[HK]Met een warme choco in de hand, gaan de koekjes aan de k

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 09:54

Ik ben er zelf ook mee doorgereden Katia, kochten zijn spullen erbij. Heb ook cursus gehad bij Sigi, vertegenwoordiger van Astund zadels de eerste zomer dat ik hem had.. Die heeft hem ook met dat zadel gereden en er ook niks van gezegd :n Ik dacht gewoon echt dat het goed was (was ook pas 13 ofzo toen) en deed heel hard mn best, maar het lukte allemaal niet zo goed. Uiteindelijk bij de Besmanninck Hoeve zeiden ze dat mijn zadel niet goed lag en dat ik maar eens voor een andere moest kijken, in overleg met hun een nieuwe aangeschaft en die ligt heel goed op hem :j Alleen vorige zomer veranderde hij weer wat in bespiering en kreeg ie 2 hele kleine drukplekjes, baalde ik ontzettend van natuurlijk :\ Maar zoals hij nu is past het zadel weer goed gelukkig :j Blijft toch lastig hoor.. Maar ach, zo stukje bij beetje komen we er wel samen :j :)

Sterkte Ellen :(:)

Haha flink drukjes dus ingrid. Hier ook, moet nog tiggg dingen doen, maar ff lekker beetje rustig aan vandaag hoor :j Straks naar Tryggur en dan even sporten, vanavond house warming party bij 2 stalgenootjes, ze hebben zelfs een bandje geregeld :)) Wel leuk :j

Katja

Re: [HK]Met een warme choco in de hand, gaan de koekjes aan de k

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 09:56

Zadels blijft altijd ingewikkeld vind ik.

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 10:07

goedemorgen dames! wat hebben jullie weer lekker gekletst :D

ik ga zo ff boodschapjes doen (ff ontbijtje halen), en daarna 2 wb met aardbeien eten :9 jummie.. heb er helemaal zin in!

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 10:52

Goedemorgen :wave:

Zadels zijn idd erg ingewikkeld! Stalgenootje is vorig jaar toen ik Poes ben gaan rijden een ander paard gaan rijden, waar voorheen altijd mee is gesprongen. Zij heeft dat paard ook altijd gereden met het springzadel wat die merrie al 10 jaar op had. Afgelopen najaar heeft die merrie een ongeluk gehad en daarna heeft ze 2/3 maand stilgestaan. Toen ze haar weer op ging pakken kon ze toevallig steeds het dressuurzadel (waar ik altijd mee rij) gebruiken en ik reed haar toen ook af en toe omdat het stalgenootje druk was met stage en ik rij dus ook áltijd met het dressuurzadel ;) Maar na 4 week was het paard zooooo verschrikkelijk verandert. Bleek dus dat dat springzadel al heel lang niet meer goed op haar lag :(:)
Dat paard is nu echt niet meer te vergelijken met het paard dat ik vorig jaar eerst ook geprobeert had om te gaan rijden.
Vervolgens is ze op zoek gegaan naar een goed passend dressuurzadel en na 7 of 8 zadels eindelijk een fijne gevonden! ;)

Oh ik heb ook goed nieuws! Ben nu een week weer bezig, normaal heb ik een paar dagen nodig om op gang te komen. Woensdag woog ik 71,6, maar net nu twee nette dagen gehad. Ik dacht; ik kan wel een duwtje in de rug gebruiken en het voelde wel goed, dus ik op de weegschaal. 70,7 *\o/*
Hopelijk kan ik dit nu aanhouden ;)

Heb gisteravond ook voor het eerst weer sit-ups gedaan :P

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 10:54

wauw mooi getal op de weegschaal proficiat

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 10:59

Ja dankje, hopelijk hou ik dit aan. Maar tot nu toe is 70 kilo wel een dood punt bij mij. Ben ik al héél lang niet meer onder gekomen. Dus als er 69 op de weegschaal staat ben ik heel blij! O:) :P

Maar vandaag lijkt een mooie dag te worden! Vandaag is het precies een jaar geleden dat ik voor het eerst op Poes zat :+:
Heb vanmiddag een auditie, vanavond nog foto's maken. Het is mooi weer buiten... Het belooft wat voor vandaag! :P

