Wat heb jij vandaag gegeten? Deel IV

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 11:07

MissAnnemijn schreef:
Met die beweging kan je toch best wat calorietjes verbranden anders :D

Mijn lijstje:
O: Bulgaarse yoghurt met aardbeien
L: AH exc pistolet met ei kerrie salade (guilty pleasure) _/-\o_
T: Eiwitshake
A: 2 rundertartaartjes, sperzieboontjes en couscous
T: Feestje, dus even kijken of ik wat neem
T2: nog wat kwark, afhankelijk van hoe laat het wordt :Y)

T: 2 glaasjes cola en een spa rood, 3 gehaktballetjes
Ik ben sinds deze week weer echt op mijn lijstjes gaan letten, helaas is het in mijn gewicht nog niet terug te zien -O- Ik wil graag nog wel die laatste kilo's kwijt..
Toch -0,2 op m'n weegmoment :)

Harpoon

Re: Wat heb jij vandaag gegeten? Deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 11:10

O: Geroosterd broodje met jam
T: Muesli met yoghurt en een beetje jam

Nu even een broodje smeren om te eten voor het werk.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 11:40

Lijstje van gisteren;
O: pakje kerstomaten (+- 30 tomaatjes)
L: minestrone soep, twee sneeën bruin brood en vier crackers
B: springparcours voor de wedstrijd opstellen, aka de hele dag met balken en staanders heen en weer slepen :')
A: 125g ebly met koreander + een vinegrette van een tomaatje en rode ui eronder gemengd
T: op café vier biertjes gedronken en wat frietjes van vriend meegepikt

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 12:58

J508 schreef:
Ik vind het nog erg moeilijk om weer in een normaal (eet)ritme te komen na de vakantie, vergeet ook steeds om nog hier te komen posten. Dus bear with me dat de lijstjes nog niet consequent elke dag er staan ;) .

Same here :j

Gister:
O: havermout met appel, lijnzaad, zonnebloempitten, rozijnen, cacaopoeder en koekkruiden
T: appel
L: 2 plakken roggebrood met kaas en pindakaas
T: 2 verse dadels met een paar plakjes geitenkaas met koriander :9
A: 4 kant en klare pannenkoeken met stroop en poedersuiker (tijdens oppassen, had ik weinig over te zeggen dus) met als toetje witte druiven, aardbeien en appel.
T: 3 maria biscuit, 1 stukje praline chocola, 1 toastje met tomatentapenade

D: paar koppen koffie met melk, 1 droge witte wijn, 2 glazen groene ijsthee
B: uur paardrijden, 20 min gespeeld met oppaskindjes :))

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 13:27

O: 1 pistolet met ham, 1 croissant met ham
T: -
L: 3 eetlepels halfvolle kwark + schep whey + 1 banaan in stukken + 2 handjes muesli
T: halve komkommer
A: aardappelen, broccoli en cordon bleu
T: waarschijnlijk toastjes
D: water en thee
B: huishoudelijk werk

Ladypronk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 13:30

Gister
O: magere kwark, whey, havermout, blauwe bessen, beetje jus
B: 1 1/2 uur sportschool waarvan een half uur stevige impuls training en uur wandelen met de hond.
T: whey shake
L: 2 vkb met smeerkaas van slankie en eentje met halfje kokosbrood, arla zin
T: schoolkrijtjes, witte druiven
A: aardappelrosti met komkommersalade en nectarines met geitenkaas uit de oven. Glas rode wijn
B: 45 min wandelen met de hond
T: speculaasje

Vandaag: cheatdag! Familiedag geen idee wat we gaan eten :)

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 14:36

Gisteren (volledig de mist in, maar ach...):

O: havermoutpap met amandelmelk, banaan en cacao nibs
T: 1 merci chocolaatje
L: gemengde sla, komkommer, tomaat, paprika, avocado, tonijn, zwarte olijven, maïs, augurk, light mayo, zwarte peper
T: twee cracottes met roomboter en geitenkaas
T2: twee cracottes met chocopasta
T3: nog meer merci chocolaatjes
A: speltpasta, courgette, peen, verse tomatensaus, ui, knoflook, oregano, venkel-salamiblokjes, geraspte kaas
T: hele bus pringles en nog een hand gezouten noten

D: 1,5 l water, vier groene thee, 1 innocent smoothie, 3 rode wijn
B: 20 min wandelen, 20 min fietsen

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 14:56

Is havermout 'rauw' net zo goed als gekookt? Ik wil in de ochtend havermoutvlokken toevoegen aan mijn ontbijt (in de kwark). En gezien ik het dus aan de kwark toevoeg hoef ik het niet in melk te koken maar kan dat eigenlijk wel?

