Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 11:10

@Emma: o, dat kan ook natuurlijk. Zeker als het vrij zoete aardbeien zijn. :) En ik ben jaloers op al je springvormen! Dat wil ik ook!

@Dora: die pompoentaart klinkt goed! Halloween valt dit jaar op een woensdag en laat woensdag nou mijn taartjesdag zijn, ik heb al een mooi recept gespot in mijn bakboek. Dus die ga ik dan eens proberen. :) Maar hoe bedoel je yoghurt toevoegen voor de smaak, in het mengsel of dat erbij eten ofzo?

@Ollie: wat raar dat het geen romig mengsel werd zeg! Heb je wel lang genoeg gemixt? Bij mij duurt het ook soms even vordat de boter en suiker een romig mengsel zijn..

Voor de geïntresseerden, het fruit uit de vriezer is komende week bij de Ap in de aanbieding. Tweede voor de halve prijs! Inslaan! :D

Emma

Re: Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 11:36

Oh dat is wel handig om te weten mara, dat fruit is handig om mee te bakken ja. Alleen vaak vrij zuur, maar aangezien ik verder meestal toch vrij zoete taarten maak kan dat wel :))

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 11:39

mijn cake!:
verwacht er niet teveel van, ik ben er niet zo goed in en dit is de eerste keer dat ik zo'n bloemetje maakte.
en ohja het paars was op XD!
http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 7586_n.jpg

trouwens je kunt marsepein heel makkelijk aan de cake vastmaken door vloeibare boter (wij gebruiken bleuband oid.) met een kwastje op een plek te smeren en dan het marsepein erop drukken!!!!

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 11:40

Haha, ja ik koop eigenlijk altijd alleen de blauwe bessen uit de diepvries. De rest wordt zo'n prutje en is vaak helemaal niet zoet. En blauwe bessen zijn al zurig van zichzelf dus dan valt het ook niet tegen als het ontdooit. :P Vooral tegen de aardbeien heb ik een afkeer sinds ik een doosje gekocht had waar de helft gewoon nog half groen was. En die frambozen werden al helemaal een prutje, nee doe mij de blauwe bessen maar. :D

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 11:42

wat een leuk idee......een soort ingepakte cake :)
niet slecht als je dit voor de eerste keer doet en uit de losse hand zo te zien +:)+

Bij de Jamin verkopen ze ook van die dingen dat je bijvoorbeeld figuurtjes uit kunt drukken en gelijk bedrukken.
Zoals bloemblaadjes.......zijn alleen wel vrij kostbaar

Emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 11:42

Die frambozen hebben wij idd ook gehad, die zijn vrij zacht als je ze ontdooit ja... Maarja wat wil je he, met dievries kwalitiet :P

Ziet er best leuk uit voor de eerste keer, die cake!

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 11:45

@quartel;
ja uit de losse hand! :j
bedankt!

@Emma;
dankjewel!

Dora88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 12:14

_Mara_ schreef:
@Dora: die pompoentaart klinkt goed! Halloween valt dit jaar op een woensdag en laat woensdag nou mijn taartjesdag zijn, ik heb al een mooi recept gespot in mijn bakboek. Dus die ga ik dan eens proberen. :) Maar hoe bedoel je yoghurt toevoegen voor de smaak, in het mengsel of dat erbij eten ofzo?

Voor de geïntresseerden, het fruit uit de vriezer is komende week bij de Ap in de aanbieding. Tweede voor de halve prijs! Inslaan! :D

Nee, yoghurt echt op de taart doen wanneer je hem gaat eten. Onze hond vond een klein stukje wel lekker, normaal gesproken eet pa alles op, maar deze keer was het echt "ik hoef niet meer" :').
Zag dat inderdaad ook al, ideaal voor het maken van ijs of bakken :j. Maar wij hebben altijd rode bessen of bramen uit eigen tuin, dus ik vind het altijd jammer om ze te kopen omdat we ze thuis toch al hebben. Ideaal, wonen op boerderij met moestuin!

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 12:48

Hmmmm wat komen er lekkere dingen voorbij!

Zelf vrijdag een citroen cake gebakken maar die hadden ze hier al bijna op voor die de oven in ging ! :+

Hmm zullen speculaas cupcakes lekker zijn? *D

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 13:00

Ik kom even binnenvallen :o jullie maken zulke mooie dingen! Ik vroeg me af of jullie misschien een manier weten om kruidnootjes te bakken zonder gebruik te maken van een weegschaal? (student in het buitenland hier :') speculaaskruiden heb ik wel).

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 20:03

Ik ken sowieso nog geen goed recept voor kruidnootjes en zonder weegschaal zou ik het al helemaal niet weten, sorry!

Ik heb net echt de ontdekking van me leven gedaan, chocoladesoufflés zijn hemels! En als ik mijn half mislukte souffles al hemels vind, dan moeten de professionele soufflés al helemaal to die voor zijn! Hier de fotos en het recept: http://www.mijnzoetebesluit.blogspot.nl ... iefde.html

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 20:39

Hoe smaakt je appeltaart? Ik ben zo benieuwd naar die creme fraiche erdoor. Hij iswel mooi hoog. Ik heb altijd zon rare lage, zou eigenlijk een kleinere vorm moeten gebruiken.

En die aardbeien monchou ziet er heerlijk uit.

