[HK] Wij gaan voor strak in badpak! Bokkers op dieet deel 8!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SuSem

Re: [HK] Wij gaan voor strak in badpak! Bokkers op dieet deel 8!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 13:49

je et ook erg weinig.. liga bevalt veel suiker, evenals cruesli, neem liever muesli :j 2 bb is niet veel als lunch :n

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 13:57

Beetje moeilijk inschatten zonder hoeveelheden erbij maar het klinkt idd niet royaal en ik vind het veel koolhydraten en weinig eiwitten.

Mijn dag tot nu toe:
O: twee volkorenbeschuiten met Leerdammer Lightlife, eierkoek.
T: -
L: twee volkorenboterhammen met mortadella, twee volkorenboterhammen met filet.
T: eierkoek
T: moet even onderweg iets scoren.
A: pasta met véél zalm, zeekraal, tomaatjes en demi crème fraiche.
A: fruit, weet nog niet wat.

B: half uur Jillian Michaels DVD (dacht dat ik dood zou blijven en dat was pas level 1) en half uur Wii fit.

Ik heb een beetje het probleem dat als ik na het ontbijt wil sporten dat ik alweer bij de lunch uitkom voor ik mijn tussendoortje op heb. Heb nu maar een extra tussendoortje erin gegooid in de middag.

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 14:09

Hahaha wat moet je allemaal doen met die Jillian Michaels DVD dan katja?

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 14:13

SaNNeS88 schreef:
je et ook erg weinig.. liga bevalt veel suiker, evenals cruesli, neem liever muesli :j 2 bb is niet veel als lunch :n

Okey, goede tip. Dus minder suiker. Waar zitten dan de eiwitten in?
Yoghurt met fruit als ontbijt, is dat beter?

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 14:15

dat sowieso, maar wil je iets "vullends", dan kun je gerust muesli nemen hoor..

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 14:17

Yoghurt met muesli en fruit lijkt een top ontbijt :D

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 14:55

Sizzy schreef:
Hahaha wat moet je allemaal doen met die Jillian Michaels DVD dan katja?
Het zijn een aantal routines van 3 minuten cardio, 2 minuten krachttraining en 1 minuut buikspieren maar ik vond het echt heel pittig met de snelheid waarmee het ging.
Maar ze belooft grote verschillen in 30 dagen dus laten we maar eens kijken hoe ik er over 27 uit zie voor ik op vakantie ga :+

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 15:04

Hahaha :D ben benieuwd! Dat is niet op de Wii toch?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 15:10

Nope dat is gewoon op DVD. Schijnt iets van circuit training te zijn en bij alle oefeningen gebruik je zowel je boven- als onderlichaam. Ben benieuwd hoe ik morgen uit mijn bed stap :=

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 16:33

Ingrid, je knollie wordt zeker al groot!

Angelique, je bent weer druk! Ja is wel een lange dag zo. Maar waren ook nog naar de tandarts geweest met d'r, tand getrokken die los zat, waar ze last van had en daardoor wilde ze niet eten. Dus waren we ook weer even weg, breekt de dag een beetje Maar ja, volgende week heeft ze vakantie dus twee lange dagen achter elkaar pff

MM, het is nooit leuk als er een pony overlijdt, zeker niet als je m kent en laatste dagen zoveel geholpen hebt. Wel een heel een super idee van je om die eigenaren dat armbandje te
geven!

Ik werd vanmorgen gebeld of ik nog interesse had in een leerlingenplek, bij t bedrijf waar ik ook inval op de woongroepen. Had ik toen eens contact gehad voor informatie. Maar er zijn bijna geen plekken voor hbo (SPH). maar ze zaten op die locatie te springen om leerlingen (ben je gewoon begeleider, niet boventallig) en of ze mijn brief door mocht sturen. Is wel in Bennekom, 35 km verderop.
Dus werd ik net al gelijk gebeld door de locatiemangaer, dat hij wel een goede referentie had gehad van de locatiemanager waar in inval. En gesprek vond hij zonde van z'n tijd, ik kon wel gelijk even 2 diensten ingewerkt worden betaald. En dan zien of t mij bevalt en andersom.
Maar goed, nog even zien, want op de site staat dat t individueel geclusterd wonen is met gezamelijke woonkamer. Is dus net als de woongroepen, eigen kamer, maar gezamelijk eten e.d. Maar die vrouw die is s'morgens aan de tel had, had t over ambulante zorg. Dat is naar mijn weten dat de clienten zelfst. wonen en hulp krijgen daarbij. Dus nog even zien dan. Want ja woongroep is wel leuk, is hoog niveau verstandelijk gehandicapten met gedragsproblematiek. (nu doe ik dat ook maar dan zeer laag niveau) Maar juist die ambulante zorg leek me wel leuk, weer eens heel wat anders. Maar goed, ga gewoon die twee diensten meedraaien en dan zie ik wel of t wat is enz. En ligt er ook aan hoe groot contract ik kan krijgen dan, en of ze m'n opleiding betalen e.d.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 16:41

:\ Ik kreeg vanmiddag een telefoontje van een goede vriendin, hoorde meteen al dat het niet in orde was. Is haar vader gisternacht ineens overleden. Hij was pas 62. Gelukkig was hier verder niemand aanwezig op mijn deel van het kantoor, dus kon ik rustig even met haar praten en daarna met een muziekje aan nog wat werken, maar ben behoorlijk geschrokken van dit nieuws. Ga zo naar huis, leg morgen wel uit aan mijn baas waarom ik er niet was dat laatste uurtje.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 16:44

Jeetje Imre, dat is ff heftig :(:) Gecondoleerd!
Je baas zal het wel begrijpen toch?