Mijn planning voor vandaag;
o: 4vb met appelstroop
t1: mandarijntje (ga proberen van de eierkoeken af te blijven op stal :P)
l: 2 vb met kaas, 2 vb met ham
t2: appel
a: ??
t3: Denk dat ik bij het foto's maken weer een cakeje bij de thee krijg :o

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 11:01

Wendy, leuk dat je een kennismakings rit endurance wil gaan doen! Is leuk hoor :)

Katia, t is mn arm/schouder ;) Pgb,betekent persoonsgebonden budget Ik werk bij gezinnen die een pgb ontvangen voor de zorg van hun kind of van zichzelf Omdat ze hulp nodig hebben bij bepaalde dingen of gehandicapt zijn, of om activiteiten te doen met een kind met een gedragsstoornis om de ouders te ontlasten.

Het pgb gezin van de maandag en dinsdag waar ik werk, vind het niet kunnen dat ik gisteren wel bij een ander gezin ging werken en misschien niet maandag en dinsdag kan werken vanwege pijn aan mn schouder/arm.
Het verschil tussen die gezinnen is: gisteren zijn twee jongens van 3 en 5 jaar die alles zelf kunnen in de zin van, die hoef ik niet te tillen oid. En het gezin op de ma en di gaat om een meervoudig gehandicapt meisje die zelf niet kan lopen, zitten, staan.. En die moet dus steeds getild worden van de ene naar de andere stoel als ze thuis komt, als je d'r luier moet verschonen, en daarbij ligt die niet bepaald altijd even stil of werkt even goed mee.. (kind weegt toch ruim 18 kg en aardig groot is namelijk bijna 7 )
Vind ik toch een heel verschil persoonlijk, of dat ik stil kan zitten en niets met mn arm hoeft te doen bij het gezin van gisteren of dat ik dat kind van 7 steeds moet tillen/aankleden e.d. op maandag en dinsdag.
Maar die vrouw van de ma en di vond dus dat ik niet had moeten werken gisteren maar rust had moeten nemen en vroeg naar bed gaan zodat ik zo snel mogelijk overal weer kan werken.
Maar heb dus uitgelegd dat of ik nu thuis zit op de bank of bij dat gezin van gisteren.. dat heeft geen invloed op mn arm. En of ik nu vroeg naar bed ga of niet, daar wordt die arm ook niet beter van ofzo.. eerder slechter nog, want snachts draai ik en lig ik toch op mn linker arm/schouder.

Ellen sterkte!

Ik ga naar stal. stalgenoot gaat op Pablo rijden (want ja dat doe ik nu ook niet met mn arm, als ik dat wel doe dan zou die vrouw van de ma en di nog wel gelijk hebben want dat is een belasting voor mn arm ;) )

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 11:04

Ja inderdaad dan kan je beter naar het ander gezin inplaats van thuisblijven, helaas zijn sommige ouders echt zo standvastig in het niet willen begrijpen van iets. 18 kilo niet meewerkend gewicht is echt veel.

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 11:05

ja kan toch gewoon werken wat ik kan doen, of ik toch niet heel de dag op de bank thuis te gaan zitten zitten... Echt ongelofelijk dat ik dat niet aan dr verstand kan brengen... ik moet vandaag nog bellen of ik wel of niet kom werken ma en di... en dan moet ik dus weer heel die discussie aan gaan... baahhh

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 11:39

Genieten: Uitslapen, en dan onder genot van de dvd van Symphonica in Rosso (marco borsato :+: ) even een rondje poetsen! En er staan zulke mooie liedjes op, als ik dan mee begin te zingen moet ik huilen haha :o
Weet niet of iemand het liedje 'waarom' kent? Dat is echt de tear-jerker van de dag hahaahah :')

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 11:42

Ohnee, nu komt dat duet met Andrea Bocelli!! Tissues please!!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 12:12

Ellen, heel veel sterkte bij je begravenis :(:)

Wendy super dat de osteopaat goed deed voor je paardje :)

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 12:34

Pffffrtt ik had hem _heul_ erg hangen gisteren hahaha :+ was echt om 6u thuis vanmorgen en ik heb natuurlijk weer met m'n stomme hoofd om kwart voor 12 met vriendinnetjes afgesproken om te gaan lunchen :D haha heel slim...volgens mij zou ik officieel nog steeds niet over straat mogen :P Het was wel echt een briljant feestje, goed naar m'n zin gehad iig ;)

Sterkte Ellen.

