Attack of the flying cookies - Bokkers op dieet deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

snoeppapier

Re: Attack of the flying cookies - Bokkers op dieet deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 20:01

Dankje, LJ & Mocca Haha!

Ik ben 1,69 lang trouwens Ja
En LJ, dat probleem heb ik ook vaak: dan zit de broek netjes rond m'n benen, maar véél te ruim rond m'n taille, en broeken die voor m'n taille goed zijn krijg ik niet over m'n billen en benen Clown

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 21:39

ladyjoy schreef:
Vandaag:
O: 1 br bolletje, vruchtenhagel
L: 1 br bolletje, gesmolten vruchtenhagel (nooit je broodje in een warme ruimte bewaren Tong uitsteken), appel
T: 3 zoute stengels
A: 3 br bolletjes, kipfilet, 1.5 gebakken ei

Half uurtje huishouden, 3 kwartier paardgereden

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 23:05

Myra: moet ik dan alles in een paar uur gaan proppen Clown lijkt me nogal onwaarschijnlijk he Knipoog
Bovendien ging ik 's avonds BBQ-en. Dus ik ben ruimschoots aan mijn kcal gekomen, wees maar niet bang Lachen

Ik vind jouw dag een stuk ernstiger eigenlijk met 70 minuten hardlopen...

Ik heb een paar mooie foto's voorbij zien komen! HJ flink verschil zeg, je hebt nu echt een mooi lijntje, petje af hoor Ja

LJ, je ziet er goed uit! Cool

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 23:09

Ik heb net chocola gegeten Bloos was heerlijk. Agh ik ga morgen toch op vakantie en ben vandaag al een beetje begonnen Haha!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 01:56

Wat zien jullie er goed uit op de foto's.
Die broeken die jullie zo mooi passen, pas ik maar met 1 been in Tong uitsteken

Voel aan mijn velletje dat er een tikkie af is. Of dat ook echt zo is en hoeveel dan, daar heb ik geen idee van, heb niet gecheckt op de weegschaal.

Volgens mij is mijn broertje PSV kijker. Die zal dan wel een klein feestje gebouwd hebben, denk ik.

Pascaline, ach zo. Een bepaald gewicht aan willen houden, moet lukken toch!

Chatelaine, misschien heb je hier een klein beetje wat aan?
Leg een aantal dingen in je kast wat je kunt eten als ontbijt en lunch.
Dus bijvoorbeeld cracottes vital, bruin brood, yoghurt 0% vet enz.
Diverse belegjes erbij.
Ontbijt en lunch zijn verschillend en ook niet 2 dagen hetzelfde.

Meer fruit variatie bv appel, mandarijn, aardbei, kiwi etc, ook dat niet 2 keer hetzelfde op 1 dag.

S'avonds op tafel bv een bakje met tomaat en komkommer partjes, of een bakje aardbeien.

Meer groente, minder aardappelen.

Ontbijt, tussendoortje, lunch, tussendoortje, avond eten, tussendoortje.

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 10:13

Goeiemorgen allemaal.

Pff, ik was gister zó moe dat ik om 8 uur in bed lag. Nagelbijten / Gniffelen
(met als gevolg dat ik vanochtend om 5 uur wakker word, met ontzettende honger *LOL* )

Ik weet nog niet echt'hoe m'n dag wordt vandaag, maar wil er wel een nette dag van maken. Ja

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 10:16

ik heb een halve tas soep op en twee glazen water

straks ga ik een salade eten en vanavond weet ik niet

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 10:20

Sorry maar katiavl kun je proberen om dingen zo goed mogelijk in het nederlands te zetten want ik begrijp wel dat je met tas een kop bedoeld ofzo iets maar het leest prettiger als je het ff beter doet. Sorry dat ik me er aan stoor want jij kan er ook niks aan doen.

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 10:21

Maak jij dan niet van die lange zinnen Vossieman Knipoog

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 10:22

Ooh, haha weet je wat ik las: "Ik heb een halve tas snoep op". Clown

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 10:25

Ook lekker Haha!

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 10:26

Maar héél wat minder voor de lijn. Vork

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 10:27

Haha idd *LOL*

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 10:31

Jaduuh schreef:
Ooh, haha weet je wat ik las: "Ik heb een halve tas snoep op". Clown

Was dat maar waar. Vingers aflikken Ik heb al een week geen snoep, koekjes, ijs aangeraakt een record Haha!
Wil het echt zo houden, maar de verleiding thuis is vaak zo groot, als ik iemand anders zie eten.

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 10:32

Bij mij lukt het meestal wel, behalve als we roomboter spritsen hebben. Vingers aflikken Die zijn zo gruwelijk lekker.. maar ik probeer ze altijd zo snel mogelijk op te maken. *LOL*

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 11:05

hallo allemaal, hoe is het hier?