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 15:00

Havermout rauw kan ik niet wegkrijgen. Erg zwaar en niet lekker ... probeer anders maar een beetje :Y)
Misschien dat je het de dag ervoor met de kwark in de koelkast kan zetten? Overnight oats met kwark? Al vraag ik me af of dat kan lukken aangezien kwark wat vaster is dan yoghurt oid (en de havermout de kwark dus moeilijker kan opzuigen?).

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 16:19

Hoe gaat het tegenwoordig met je Emily? Ik heb de indruk dat je het heel goed doet met je eten he? :)

Gisteren: Slecht dagje: véél te weinig geluncht. Er was een feestje op de balletschool en ik heb zo ontzettend veel gekletst, dat ik na mijn eerste stuk pizza al moest stoppen, omdat er afgeruimd werd.
O: 2 sneeën vk brood met light roomkaas, tomaat; 2 x cappuccino
B: Wandelen
L: 1 stuk pizza, 2 blokjes kaas, hand cherrytomaatjes; 1 glas prosecco, 3 x thee met melk
T: 1 banaan
B: Uur balletles
B: Fietsen naar huis
A: Gigantisch bord pasta met veel tomaat, wat kaas, verse pesto van munt, amandelen en citroen

Vandaag:
O: 2 croissants (gehaast), glas magere melk
B: Wandelen (tijdens het reizen), 1 uur balletles geven aan de allerkleinsten (dus vooral veel huppelen, springen, en elfjes nabootsen :P); paarden verzorgen
T: Vers ananas/sinaas/gember sap, 1 sandwich met 50 g cottage cheese en sv jam
L: Kleine rest pasta met heerlijke olijfolie, courgette, tomaat, artisjok, etc.
T: 2 x espresso
T: Kop verse groentensoep
A: 250 g pasta met verse tomatensaus (paprika, wortel, champignon), wat kaas)
T: 1 sinaasappel, 200 g ananas; 150 g kwark met el honing en el Special K

2000 kcal, 36 g vetten, 60 (!) g eiwitten.

Morgen maar even de eiwitten bijtanken O:) Maar ik heb zo'n enorme zin in fruit vandaag, dat ik me daar maar even aan te goed doe.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 16:39

Gister weinig beweging en erg kcal rijk gegeten. Wel gezonde vetten maar wel mijn benodigde kcal flink overschreden :P
O: 50 gr havermout/melk/lijnzaad
T: appel
L: plak roggebrood, 2 plakjes zuurdesembrood met noten pasta en 2 kommetjes gebonden courgettesoep
T: 125 gr. Griekse yoghurt met wat muesli en honing
T: ong. noten
T: Peer en wat rozijntjes
A: (Lang getafeld met hapjes) Flink wat zuurdesem en havermoutbrood en paar plakjes wit stokbrood. Besmeerd met olijven/tomaten tapenade, houmous, cottage cheese, brie(En wat honing). Salade van avocado, witte kaas, tomaat, komkommer, rode ui en paprika
T: Plak havermout/appelcake + 2 glazen rode wijn
B: vrij weinig, rondje met de hond

Vanochtend nog weinig honger na al het brood e.d. gisteravond.
O: 30 gr havermout/melk + banaan
T: Appel
L: MG wrap met noorse zalm, komkommer en roomkaas
T: paar druiven + 2 koffie koekjes, klein stukje brood met olijventapenade
A: 50 gr volk. spaghetti, bladspinazie, champignons, kipfilet, rode ui en cottage cheese. Salade van halve avocado, 1 tomaat, komkommer en beetje rode ui
T: 250 gr mager kwark
B: 40 minuten fietsen, uurtje BBB
Laatst bijgewerkt door Steenbok12 op 06-09-14 16:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 16:45

Kwam per toeval in dit topic.. En het kan aan mij liggen maar wat wordt er hier veel gegeten.. Of ik eet weinig, dat kan ook :)

Ik eet eigenlijk standaard een ontbijt (van Vital) cracker met een plak oude kaas en een stuk fruit, meestal een peer of wat druiven.Dan om 1uur ( pauze op werk en in het weekend houd ik dat aan) 2 bruine boterhammen met oude kaas.

En in de avond eet ik mijn groenten en een klein stukje vlees ( 100 gram hooguit) of pasta oid. Altijd een kleine portie.

Tussendoortjes houd ik niet van en heb ik ook geen behoefte voor. Ik drink bijna 2 liter water op een dag. Wanneer ik trek krijg dan eet ik een extra cracker.

Qua beweging standaard het paard en gemiddeld 2uur wandelen met de honden op een lekker hoog tempo.

