Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

VogeltjeM

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 09:20

Zo wel schandelijk van die superfoods-etiketten :oo

Hier gaat ie niet zo lekker, ben al een paar dagen door een virus geveld.

O: havermout uit de oven (40gr havermout gemengd met 8gr kokosolie, wat kokosrasp en een beetje honing), 150gr aardbeien
T: /
L: 250gr magere kwark met 200gr diepvriesfruit (rode en blauwe bessen, bramen, frambozen en kersen), beetje honing, enkele noten
T: 1 volkoren roggecracker met gepureerde paprika en een plakje kaas
A: 250gr wokgroenten, vis uit de oven

Many

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-14 09:31

Nog een lijstje van gister:

O: havermout met rijstmelk, pindakaas, lijnzaad, chia en cacao nibs; appel
T: sinaasappel
L: zilvervliesrijst met boontjes, komkommer en munt, dressing van sesamolie/sojasaus/rijstazijn
T: handje noten; 4 wortels
A: stamppot andijvie met rode paprika en tofu
T: gesnaai bij het voetbal :)) 1 slagroomsoesje, 2 blokjes kaas, pinda pepsels

B: 10 km fietsen

SkyLWG

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 09:45

O: Havermout, havermelk, chia zaden, goji bessen, kokosrasp, pompoenpitten, 1/4 groene appel, rode bessen
T: Fruitsalade van 100 gr ananas, 100 gr aardbei, 50 gr blauwe bes
L: Omeletwrap van 2 eieren + cottage cheese, 1/2 groene appel, sla, paprika, komkommer, wortel
T: Twee rijstwafels, 1 met humus en tomaat en 1 met appel/perenstroop
A: Auberginefriet met couscous
T: kwark met granola en gedroogd fruit

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 09:47

Dat over de zalm kan ik niet terugvinden. het was een afbeelding op Facebook, maar van wie? Ik weet het niet meer...

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 10:04

Ik had het al gehoord idd, factor 400...... :oo

Beterschap weer voor de zieken, heel naar!

Die voetbal is erg leuk hoor maar echt killing hier wat eten betreft haha, had nog steeds chips in huis vanwege de gasten, en dat moest natuurlijk gister op, net als de 4 schepjes ben&jerrys die nog in de vriezer lag :D

Ik heb een appje waarin ik m'n eten bij houd, valtaf vind ik niet zo fijn werken en lukt me niet op mobiel. Ik vul niet altijd alles in maar ik merk wel dat ik me beter kan beheersen als ik het wel invul meteen nadat ik iets eet, gister niet gedaan en dan snoep ik toch weer savonds, als ik het wel doe zie ik hoeveel ik al binnen heb en kan ik me toch beter inhouden! Meer mensen die dit herkennen? Of het invullen om een andere reden?

T: nectarine
B: 30 min joggen (strompelen meer :') )
O: pakje ontbijt biscuits chocola
B: 30 min workout (6x 2 oefeningen)
T: banaan milkshake whey
L: 2 afgebakken kaiser bolletjes met geitenkaas walnoot en honing (vandaag écht) misschien nog rucola en paprika als ik zin heb
T: ?
A: ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 10:20

Wat schandalig van die etiketten zeg :oo

Ik vind alle informatie die gedeeld wordt hier juist van toegevoegde waarde. Ik zou het dan ook heel jammer vinden als dat niet meer kon of mocht!

Beterschap voor de zieken onder ons :(:)

Ben even weggeweest wegens drukte, maar het gaat allemaal de goede kant op wat studie betreft!

O: Twee scheppen whey, één schep ultra fine oats, 500 ml soja melk
L: Salade met kipfilet, gekookt ei, komkommer en honing mosterd dressing
T1: Smart bar proteïnereep
A: Aardappelen, groenten, vlees (weet niet wat)
T2: Ligt eraan of ik honger heb -> handje noten

Beweging: 15 minuten fietsen, 1 uur bodypump

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 10:50

Ik hou ook lijstjes bij via app/ online, met myfitnesspal. Vind het zelf erg fijn werken, je weet precies wat je eet.

