[FOTO] Show jouw maaltijd!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 13:23

Dit topic gaat mij helpen wat vaker lekkere maaltijden te maken! Ik krijg er echt trek van als ik jullie foto’s zie.

Nu nog mooie foto’s leren maken :')

Lunch: twee tosti’s met vegan kaas, vegan pesto, walnootjes en vegan pepperoni. En een gebakken ei.
Afbeelding

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 14:43

Gister lunch op het werk:, ijsbergsla, tomaat, komkommer en mini stukje kippendij filet, smoothie was mijn ontbijt die ik gelijk met de lunch heb opgedronken.
Afbeelding

Gisteravond,
Sajoerboontjes, ei in boemboe bali, babi ketjap en mini stuk kroepoek.

Afbeelding

Vandaag ontbijt en lunch ineen: ijsbergsla met 2 gebakken eieren en geraspte kaas.

Afbeelding

Avondeten voor straks ( moet werken).
Ijsbergsla, tomaat, komkommer, geraspte kaas en kipfilet (bereid in de airfryer) met een dressing van 1 eetlepel Zaanse mayo, scheut citroensap en grove peper uit molen.

Afbeelding

IMAY1990

Re: [FOTO] Show jouw maaltijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 15:14

Griekse yoghurt met aardbeien

Afbeelding

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 16:13

Unseen schreef:
Dit topic gaat mij helpen wat vaker lekkere maaltijden te maken! Ik krijg er echt trek van als ik jullie foto’s zie.

Lunch: twee tosti’s met vegan kaas, vegan pesto, walnootjes en vegan pepperoni. En een gebakken ei.
[ [url=m/V48cfj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Even een vraagje, maar hoe kan kaas vegan zijn? Dat komt toch altijd uit een dier?
Een alternatief heeft dan toch niets meer met kaas te maken?

romyamb

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 16:31

het is een vegan op kaas gebaseerd product dus het mag kaas heten.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 16:32

Afbeelding
Asperges met garnalen vd bbq en gepofte aardappel, hier al uit het schilletje gehaald.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 17:35

Yv_ schreef:
Unseen schreef:

[ [url=m/V48cfj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Even een vraagje, maar hoe kan kaas vegan zijn? Dat komt toch altijd uit een dier?

Haha ik had dezelfde vragen en de vraag hoe het gebakken ei erbij paste :)

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 17:38

Afbeelding

Vanille sportspancakes met een uhh boel fruit :+

Steefz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 17:40

DideH schreef:
Yv_ schreef:

Misschien is ze wel vegetariër in plaats van veganist. :)

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 17:44

Steefz schreef:
DideH schreef:

Misschien is ze wel vegetariër in plaats van veganist. :)

Stom, die optie is er natuurlijk ook gewoon nog! Zie alhier de kunst van het zelf verder invullen :=

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 17:50

Daarnaast is veganisme voor veel mensen ook nog eens geen hardcore 100% vegan, want dat is erg lastig: waar trek je de lijn? In heel veel medicatie, huishoudmiddelen, spullen die je in je dagelijkse leven gebruikt etc. zitten ook niet-vegan ingrediënten. De definitie van veganisme is daarom ook flexibeler dan men denkt: https://www.vegansociety.com/go-vegan/d ... n-veganism
Het gaat over "as far as possible and practible", dat is voor iedereen anders. Sommige mensen eten helemaal vegan op een ei na van de legkippen die ze gered hebben van de slacht bvb. Technisch gezien ben je dan vegetariër die 95% of meer vegan eet (als je maar heel af en toe een ei van die kippen zelf consumeert).

Vegan kaas is gewoon een plantaardig alternatief voor kaas, net zoals plantaardige melk een variant op dierlijke melk is. Veel kaas is niet vegetarisch omdat er dierlijk stremsel in zit, dus een vegetariër eet vaak alleen vegetarische kaas (met microbieel stremsel) of vegan kaas. Of hij eet wel gewoon kaas omdat hij a.) niet weet dat het niet standaard vegetarisch is of b.) de lijn gewoon anders trekt. Alles is prima, hokjes zijn niet altijd nodig. Al die termen voor meer/minder/bijna geen/absoluut geen dierlijke producten te consumeren zijn handig, maar soms ook verwarrend. Iedereen kiest uiteindelijk zelf wat hij eet en hoeft zich niet perse in een hokje te plaatsen.

Ok, terug on topic :D

Steefz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 18:14

Afbeelding

Gestoofde wortel, courgette en pastinaak in paprika-tomatensaus met zalmmoot, geglaceerd met hoisinsaus.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 18:18

Feest bordje :D
Afbeelding

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 18:24

Gevulde tomaten met kaascrunch

Afbeelding

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 18:36

Zat kabeljauw in mijn too good to go pakket. Nu vind ik alleen zalm van de supermarkt lekker.
Dus gedraaid tot burger maar was ook niet zo lekker, vooral qua textuur. Denk dat ik het als ik het nog eens keer maak snij of kleine burgertjes van maak.