Rijtje van vandaag:

O: 1 cracker met oude kaas en een halve mango
L: 2 bruine boterhammen met oude kaas en komkommer en tomaat
A: ( ga zo koken) andijviestampot
B: Uur paard gereden en 2 uur met de honden gelopen
D: in totaal 2 liter water, zit nu op anderhalf liter.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 16:59

Nessah, de meesten die hier regelmatig posten eten vrij gezond. Dan moet je al snel veel eten om aan je caloriebehoefte te komen. Daarnaast zitten hier veel fanatieke sporters die erg op hun voeding letten (niet alleen qua kcal, maar ook de verhoudingen khd/eiwit/vet bijvoorbeeld). Jouw lijstje vind ik erg mager, ik had het er niet op volgehouden in ieder geval :))

Nathalie, als je de havermout door je kwark mengt en dan een minuut of 10 laat staan, wordt het zacht en kun je het gewoon rauw eten :)

O: havermout met rijstmelk, cacao, honing, lijnzaad, hennepzaad; appel
T: eiwitshake
L: roggebrood met pindakaas, 1 waldkornbth kaas/komkommer
T: banaan, roggebrood met appelstroop
A: gebakken krieltjes, ijsbergsla, broccoli en tofu
T: ?

B: 45 minuten KT, paar kleine stukjes wandelen

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 17:00

Oke thanks!

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 17:04

Many schreef:
Nessah, de meesten die hier regelmatig posten eten vrij gezond. Dan moet je al snel veel eten om aan je caloriebehoefte te komen. Daarnaast zitten hier veel fanatieke sporters die erg op hun voeding letten (niet alleen qua kcal, maar ook de verhoudingen khd/eiwit/vet bijvoorbeeld). Jouw lijstje vind ik erg mager, ik had het er niet op volgehouden in ieder geval :))

Ik bedoelde er niks verkeerd mee hoor. Er staat niet in de OP dat dit topic voornamelijk is voor mensen die (top)sport doen en gezond eten hoeft niet perse veel te zijn.
Mijn lijstje is misschien mager, maar ik ben ook maar 1.64 en weeg 48-49 kilo dus heb ook minder nodig dan iemand van 1.80.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 17:11

Ik bedoelde er ook niks verkeerds mee :)) Probeerde alleen uit te leggen waarom het lijkt alsof sommigen hier erg veel eten. Dit topic is ook zeker niet alleen maar bedoeld voor topsporters, want dat zijn we hier geen van allen :D Dus gewoon je lijstjes blijven posten!

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 17:14

oké, want ik vond het juist wel een handig topic. Voor het eerst in 27 jaar moet ik op letten dat ik gelijk blijf in gewicht ( normaal houd ik mij daar niet mee bezig en ik schommel toch nooit) omdat ik al een trouwjurk heb. dus door middel van lijstje best handig, dan zie je wanneer het erg afwijkt.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 17:14

Klopt Nessah, iedereen is hier vrij om te posten. Maar meestal is het topic wel een eye opener, want net als Many zegt: mensen eten heel vaak te weinig, zeker als ze gezond proberen eten. Dat je geen honger hebt betekent niet dat je lichaam het niet nodig heeft. Maar net zoals je aan gaf: doet er ook helemaal niet toe, want dit is geen gezondheidstopic: niets moet, alles mag!

Lekker lijstje Many :)

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 17:21

Nessah schreef:
Kwam per toeval in dit topic.. En het kan aan mij liggen maar wat wordt er hier veel gegeten.. Of ik eet weinig, dat kan ook :)

Ik eet eigenlijk standaard een ontbijt (van Vital) cracker met een plak oude kaas en een stuk fruit, meestal een peer of wat druiven.Dan om 1uur ( pauze op werk en in het weekend houd ik dat aan) 2 bruine boterhammen met oude kaas.

En in de avond eet ik mijn groenten en een klein stukje vlees ( 100 gram hooguit) of pasta oid. Altijd een kleine portie.

Tussendoortjes houd ik niet van en heb ik ook geen behoefte voor. Ik drink bijna 2 liter water op een dag. Wanneer ik trek krijg dan eet ik een extra cracker.

Qua beweging standaard het paard en gemiddeld 2uur wandelen met de honden op een lekker hoog tempo.

Rijtje van vandaag:

O: 1 cracker met oude kaas en een halve mango
L: 2 bruine boterhammen met oude kaas en komkommer en tomaat
A: ( ga zo koken) andijviestampot
B: Uur paard gereden en 2 uur met de honden gelopen
D: in totaal 2 liter water, zit nu op anderhalf liter.