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 11:07

Sizzy schreef:
LJ, je ziet er goed uit! Cool

Dankje Lachen

M'n vriend zei gisteravond 'je wordt een beetje te dun'. Ik zei 'huh tegen wie heb je het?'
'Ja tegen jou, je wordt te dun.' 'Ja, whatever, ik wil er nog min. 3.5 kilo af (ik ga toch voor de 68)'.
Hij: 'nergens voor nodig, zo ben je goed.'

Ja, heel lief maar ik doe het voor mezelf en niet voor hem Knipoog

En dun.. dat is echt superoverdreven. Ik ben nog steeds dikkie dik en absoluut niet dun.

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 11:08

Goedemorgen trouwens Lachen

Wat gaan jullie vandaag doen?
Mijn vader (en oom) is jarig, maar ik zie hem niet want hij is bij z'n zoontje in Dronten. Ik ga denk ik gewoon wat rond lopen, niet echt in de stad (vind ik het te druk en teveel dronken mensen).

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 11:58

Net terug van hardlopen; de planning was 15 km lopen, maar bij 8 km moest ik zóóóó nodig naar de wc...! Nagelbijten / Gniffelen
Ik kon gewoon niet verder dus ben bij de 10 gestopt. Morgen dan maar 15. Logisch dat ze wc-hokjes langs de marathon altijd hebben staan. Clown

Gisteren heel uitgebreid gegeten bij de japanner; wat was dat lekker! Die dag overdag expres niet veel gegeten; heerlijk toetje ook nog genomen (ijs en fruit) en nog 3 bonbons. Vlees etc. was ook super bereid! Zat behoorlijk wat boter ook bij om te bakken dus ben wel aan mijn kcal gekomen. Ja

Vandaag lunchen bij pannekoekenhuis. Vork
We gaan er lopend heen en zal wel iets van 8 of 10 km zijn. Goede beweging. Party!!

T: aardbeien
7 min fietsen, 70 min hardlopen, 7 min fietsen
O: 2 boterham aardbei, groot glas opgeklopte magere melk
T: appel -> lang stuk lopen
L: grote pannekoek etc. Vork
lang stuk lopen
T: onbekend
A: onbekend
T: onbekend

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 12:09

Mijn dag (ik ga vandaag geen kcal tellen Lachen)
O: 2 br bolletjes, vruchtenhagel
T: abrikozenvlaai (m'n vader is jarig)
L: ?
T: ?
A: soep, 2 bruine afbakpistolletjes

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 12:10

Mijn is tot nu toe:

O: croissantje (+ jam), hard wit bolletje (uit de oven) en beschuitje + vruchtenhagel.

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 12:11

Duidelijk Knipoog

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 12:23

mijn dag vandaag:

O: 2 croissantjes 1 kaas a jam
t: ontbijtkoek
t: verse annanas Vingers aflikken

ga zo met mijn paard naar iemand toe. Hopenlijk heeft die interesse in haar.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 12:39

Astrid mail!

hoi Allemaal,
Na ons trouwverslag, hier deel 3 vanuit Costa Rica!

Donderdag 26 april 2007
We hadden de wekker om 06.00 uur staan, maar waren al weer voor die tijd wakker, het wordt hier immers rond 05.00 uur al licht!

Het was inmiddels weer droog buiten, na het noodweer dat op de avond van onze trouwdag losbarstte. De stroom op het resort bleek echter wel uitgevallen te zijn.

Rond 07.15 uur zaten we aan het otbijt, want om 08.00 uur zouden we vetrekken voor de´Tango Mar Super Tour´ die we voor vandaag geboekt hadden.

We werden in een busje naar de haven gereden, waar we in een bootje stapten.

We waren de enige twee gasten op deze tour, dus samen met een gids en met de chauffeur van het busje, die ook de boot bestuurde, hadden we de boot voor ons alleen.

Eerst ging het een stuk over zee (dit gebied heet de Walvisbaai). Daarna voeren we de Ponchote Mangrove in.

Een Mangrove is een soort kronkelend kanaal met mangrove bomen erlangs, en in deze kanalen leven ontzettend veel dieren en er groeien veel planten omheen.

Prachtig mooie natuur! Het bootje voer heel rustig door de mangrove en de gids wees ons allerlei dieren aan die we zelf met het blote oog zo snel niet zagen, zoals een grote leguaan

Aan het einde van de mangrove aangekomen, draaiden we om en gingen we high speed de mangrove door, de zee weer op.

We voeren een flink stuk over zee in een lekker tempo. Als de gids of de bestuurder van de boot iets zag, dan werd opeens het gas losgegooid om ons er op te wijzen.

