Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Aight schreef:Vragen is sowieso wel slim ja haha. Ik bedoel het meer in de zin van:
Als de nonvega's een stukje ribeye krijgen, en jij een gevulde portobello. Zou je het dan jammer vinden als er kleine champignons met dezelfde vulling ook op tafel komen voor iedereen? Die dan bedoeld zijn voor vega's en nonvega's, maar het is wel dezelfde smaak als je al op hebt misschien? (de overige bijgerechten, salades etc zijn sowieso vega)
Citaat:Ten eerste: het lot van veel vegetariërs (en veganisten) is dat je bij gezamenlijke etentjes hetzelfde krijgt als de rest, maar dan zonder het vlees (of de kaas, ei, etc.). Het is vaak een beetje taboe om dat ter sprake te brengen "want je bent er toch niet alleen maar voor het eten en je bent te gast en zeur niet zo". Ik heb best wel vaak intern gezucht en gezegd "nee hoor, maakt niet uit!" terwijl ik eigenlijk dacht: als de vega-hapjes zo lekker zijn, waarom zit iedereen dan óók vlees naar binnen te schuiven?
brokjes schreef:Deze van de Decathlon zijn synthetisch en in twee lengtematen te verkrijgen: https://www.decathlon.nl/p/minichaps-ru ... 54&c=ZWART
brokjes schreef:Hi allemaal, ik denk dat er hier iemand zich vast heeft verdiept in supplementen. Ik slik deze pillen: https://www.hollandandbarrett.nl/shop/p ... n-60012166
Krijg je zo alles voldoende binnen?
Ik moet eigenlijk nog eens bloed laten prikken. Maar ik hoor het graag als iemand me er meer over kan vertellen.
8nnemiek schreef:Ik heb vaak genoeg meegemaakt dat de vleeseters als eerste over de vegetarische hapjes heen vliegen![]()
Ik denk dat je de gasten zelf het beste kan inschatten, maar als het mensen zijn die houden van kaas en groente en niet het type dat zich het liefst volledig klem eet aan vlees dan zou ik zeker kiezen voor 'te veel' vega eten, zodat er inderdaad voor iedereen genoeg is om te proeven.
Gevulde groentes doen het hier altijd goed. Tomaat is bv lekker om te vullen met griekse rijst. Champignons zijn heerlijk als je ze vult met uiensnippers en feta, beetje geraspte oude kaas er over, en dan in een schaaltje met een bodempje groentebouillon gaar laten bakken.
Maar simpele maiskolven zijn ook heerlijk op de bbq!
arwen21 schreef:Magrathea schreef:Gaat het je alleen om rijkleding? Of ook andere schoenen?
Hey. Gewone schoenen vind ik nog wel (al is het telkens een hele zoektocht). Voor nu ben ik specifiek op zoek naar iets om mee paard te rijden.
Sintara schreef:Ik was gisteren uit eten, en zowel ik als mijn broertje hadden varkensspek in onze zogenaamd vegetarische soep.
We mochten het wel terug geven, maar dan gingen ze het weggooien. Ik vind dat echt niet netjes
Emmaa_ schreef:Ik kom toch best wat laarzen van synthetisch leer tegen als ik een rondje maakIk heb van BR gehad, ik zie ze nu ook bv van Premiere. Zijn die niet goed?