Noem het 'veel', maar dit is echt veel te weinig hoor. Zelfs als je 'klein' bent. Heb je het wel eens ingevuld op de eetmeter van het Voedingscentrum bijvoorbeeld? Volgens mij kom je krap aan de 1000 calorieën...

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 17:30

Ik zeg niet dat het veel is, ik zeg dat ik het veel vind. Dat is wel wat anders :) Ik ben al 27 jaar stabiel in gewicht, heb een gezond vetpercentage en heb een slanke sportieve bouw. Dus voor mij werkt dit prima. :) Ik kom inderdaad aan ongeveer 1300 calorieën per dag.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-14 17:47

Zelf kan ik uit 1300 kcal niet alle bouwstoffen, vitamines etc halen. Maar wellicht dat jou dat wel lukt :D

Vandaag:
O: Meergranentriangel avocado, croissant met jam
L: 250g magere kwark met havermout en pure hagelslag, pruim
T: rijstwafel + nectarine
A: vega chili (verschillende soorten bonen, paprika, tomaten, sla, crème fraiche en tortillachips)
T: glas droge witte wijn, schaaltje druiven

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 18:21

Nessah schreef:
Ik zeg niet dat het veel is, ik zeg dat ik het veel vind. Dat is wel wat anders :) Ik ben al 27 jaar stabiel in gewicht, heb een gezond vetpercentage en heb een slanke sportieve bouw. Dus voor mij werkt dit prima. :) Ik kom inderdaad aan ongeveer 1300 calorieën per dag.

Weet je zeker dat alles OK is?
Ik had een lange tijd maar 1500 kcal gegeten. Mijn gewicht bleef stabiel, maar mijn lichamelijke conditie niet. Mijn diëtiste zei ook dat 1500 kcal kantje boord is qua stabiel blijven in gewicht.
Verder heb ik er ook niet zoveel verstand van, maar pas je alsjeblieft op?

Bhriseis schreef:
Hoe gaat het tegenwoordig met je Emily? Ik heb de indruk dat je het heel goed doet met je eten he? :)

Leuk dat je het vraagt :'D
Dit wordt een egopost :Y)
Qua eten gaat het goed. Ik kijk nergens meer naar en eet waar ik zin in heb als ik honger heb. Heb het idee dat dat weer helemaal OK is sinds ik een stok achter de deur heb.
Maar, in mijn koppie gaat het wel steeds harder tekeer. Tis van kwaad naar erger gegaan dus daar moet ik mezelf nog eventjes uit de knoop halen haha.

Maar net als vandaag:

O: Twee bth met halvarine en kipgehakt, een klein glas topfit limoen
L: Havermoutpannenkoek (50g havermout, scheutje halfvolle melk, 1 ei, 1 el cacao nibs, btje olie in de pan), hand kersen, 1 bth-korstje met boter en kipgehakt
T: Perzik, handje noten, handje rozijnen, stuk kermislolly
A: Roerbakgroenten, vis, rijst, schaaltje vanille vla (250ml)

En vanavond weer de kermis op. Dus wellicht krijg ik daar nog wat snoep, en anders thuis waarschijnlijk nog wat fruit.

Maar ik ben er super tevreden mee. Geen nadenken erover, ook mijn hele obsessie qua in mijn ogen gezond eten is weg (okay, misschien dat ik bang ben voor te weinig eiwit, maar verder amper last *\o/* )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 19:40

Ik eet havermout altijd rauw (door de kwark of met water) Nathalie :j

Mijn lijstje:

O: 250g magere kwark met peer en 40g havermout
T: -
L: speltbagel met klein beetje cream cheese, halve avocado en sla; klein glaasje smoothie met powerfruit
T: 15 dadels, wortel
A: oosterse soep met rijst en ei: http://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R1 ... ijst-en-ei, 45g emping, glas rode wijn
T: halve bol kokosijs

B: uur wandelen
Laatst bijgewerkt door FCSA op 06-09-14 19:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 19:43

O: dubbele vkb, salami, tartex
T: bakje cruesli, halfvolle melk
L, tosti ham kaas, pompoenpit bolletje, pindakaas en halve banaan
T: appel, bakje chips
A: macaroni met kaas en spekjes

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 19:49

Lijstje van vandaag:
O: tomatensmoothie (gewoon 3 tomaten in de mixer + wat selderijzout, heerlijk!)
L: minestronesoep met 4 crackers
B: voorbereidingen voor de wedstrijd
T: punt pruimentaart
B: paardrijden 60 min
T: broccolisoep met een cracker en een beschuit
A: tarte tatin met kerstomaten, olijven, kapertjes, koreander, rode ui en vegetarisch gehakt

Weet niet als ik nog een dessertje zou nemen of niet :)