Hier is ook telkens de grond bevroren als ik tijd heb

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xMathilde schreef:Wat ga je allemaal zaaien Annemiek?
Doe je dit in de volle grond of ga je weer met koffiefilters en plastic zakjes aan de slag?
8nnemiek schreef:Die van mij zet ik eerst in de koffiefilters op een warme plek. Vorig jaar op het aquarium maar dat heb ik nu niet meer dus misschien op de koelkast?
En zodra ze uit zijn gekomen gaan ze naar onze tuinkamer. Die is overdag verwarmd, maar 's nachts nog lekker koel, maar wel volle zon overdag, dus dan worden het hopelijk mooie korte en stevige plantjes
Malenka schreef:Wat aanstekelijk jullie enthousiasme. Ik ben aan het bekijken wat mijn mogelijkheden zijn. Ik heb zelf maar een kleine tuin. En heb daarom alleen wat kruiden en fruit in de tuin staan tussen de andere vaste planten. Voor groente heb ik helaas geen plek. Maar ik zou heel graag een buurtmoestuin opzetten op wat ongebruikte stukken gemeentegrond. De woningbouw heeft zelfs een pot geld beschikbaar voor zulke projecten en vind het een erg leuk idee. Ze staan er zeker voor open om te investeren. Ik zit er alleen mee dat de stukken grond geen stromend water en opslag hebben... en uiteraard moet de gemeente mijn plan nog beoordelen. Maar daarvoor wil ik alles uitgedacht hebben. Hoe veel water gebruiken jullie per m2 gemiddeld per jaar? (Een schatting is welkom). En dan moet ik natuurlijk ook wel wat voor kunnen zaaien... wat niet in huis gaat met de katten.
Moonfight schreef:Ik heb ook nog wat preitjes staan, maar die oogst ik gewoon als ik ze nodig heb.
Hier is ook telkens de grond bevroren als ik tijd heb