Pivanti dat klinkt wel heel positief die baan :) Zeker als je het kan combineren met je opleiding :) Ben heel benieuwd hoe je het vind!

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 16:48

Poe Imre, dat is zeker heftig! Wat jong nog zeg...kan me voorstellen dat je daar flink van geschrokken bent :(:)

Klinkt goed Pivanti, maar eens even meedraaien idd, kun je vanzelf zien of het wat voor je is :)

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 17:33

Imre pff!! Dat is schrikken zeg! bah! Gecondoleerd. :(:)

Ja ga eerst gewoon eens meedraaien en zien of het wat zou zijn. Of die doelgroep me echt aanspreekt En ook hoeveel uur ze me bieden (want moet toch wel 28 a 32 uur zijn) en dat is voor in de zorg een erg groot contract. En daarbij overleggen of zij m'n opleiding betalen e.d. En wanneer moet ik dan nu starten met SPH... februari stroom is nu begonnen.
Ik wilde eigenlijk ook in september beginnen want wilde eerst m'n bedrijfskunde afronden. Dus allemaal nog maar even zien.
Komt wel als geroepen, omdat ik echt heel graag wil stoppen met oppassen..

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 17:47

Heftig Imre, gecondoleerd :(:)

Even kleine aanpassing in mijn dag:
O: 2 vb filet americain
T: eierkoek
T: appel
L: 2 vb kipfilet, 1 vb palingworst
T: 2 mandarijntjes
T: 2 snack a jack cheese
D: nasi

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 17:50

Nou... ik heb ook trek in snack a jack cheese! maar dan moet ik naar de winkel.... en daar heb ik geen zin in ;)

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 17:51

Collega had zo'n megapak gekocht in de pauze :oo
Eet ze eigenlijk nooit, maar ze waren wel erg lekker!

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 17:52

Dat ambulante zorg doet mn zusje trouwens ook :j vind ze erg leuk :)

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 17:59

Oke :)

Ja ik had ze gisteren bij t gezin waar ik werkte op voor t eerst. Leek me nooit lekker... maar beviel wel ;)

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 18:01

Ik ga afsluiten en naar huis toe, vriendinnetje komt logeren dus kom niet meer online! :wave:

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 18:07

Veel plezier :)

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 19:38

Doeg Ingrid, veel plezier
Imre dat is heftig van je vriendin haar vader, gelukkig kon je even de tijd nemen om met je vriendin te praten.
Sterkte voor jullie

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 20:03

Wat een heftige verhalen hier allemaal....

Hedwigb

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 22:04

Goedenavond!

BA: fijn dat alles goed gaat met de zwangerschap!
Katja: ben benieuwd of die DVD inderdaad zoveel helpt :D Moet je dan met de krachttraining ook met gewichten werken?
Imre: geconcoleerd! Fijn dat je even met haar kon praten, ze zal je steun wel hard nodig hebben.
Pivanti: hoop dat het iets voor je is, klinkt positief in ieder geval! Snap dat je dit veel liever doet dan oppassen.

Denice: vla, creusli, liga zijn allemaal suikers zoals al gezegd. Je kunt bijvoorbeeld magere kwark (meer eiwitten en minder koolhydraten dan yoghurt) eten met kiwi's/ananas/bessen/lepel honing/halvajam. Daarnaast zou je 's middags ook een gezonde salade kunnen maken met bijv. kip/tonijn/zalm (eiwitten). Of een volkorenboterham met kipfilet/achterham, daar zit ook eiwit in.
Ik zou eerst proberen om suikers (zoveel mogelijk) te vermijden en de koolhydraten (in volkorenboterhammen/aardappels/pasta) eerst even zo te laten. Mocht je dan nog stil blijven staan qua gewicht, dan kun je de koolhydraten nog iets meer vervangen door eiwitten, om te kijken of dit effect heeft.

Mijn pizza was heerlijk! Heb toch 1 helft met tonijn/tomaat/kaas gedaan en andere helft met achterham/ananas/kaas :9
Morgen een lange dag op school, heb van 9.00-11.00 college en dan van 15.00-17.00. Heb net gehoord dat mijn groepsgenootje (het is een groepsopdracht voor 2 personen) zijn opleiding tijdelijk staakt _-:( . Dit is gelukkig de tweede week nog maar, dus ik hoop dat ik alsnog een ander groepsgenootje kan vinden.. :roll:

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 22:57

:wave:

Vanavond nog fijn kunnen lessen! Gadget liep echt super! Hij gaat zo lekker lopen de laatste tijd, heerlijk ontspannen en veel stiller in de aanleuning :j

Daarna eindelijk eens de befaamde (ingrid :P ) Turkse durum gegeten. Was wel lekker, vind alleen dat sausje erbij beetje zurig ofzo... :D

Net gezellig de finale van 71 graden noord gekeken op uitzendinggemist, die hadden we maandag gemist. Vanavond lekker op tijd naar bed!

Veel plezier ingrid!

Klinkt goed hedwig :j ik gooi mijn pizza altijd sowieso vol met ananas, overal gaan ananas overheen :+ haha vind ik heerlijk op pizza's. Succes morgen! Hopelijk vind je snel een nieuw groepsgenootje!