Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
fondant, das een soort suikerdeeg

Monique1985 schreef:Nienewiep ik was vergeten een deegrol te halen! Dus heb alles gewoon met de hand gedaan.
Ik heb gewoon de cake gemaakt, maar dan in taartvorm. Toen hij afgekoeld was heb ik hem doorgesneden en er zelfgeklopte slagroom en van dat schenkjam (uit een potje van Hero) tussen gedaan. Hmmmm wat was dat lekker
Daarna natuurlijk ingesmeerd met glazuur en helemaal versierd met marsepein, het was eerst even stressen (ik werd er helemaal chagrijnig van omdat hij niet zo perfect werdt als dat ik wou
) maar uiteindelijk is het helemaal goed gekomen. En het belangrijkste: Hij was heerlijk 

. 
mariellede schreef:leuke taart martine.
Ik heb vrijdag de spullen besteld maar helaas gisteren niet binnen gekregen dus moet nog even wachten met maken![]()
maar even vast wat vraagjes
* hoeveel marsepein heb je nodig per boltaartje ?
Staat in de openingspost, ong 300 gram.
* en als je een andere vullen doet (die met aardbeien en slagroom) moet je dan wel afsmeren met botercreme ?
Je smeert altijd af met botercreme, en met een dunne vulling spuit je ook een dijkje van botercreme.
* en hoelang moesten ze in de oven ik meen me te herinneren dat ik ergens gelezen had 12/15 min ?? en op welke stand ?
Met cakemix doe ik een bolletje 40/45 minuten in de oven.
* als het taartje af is moet je hem dan in de koelkast bewaren of er buiten ?
Als je vulling in de koelkast moet (bijv. slagroom) moet je taart ook in de koelkast, anders niet.

.