Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 09:05

Wow, wat ik dit weekend toch heb meegemaakt. Ik was een weekendje weg in Zeeland, en we gingen ergens wat drinken en hadden wel zin in wat kleins erbij te eten. Ze hadden een erg uitgebreide kaart, wel wat fancy dingen maar ook appeltaart, poffertjes, pannenkoeken en frietjes (als extra portie).

Ik wilde een los frietje bestellen, want geen van de andere dingen op de kaart was vegan.. Toen zei de serveerster dat frietjes voor kinderen zijn, als ik dat wilde moest ik maar de frituur om de hoek. Dus ik zei "ik eet geen zuivel, wat zijn mijn opties dan?". "Sla" antwoorde ze.

Ik heb er vanzelfsprekend niet gegeten, maar ik wil hier eigenlijk wat mee.. Ga sowieso een slechte recensie schrijven, maar wil eigenlijk gewoon een klacht indienen.. Vind dit echt belachelijk.. Was met een vriendinnen groep, zij hadden wel allemaal eten besteld en ik voelde me echt rot, zij vonden het ook belachelijk... -O-

Wipher

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 09:23

Wooooow dat is grof!

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 09:30

Lekker dan := Zal haar baas ook blij mee zijn, klanten vertellen dat ze een item op het menu niet mogen bestellen en ze dan doorverwijzen naar de concurrent :+

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 09:31

Nouja zeg.. Het is niet eens zo dat ze het niet hadden maar ze wilden het je gewoon niet geven dus. Tot zover je goede intenties om de horeca te steunen in deze moeilijke tijden :evaw:

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 09:38

Zo dan had ik echt wel even naar haar leidinggevende gevraagd. Hoezo mag je als volwassenen geen friet bestellen? Je betaalt er toch voor :')

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 09:48

Nou ja zeg, wat een rare reactie? Wat ontzettend bekrompen zeg...

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 10:04

Huh, wtf. Dat is echt apart. Zit je daar dan met je vriendinnen die wel lekker eten. Ontzettend vervelend zeg.

Ik heb laatst vegan boterkoek gemaakt, toen ik nog niet vegan was had ik noooit boterkoek gemaakt (en ook nauwelijks op). Ik wist ook niet echt hoe het hoorde te smaken, gelukkig kreeg ik alleen maar positieve reacties van non-vegans!
Afbeelding
Afbeelding

Dit is het orginele recept, je moet hier niet zo'n appeltaart grote bakvorm voor gebruiken zoals ik deed want dan heb je 1,5x zoveel nodig:

250 gr bloem
225 gr flora boter (ongezout)
125 gr suiker
vanille suiker
beetje citroensap
snufje zout

De boter met deeghaken mixen met de suiker en zout tot een luchtig beslag. Daarna beetje bij beetje het bloem erbij en mixen tot een deeg ding. Doe er ook een beetje citroensap bij.
Dan kan het in de bakvorm, wel invetten en met bakpapier op de bodem. Gladstrijken met een lepel (zorg dat de lepel koud is) en dan een mix van agavesiroop en plantmelk er over heen (zorgt ervoor dat het een kleurtje krijgt).

En dan 20/30 min in de oven op 180 graden. Daarna lang en goed! laten afkoelen in de koelkast.

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 11:06

Bizar he... Ik vond het echt niet normaal, zo gek. Ze hadden het inderdaad wel, ook los op de kaart (als 'extra portie', maar ze wilde het gewoon niet verkopen aan mij.. Ik was echt in schok, nog nooit zoiets meegemaakt. Ik las ook wel een recensie achteraf dat ze ook heel rigide zijn met waar in het restaurant je wel en niet mag eten enzo... Het was gewoon een gekke tent...

Die boterkoek ziet er lekker uit zeg deksel, en makkelijk ook. Gaat op mijn lijstje :Y)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-20 11:13

Jee wat erg zeg :=
Welk restaurant was het? Ik ben vaak in Zeeland. Dan weet ik in ieder geval waar ik nooit binnen moet lopen :=

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 11:50

De Molen van Sluis... Echt niet meer van deze tijd toch..

