Havermout ontbijt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Havermout ontbijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 17:50

Nee hoor, ik gooi gewoon yoghurt bij 40 gram ongekookte havermout en laat het 45 minuutjes weken. Je hoeft het niet te koken.

Anouk94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 17:52

Davinia_ schreef:
Meiden, ik kom eventjes binnen vallen.. Ik wil morgenochtend voor het eerst havermout met yoghurt gaan eten. Maar moet ik het dan gewoon vannacht in water laten wellen en dan morgen in water koken? Afgieten en in de yoghurt gooien?

Nee hoor, je kan het gewoon vanavond met yoghurt in een bakje in de koelkast laten weken/zacht worden, dan kun je het morgenochtend gelijk eten! :)

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 17:54

Dank jullie voor de antwoorden! :) Op het pak stond namelijk dat ik het moest koken, dus ik ging al zo twijfelen.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 17:57

Ikzelf eet dan aan de laptop, mijn vriend staat een half uur later dan ik op (aangezien ik als wekker functioneer), dus zo'n moeite is het nu ook weer niet om een kommetje mee naar boven te doen. Maar als we op onszelf wonen mag hij lekker beneden komen ontbijten hoor ~~}>

Zelf ben ik 's ochtends door aangename mensen prima aanspreekbaar, maar onaangename mensen laten me toch beter even wakker worden :+

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 18:06

Ik eet ook achter de puter, manlief wordt pas rond de middag wakker. Dus dan is het ook wel makkelijk om heel fruitig klaar te staan met ontbijt en koffie, nu ik erover nadenk :')

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 18:23

Ik eet ook achter de computer of laptop (laat ze dus ook geregeld uitspuiten met die kruimels tussen het toetsenbord :P ) Maar vind het lekker om te lezen tijdens het eten.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 18:30

Davinia_ schreef:
Dank jullie voor de antwoorden! :) Op het pak stond namelijk dat ik het moest koken, dus ik ging al zo twijfelen.

Je kunt ook gewoon de gebruiksaanwijzing op het pak aanhouden. Dan kook je het gewoon in melk en eet je 't daarna op.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 18:45

Phor :') En we moeten ze natuurlijk niet te veel gewoon maken zeg.

Anders voel ik me maar eenzaam hoor, zonder pc, zo helemaal alleen, in een donkere kamer, met enkel mijn bakje havermout om me te vergezellen :o

Kruimelige toetsenborden zijn herkenbaar, dan zeurt mijn vriend (voor wie zijn computers baby's zijn) :=

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 18:46

Haha, dat doen mijn vader en broertjes ook (werken in de computerbusiness) maar ik werk thuis (met de pc) en dan gaat tussendoor ff snel op bokt lezen en tegelijkertijd eten gewoon het fijnste :D
en havermout kruimelt gelukkig niet :7

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 18:47

KarinvdM schreef:
Veel sterkte morgen Cayenne!

Ontbijt op bed? Hier niet. Manlief staat om 4.30 op en dan heb ik nog geen spreekuur. :n

_O-

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 18:51

Gebeurt het eigenlijk wel eens andersom dat jullie ontbijt op bed krijgen? :P

AllstarLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 18:51

Net nog havermout pannenkoekjes gemaakt! Ze waren goed gelukt!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 18:53

Ik heb vanmiddag een berg yoghurt en aardbeitjes en druifjes gekocht. Bananen had ik nog, soepjes ook.
Ik kom de aankomende dagen wel door met vloeibaar eten :D Beetje havermout s'ochtends met aardbeitjes en druiven en 's avonds brinta met banaan en kaneel :9

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 18:55

In tijden van stress of werk én in de veronderstelling dat vriendlief verder niets aan zijn hoofd heeft, wil hij wel nog eens een eitje of zo voor me bakken. Maar sowieso nooit 's ochtends :P
Qua voedsel + genegenheid uit mijn vriend zich vooral door het kopen van koekjes en chocolaatjes en kersen, en die dan binnen handbereik te zetten en te kijken wanneer ik zwicht :')

Goed zo Allstar!

Klinkt allemaal lekker hoor Cayenne :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 18:59

Bhriseis schreef:
Phor :') En we moeten ze natuurlijk niet te veel gewoon maken zeg.