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 11:23

O: kiwi
O2: Havermout, rozijnen, lijnzaad, kokosrasp
T: VK cracker met smeerkaas
L: Kikkererwtenpannenkoek + Salade met spinazie, geitenkaas, doperwtjes, paprika en plakjes chorizo
T: Ontbijtkoek + 2 VK crackers met smeerkaas
T2: Appel
Beweging: Bodypump + 4 x 15 min fietsen
A: ??

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 11:25

O: Havermout met een wilde perzik, 2 verse abrikozen, sojamelk en lijnzaad
T: 100g hüttenkäse
L: 250g magere kwark met frambozen, lijnzaadolie, cacao nibs en kokosrasp; meergranenboterham hummus/kipfilet
T1: meergranenboterham hummus/kipfilet
T2: Appel
A: Stoofpotje van zwarte bonen, kidneybonen, tomaten, paprika en maïs
T: ?

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 11:26

Ik houd het niet echt bij. Meestal voer ik 1x per week in ter controle. Maar kom eigenlijk altijd op ongeveer dezelfde waardes uit. Maar heb ook veel in mijn hoofd zitten en ben niet zo precies als de meeste hier qua verhouding inname en verbruik. Zolang het doordeweeks gezond is, ben ik tevreden.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 11:31

Ik heb momenteel echt geen flauw benul van wat ik allemaal binnenkrijg en 9 van de 10x wil ik het volgens mij ook niet weten :') Wel een verademing hoor, ik hou mijn eten al zo lang bij!

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 11:44

Hm lekker rommeldagje in huis. Trouwens vraagje, heb verschillende superfoods door mijn havermout gemikt maar hoe vaak gebruiken jullie bepaalde superfoods en welke hoeveelheden?
Ga een uur Zumba proberen vandaag.. := ik ben benieuwd.

O: 54 gr havermout/magere melk/ 1tl lijnzaad/1tlchiazaad/1 el cacaonibs/1 el zemelen en 1el kokos snippers
T: aardbeitjes
L: 1 plak roggebrood met bio pindakaas, 2 MGB met 1 gekookt ei, zuivelspread, tomaat/komkommer
T: Appel
A: Pilav (soort tomaten saus met o.a. ketjap, perzikensap, groente, kipfilet, perziken) met 50 gr. zilvervliesrijst en wat rauwkost
T: Magere kwark
B: Uur zumba + ABS, 40 minuten fietsen
Laatst bijgewerkt door Steenbok12 op 24-06-14 11:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 11:46

Ohhh, jouw avondeten vind ik zo lekker, Chantal :9

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 11:47

Haha Phor ik vind dat ook een van de lekkerste gerechten en ideaal om in te vriezen. Recept geleerd van mijn stiefvader. Lekker met sambal en knoflook! <3 .

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 11:50

Ik heb dat recept als klein meisje geleerd op de kookclub. Moet het binnenkort weer eens maken!

Zelf gebruik ik afentoe 'super'foods, meer omdat ik het lekker vind. Variërend van een tl tot een el per keer :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 11:59

Oh bah mijn moeder was eens een tijdje heel wild van Pilav, vind het echt niet te vreten :') Toen heb ik haar gezegd dat ze het maar moet maken in die week dat ik bij m'n vader eet, hahaha.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-14 12:01

Jammie, pilav :9 kan ik deze week ook wel weer eens op het menu zetten!

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 12:01

Ga je recept ook een keer proberen!

Ik gebruik elke dag 10gr lijnzaad en meestal 10gr chia.
Kokosmeel en cacao gebruik ik puur voor de smaak en niet als belangrijke toevoeging.