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 12:37

dag dames!

Netjes hoor Aniek, hopen dat je het vol kan houden!

mijn dag:
O: 2 wb met halvarine en aardbeien :9
T: 3 witte paaseitjes :+
L: 2 kaiserbroodjes, 1x met ham en 1x met kaas en sla, glas optimel
T: glas verse sinaasappelsap
T: ?
A: varkenshaasjes met champignon-roomsaus, krieltjes en boontjes
T: ?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 13:00

patricia, diclofinac kan je alleen onder doktersrecept krijgen. wat betreft de doseringen van pijnstillers; ik heb een geweldige huisarts, een zwager die arts is en een schoonzus die apotheekster is, dus dat zit wel goed :D
let er met het werken wel op dat je niet door je pijn heen gaat. dus niet zoveel pijnstillers slikken dat je toch kan gaan werken.

wendy, de meeste paarden vinden behandeling van een ostheopaat of fysio wel prettig. hoop dat je verschil gaat merken met rijden!

gecondoleerd ellen

ingrid ook al druk dus? ik al de nijnenhokken gedaan, boodschappen gedaan en opgeruimd. nu ff mail checken en dan naar stal. van daaruit naar ikea...
ga met noob lekker naar buiten, hij is weer ingespoten van de week dus mag alleen maar gestapt worden.

oh sanne, witbrood met aardbeien! daar kan je me echt voor wakker maken...

goed bezig aniek!

gelukkig ben ik niet de enige die kan janken en heel goed kan poetsen bij marco b. petulan!

joh suus, zolang je op de fiets wat rondslingerd is er niets aan de hand toch? doe maar ff niet in de auto stappen :+

mijn dag vandaag:
o: 3 vb smeerkaas 20+
t: glas verse jus, kleine yohgurt mager
l: 2 abdijboterhammen (thanx katja) met 30+ kaas
t: appel, 2 mandarijnen
t: kleine yoghurt mager
a: uit eten

ik heb trouwens echt onwijze spierpijn van het rampen gisteren...
pff, ben ik al de hele dag in beweging en heb ik volgens de stappenteller pas 287 stappen gezet :( hoe moet je dan in de lieve vrede aan 10.000 per dag komen?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 13:25

Weet je zeker dat je stappenteller het goed doet? 287 is wel heel erg weinig dat red je met een paar keer naar de wc al bijna.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 14:04

Dat hangt er maar net vanaf hoe groot je huis is, Katja! :P

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 14:05

En hoe groot je stappen zijn. ;)

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 14:05

Angelique ook al actief bezig :D

zijn de aardbeien nu al lekker dan? is toch nog niet echt seizoen voor? :=

Ik heb al mn dingetjes al gedaan *\o/* en hoef pas om 3 uur weg, dus kan lekker nog poosje op de bank met een boek! :D

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 14:07

287 is toch wel weinig hoor, en veel podometers zijn kwalitatief niet zo super. Ook al zijn ze duur :=

Ik wacht ook liever voor de verse aarbeien van de aardbeiboer. Vind die spaanse dingen echt niks.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 14:47

Zo, huis is schoon, taarten zijn klaar, blokjes kaas en salami zijn gesneden. We hebben gezegd dat de familie vanaf 2u welkom is, dus ik ga op de bank hangen tot ze komen. :)

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 15:46

veel plezier, Imre :)

Ik ga mn spullen bij elkaar zoeken en naar Amsterdam!
Tot morgen :wave:

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 16:09

Veel plezier met de verjaardag Imre!

Ik ben weer terug van stal. En het is me gelukt om een mandarijntje te pakken ipv een koek *\o/* *\o/*

Foto's gemaakt;
Afbeelding
Poes en ik vandaag precies 1 jaar :+:

Nu ga ik snel douchen enzo, heb om 4u auditie :=

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 16:17

:~ Wat een mooi paard :D :j.

Ik ben er net weer van de begrafenis.

Heb me tot nu toe helemaal aan de planning kunnen houden, alleen lunch en avondeten zijn omgedraaid ;)

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 16:46

:(:) Hoe was de begravenis?