Wie gaat er mee op dieet???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jodeljodel

Re: Wie gaat er mee op dieet???

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 14:53

Jullie kunnen beter de weegschaal het raam uit gooien en vaker voor de spiegel gaan staan. Beoordeel je eigen lichaam en laat eens een keer je vetpercentage meten. Kijk niet teveel naar anderen, kijk niet teveel naar die modepoppetjes, niemand is hetzelfde gebouwd.
Nadat ik veel was afgevallen werd ik op een gegeven moment weer zwaarder maar niet vetter. Het vetpercentage daalde zelfs en dat komt omdat spieren 30% meer wegen dan vet. Laat je dus niet in de luren leggen door een weegschaal.

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 15:15

Mazzel-meid, Ja dat was ook de bedoeling om veel te ontbijten, maar niet vet. En dat is me volgens mij wel aardig gelukt. Met het lunchen is het weer mis gegaan....
om half 9 ontbeten. toen om 11 uur een banaan. Toen hadden we gastcollege tot 12.00 uur en daarna zijn we gelijk met project bezig geweest tot een uur of 3. Wie ben ik om dan te zeggen dat ik eerst wil eten? dan zullen ze me ook wel raar aankijken. Dus niet echt geluncht. Een pakje van die toastjes gegeten, Dat zijn soort krackertjes die je doormidden kunt breken. Zonet een kop thee met een appel gegeten. Het gaat al iets beter maar ben er nog niet.... Maar ik moet natuurlijk ook weer niet meer gaan eten, ben nu net op weg met afvallen heb nog wel even te gaan

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 15:22

ik zou bij je ontbijt toch een eitje of een plakje kipilet/rookvlees eten om het wat gevarieerder te maken en aan al je voeidngsstoffen te komen.
Wie ben jij om te zeggen dat je wil eten? Hallo? Dat meen je toch niet *LOL* Gewoon roepen: Joh, ik ga even wat halen bij de kantine, zie jullie over 10 min. Die klasgenoten moeten toch ook eten..? Wij vergaderden altijd tijdens de lunch met onze projectgroep Lachen

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 16:08

Gisteren heb ik me zo netjes gedragen Haha! En vandaag gaat tot nu toe ook goed.

Ontbijt : 2 bruine boterhammen met aardbei
Tussendoor : plak ontbijtkoek
11 uur : 1 boterham met komkommerspread
tussendoor : wortel
1 uur : 1 boterham met komkommerspread
tussendoor : komkommer
net om 4 uur : 2 bruine boterhammen met aardbei en een appel

ik hou het veel beter vol als ik zo over de dag verspreid eet heb ik wel gemerkt Lachen

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 16:16

Word jij niet helemaal gestoord van die komkommerspread? Da's zo ongeveer het enige wat jij eet op 't brood, krijg ik het idee Tong uitsteken Beetje variatie is denk ik beter.

Pfff, ik neem zo maar een pakje crackers anders kom ik bij lange na niet aan de 700kcal vandaag.

Vanavond lekker tonijn eten Lachen

Passival, wat Laura al zegt, zo erg is het toch niet om te zeggen, mensen, ik ga eerst even een broodje halen in de kantine? Dat doen we bij ons ook, als we een project hebben rond lunchtijd, of we lassen 10 minuutjes pauze in oid. Desnoods eet je het dan op terwijl je bezig bent.

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 16:26

Ik hou van aardbeien en komkommersandwichspread Tong uitsteken Dat eet ik vrijwel altijd op brood, vooral 's ochtends krijg ik niets anders weg Scheve mond

Yoghurt eet ik iedere avond, gewone magere yoghurt of vruchtenyoghurt

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 16:26

Spetter en Passival: Denk ook om je melk/yoghurt! Proteinen helpen je sneller gewicht te verliezen!

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 16:31

Misselijk ik lust geen melk, nam het alleen door mijn cornflakes heen maar die eet ik nu ook niet meer 's ochtends want dan heb ik na een half uur alweer trek

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 16:31

neem dan ook een glas melk bij je ontbijt Lachen

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 17:11

ja dat kan wel, zal ik eens halen Ja

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 17:11

chocolademelk? Light?

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 17:12

ik neem ook altijd bij het avondeten yoghurt en dan aardig wat. Soms neem ik s'ochtends melk maar zijn er nog ander dingen die je ipv youhurt/melk waar ok proteinen in zitten?

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 17:43

Tropico

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 19:35

Idd mazzel-meid ik ben daar ook wel benieuwd naar hoe je het op moet bouwen om weer
meer te gaan eten zonder aan te komen?

