAP is toch vermijden van bepaalde khd? Mijn moeder had het er laatst ook over, een collega van haar was naar de cursus / het symposium geweest. Lijkt me idd een heel streng dieet. Succes!!

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 14:18

Klinkt interessant. Ben dus heel benieuwd naar jou lijstjes (en eigenlijk naar die van je man:D)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 14:40

Plien91 schreef:
FODMAP is toch vermijden van bepaalde khd? Mijn moeder had het er laatst ook over, een collega van haar was naar de cursus / het symposium geweest. Lijkt me idd een heel streng dieet. Succes!!

Ja, de achterliggende gedachte is inderdaad het vermijden van specifieke koolhydraten. De afkorting staat voor

Fermenteerbare
Oligosachariden (fructanen en galactanen)
Disachariden (dit is lactose)
Monosacheriden (fructose)
And
Polyolen (suikeralcoholen, in fruit, zoetstoffen en groentes).

Deze moeten vermeden worden totdat de klachten weg zijn met een maximum van 6 weken en daarna 1 voor 1 weer toegevoegd worden. De gedachte is dat daarmee duidelijk kan worden welke FODMAP's klachten veroorzaken bij iemand en datj e deze daarna voortaan kan vermijden in je voeding (of niet.. maar dan weet je iig waar je last van hebt)

Ik merk dat ik het echt nog gigantisch moeilijk vindt, voor aankomende week heb ik een voorbeelddagmenu opgesteld, maar daar ben ik echt uren mee bezig geweest. Dus ik ben ook echt heel benieuwd hoe het gaat lopen, ik ga jullie op de hoogte houden :D
Dit weekend mag hij nog los gaan met 2 dagen parkpop naast de deur, en vanaf maandag gaan we aan de bak :D
De afgelopen weken al alternatieven voor melk geprobeerd, maar we vonden het beide echt echt niet te drinken, dus nu gewoon lactosevrije melk gehaald en die gaat eigenlijk prima.
Ik heb voor mezelf wel gewone yoghurt e.d. gehaald, de lactosevrije variant is aardig aan de prijs en voor mij niet nodig. Verder doe ik wel zoveel mogelijk mee :)
Laatst bijgewerkt door secricible op 28-06-14 14:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 14:42

Jeetje Secricible succes met het schema/dieet! Klinkt niet eenvoudig :n

Lijstje even compleet gemaakt + macro's en kcal erbij

O: chocoladeboekweitgruttenpap met: 60 gr boekweitgrutten, 15 gr 72% chocola, 130 gr aardbeien, 150 ml sojamelk ongezoet + water, 20 gr granola, scheutje agavesiroop
T: - laat ontbeten ga zo lunchen
L: Gezonde lunch poging 2 :+ : 60 gr tagliatelle (ongekookt gewogen), 200 gr hutspotgroenten (wortel en ui), 35 gr geitenkaas, verschillende kruiden
T: 1 rozijnenpannenkoekje (kleintje) + 150 gr kwark met bosvruchtenjam
A: 150 gr zoete aardappel, 200 gr snijbonen, vegaburger, zelfgemaakte appelmoes
T: eiwitshake met 28 gr whey

D: water, thee
B: 30 min hardlopen

kcal 1800 tegenover ongev. hetzelfde verbrand.

koolh: 244 gr - vet: 48 gr - eiwit: 88 gr

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 14:44

Interessant, ben erg benieuwd!

Is Parkpop al bezig dan, heb nog niets gehoord :D

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 14:51

Vanavond is night at the park voor het eerst :D die is wel betaald, met o.a. Golden earring en van dik hout. Morgen is de ouderwetse parkpop, gratis enzo ;)
Ik woon er 200meter vanaf, dus kan ook over een uurtje tot morgenavond niet meer weg, alles staat hier dan vol met auto's, lol

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 16:07

Even offtopic maar gezien jullie ook wel van een wijntje houden op z'n tijd als ik sommige lijstjes zie!
Ik zag onderstaand bericht via facebook voorbij komen. Heb al een bestelling geplaatst. 3 rode en 3 witte wijn voor 5,- incl. verzendkosten!:

Tip vd dag
Er is een (beetje domme) actie op wijnvoordeel.nl!

Met code ALLSAFE krijg je namelijk 20 euro korting per bestelling. Tevens is momenteel de wijn in de aanbieding met 50% korting en gratis verzending. Dit betekent dat een doos wijn (6 flessen) voor normaal 48 euro nu met 50% korting voor 24 euro is en met die kortingscode van ALLSAFE nog eens 20 euro eraf! Met onderstaande link is daarom een doos wijn van 48 euro nu thuisbezorgd voor 4 piek

http://www.google.nl/aclk?sa=l&ai=CTl91 ... D1&cad=rja
Voor de wijnliefhebbers!
Wel deze link gebruiken anders heb je verzendkosten

kesha1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 16:10

Wat ik heb gegeten: soja melk, met musli. Ranja. Nu cracker ships en als avond eten zo, kip, aardappeks met ui

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 16:19

Supertip chantal, ik kan alleen van alle flessen er minimaal 6 nemen...
Heb nu 6 flessen mousserende rose en een proefpakket met 2 rood, 2 wit en 2 rose voor 40 euro totaal.
Laatst bijgewerkt door secricible op 28-06-14 16:26, in het totaal 1 keer bewerkt