Ik kom hier even binnenvallen, ik lees al erg lang mee. Maar nu heb ik even een vraagje aan jullie.
Ik organiseer over 2 weken een soort herfstBBQ voor ongeveer 10 personen (5 vriendinnen + aanhang en ja we houden afstand van elkaars huishouden). Waarvan er 3 vegetarisch zijn.
Nu wil ik geen bbq waarbij de nadruk op kwantiteit ligt, maar meer op kwaliteit. Spoiler voor de vleesopties 
Spoiler:
Dus ik wilde qua vleesoptie een langzaam gegaard stukje buikspek en klein stukje ribeye die je dan fijn snijd, geen bbq met overvloed aan worsten/burgers/saté dus maar een klein hapje met lekkere bijgerechten
Nu wil ik graag volwaardige vegetarische gerechten daarbij maken, ik zat zelf al te denken aan krokant gebakken en gemarineerde halloumi en aan gevulde portobello met blauwe kaas. Het liefste zou ik nog iets anders bijmaken.
2 vragen die ik eigenlijk heb:
- Is het acceptabel om van bijv. de halloumi een groter stuk aan de vega's te geven en extra bij te maken zodat de non-vega's ook kunnen proeven? Of is dat ''niet eerlijk'' ofzo? Ik wil het heel graag goed doen voor iedereen
- Wat zouden jullie zelf van de BBQ nog hiernaast willen zien? Ik zag bijv de krokante ''shoarmaspies'' van jamie oliver (maar dit is wel weer champignons) of gemarineerde aubergine met fetasaus ofzo
Edit: ik ben geen fan van kant-en-klare vleesvervangers, ik zet liever een groente waarbij je daar veel aandacht voor hebt in de hoofdrol
Laatst bijgewerkt door Aight op 31-08-20 12:20, in het totaal 1 keer bewerkt