De eerste keer gebeurde dit vanwege een uit het zeewater omhoog springende pijlstaartrog. Nooit geweten dat die beesten hoog boven het water uit kunnen springen, maar hij deed het toch echt een aantal keer, en liet zich dan weer plat op het water vallen. Een erg grappig gezicht!

De tweede keer werd het gas losgegooid vanwege een grote zwarte vin die boven water uitkwam. Als je niet beter wist, zou je denken dat het een haai was, maar het bleek een grote mantarog te zijn van zeker 2 meter doorsnede. We hebben hem onder onze boot door zien zwemmen, als een grote zwarte vlek bewoog hij over de bodem.

Toen gebeurde er iets bijzonders: de mannen gooiden de boot weer stil, dit keer werd er geroepen: ´Look, over there, dolphins!´ Wauw, ze hadden dolfijnen gespot!

Daar moet je echt net geluk voor hebben, wil je die tegen komen, dus gespannen tuurden wij over de zee om ons heen: zouden we ze te zien krijgen?

En óf we ze te zien kregen!!

Het bleken er een heleboel te zijn, een stuk of 15 dolfijnen. In het begin zagen we af en toe wat bolle ruggetjes boven water uitkomen terwijl ze zich voortbewogen aan het wateroppervlak van de zee. Dan waren we ze weer kwijt, omdat ze onder water verder zwommen, maar de mannen wisten ze telkens weer op te sporen en naar ze toe te varen.

Op gegeven moment zagen we dan echt een aantal keren de dolfijnen hoog boven zee door de lucht springen, ook werd de groep dolfijnen steeds groter en scheerden ze met z´n tweeen of zelfs vieren naast elkaar langs onze boot, de ruggetjes steeds even boven water uit.

We zijn zelfs meermaals ´over´ de dolfijnen heen gevaren, dan zag je ze onder onze boot doorgaan, zo dichtbij dat je ze praktisch aan kon raken.

Een schitterende ervaring, echt kicken, die beesten puur natuur en zo dichtbij!

Vervolgens voeren we via een meer dan 100 jaar oud Duits scheepswrak (Duitse stoomboot die bananen vervoerde) naar het Curu Private Reserve.

Dit kleine wildreservaat omvat veel planten- en diersoorten waaronder verschillende apen.

We hebben er onder leiding van de gids een mooi wandeling doorheen gemaakt en veel gezien zoals grote leguanen en apen.

Ook grappig om te merken hoe snel je aan dingen went, want van gekleurde krabbetjes en van hagedissen die voor je voeten langs schieten, knipperen we na een halve week Costa Rica al niet meer met onze ogen.

Nog wat inkopen gedaan in de souvenierswinkel van het reservaat, en toen weer de boot in en de zee op.

De volgende bestemming was een grote rots op zee, waarnaast de boot voor anker ging liggen. Hier gingen we lekker snorkelen. Werkelijk prachtige gekleurde vissen zwommen hier, en ook ontzettend veel, je zwom er middenin.

Na lekker gesnorkeld te hebben, gingen we verder varen met als bestemming Tortuga Island.

Een prachtig wit zandstrand met magnifieke uitzichten over bergen en natuur, vanuit de baai waarin het strand lag.

Hier hebben er eerst lekker geluncht, waarbij onze gids een kokosnoot voor ons opraapte, schoonmaakte en opensneed zodat we de verse kokos en het sap konden proeven, en vervolgens gezwommen in zee en lekker liggen zonnen op het strand. Op de achtergrond klonk live costaricaanse muziek, erg relaxed en puur genieten dus!

Officieel zouden we rond 14.00 uur op het resort terug zijn, maar we hebben tot 14.30 op het strand gelegen. Daarna full speed terug over zee, naar de haven van waaruit we vertrokken waren. Gaat er hefig aan toe op zo´n relatief klein bootje op de flinke golven, maar was echt genieten, met je haren wapperend in de harde wind en jezelf stevig vasthoudend aan de rand van de boot om binnenboord te blijven Knipoog !

In de haven aangekomen, met het busje weer terug naar resort Tango Mar, waar we rond 15.30 aankwamen.

Even lekker relaxen in ons Tikihuisje, reisdagboek bijwerken, verse koffie gezet en nog zitten smullen van een stuk van onze bruidstaart van gisteren!

De stroom werkte inmiddels ook weer op het resort.

De rest van de dag hebben we lekker gerelaxed, het trouwverslag gemaild naar familie en vrienden, en in plaats van dineren in het restaurant besloten we maar om het laatste stuk bruidstaart en wat vers fruit als avondeten te beschouwen.

Morgen onze honeymoon-paardrijtocht!

