Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 23:12

Héél slecht dagje vandaag door gezonde spanning.. ;)

O: Bruine boterham met een plakje ham en 1 gebakken eitje
T: /
L: 2 Naturel LU koekjes
T: dürum met kip en rundvlees
A: Een klein beetje volkoren macaroni, ik zat nog vol van de dürum ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 23:25

O: 60g havermout met appel en water
T: appel
L: 4 oberlanderboterhammen (2x appel/perenstroop, 1x pindakaas, 1x tomaat)
T: 200g magere kwark met perzik, handje pinda's
A: salade van rode biet, gekookt ei en munt
T: handje pinda's, oberlanderboterham met kwark en sv jam

B: 45 min wandelen

1580 kcal tegenover 1830 verbruikt. eiwit 65, vet 38, kh 234

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 23:28

hier wederom een tentamen-stress dagje......

O: yoghurt met cruesli, aardbeien en blauwe bessen, glas sinaasappelsap.
T: 2 nectarines, kruidkoek(snelle jelle)
L: pakje meergranen ontbijtkoekjes chocola + 2 bolletjes met kaas in de grill en een klodder ketchup.
T: 6 gedroogde pruimen en 5 dadels
A: Witlof met ham, kaas en aardappelpuree uit de oven
T: paar worteltjes, olijven en feta blokjes

B: 2x 20 min fietsen, paardrijden
D: thee en water

VogeltjeM

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 08:10

O: 250gr magere kwark met 250gr diepvriesfruit (rode en blauwe bessen, frambozen, bramen, kersen, aardbeien), beetje honing
T: dubbele cappucino
L: 3 volkoren boterhammen; 1 met biologische pindakaas, 2 met een gekookt eitje
T: 1 banaan
A: gekruide aubergines uit de oven, moot gebakken vis, evt iets van aardappeltjes uit de oven oid

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 08:28

Gisteren uiteindelijk alles behalve gezond geworden. 's Middags met mijn moeder boodschappen gedaan wat is geëindigd met een bak kibbeling (ik had mijn lunch al op dus dat kwam er nog eens bij) en 's avonds iets met een bak tiramisu om mezelf te troosten na de uitslag van mijn tentamen :O

Planning vandaag
O: 200 ml ongezoette amandelmelk, 6 el havermout, 1 el lijnzaad, 23 druiven en kaneel + kopje koffie met koffiemelk
T: bakje frambozen, banaan + kopje koffie met koffiemelk
L: 2 speltboterhammen met filet american (peper en zout) en een halve galia meloen + glas appelsap
T: 3 keelsnoepjes + 2 cappuccino en veel thee
A: risotto met courgette, wortel, cherrytomaatjes en uitgebakken spek (niet zo verantwoord volgens mij :+ )
T: klein schaaltje spaanse sinaasappel yoghurt (volle)

B: 5 km hardlopen, 4 uur staand werk

Skinnylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 08:30

O: Optimel kwark aardbei
T: Appel, meergranen beschuit met geitenkaas
L: Grote waldkorn bol met carpaccio, sla, kaas, pesto
T: Rijstwafel hummus, aardbeien
A: Kippensoep, afbakbroodjes
T: Verse ananas

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 08:33

O: havermout, lijnzaad, chia, kokosmeel, whey en kwark
L: omelet van 2 eieren, restje couscous, champignons en kikkererwtenmeel + 2 appels
T: banaan en halve fruit smoothie
A: iets met champignons en chinese kool

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 08:39

Mijn lijstje gisteren:
O: 2 vk crackers met boter en zout, 2 rijstwafels, 1 met kaas, 1 met amandelpasta; karnemelk
T: vk cracker met kaas
L: vk pasta met mais, kikkererwten, alfalfa, tuinkers, courgette, paprika, forel; aardbeien, watermeloen
T: roze koek
A: tapas: tzaztiki met brood, champignons met kaas en pesto, aubergine dip, filodeeg rolletjes, gebakken fetakaas met honing
T: 3 bolletjes ijs

B: 6 km fietsen, rondlopen door het dorp om spullen te halen

Roze koek stond niet in de planning gisteren maar onverwact bloed gegeven (ging m'n Hb laten controleren of het weer zou mogen en werd zomaar goed gekeurd: van 6,9 twee jaar geleden naar 9,4 *\o/* ) dus moest iets extra's even eten.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-14 08:47

Wauw wat een verschil Kiki, goed zeg! Weet je ook hoe het komt, dat het zo verbeterd is? Heb je er iets speciaals voor gedaan?

SkyLWG

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 09:33

Gisteravond ging het een beetje de mist in hier. Ik ging een taartje maken en had daar een halve rol digestive koekjes voor nodig, nou 1x raden wat er met de andere helft gebeurd is. Ook nog drop op, die had mijn vriend voor me gekocht omdat ik keelpijn heb. En dan blijft het op de een of andere manier niet bij één.
O: Banaan, 2 eieren, kokosolie, appelstroop
L: 3 speltbth 2x met zalmburgertjes en cherrytomaat 1x met krabsalade
T: Appel, ananas
A: Wortelsoep en speltbroodje met mangochutney, gerookte kip, taugé, komkommer en sla
T: Magere kwark + kersen

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 09:44

Haha Karin :P

Kiki, ik ben ook wel benieuwd! Super!

