Dus als iemand interesse heeft: dan stuur ik er een aantal op. Ik hoef er alleen wat verzendkosten voor, of wat zaden van aparte soorten pepers/paprika/tomaat zijn ook welkom
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Dus als iemand interesse heeft: dan stuur ik er een aantal op. Ik hoef er alleen wat verzendkosten voor, of wat zaden van aparte soorten pepers/paprika/tomaat zijn ook welkom
Ik heb evt wel interesse!
Nu staat er aubergine, paprika en tomaat voorgezaaid. Slaplantjes ook gezet en ook de myrtille moet ik nog overpotten ^^
De stekjes zet ik (met wat stekpoeder, maar dat is niet perse nodig) in een bakje met aarde en dat moet je dan vochtig houden met wat folie er over.. Duurt een tijdje maar uiteindelijk begint er een blaadje aan te groeien en krijgt de stek wortels. En dan kunnen ze even later worden uitgeplant in de volle grond en gaan het eerste jaar al vrij hard groeien, met soms al een klein trosje druiven.. maar de echte trossen druiven hangen er pas in het tweede jaar aan. De leon millot is een enorm snel groeiend ras, ideaal ook om tegen een schutting of muur aan te zetten op een zonnige plek.
Hoe moet ik dat ding snoeien? Zelf nog nooit gedaan...
).
Ik heb ook rode bessenstruiken in de tuin staan, maar ik heb geen idee hoe ik ze moet snoeien. Ik heb boekjes over snoeien, maar ze zeggen ook allemaal iets anders.
Want daar groeien de trossen toch juist aan?
Ga morgen eens kijken wat ik ga doen met alles haha
als er maar een goede basis overblijft.

maar zet in de groentetuin zelf vaak ook nog wel wat, maar die doet het een stuk minder goed. Vorig jaar kwamen er maar 4 kleine pompoenen uit de groentetuin, terwijl de mesthoop 5 flinke pompoenen had (waarvan er dan weer 2 platgetrapt zijn helaas

. palousa_boy schreef:Pompoen groeit hier op de mesthoopmaar zet in de groentetuin zelf vaak ook nog wel wat, maar die doet het een stuk minder goed. Vorig jaar kwamen er maar 4 kleine pompoenen uit de groentetuin, terwijl de mesthoop 5 flinke pompoenen had (waarvan er dan weer 2 platgetrapt zijn helaas
Stonden al wat knoppen op, vanaf ze er niet meer opstonden heb ik een deel weggedaan. Toch een stuk af. Hopen dat het nu goed is
Ben nu echt benieuwd wat voor soort supergroei middel er in mijn water/grond zit
Dus even afwachten wat dat gaat worden. En mijn vroege sla laat zijn koppie zien. Zal dadelijk even foto's proberen te maken. Het is nu wat donker in huis door mist wat blijft hangen...