Vrijdag 27 april 2007
We worden wederom vóór de wekker aan waker (06.00 uur) en wederom blijkt de stroom uitgevallen te zijn.

Schijnt hier aan zee vaker te gebeuren, gisteravond tijdens het typen van ons trouwverslag vlogen de computers er ook opeens uit, gelukkig typten we het eerst uit in Word en waren regelmatig aan het saven tussentijds Knipoog !

Hoe dan ook, geen stroom in ons huisje, dus geen verse koffie kunnen zetten op de vroege ochtend… Nou ja, dan maar wachten tot het ontbijt (07.00 uur).

Na het ontbijt richting stallen, want vandaag gaan we een paardrijtocht maken. Om 8.30 vertrekken we te paard en rijden we naar Montezuma.

Het grootste deel van de tocht gaat over het strand en een kleiner deel door de jungle langs het strand. De rit duurt ongeveer 3 a 4 uur en zal voor Niels een hele ervaring zijn, want het wordt zijn eerste echte paardrijtocht!

De paardrijtocht was in één woord fantastisch!

We maakten de rit samen met Penny en Linda, 2 Amerikaanse vriendinnen uit Oklahoma en Kansas, en uiteraard met een gids, die alleen geen woord Engels bleek te spreken, en wij geen woord Spaans. De poging tot conversatie liep dan ook als volgt; Astrid: ´How old is this horse? ´(ondersteunend met gebaren), Gids, breeduit glimlachend en knikkend: ´yes!´ Euhmm… okee… Knipoog !

We reden zo´n 2 uur door de jungle en over de prachtigste stranden en baaien, klommen omhoog en omlaag over rotsen en bospaden, en staken door beekjes over.

Voor Niels was het de eerste ervaring met paardrijden, maar ook de rest van de groep, ervaren amazones, waren het er over eens: Wauw, dit is de mooiste paardrijtocht die we ooit hebben gemaakt!

De uitzichten en omgeving om ons heen waren zo magnifiek, we reden over de ene paradijselijke baai via een stukje jungle na de andere. Puur genieten!

Niels bleek een natuurtalentje te zijn en bleef keurig bovenop zijn paard zitten, ook in draf. Hij kon zelfs al dravend foto´s maken, dus dat ging hartstikke goed Knipoog !

Na 2 uur paardrijden hadden we een stop in Montezuma, een toeristisch plaatsje aan het strand. We hadden hier ongeveer anderhalf uur de tijd en hebben eerst even lekker op een terrasje gezeten en daarna door de straatjes met gezellige winkeltjes gelopen en wat souveniertjes gekocht.

Daarna te paard weer terug naar Tango Mar, opnieuw helemaal geweldig!

Niels z´n paard was een hele rustige dame en het bleek dat als de anderen in galop van Niels en de gids wegreden, dat Niels z´n paard dan toch nooit in een hogere versnelling dan draf ging. Voor Astrid dus de kans om op een aantal mooie baaien even helemaal los te gaan en in vliegende galop, tranen over de wangen van de wind, met haar paard de groep even te verlaten.

Heerlijk, alleen op de wereld, door de branding galoperen, alle kleding natgespat.. fantastisch!

Daarna steeds weer even wachten op de rest van de groep, en dit zo een aantal keren… super!

Toen we vlakbij het resort in de jungle reden, hoorden we het geschreeuw van brulapen en even later zagen we ze ook zitten, hoog in de bomen!

Na de paardrijtocht waren we rond 14.00 uur weer op het resort en hebben we geluncht en daarna aan het zwembad gelegen en op het strand gewandeld.

Daarna nog hardgelopen en toen was het tijd om even te douchen en ons klaar te maken voor het diner.

Het werd inmiddels schemerig en ja hoor… de stroom vloog er weer uit!

Dan maar in het halfdonker douchen en op de tast je make-up aanbrengen… Knipoog

Eerst nog even een verrukkelijke cocktail gedronken aan de bar, de Costaricanen weten wel hoe ze de meest heerlijke tropische cocktails moeten mixen!

Daarna lekker uitgebreid gedineerd, dit keer onder het genot van live costaricaanse muziek en dans, dus we zaten halfswingend aan ons tafeltje.

Na nog even aan de cocktailbar te hebben gezeten, weer terug naar ons Tikihuisje.

Verslag van zaterdag, zondag en maandag volgt binnenkort!

Liefs uit Costa Rica, Niels en Astrid.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 12:40

O: 3 crackers (chocopasta), plakje ontbijtkoek
--> autorijles
T: evergreen, oranje tompouce
--> 2 uur werken
L: 2 volkoren boterhammen (vlokken/leverworst)
--> uur fietsen, uur paardrijden
T: appel
A: bbquen
T: optimel yoghurt

Lachen