O: 110 g abdijbrood met 50 g light roomkaas, veel rucola, komkommer, tomaat; 2 x magere melk, 2 x thee
L: 200 g gekookte pasta met verse tomatensaus (paprika, champignon, wortel)
T: 250 g magere roeryoghurt
A: 200 g gekookte quinoa met zelfgemaakte curry en 70 g kokosmelk, 10 g cashewnoten, 100 g sperzieboontjes, 200 g aubergine (uit Veg! en echt héérlijk)
B: Paarden verzorgen
T: 150 g kwark met 2 nectarines

1750 (te verbranden) kcal, 90 g eiwit, 43 g vet.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 10:31

O: Magere kwark met kokosrasp, cacao nibs, wilde perzik en 2 abrikozen en een scheut lijnzaadolie; glas karnemelk
T: Vk boterham avocado / roomboter
L: 2 vk boterhammen avocado; appel; 200ml soyayoghurt aardbei/rabarber
T: Rijstwafel met pure chocolade
A: Meergranenwrap gevuld met spinazie, cottage cheese en tomatensaus
T: Vast borrel met iets lekkers (feestje).

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 11:10

Hele duidelijke verklaring: heb 1,5 jaar geleden een spiraaltje laten plaatsen dus ben veel minder heftig ongesteld :') Dacht niet dat het zoveel zou schelen!

J508

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 11:43

O: meergranenwrap met mengsel van 100 gr tofu, 50 gr spinazie, 61 gr kerstomaatjes, gebakken in 1 tl kokosolie. Eroverheen 1 el edelgistvlokken
B: 45 minuten met de hond stevig doorwandelen, opruimen in huis
L: frittata van 3 eieren, 100 gr aardappel, 100 gr spinazie, 1 rode paprika, knoflook, uitje, 10 gr boter
B: 1 paard 20 minuten stappen onder het zadel, eventueel ander paard ook nog rijden
t: 250 gr wortel met 30 gr hummus met zongedroogde tomaatjes erdoor verwerkt :9
A: 70 gr kamutpenne (ongekookt) met een saus van tomaat, basilicum en champignons
B: 30 day shred level 1, dag 10
t: shake van 10 gr whey, 1 banaan, 50 gr dv aardbei, en 150 ml ongezoete amandelmelk

Even kijken hoe ik uit kom qua kcal, grote kans dat er nog een t na de shake bij komt.

Debbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 11:55

Even half off-topic. :o
Ik ga morgen naar Concert at Sea en heb een ontheffing gekregen om mijn eigen eten mee te nemen. Ik ben namelijk allergisch voor pinda's, noten en alles wat daar familie van is.
Ik vind het lastig om te bedenken wat ik mee moet nemen, want ik beschik niet over een koeling en wil toch een beetje 'normaal' kunnen eten.

Hebben jullie tips/ideeën?

Many

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-14 12:00

Debbels, ik denk dat je vrijwel alles wel mee kunt nemen, niks bederft meteen als het een paar uurtjes buiten de koeling is geweest. Misschien kun je wel iets kiezen zonder vlees, want dat is nog wel 'gevoelig'. Wat ik zelf prettig meeneemvoedsel vind, is alles wat je makkelijk kunt eten. Dus geen gedoe met noedels, maar liever couscous of rijst. Dat lepel je zo op. Verder vind ik bonensalades heel lekker om mee te nemen, die worden eigenlijk alleen maar lekkerder als ze wat langer in je bakje zitten. Trekken de smaken lekker in. Ik zou eens googlen op 'salade meenemen', 'salad to go', en dat soort termen. Dan vind je 1001 recepten, daar zit vast iets voor je bij :)

Debbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 12:01

Many schreef:
Debbels, ik denk dat je vrijwel alles wel mee kunt nemen, niks bederft meteen als het een paar uurtjes buiten de koeling is geweest. Misschien kun je wel iets kiezen zonder vlees, want dat is nog wel 'gevoelig'. Wat ik zelf prettig meeneemvoedsel vind, is alles wat je makkelijk kunt eten. Dus geen gedoe met noedels, maar liever couscous of rijst. Dat lepel je zo op. Verder vind ik bonensalades heel lekker om mee te nemen, die worden eigenlijk alleen maar lekkerder als ze wat langer in je bakje zitten. Trekken de smaken lekker in. Ik zou eens googlen op 'salade meenemen', 'salad to go', en dat soort termen. Dan vind je 1001 recepten, daar zit vast iets voor je bij :)

Dankjewel, ik zal eens zoeken! :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 12:09

Goed gegaard vlees kan makkelijk een tijdje buiten de koeling overleven, ik doe dat ook regelmatig en heb nog nooit bedorven vlees in m'n salade gevonden. Eieren kunnen wel ontzettend gaan meuren, maar zijn ook nog niet bezig met rotten. Dingen als feta zijn al helemaal veilig!

