Taarten decoreren XXI

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 16:29

Soprano schreef:
TinkerTom: Hele mooie taart!
Booo: Wat leuk! Krijg zelf ook zin nu om zo'n pig in the mud taart te maken!

Ik heb nog een vraagje, voor mijn taartje van vorige week had ik als vulling gewoon een bokaal 'taartvulling kersen' gekocht. Nu heb ik er maar 1/3 ongeveer van gebruikt maar hoelang blijft die goed? Op het deksel staat er tot 2014 en verder staat er alleen na openen koel bewaren. Maar ik neem aan als die al open is geweest dat die niet lang goed blijft? Hij staat nu in de ijskast, kan ik er volgende week nog een taartje mee maken?

Nee dat zou ik niet doen. Als deze open is dan blijft deze hooguit nog 2 dagen goed :j . Misschien iets langer, maar ik zou het niet meer gebruiken.

ClaudiaHS

Re: Taarten decoreren XXI

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 18:06

Volgens mij valt dat wel mee hoor anders staat er wel op
dat het na opening nog enkele dagen houdbaar is.
En anders in de vriezer gooien, gebeurd niks mee.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 18:14

Ik zou het toch niet meer gebruiken. Een kersenvlaai laat je toch ook geen week in de koeling staan?

sammiesam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 18:46

Weet iemand of ze tegenwoordig deze taartspullen ook
bij de grand bazaar in beverwijk verkopen? Ga
Er over 2 weken heen en anders wacht ik even met inslaan :)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 19:23

Soprano, als het in blik verpakt is dan is het sowieso niet goed meer, zodra je blik opent en iets overhoudt dan moet je dat in een andere verpakking over doen.

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 19:24

ClaudiaHS schreef:
Volgens mij valt dat wel mee hoor anders staat er wel op
dat het na opening nog enkele dagen houdbaar is.
En anders in de vriezer gooien, gebeurd niks mee.

Aah dilemma, hij is dinsdag 1 mei opengedaan. Zou hij dan morgen nog goed zijn ipv volgende week? Wou volgende week een moeder-dag taartje maken maar om nu zo 3 kwart pot te laten vervallen... En ik moet eigenlijk op dieet :') Maar morgen verjaart mijn paard, ook een leuke reden om een taartje te maken hé :D

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 19:25

Kinke schreef:
Soprano, als het in blik verpakt is dan is het sowieso niet goed meer, zodra je blik opent en iets overhoudt dan moet je dat in een andere verpakking over doen.

Ooh wat stom! Nou goed dat ik het weet! Zal het sowieso volgende keer invriezen dan. Het zijn ook zo'n grote potten, je bent al bijna verplicht om een megataart te maken :+

edit: het is overigens geen blik maar een bokaal met deksel beetje zoals een grote confituurpot!

Neela

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 20:41

meggiemeg schreef:
Heb net ook een taart afgeleverd:
Afbeelding
Ze wilde een taart die rustig was, niet teveel poespas en wat paars/rose tinten en een witte ondergrond.
Ze liep er stralend mee weg.
Was voor mij de eerste keer dat ik met letters heb gewerkt

Wat een mooie taart zegt... Vraagje wel letterstype is dat?

Neela

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 20:45

Wat een grave taarten weer allemaal zeg :D

Ik heb me bruidsPAARD taart gemaakt en was super super lekker :D
Afbeelding
Afbeelding

was er heel trots op :D

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 20:48

Wat leuk geboetseerd die paardjes zeg!

Ik duik morgen ook maar eens de kasten in om te knikken wat ik nog aan materiaal heb. Wil even lekker wat simpele cuppies maken of een bol taartje

Cinderella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 20:56

Ziet er leuk uit! Vind de paardjes inderdaad ook erg leuk gemaakt zo! :j

Mieke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 21:02

Pff, lastig lastig.
Ik heb dit weekend vaal bestellingen te doen, de eerste twee zijn deze middag al de deur uit gegaan.
Tegen morgen nog 60 cakepops, deze zijn als af en nog 3 taarten, 1 daarvan is bijna klaar (omdat die met ganache moest), de andere twee biscuits zijn gebakken en doe ik morgen verder.
Krijg ik net een bericht of ik voor meer 'nog even' 3 taarten wil maken voor een communie, ik heb heel vrienelijk gezegd dat dit er echt niet meer bij kon.
Na heel veel over en weer ge'sms vraagt ze nu of ik niet iets anders kan doen, desnoods slechts 1 taart.
Ergens wil ik ja zeggen, omdat ze anders niks hebben voor de communie maar ik heb het al zo druk, en dit vind ik wel heel laat gevraagd, ook mijn fysieke conditie laat het gewoon niet toe om morgen nog meer te maken, ben doodop en zie die andere taarten ook al niet meer zitten, maar die zullen af zijn.

