Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 21:22

Uiteindelijk lijstje, beetje veel honger gehad vandaag.

__Leonie schreef:
O: Havermout met yoghurt lijnzaad en kaneel.
T: Paar chocolaatjes
L: 2vk boterhammen met pindakaas, 2vk crackers met pindakaas + vk cracker met appelstroop
T: Peer
T: Banaan (net voor sporten) + peer
A: volkoren spaghetti met veel groenten en beetje chorizo.

B: 70 min fietsen, 1 uur bodystyling bbb

Chocolaatjes hoefden eigenlijk niet echt, maar gister en eergister was erg netjes, dus mocht wel. :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 21:29

Avondeten aangepast ivm misselijkheid/PMS/weetnietwatikheb. Ik wil niet eens denken aan boerenkool en spek :+

phormicola schreef:
O: 70gr havermout, 250ml sojamelk, 1 banaan, 2tl honing, 1tl verse grasboter, kaneel
B: 1.5u krachttraining bovenlichaam, 30min krachttraining benen/billen
T: 1 banaan
L: 300gr gekookte worteltjes, 300gr krieltjes, 120gr tempeh, 50gr rosbief, 2tl grasboter, 3tl Zaanse mayo, zout/peper
T: kwart ananas, 150gr magere yoghurt
A: 3 stukjes droog Turks brood, 1.5 plak kaas, 2tl pindakaas
D: thee, water, 2 bidons suikervrije sportdrank, koffie, drinkbouillon

2300kcal

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 22:28

O: 2 vk boterhammen met kaas en hagelslag
T: banaan
L: 2 vk boterhammen met achterham en tomaat + gekookt eitje + kommetje heldere kippensoep
T: 2 pruimen + 1 appel
A: penne met gehaktballetjes en verse saus van tomaten, paprika en courgette. 'Salade' van een tomaat en een half bolletje mozarella
T: schaaltje soyavla met 1 el lijnzaad

B: 16 km fietsen, 1 uur Zumba

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 23:02

Bedankt Danoesje! Want nu je het zegt ik heb een kookboek, ga die er eens even bij pakken :D
Bedankt voor alle avondeet tips en ideeen :D
Stom is dat he ChantalSmook, heb je lekker een avocado of ander lekker fruit in huis, kun je het nog niet eten omdat het nog moet rijpen :')
Weer veel mooie lijstjes *\o/*

O: bananenkwark (250 gram magere kwark, 1 banaan), 1 waldcornbeschuit met pindakaas
T: manderijn, heeel klein stukje kaal zelfgebakken brood wat ik anders bij lunch zou eten
L: zelfgebakken brood (volkoren tarwe meel, stukjes nootjes, rozijntjes) met kaas en tomaat :9
T: appel
A: kaas tortellini's, champignons, ui, champignonnensausje, halve vleesvervanger. (Nog meer die gek zijn op champignons <3 ) stukjes meloen en stukjes peer
T: peer

D: water en thee
B: 18 km fietsen, 45 minuten op stal bezig geweest

Ik was vanavond naar de bios en eigenlijk ging het helemaal niet bewust maar niets te drinken of eten erbij genomen, en eigenlijk ook niets gemist :D wel af en toe een smintje genomen vandaag trouwens, voor de frisse mond :')

Matheno

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 10:13

Dames, ik heb wat advies nodig.

Ik ben op zoek naar een goed ontbijt en iets voor +- 22:00.
Als ik na de paarden thuis komen heb ik altijd zin in iets te eten, vaak iets hartigs.
Meestal wordt het dan een gebakken ei of bijvoorbeeld een frikadelletje :+
Wie weet er een gezonder alternatief, wat wel hartig is en snel klaar te maken?

s'Ochtends lus ik geen brood met fatsoenlijk beleg, maar bijvoorbeeld wel wit brood met gebakken ei, of om 07:00 een frikadelbroodje, of een kop yoghurt oid.

Ik zat al te denken over havermout, en dat in de yoghurt bijvoorbeeld (droge havermout, prutje lust ik niet) , maar ik vind yoghurt an sich te zuur. Is er een ander alternatief?

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 10:25

Matheno, ik weet niet of je het nog nodig hebt qua verbranding van die dag en dat je lichaam dat daarom aangeeft, anders zou ik gewoon een boterhammetje eten? Of is het echt snaaidrang? In dat geval misschien een idee ook om je eetpatroon om te gooien en na de paarden je avond eten nog te eten? Als je dat niet vol houd zo laat pas eten dan je avond eten iets verminderen en dan je tussendoortje van de avond en een extra boterham pakken voordat je gaat?
Ik weet niet of je honing lekker vind, maar als je een halve eetlepel door de yoghurt doet smaakt hij al meteen een stuk zoeter :) .