Whey is geen superfood natuurlijk, maar daarvan meestal 20gr per dag en bij veel sporten of weinig eiwitten/ vegatarische dag een dubbele portie.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 12:04

Tayga zal ik het recept pben zoals ik hem maak?
En kokossnippers en cacao nibs gebruik ik inderdaad voor de smaak :j

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 12:09

Alleen tenzij je echt overgewicht hebt of wil bodybuilden ofzo (ik noem maar wat) vind ik het bijhouden van alles wat je eet, tot op de gram en exacte samenstelling precies, best wel ver gaan.. Ik begrijp aan de ene kant de hobby ervan, steeds strakker worden enzo. Maar aan de andere kant denk ik dat je hier heel erg mee moet oppassen en moet kijken dat het niet een stoornis wordt, in de zin van verhoudingen etc tellen in plaats van niét eten of overgeven. Waarom moet je alle exacte verhoudingen weten van dingen die je eet? Waarom moet alles zo uitgebalanceerd? Begrijp me niet verkeerd, ik bedoel dit echt niet als kritiek, ik wou soms dat ik wat meer van 'jullie' discipline had, en ik geloof best dat dit voor sommigen ook gewoon hobby kan zijn, maar kijk uit dat het niet doorslaat en onderken dat tijdig bij jezelf.

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 12:27

Graag Chantal! :D

Mee eens Vogeltje! Het is ook best lastig de balans te vinden. Ik was in het begin best extreem, maar kreeg daar vreetbuien van. Nu meer ontspannen en het gaat wel goed. Kan er alleen slecht tegen als ik doordeweeks ook continue bij anderen eet, dan heb ik toch te weinig invloed :Y) Dan mis ik mijn groente en wazige gerechten :Y)

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 12:37

Vogeltje, ik hou inderdaad alles bij en vind dat juist een mooie manier om goed uitgebalanceerd te eten, precies wat ik nodig heb. Als ik de kilo's kwijt ben zal ik vast wat losser gaan worden hoor, maar voor nu vind ik het een goede motivatie.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-14 12:51

Daar heb je gelijk in Vogeltje, té is nooit goed natuurlijk. Ik denk wel dat het (tijdelijk) bijhouden van calorieën en macro's veel mensen kan helpen om aan een goed voedingspatroon te wennen. Maar dat moet tijdelijk zijn, en niet de rest van je leven. Zelf vul ik ook tegenwoordig ook vaak in wat ik eet, omdat ik heel lang (onbewust) te weinig heb gegeten. Door een tijdje bij te houden wat ik eet, krijg ik wat meer inzicht in wat wél een goed eetpatroon is. Zodra ik dat een beetje in de gaten heb, zal ik ook niet meer dagelijks bijhouden wat ik eet.

Als ik even naar de rest kijk, dan denk ik dat hier maar weinig mensen zitten die echt obsessief met de calorieën en macro's bezig zijn. De meesten hebben een bepaald doel (strakker worden, afvallen) en houden daarom hun inname bij. Maar ik geloof dat niemand verdrietig wordt van een avondje snacken of een stukje taart op een verjaardag. Zodra dat gebeurt, wordt het wel zorgelijk natuurlijk.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 13:28

Ik denk dat als je het niet gebruikt om chronisch te weinig te eten dat het dan niet zo snel door zal slaan :) Veel dames eten juist te weinig zonder het bij te houden en wat is nu 'erger'?

Persoonlijk heb ik een slecht/bijna niet aanwezig 'vol' signaal en kom ik eigenlijk altijd aan als ik op gevoel eet. Aangezien overgewicht mij ongezonder lijkt dan bijhouden wat ik in m'n mond stop heb ik toentertijd voor het laatste gekozen.

Maar het is zeker wel een puntje van aandacht en het is wmb ook zeker gezond om het bijhouden in het weekend los te laten. Heb je echt een doel dan kun je dat bij 1 dag in de week laten.

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 13:34

Ik hou het ook best nauwkeurig bij, vooral nu ik het schema volg. Het is wel de bedoeling als ik straks weer lekker in m'n vel zit (ja dat gaat gebeuren!) niet meer alles hoef bij te houden, maar bijv. 1x per week even een dagje registreer. Heb wel net als Ruth dat als ik het opschrijf, dat ik dan netter eet dan wanneer ik dat niet doe. Dat wordt dus even de lastige omslag ;)