Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sosha schreef:Ik vrees dat leven op dit moment nooit 100% vegan is.
Dus laten we elkaar onze hypocrisie maar niet verwijten.
Beter inconsequent goed dan consequent fout, toch?
)
SoofO schreef:Emmaa_ schreef:Ik kom toch best wat laarzen van synthetisch leer tegen als ik een rondje maakIk heb van BR gehad, ik zie ze nu ook bv van Premiere. Zijn die niet goed?
Ik weet het niet van die laarzen, maar alleen omdat het geen leer is, betekend niet gelijk dat de schoen vegan is. Vaak gebruiken ze namelijk ook een lijm waarin bijproducten zitten van dieren, zoals vermalen botten.
Maar goed, een totale vegan rijlaars lijkt mij nogal moeilijk te vinden, aangezien paardrijden ook niet echt vegan is volgens de hardcore vegans
Emmaa_ schreef:Ahh oke, ik had echt geen idee dat dit überhaupt gebeurde! Ik ben 'maar' een vega die op haar dierlijke consumptie probeert te letten, dus ik ging er eigenlijk vanuit dat die lijm gewoon vegan was. Dan zou ik het ook niet weten... Misschien eens contact opnemen met zo'n Premiere oid? Misschien dat zij verduidelijking kunnen bieden.
Makkelijk en superlekker. Recept is hier: https://www.noracooks.com/vegan-lemon-bars/
Je maakt het met gewone kokosmelk maar dat komt totaal niet terug in de smaak.
), dus zelfs al betaal je een keer wat meer, je doet er ontzettend lang mee. Ik denk dat ik met 100 gram ruim 2-3 jaar heb gedaan
Ik vervang vaak bijna al het zout in een gerecht door kala namak
(we hadden voor meerdere mensen besteld). Dus nu heb ik echt voldoende voor de komende 10 jaar

) maar ik zoek ze niet altijd uit natuurlijk en familie/vrienden kan het ook lastig zijn. Laatst had ik afgesproken met familie voor mijn verjaardag en had iedereen een gang gemaakt, maar mijn broertje bakte gamba's bij een gerecht en ik had weliswaar een alternatief en in een ander thema was het helemaal prima geweest, maar nu had ik er toch wel moeite mee dat hij iets maakt voor mijn verjaardag maar het dan niet compleet vegetarisch doet. Niks gezegd overigens, want ik wilde de sfeer niet verpesten en ik vond het natuurlijk lief dát hij iets maakte.
Ik ben bang dat ik dit soort situaties nog veel meer zou krijgen als ik compleet veganistisch zou eten. Nu ben ik vooral van de "ik heb dit gebakken/gemaakt, lekker hè" aanpak waarbij ik pas als ernaar gevraagd wordt zeg dat het veganistisch is.