Fruit in de aanbieding is een goeie tip. Ik vind de blauwe bessen fijn voor de blueberry muffins. En ik gebruik de kersen om een toetje te maken met een kruimellaag. En de blauwe bessen zijn trouwens ook heerlijk in combinatie met peer voor onder de kruimellaag :9

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 20:54

@Laurabram, de appeltaart smaakt écht overheerlijk...hier kunnen de mannen er niet vanaf blijven..., dus voor mij een blijvertje met spijs onderin met daarop een laagje creme fraiche...

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 20:56

Dat is mooi Ollie, ik ga hem ook zeker nog een keer proberen.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 21:05

Diepvriesfruit in de aanbieding? Dat wordt inslaan! :D

Je souffles zien er alsnog hemels uit Tamara! Wauw, jammie hoor!!!

En die appeltaart ... ook een dikke WAUW! Even als alle andere baksels hier :9 :9 :9

Heb zelf van de week mini cupcakes gemaakt met m'n nieuwe cupcake-maker. Komen wel echte mini-mini cupcakes uit, maar opzich is dat ook wel weer eens grappig, toch? Ze waren in ieder geval super snel klaar, binnen 6 minuten heb je heerlijke kleine cupcakes! Alleen jammer dat je maar 7 cupcakes tegelijk kan maken ... met veel beslag en die kleine vormpjes ben je dus dan wel weer haast 3 kwartier bezig om al je beslag op te maken. Achja :Y) , soms moet je er wat voor over hebben!

Ben trouwens vergeten foto's te maken, zal de volgende keer foto's maken!

Dora88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 01:00

Lien_ schreef:
Ik kom even binnenvallen :o jullie maken zulke mooie dingen! Ik vroeg me af of jullie misschien een manier weten om kruidnootjes te bakken zonder gebruik te maken van een weegschaal? (student in het buitenland hier :') speculaaskruiden heb ik wel).

Ik gebruik bijna nooit één weegschaal, schat meestal aan de hand van verpakking of ik gebruik één maatbeker waarop staat aangegeven hoeveel meel, suiker etc erin zit. en ach, belangrijkste is dat de verhoudingen kloppen.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 07:55

Dus zo'n cupcakemaker is wel wat?
Mijn cupcakes hebben altijd hele rare vormen namelijk, zo zonde.

En die soufflés :9
Die ga ik echt eens maken.

Ik heb ook nog wel een recept voor een heerlijk choco toetje.
Kan ik wel plaatsen als jullie willen.
Is ook met vloeibare binnenkant.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 08:37

ik heb ook een cupcake maker.......fijn ding hoor :j

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 09:00

Misschien toch eens voor kijken.

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 18:08

Mijn man heeft gister slagroom door cakemix gedaan en de cake is nu al op. ZO lekker van smaak

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 19:28

Zo, hierbij een witte-chocoladebrownie met walnoten! Was erg lekker, bedacht me alleen een beetje laat dat ik er nog een foto van wilde maken hihi.
Afbeelding

Ik kom denk ik wel echt kilo's aan van dit topic als ik alles wil uittesten :o

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 21:36

Ik moet gewoon stug over alle chocolade-gerelateerde dingen heen lezen :') anders pas ik straks niet meer door de deur :7 héérlijk. Mijn huisgenote had laatst ook brownies gebakken.. :x

Mara, mijn probleem is dus ook dat ik mét weegschaal er überhaupt nog nooit in geslaagd ben kruidnootjes te bakken :=

Een maatbeker is wel een idee, zo'n ding kan ik nog wel goedkoop ergens vandaan halen :j dat zal ik van de week doen en dan als ik tijd heb kijken of ik er iets van bak (no pun intended :Y) ). Genoeg recepten op internet, maar als één van jullie nog een recept weet waarmee je eens géén zachte, niet-naar-speculaas-smakende bolletjes krijgt?

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 08:51

Ik heb een kookboek van AH `de smaak van December` en daarin staat een kruidnootjes recept wat ik vaak met de kids maak (leuk klusje en goed voor de fijne motoriek toen ze klein waren).
Is alleen wel met gewichten natuurlijk.
100 gr zelfrijzend bakmeel
50gr donkerbruine basterdsuiker
1 theel speculaaskruiden
40gr koude harde boter
2 el melk

deeg maken en 30 min laten rustn in de koelkast, verpakt in huishoudfolie.
Daarna balletjes draaien en platdrukken op de bakplaat (op bakpapier).
In het midden van de overn 20 min bakken bij 175 graden.
Ik vind ze heerlijk, vooral als ze nog warm zijn, zacht van binnen - knapperig van buiten.
En als ze zijn afgekoeld (als ze de kans krijgen :D ) zijn ze lekker knapperig :j .

GQMMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 11:27

Die witte chocolade brownie ziet er goed uit!

Ik heb op dit moment een 'gewone brownie' in de oven staan.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 11:40

Lekkere dingen komen er weer voorbij!

Ik heb van de week wel nog zelf chocolade 'gemaakt'. Een collegaatje had dat laatst gedaan; chocolade smelten (au bain Marie) aanlengen met gecondenseerde melk en dan alles er in gooien wat je lekker vindt. Zij had pistachenootjes, walnoten en cranberry. En dan in een vorm gieten, goed aan drukken en dan laten opstijven in de koelkast. (gebruik wel iets van folie of bakpapier, anders krijg je het niet meer uit je vorm :+ )

Ik heb hem met witte chocolade, hazelnoot en cranberry gemaakt. Was echt zooo lekker! :9 Niet echt bakken, maar wel lekker bezig zijn. Ik wil m ook nog een keer proberen te maken met m&m's er doorheen, als dat zou lukken, ivm de warmte..