Zit nog te bedenken wat ik zal eten vandaag. Ga dadelijk even helpen klussen bij mijn zus dus lunch daar mee gok ik. Later uit bed, net ontbijt op.
O: 2 BB met komkommer, tomaat en 1 gekookt ei
T: Appel
L: Brood/broodjes bij mijn zus
T: Wellicht nog een koekje ofzo
T: yoghurt met peer, wat rozijntjes, honing en lijnzaad
A: Pilav van vorige week met risotto rijst + nog mijn restjes champignon en halve paprika erbij.
T: Ik gok nog een banaatje e.d. tussen de sportlessen door.
B: 40 minuten fietsen, uurtje BBB en uurtje spinning

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 10:39

Matheno schreef:

Als ik na de paarden thuis komen heb ik altijd zin in iets te eten, vaak iets hartigs.

s'Ochtends lus ik geen brood met fatsoenlijk beleg, maar bijvoorbeeld wel wit brood met gebakken ei, of om 07:00 een frikadelbroodje, of een kop yoghurt oid.

Ik zat al te denken over havermout, en dat in de yoghurt bijvoorbeeld (droge havermout, prutje lust ik niet) , maar ik vind yoghurt an sich te zuur. Is er een ander alternatief?

Hou je van bananen? Anders kun je misschien een banaan door de yoghurt prakken of blenderen, en daarna de havermout er doorheen doen. Wordt het een stuk zoeter van en is ook nog voedzaam! Of zoals Chantal zegt, een beetje honing.

Een hartig alternatief voor 's avonds vind ik lastiger. Misschien kun je in het weekend eens (gezonde) hartige muffins bakken? Gewoon een stuk of tien, invriezen en er overdag eentje uithalen voor 's avonds. Maar dan moet je er wel 's middags al aan denken natuurlijk.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 10:41

Matheno schreef:

In de avond een gekookt ei...dat kan geen kwaad en na het sporten juist goed voor spieropbouw :)
Door je yoghurt zou ik een eetl. honing doen...daar knapt het echt van op. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 10:58

Voor 's avonds: gekookt ei inderdaad, of ongezouten noten, crackers met huttekase, groenten met hummus...

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 10:59

een chracker met huttekaas (of zuivelspread) is ook een goed idee inderdaad :)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 11:13

O: 40g havermout, 10g spelt, sojamelk, lijnzaad, agavesiroop, cacao en een banaan
T: -
Planning:
L (12.00): 3 meergranenboterhammen, 2x kaas, 1x runderrookvlees, appel
T (15.00): 2 pruimen, 200g magere kwark met honing
A (19.00): Gevulde paprika's met risotto en mozzarella
B: 6km hardlopen
T: Cracker met hüttenkäse, paar stukjes komkommer/cherrytomaatjes

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 11:35

O: Havermout met yoghurt, lijnzaad en kaneel. Banaan
L: 3 vk geroosterde boterhammen met pindakaas. 1 of 2 vk cracker met appelstroop.
T: 2 Peren
A: Zoete aardappel uit de oven, veel broccoli met wat pijnboompitjes

B: 40 min fietsen, 30 min wandelen

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 11:37

Ik zou je avondeten wat kleiner maken zodat je 's avonds gewoon nog een cracker met een eitje oid kan eten :)

Vandaag is mijn dagje al gepland, want hij is ontzettend simpel:

O: 2 kleine meergranen wraps, 2 gekookte eitjes, verse spinazie, tomaat, komkommer, ui, 2tl olijfolie; 1 levertraan capsule, 1 vitamine C pil
B: 12km fietsen, 3u lesgeven
T: 1 peer
L: idem ontbijt, minus de supplementen
B: 12km fietsen
T: 1 banaan
A: 300gr krieltjes, 200gr boerenkool, 100gr spekjes, 1 teentje knoflook, 2tl mosterd
D: zwarte koffie, water, pot groene thee

2000kcal

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 12:13

Many schreef:
Hou je van bananen? Anders kun je misschien een banaan door de yoghurt prakken of blenderen, en daarna de havermout er doorheen doen. Wordt het een stuk zoeter van en is ook nog voedzaam! Of zoals Chantal zegt, een beetje honing.

Een hartig alternatief voor 's avonds vind ik lastiger. Misschien kun je in het weekend eens (gezonde) hartige muffins bakken? Gewoon een stuk of tien, invriezen en er overdag eentje uithalen voor 's avonds. Maar dan moet je er wel 's middags al aan denken natuurlijk.

Ik ben gek op bananen, eet er smiddags altijd eentje bij mijn lunch.
Qua calorieën heb ik niet veel nodig, ik heb een kantoorbaan dus overdag beweeg ik alleen als ik koffie pak of naar de wc moet. Dan loop ik wel altijd bewust om.