Sommige mensen begrijpen niet hoeveel tijd er in een taart kruipt ... pfff

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 21:05

Ik zou het niet doen. De mensen zijn gewoon te laat. Heel spijtig,, maar daar moeten ze jouw probleem niet van maken

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 21:07

Mensen kunnen toch ook niet verwachten dat je nog een taart kan maken als ze het op zaterdagavond vragen... En dan ook nog in zo'n druk weekend...

Is het iemand die echt dicht bij je staat of een vage kennis?

Mieke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 21:10

De dochter van de manege eigenaar, ze stelt ook voor om anders te komen helpen, maar ik doe liever alles zelf :=
Ik heb al enkele keren geantwoord dat het echt niet ging, maar ze blijft maar berichtjes sturen, ik heb op het laatste berichtje niet meer geantwoord :?

Cinderella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 21:10

Ik denk ook dat je het beter niet kan doen inderdaad. Zeker aangezien je al aangeeft dat je die andere taarten ook al niet heel erg meer ziet zitten, je bent doodop.

Mieke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 21:14

Ik rijd nu met de burostoel door de keuken, ik heb al maanden problemen met mijn voet en heb me vandaag wat overdaan met rondlopen, nu dus verschrikkelijk veel pijn.

Zou ik nog iets terugsturen eigenlijk? zo niks meer sturen vind ik nogal onbeleefd, maar telkens ik stuur dat het niet kan geeft ze een 'oplossing' waardoor ik toch ja zou zeggen.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 21:17

Nee is nee joh. Spijtig voor hen, maar niet jouw probleem dat ze daar nu pas mee aankomen.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 21:19

Ik zou gewoon terug sturen dat je het graag had willen doen, maar dat je het gewoon echt niet gaat redden met de tijd. En dan is het klaar toch. Wie regelt er ook zo laat een taart! (het is morgen koopzondag in veel plaatsen ;))

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 21:21

Ik zou d'r nog 1 bericht sturen of desnoods bellen. Vertel d'r van die bureaustoel, dat het nu eigenlijk al teveel is en dat al komt de hele wereld helpen het op is en het gewoon niet gaat. En ze eigenlijk ook wel heel erg rijkelijk laat is met d'r verzoek. Nee is nee.

Cinderella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 21:30

Inderdaad, dat moeten ze maar begrijpen hoor. Als je duidelijk nee zegt houdt het op! Heb je bodendien wel genoeg materiaal op voorraad? Anders gaat het sowieso niet lukken en hoef je er al helemaal niet 'over in te zitten'.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 22:06

Wat een leuk bruidsPaardje :j .
Meggiemeg, ik vind je taart erg mooi en sjiek geworden ;)

Ik zou tegen die mensen zeggen dat je zoiezo helemaal geen tijd hebt
en niet genoeg spullen in huis hebt om nog een taart erbij te maken.
Bijna alle supermarkten zijn open morgen, dus laat ze daar maar fijn een taart gaan halen :D .
Wie gaat er nou de laatste dag nog een taart bestellen voor eeen communie :? . Daar hadden ze toch al lang mee klaar moeten zijn hé :j

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 08:14

Chantaltje23 schreef:
Wat een mooie taart zegt... Vraagje wel letterstype is dat?

Funky Alphabet & Number cutter set en de Funky Alphabet Lower Case cutter set.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 09:08

Oehhh....ik heb zojuist bedacht dat ik Red Velvetcake ga maken, voor op mijn dochtertjes verjaardag :9

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 09:28

Ik vind het zo knap hoe jullie die patronen in dat fondant zo netjes krijgen en ook nog zou netjes houden op de taart. Bij mij gaat het vaak al mis met het inrollen van het patroon en zodra ik het wil verwerken op mijn taart dan trek ik het teveel uit elkaar (of het scheurt)

Nog tips? :D

De paarden-trouwtaart is onwijs leuk gedaan en de dankbaarheid taart straalt echt rust uit, heel chique vind ik hem ook. Mooi hoor!

Gisteravond nog een poging tot taartje gebakken, maar na het afsmeren met BC kwam ik erachter dat er stukjes aluminiumfolie inzaten (van mijn boterverpakking). Heb alles in de vuilnisbak gesmeten :(