Afbeelding

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 19:11

x
Laatst bijgewerkt door Yunomi op 18-02-22 23:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 19:41

Aan jullie antwoorden te zien kwam mijn vraag heel anders over dan ik 'm bedoeld had. Het was echt puur interesse, niet banketstaaf bedoeld oid :). Kaas is namelijk zo specifiek, dat ik me serieus afvraag wat je dan als alternatief kunt gebruiken. Want je hebt kaas en plastic als het ware en plastic lijkt me nou geen lekker alternatief. Van melk enzo begrijp ik dat je amandelmelk en weet ik het wat voor producten je nog allemaal meer hebt, maar bij kaas had ik echt mijn vraagtekens. Collega van mij at (of eet?) vegan en hij nam dus niets wat met dieren te maken had, ook geen eieren oid.

Ine, bedankt voor het antwoord en het linkje. Ik kan me nog steeds niet zoveel bij vegan kaas voorstellen, maar dat is gewoon omdat ik denk dat het plastic is. Ik zal vanavond of morgen dat linkje eens bekijken, vind het wel interessant :). Bedankt voor het delen!

Zo, nu weer ontopic. Ik had geen zin om te koken, dus we gaan voor ongezond t/m.
Afbeelding

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 20:15

Eierkoekjes gebakken
Afbeelding

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 21:20

Yv_ schreef:
Aan jullie antwoorden te zien kwam mijn vraag heel anders over dan ik 'm bedoeld had. Het was echt puur interesse, niet banketstaaf bedoeld oid :). Kaas is namelijk zo specifiek, dat ik me serieus afvraag wat je dan als alternatief kunt gebruiken. Want je hebt kaas en plastic als het ware en plastic lijkt me nou geen lekker alternatief. Van melk enzo begrijp ik dat je amandelmelk en weet ik het wat voor producten je nog allemaal meer hebt, maar bij kaas had ik echt mijn vraagtekens. Collega van mij at (of eet?) vegan en hij nam dus niets wat met dieren te maken had, ook geen eieren oid.

Ine, bedankt voor het antwoord en het linkje. Ik kan me nog steeds niet zoveel bij vegan kaas voorstellen, maar dat is gewoon omdat ik denk dat het plastic is. Ik zal vanavond of morgen dat linkje eens bekijken, vind het wel interessant :). Bedankt voor het delen!

Zo, nu weer ontopic. Ik had geen zin om te koken, dus we gaan voor ongezond t/m.
[ [url=m/RHDgWu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier ook precies hetzelfde; zag de eieren en was gezien de vele vegan woorden gewoon puur nieuwsgierig :)

Haha lekker hoor! Man daar ben ik al lang niet meer geweest!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 08:09

Ik ken genoeg mensen die veganistisch eten maar uitzonderingen maken voor dierlijke producten waarvan ze de oorsprong 100% kunnen terugleiden en die ook echt diervriendelijk zijn. Ik koop bijvoorbeeld eitjes bij de kinderboerderij of bij de boomgaard hier in de buurt, daar kan ik de kippen fysiek zien en weet ik dat ze gewoon rondscharrelen en eieren leggen omdat ze fysiek nou eenmaal zo werken. Er zullen ook genoeg mensen zijn die veganistisch eten maar bv een oude legkip hebben gered of kennissen hebben die zelf kippen hebben. Er zijn mensen die dat alsnog niet willen eten (ook prima), maar ook genoeg mensen die daar graag een uitzondering voor maken.

romyamb

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 08:54

of natuurlijk af en toe Vega eten en een koemelk allergie.
vegan kaas word vaak van kokos olie gemaakt zodat het dus ook gewoon smelt en het is niet plastic achtig

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 08:58

Ontbijt:
Afbeelding

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 12:29

Lunch:
Afbeelding

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 13:36

Wauw ik wist niet dat mijn eerste tosti-foto zoveel reacties zou opleveren.
Vegan kaas is natuurlijk geen echte kaas, het is gemaakt op basis van water, zetmeel en kokosolie. Niet super lekker, maar voor in een tosti prima omdat het wel redelijk goed smelt en daardoor haal je toch een beetje dat tosti-gevoel zonder dierlijk te eten.
Ik heb in die post niet gezegd dat ik vegan ben, ik eet wel grotendeels veganistisch maar heb wel eens cheat-dagen als ik, zoals Emma hierboven aanhaalt, weet wat de oorsprong is van mijn dierlijke ingredienten. Ik eet dan wel eens een eitje van kippen van mijn collega die ze in de tuin heeft lopen, of haal ze bij de boer. Kaas, zuivel en vlees eet ik niet, maar van een eitje op zijn tijd van de blije buitenhennetjes kan ik erg genieten.
Vandaar dus een vegan tosti met een gebakken ei erbij. Was erg lekker.

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 16:33

Ontbijt!
Afbeelding