Margoooo schreef:Ik ben heel erg boos geworden, en ze heeft zoiets godzijdank nooit weer gedaan. Inmiddels gaat het ook al wel beter, al blijft ze verkondigen dat ze hoopt dat ik ooit weer 'normaal' ga eten, en dat ik niet altijd zo moeilijk moet doen.. Tsja.. Ik heb meerdere dingen waar ik totaal niet op 1 lijn met mijn ouders zit (en mijn broer, for that matter), oa racisme en homofobie. Ze komen uit Drenthe, en ik woon in Amsterdam, dus dat helpt niet. Ik vind het erg lastig, want echt met ze breken vind ik nogal heftig, maar elke keer mijn mond dicht houden om het 'gezellig' te houden is ook dodelijk vermoeiend..
@deksel; ik vind niet doorhebben dat iets niet vegan is want anders dan zeggen dat het vegan is terwijl je dondersgoed weet dat het niet zo is. Ze had de taart zelf gebakken, en er zat ei door.. En ik vroeg letterlijk: er zit toch ei door?
Is ook zeker iets anders! Maar ik denk dat ze misschien niet snapt waarom je geen ei etc. eet. Neemt niet weg dat het een poedersuiker actie is!
Het is gewoon enorm lastig als je familie/naasten niet vega(n) zijn, ben zo blij dat mijn huisgenoot vegan is. Nu heb ik niet iedere avond discussies met het avondeten.