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 12:10

Wow bijzonder! Zeker als het wel los op de kaart vermeld staat!
Ook regelmatig dingen meegemaakt waarbij dieetwensen als te lastig worden ervaren (alsof ik het voor mijn lol doe :roll:).
Inmiddels sta ik dan gewoon op en ga, echt no way dat ik bij dat soort tenten blijf zitten.
In Nederland is het 'de klant is koning' in heel veel horeca zaken allang niet meer van toepassing helaas.
Jij moet in het concept passen en anders maar ergens anders heen :+

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 12:23

Die menukaart ziet er sowieso niet heel vega vriendelijk uit :=

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 13:14

Klant is koning, maar geen keizer. :) Ik krijg echt heel vaak heel onredelijke dingen naar mijn hoofd. Gasten die iets verkeerd bestellen en dan is het mijn schuld. Of de schuld van de menukaart want het staat er niet duidelijk op (waren 2 verschillende namen maarja). En als dat niet werkt dan is het product veel en veel te duur. :+

Of dat persoon B zijn eten eerder krijgt dan A. Terwijl A eerder bestelde. Hoe veel mensen daarvan over de zeik kunnen raken. Terwijl dat altijd komt omdat persoon A een snack heeft besteld die 7 of soms zelfs 9 minuten nodig heeft. Terwijl persoon B alleen een patatje heeft die 4 minuutjes duurt. Ja echt, mensen raken van 10 minuten langer wachten soms al over de flos hoor.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 13:44

Onredelijke klanten heb je idd overal wel eens tussen zitten
Maar geloof niet dat dat deze ronde hey probleem was :+

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 13:47

Ja het is hier natuurlijk ook wel de toon die de muziek maakt.

Hadden ze netjes gezegd dat het niet mogelijk was / gekeken wat er wel mogelijk was dan was de situatie al heel anders geweest. Zo heb ik een keer een rauwkostdipje met een snee brood en hummus ergens gekregen omdat er écht geen fatsoenlijke snack te krijgen was. Was echt prima! We zaten er toch alleen maar voor een drankje en om even uit te rusten. Ik vind het altijd nogal bijzonder hoe mensen denken dat er écht niks vegan te maken is terwijl er toch echt gewoon groenten zijn enzo :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 13:48

Ja klopt, redelijke klachten doe ik ook altijd wel aardig tegen.

Tenzij ze alles helemaal tot de laatste kruimel opvreten en dan klagen dat het niet lekker was. WAAROM EET JE HET DAN HELEMAAL OP. O:)

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 14:32

Ik vond het zelf gewoon bizar dat ze wel friet hadden, ook los op de kaart als extra portie, maar dat ik niet enkel een frietje mocht bestellen... In een uber chique tent snap ik dat nog, maar als je wel poffertjes en pannekoeken kunt bestellen is dat is toch gewoon klantje pesten..

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 14:36

Margoooo schreef:
Ik vond het zelf gewoon bizar dat ze wel friet hadden, ook los op de kaart als extra portie, maar dat ik niet enkel een frietje mocht bestellen... In een uber chique tent snap ik dat nog, maar als je wel poffertjes en pannekoeken kunt bestellen is dat is toch gewoon klantje pesten..

Haha wauw, aparte tent hoor... zou inderdaad een slechte recensie plaatsen.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 14:46

Of even de Google recensies lezen. Blijkbaar ben je niet de enige :')

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 14:50

Foaly schreef:

Nou echt := :')

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-20 14:58

Zelfs bij de burger king werden we beter geholpen.. daar hebben ze voor ons eens een vegan burger in elkaar gezet met gebakken uienringen in plaats van de groenteburger omdat die op was.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 15:23

Margoooo schreef:

Bizar... je had eigenlijk de manager moeten vragen.

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 16:25

Foaly schreef:

Haha god, dat heb ik nog niet gezien.. Wat erg

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 16:42

Dat zo'n bedrijf kan blijven bestaan. Zal het zeker vooral van toeristen moeten hebben vermoed ik.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 18:39

Maar ook echt serieus recensies van 3 jaar terug die al om te janken zijn en echt niets veranderd
Toch knap