Heb de laatste tijd wel heel erg veel last van een opgezette buik, echt extreem, en ik bedacht me dat dat eigenlijk is sinds ik meer brood eet.
Voorheen lustte ik sowieso nooit brood maar heb mezelf 'gedwongen' om het te eten. Misschien ben ik gewoon wat gevoelig voor gluten?
Maar dan krijg ik dilemma met wat ik moet eten qua lunch.
Kaas lust ik trouwens absoluut niet ..

Is magere kwark een alternatief voor yoghurt? Dat is minder zuur en beter voor mijn maagje. Heb altijd al last gehad van maagzuur.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 12:30

Magere kwark is prima :j En als je niet van brood eet, gewoon lekker laten staan! Ik eet ook weinig brood. Naar het werk neem ik altijd een salade mee. Kost je iets meer tijd om klaar te maken (ik maak altijd voor twee dagen in een keer), maar dan heb je ook wat lekkers :)) En anders gewoon een restje van het avondeten meenemen?

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 12:36

Slechte voorbereiding hier en moest ineens eerder naar mijn werk, dus daar pas kunnen ontbijten, met wat er voor handen was (normaal heb ik altijd wel yoghurt of iets staan maar nu helaas niet):
o: 1 vk cracker met kaas
t: 2 crackers met half plakje kaas
l: 2 crackers met Hero Delight
appel

Zo snel ff naar de winkel om wat beters te halen en mijn avondeten veilig te stellen:P
t: halve avocado met feta, komkommer en paprika
a: nog geen idee

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 13:32

Matheno, om je yoghurt/kwark minder zuur te maken, fruit erdoor! Ik pureer altijd een banaan door de magere kwark, heerlijk! Of een appel in stukjes snijden, kaneel poeder en wat rozijntjes door de kwark, ook erg lekker. Bij beide kan daar de havermout natuurlijk bij :)
Dat hartige tussendoortje 's avonds vind ik lastiger te bedenken, naast wat er al genoemd is, noten/cracker/groente met hummus, zou ik het eigenlijk niet weten.
Phormicola, vul je die wraps dan ook met ei? :)
Heb je niet ontzettende trek Danoesje? :') hopelijk kun je voor vanavond iets lekkers halen :D

O(pas rond 10u, dagje vrij := ) : bananenkwark (250 gram magere kwark, 1 banaan), 1 waldcornbeschuit met pindakaas
L: 1 vkbb met een heeel dun laagje kruidenroomkaas, 45 kcal aan gerookte zalm, komkommer. 2 waldcornbeschuiten ( kaas tomaat/ pindakaas)
T: ?
A: doperwtjes, worteltjes, aardappeltjes uit de oven, vleesvervanger. Fruit toe

B: 4,5 km hardlopen,

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 13:36

Maar hoe doen jullie dat dan in de avond?
Warm eten is 18:00, daarna gaan de meesten naar hun paarden waarschijnlijk, net als mij, en wat eet je dan erna? Of dan gewoon niets meer?

Bij de paarden zelf heb ik geen trek, pas als ik thuis kom en na het douchen op de bank zit voel ik mijn maag. Meestal werk ik dan nog eventjes door s'avonds en dan heb ik dus echt wel behoefte aan wat eten; anders ga ik snaaien.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 13:58

Hier ook nog een poging tot een gezond lijstje :D

O: 2 boterhammen, 2x halvarine, 1x sandwichspread 1x rookvlees. 1 mokje met halfvolle kwark.
L: 2 boterhammen, 2x halvarine, 2x pindakaas, 1 banaan
T: 1 peer, straks nog iets, weet nog niet wat
A: ?

Drinken: water, glaasje cola light

Ga straks nog even lekker sporten in de sportschool :D

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 14:06

Als je na je avond eten sowieso geeen trek meer hebt en geen tussendoortje meer eet dan kun je sowieso ook nog gewoon een tussendoortje pakken zonder dat het erg is, dan hoef je niet eens je avond eten te minderen. alleen dan later toch? :)

Hmm mijn planning loopt alweer wat anders. Net thuis van het helpen klussen al. Konden niet veel meer doen. Heb alleen nog niet gelunchd. Als tussendoortjes wel een appel, een pakje LU? meergranenkoekjes en een paar maria koekjes gehad. (Wel taart geweigerd, ik snaai zoveel lekkere dingen de laatste tijd, dus was best trots op mezelf :P ) . Heb nog geen zin om iets te eten maar zou eigenlijk ook alweer bijna mijn tussendoortje eten van de middag moet eten. Dus denk dat ik maar gewoon even naar mijn lichaam luister en mijn lijstje doorschuif

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 14:09

Matheno schreef:
Maar hoe doen jullie dat dan in de avond?
Warm eten is 18:00, daarna gaan de meesten naar hun paarden waarschijnlijk, net als mij, en wat eet je dan erna? Of dan gewoon niets meer?