Moet je bijv. 's ochtends een boterham toevoegen of beginnen met een ontbijt plakje ?
En ik lus geen chocolademelk, yoghurt, kwark ect. hoe kom ik dan toch aan mijn proteinen?

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 19:52

Eieren eten Haha! Tenminste, als ik dat stukje van Laura goed begrijp zijn proteïnen hetzelfde als eiwitten...

Poeh, net terug van total body workout, dat was eens maar nooit weer (tenzij ik me zó erg verveel... Tong uitsteken)
Veel te veel gehups voor mij

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 19:53

Khad net nog zin in iets lekkers, paar plakjes ontbijtkoek met kaas genomen, niet zo héél slecht en het vult nog ook Haha!

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 19:57

Ontbijtkoek met kaas? Scheve mond
Gat-ver-damme
Daar moet ik nou echt niet aan denken Tong uitsteken
Pff, ik moet nog avondeten gaan maken, ben echt uitgeput. Nou ja, sleep mezelf wel weer naar de pannen!

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 20:00

Hahaha ja ik had zin in alletwee dus had ik het maar samen gegeten Vork Kan dit bij rare eetgewoontes ? Tong uitsteken

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 20:01

Denk dat dat wel behoorlijk goed daarbij past ja Tong uitsteken

Denk je dat chinese groenten met tomatensaus lekker zal zijn? Heb nl. ook ontzettende trek in allebei Tong uitsteken

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 20:04

Denk het niet Tong uitsteken Misschien als je het samen door pasta heen doet Vork

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 20:05

Ja maar ik heb nou absoluut geen behoefte aan pasta Tong uitsteken

hmm
'k Ga het gewoon proberen *eigenwijs*

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 20:08

Als het lekker is meld het dan even, misschien moet ik het dan ook eens proberen Tong uitsteken

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 20:12

ontbijtkoek met kaas is lekker Haha!
met een beetje boter en zoetstof is nog lekkerder trouwens.. maarja, is weer zo slecht Scheve mond

Ik heb vanmiddag een extra plakje ontbijtkoek genomen, heb 's middags vaak honger, zo rond een uur of 4, dus komt goed uit Lachen

vandaag gegeten;

Ontbijt: 2 boterhammen met 20+ kaas en plakjes komkommer, ene paar worteltjes
Lunch: 3 boterhammen kipfilet + paar worteltjes
tussendoor: 2 appels + 2 plakjes ontbijtkoek
Diner: paar aardappelen, 2 eetlepels wokgroenten + klein stukje rundvlees, ong. 200 ml magere yoghurt Lachen

best netjes volgens mij, maar dat opbouwen vind ik toch wel heel eng.

Sinds dinsdag probeer ik elke dag een half uurtje te hardlopen (nouja, joggen), zie er meestal wel tegenop, maar als ik eenmaal aan de gang ben, is het best lekker Ja
Laatst bijgewerkt door Kytha op 19-05-05 20:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 20:13

Ja normaal nam ik altijd ontbijtkoek met een behoorlijke laag boter Schijnheilig Maar ik eet nu bijna geen boter meer.

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-05 20:20

Laura heeft vandaag weten te weerstaan:
een doos Doughnuts,
een nog grotere doos bagels,
de koekjes van de kantine
En ik heb nog geen greep gedaan in de m&m pot. Am I good or what?
En morgen hebben we weeeeer traktatie op kantoor, dit maal pizza voor de lunch. Nou bedankt. Heb vandaag ontbeten met mijn oatmeal met rozijnen, een kaastick en een glas tomatensap en tussendoor een eitje en een appel. Lunch net een salade, een boterham met ham(was bruin maar leek wit. Schiet niet op dus dat kantinevoer hier, voortaan weer eigen spul meenemen) en een appel.

Heb een erg interessant tijdschrift over fitness gekocht. Er staan ook allerlei dieten in; alleen wordt je er helemaal gestoord van; het ene artikel raad je aan om rode wijn te drinken, het andere verbied het, whatever Rolleyes
Vanavond even flink aan de cardio - al was ik gisteren ook zowat dood; ze had me op de stairmaster gezet. Voor degene die dat niet kennen: Dat is een roltrap. Geen step, maar letterlijk een trap, en hard dat dat ding ging! Ik was dus echt UITGEPUT daarna. Hoop dat het mijn vetcellen een beetje goedgedaan heeft (of eigenlijk: afgemaakt heeft Knipoog )