Nu tijdens de zwangerschap gebruik ik een tasje dat aan de binnenkant is bekleedt met een soort zilveren folie. Bij de salade of andere bederfelijke waar doe ik dan een flesje koud water en op die manier blijft mijn eten uuuuren koud :j Ik neem aan dat je dat soort tasjes kan vinden bij de Blokker, Xenos, Action of een ANWB winkel :)

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 12:31

Lunch veranderd :o
Hardlopen gaat niks meer ven komen vrees ik. even kijken of ik iets van een thuis work out nog in kan plannen...

Venthe schreef:
Gisteren uiteindelijk alles behalve gezond geworden. 's Middags met mijn moeder boodschappen gedaan wat is geëindigd met een bak kibbeling (ik had mijn lunch al op dus dat kwam er nog eens bij) en 's avonds iets met een bak tiramisu om mezelf te troosten na de uitslag van mijn tentamen :O

Planning vandaag
O: 200 ml ongezoette amandelmelk, 6 el havermout, 1 el lijnzaad, 23 druiven en kaneel + kopje koffie met koffiemelk
T: bakje frambozen, banaan + kopje koffie met koffiemelk
L: 2 speltboterhammen met filet american (peper en zout) tostie van 2 speltboterhammen met tomatentapenade en 4 plakjes 48+ kaas en een halve galia meloen + glas appelsap
T: 3 keelsnoepjes + 2 cappuccino en veel thee
A: risotto met courgette, wortel, cherrytomaatjes en uitgebakken spek (niet zo verantwoord volgens mij :+ )
T: klein schaaltje spaanse sinaasappel yoghurt (volle)

B: 5 km hardlopen,4 uur staand werk

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 12:40

O: whey shake met water
T: smartbar
T: vanwege afscheid klein stukje tiramisu
L: 1 snee spelt desem met fricandeau en een lekkerbekje met saus
T: 1 snee spelt desem met fricandeau
T: smart bar
A: witte rijst met kip uit de oven en spitskool
D: water en thee
B: stage en uurtje spinning

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 12:47

@Debbels; ik vind een witlofsalade met huttenkase, linzen, sinaasappel en pasta ook erg lekker om mee te nemen. En veel plezier natuurlijk!

Mijn lijstje voor vandaag

O: pandanrijst met ongezoete sojamelk, kokos, kokosbloesemsuiker, vanille, lijnzaad en zemelen; espresso
T: watermeloen
L: vk spelt pasta, paprika, forel, tuinkers, alfalfa; kiwi
T: 2 rijstwafels
A: pasta met rode saus en gehakt
T: peer

B: JM workout abs; 1 uur paardrijden

Many

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-14 13:29

O: havermout met rijstmelk, lijnzaad, chia, cacao nibs en pindakaas; appel
T: punt appelkruimelvlaai
L: mihoen met courgette, wortel, bosui, tempeh en pindadressing
T: sinaasappel, wortels, banaan (de laatste vlak voor het sporten)
A: volkoren spaghetti met tomatensaus met rode linzen, paprika, courgette, olijven
T: hennepshake

B: 8 km fietsen, 50 minuten krachttraining, 20 minuutjes cardio (warming up/cooling down)

1808 kcal, 2164 verbrand. Misschien vanavond dus nog een extra tussendoortje :)

Debbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 13:37

phormicola schreef:
Goed gegaard vlees kan makkelijk een tijdje buiten de koeling overleven, ik doe dat ook regelmatig en heb nog nooit bedorven vlees in m'n salade gevonden. Eieren kunnen wel ontzettend gaan meuren, maar zijn ook nog niet bezig met rotten. Dingen als feta zijn al helemaal veilig!

Nu tijdens de zwangerschap gebruik ik een tasje dat aan de binnenkant is bekleedt met een soort zilveren folie. Bij de salade of andere bederfelijke waar doe ik dan een flesje koud water en op die manier blijft mijn eten uuuuren koud :j Ik neem aan dat je dat soort tasjes kan vinden bij de Blokker, Xenos, Action of een ANWB winkel :)

Ik heb wel zo'n tasje inderdaad, maar mag geen koelelementen meenemen. Flesje water is een goed idee!

Debbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 13:37

_Kiki_ schreef:
@Debbels; ik vind een witlofsalade met huttenkase, linzen, sinaasappel en pasta ook erg lekker om mee te nemen. En veel plezier natuurlijk!

Mijn lijstje voor vandaag

O: pandanrijst met ongezoete sojamelk, kokos, kokosbloesemsuiker, vanille, lijnzaad en zemelen; espresso
T: watermeloen
L: vk spelt pasta, paprika, forel, tuinkers, alfalfa; kiwi
T: 2 rijstwafels
A: pasta met rode saus en gehakt
T: peer

B: JM workout abs; 1 uur paardrijden

Dankjewel! :)

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 13:43

Ik vries ook vaak een flesje water in en gebruik dat dan als koel element, heb je daarna super koud water :9