Anders voel ik me maar eenzaam hoor, zonder pc, zo helemaal alleen, in een donkere kamer, met enkel mijn bakje havermout om me te vergezellen :o

Kruimelige toetsenborden zijn herkenbaar, dan zeurt mijn vriend (voor wie zijn computers baby's zijn) :=

Ik zie mij al huilen boven m'n bakje en dan boos worden omdat mijn tranen m'n havermout zo zout maken ;( :')

Nee, ik krijg nooit ontbijt op bed. Dan moet hij eerst eens vroeger opstaan dan ik en dat is in die bijna 7 jaar nog nooit gebeurd :D

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 19:11

Cayenne schreef:

Grapje zeker....

Mandydb

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 19:21

Ik praat hier even mee.
Ik ga deze week het voor het eerst proberen. Alleen ik heb zoveel manieren gezien hoe jullie het eten dat ik niet kan kiezen. Ik zoek een manier wat snel klaar is, iemand tips voor wat ik kan nemen?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 19:22

KarinvdM schreef:
Cayenne schreef:

Grapje zeker....

Nou ja, misschien heeft een van de mannen een vlaag van verstandsverbijstering en besluit een ontbijtje op bed te maken :D
Hier in ieder geval niet, maar dat komt omdat ik altijd vroeg wakker ben, anders zie ik hem er wel voor aan :j (wishful thinking :P )

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 19:50

Paardje1005 schreef:
Ik praat hier even mee.
Ik ga deze week het voor het eerst proberen. Alleen ik heb zoveel manieren gezien hoe jullie het eten dat ik niet kan kiezen. Ik zoek een manier wat snel klaar is, iemand tips voor wat ik kan nemen?

heb je een magnetron?

Dan is het heel makkelijk om smorgen een bakje met havermout en wat melk zo'n anderhalve minuut in de magnetron te zetten.
Is het te dik? Doe je er wat melk bij en is het meteen een beetje afgekoeld om op te eten :)
Je kan er dan honing of wat suiker in doen :)

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 19:51

Die van mij is altijd eerder op als ik...

Heel soms maakt hij ontbijt op bd voor me :)
Maar das dan een bakje muesli _O-

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 20:26

Ik lees dat sommigen havermout ook koud eten? wat doe je erdan doorheen?
Doe je het dan eerst koken (bijv met sojamelk) en zet je het dan in de koelkast voor de volgende ochtend? of wordt het ook goed als je gewoon sojamelk met havermout in de koelkast een nacht laat staan :o

Sorry als ik stomme vragen stel hoor :o

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 20:39

Ik laat het gewoon een nacht in de koelkast staan.
Soms met yoghurt, kwark, Griekse yoghurt, vanille yoghurt, Alpro vanilledrink, whatever! Alles is lekker.
Voor morgenochtend staat het in de week met wat kwark en amandelmelk en dan morgenochtend verse aardbeien er nog door. :9

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 20:41

Oke ik ga de komende 6 weken op het huis van een vriendin passen, die is naar Indonesië.

Zij eet altijd havermout en heeft dus een heel pak staan, en dat laat ze gewoon hier. Ik mag er ook van nemen. Dus ik kan het mooi proberen of ik het lekker vind de komende weken! Vind ik het niks, is er maar een klein beetje uit het pak en vind ik het wel wat koop ik gewoon een nieuw pak voor d'r als ze terug komt :D
Ben heel benieuwd, ben een bar slechte ontbijter maar als ik de hele dag moet werken moet ik wel...
Dus ik ga maar een beetje wat uitproberen de komende weken!

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 21:42

Raja schreef:
Paardje1005 schreef:
Ik praat hier even mee.

heb je een magnetron?

Dan is het heel makkelijk om smorgen een bakje met havermout en wat melk zo'n anderhalve minuut in de magnetron te zetten.
Is het te dik? Doe je er wat melk bij en is het meteen een beetje afgekoeld om op te eten :)
Je kan er dan honing of wat suiker in doen :)

Ik deed het voorheen ook in de magnetron, totdat ik een ander topic (detox met superfood) gewezen werd op het gevaar van het gebruik van een magnetron. Ik ben aan het speuren gegaan op internet en het blijkt dat de combinatie van granen met zuivel absoluut niet goed is in de magnetron.
De straling schijnt hier een stofje van te maken dat verre van gezond is, ik weet niet of het waar is maar sindsdien doe ik het gewoon met een steelpannetje op het gas klaar maken, is ook veel lekkerder!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 21:57

Ja, dat heb ik ook gelezen, maar ik ben niet zo handig met havermout in pannen... Ik vergeet al snel te roeren. :D