Bij de paarden zelf heb ik geen trek, pas als ik thuis kom en na het douchen op de bank zit voel ik mijn maag. Meestal werk ik dan nog eventjes door s'avonds en dan heb ik dus echt wel behoefte aan wat eten; anders ga ik snaaien.

Ik eet rond 18.30 warm. Heb niet altijd meer zin in iets 's avonds, maar als ik trek heb ga ik voor fruit/kwark/cracker, eigenlijk hetzelfde als overdag.

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 16:42

mandy358 schreef:
Matheno, om je yoghurt/kwark minder zuur te maken, fruit erdoor! Ik pureer altijd een banaan door de magere kwark, heerlijk! Of een appel in stukjes snijden, kaneel poeder en wat rozijntjes door de kwark, ook erg lekker. Bij beide kan daar de havermout natuurlijk bij :)
Dat hartige tussendoortje 's avonds vind ik lastiger te bedenken, naast wat er al genoemd is, noten/cracker/groente met hummus, zou ik het eigenlijk niet weten.
Phormicola, vul je die wraps dan ook met ei? :)
Heb je niet ontzettende trek Danoesje? :') hopelijk kun je voor vanavond iets lekkers halen :D

O(pas rond 10u, dagje vrij := ) : bananenkwark (250 gram magere kwark, 1 banaan), 1 waldcornbeschuit met pindakaas
L: 1 vkbb met een heeel dun laagje kruidenroomkaas, 45 kcal aan gerookte zalm, komkommer. 2 waldcornbeschuiten ( kaas tomaat/ pindakaas)
T: blauwe druifjes, 1 waldcornbeschuit met kaas en tomaat
A: doperwtjes, worteltjes, aardappeltjes uit de oven, vleesvervanger. Blauwe druifjes, stukjes appel
T: 250 gram magere kwark met een appel, kaneel poeder en wat rozijntjes erdoor

B: 4,5 km hardlopen, 2 km fietsen, 1,5 uur op stal bezig geweest, half uur paardgereden

Afgemaakt. :) Beetje rare dag, wat vinden jullie van dit lijstje?

Ik eet bijna elke avond iets van kwark met wat erdoor, want als ik thuis ben zin iedereen hier te snaaien en dan kan ik ook iets snacken wat niet binnen 2 minuten op is maar wel gezond :)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 17:25

Raar dagje, compleet anders als ik had gedacht. Had geen trek dus luister maar naar mijn lichaam maar verwacht straks na het sporten wel honger te krijgen dus vast een diepvries restje eruit gegooid.
10.00: 2 BB met 1 tomaat, stukje komkommer en 1 gekookt ei
T: Appel, 5 maria biscuitjes en pakje LU meergranenkoekjes
14.30: Pannekoek van 20 gr. havermout, 1 banaan, melk en 1 ei ( ;( Havermout was op! Dacht dat ik nog wat had staan),
17.30: Kommetje crunchy tomaten linzen soep (Zelfgemaakt, veel groente, knoflook en water)
T: Peertje
22.00: Restje bietenstamppot, Magere yoghurt, zemelen, rozijntjes, kaneel
B: 40 minuten fietsen, uurtje BBB en uurtje spinning

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 18:53

O: Kwark met yoghurt, chia, havermout en mango
T: Druiven
L: Flespompoensoep en een salade met kropsla, paprika, komkommer, trostomaat, feta en kalkoenfilet
T: Warme choco van cacao, alpro vanilledrink en water. Mandarijn en een zelfgemaakt havermout/banaan/appel/krentenkoekje
A: Veel stoofpeertjes en een sucadelap, appelmoes na.
T: Verse dadels van AH, paar plakjes rookvlees
D: Groene thee en water

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 18:59

@Mandy; knap dat je voor een gezonde snaai kan kiezen dan! +:)+
@Matheno; ik heb van sojayoghurt veel minder last van mijn maag omdat dat veel minder zuur is. Maar als je kwark wel kan verdragen kan dat ook. Misschien kan je kiezen voor groente met een lekker dipje oid?

Mijn lijstje:
O: Yoghurt, kwark, haver/speltvlokken, speltzemelen, kokosvlokken, lijn/chiazaad, rozijnen
T: Brownie
L: Kropsla, volkoren macaroni, gele paprika, komkommer, tomaat, olijven, nootjes, beetje geraspte kaas; aardbeien
T: Dadels, gedroogde abrikozen
T: Peer
A: Op de uni, gele rijst met viscurry en een hapje sla
T: Verwenyoghurt