Vegetariërs!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Toess

Re: Vegetariërs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 10:13

Emytje, oh goed dat je het zegt! Ik heb nu de eend, kalkoen (en rund) :j

Pippaa, ja haaks barf is echt vlees met gemalen bot, het ruikt naar mijn mening ook sterker dan carnibest. Hoe bewaar je het?
"Echte" dieren zou ik ook niet geven, in de zin dat ik nog kan zien wat het is :P

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 10:44

We hebben een flinke voorraad in de diepvries liggen, maar het aangepakte rolletje in de koelkast, goed verpakt in een zakje natuurlijk ;) Zodat het toch een beetje eetbaar voor ze is ipv direct uit de diepvries. Die beestjes die we erbij kregen zijn nog heel erg herkenbaar. Echt vies. En wat de fretten er ook allemaal mee uitspoken *rilling over m'n rug* :r

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 10:49

Je hebt dus een rolletje van 500 gram (noem maar wat) in de koelkast liggen en haalt daar iedere dag wat uit? Ik kan je aanraden om de rolletjes in plakken te snijden en elke avond een plak eruit te halen voor de volgende dag. Ik haal vaak rond 20.00 een plak eruit, leg in bakje in de koelkast en volgende ochtend in het ontdooit.
Ik snijd rollen van 500 gram in 4en, 1 zo'n plak krijgt ze verdeeld in 2x (en ik heb het ook in een plastic zakje hoor :D ).

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 11:01

Nee, we hebben van 250 gram en ze moeten per dag eigenlijk 2x een portie van 45 gram, dus 's ochtends en 's avonds, maar meestal blijft het maar bij een portie, omdat ze het nog niet helemaal opeten. Als ze wel 90gram per dag eten is het rolletje zo op. Maar goede tip, zal het eens bespreken :) Lijkt me een stuk handiger, sneller en minder smerig ;)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 11:30

Magrathea schreef:
Ik moet zeggen dat het niet mijn hobby is, maar als ik bordjes wegbreng op mijn werk word ik er soms wel even naar van. Ook als mensen hun vlees half laten staan.. :n Heb je niet geleerd je bord leeg te eten van je moeder? Zucht.

Ik krijg zelden mijn bord leeg als ik uit eten ga, moeten de porties maar wat kleiner zijn, kan ik niks aan doen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-12 11:50

Ik werk meestal bij buffeten. Dus mensen scheppen zelf op.. en daarnaast worden meestal de bordjes leeg gegeten als er vaste porties zijn, dus ik vrees dat jij dan gewoon weinig eet :o

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 11:53

O ja vreetschuren (zo noem ik buffetten vaak) gaat het inderdaad vaak schandalig aan toe. Sommige eetschuren beginnen je te laten je betalen als je je bord niet leeghebt, vind ik wel een goed ding. Gaat dan om een bijna symbolisch bedrag, maar het stimuleert dat mensen minder opscheppen.

Ik eet inderdaad geen grote porties, bij een pizzaria bv gaat de halve pizza terug. Ik ga nooit naar buffetten, ik 'eet dat er toch niet uit'. Skip voorgerecht en toetje.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-12 12:23

De VIP ruimte in Ahoy, de ABN Amro tent op het CHIO, een dineetje voor genodigden bij een beurs in het WTC Rotterdam... Die zou ik niet direct classificeren als vreetschuren :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 13:13

Ik ga vanavond japans eten, eerste keer sinds ik geen vlees meer eet. Ben benieuwd naar de komkommer en avocado sushi :')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-12 14:15

Oe klinkt spannend :) je kan ook lekkere dingen met noten maken :j

Ik heb gisteren heerlijke broodjes vego gehakt gegeten. Gehakt opgebakken met groenten, knoflook en kruiden, klein scheutje tomatensaus erbij om re voorkomen dat het te drooog werd. Shoarmabroodjes afgebakken in de oven, er kaas on laten smelten en vullen met het gehakt-groentemengsel en mayo en ketchup. Suuuuperlekker en vullend :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 14:52

Ik denk niet dat ik in een restaurant dingen ga maken :P

Jouw broodjes klinken lekker!!

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 15:17

Heb gisteren uit de Dunne Vegetariër de Mexicaanse witlofschotel gegeten. Lekker!! Wel een beetje mijn eigen draai aan gegeven :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-12 00:12

En ben jij zo iemand die normaal geen witlof lust?
Ik wil namelijk eig alles wel proberen, maar sommige dingen weet ik het nog niet hoor :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 09:04

Halllo, mag ik ook meepraten?

De dunne vegetariër die hebben wij ook!
en ik ben dol op witlof. <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 15:53

Ik kom even boos doen. Ik had laatst lasagne gemaakt met een compleet pakket van de plus. Zit er verdorie gewoon varkensvet in!! Stel klojo's!! Ik ben echt BOOS.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 15:53

Stond er op dat 't een vega pakket zou zijn dan?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-12 16:05

Ja daar moet je ook altijd op letten... Ik wil binnenkort eens een mail sturen naar de vegobond, of er niet wat duidelijkere logo's op de verpakkingen kunnen. Die ook daadwerkelijk kloppen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 16:08

Nee stond er niet op maar seriously?! Lasagne is gemaakt van PASTA en de saus van TOMAAT. Hoe moet je nou in godsnaam bedenken dat daar niet vega is? Ik heb het nu los gekocht, losse bladen en losse saus en daar zit niks in. Dus waarom dan wel daarin?!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-12 16:11

Haha ja dat is dom :+ waar zat het dan in?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 16:15

In de saus die je aan moet maken. Baal er gewoon van dat ik er bewust voor kies om geen vlees te eten en dat het op zo'n manier dus toch gebeurt.

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 16:39

Ik dacht laat ik ook weer eens binnenhoppen, we eten vanavond namelijk eindelijk weer iets volgens een recept, normaal gooien we maar wat bij elkaar :') Dus, aldus, vanavond eten we brandnetelsoep, zelf geplukt, heb al even geproefd en het beloofd wat goeds, dus ben benieuwd naar vanavond. Ook naar wat mn ma ervan vind!

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 16:43

Wij hadden gisteren gegratineerde aardappelschotel van de Lidl, met verse broccoli. Dat was zooooo lekker :D

Renske_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 17:33

Liek_ schreef:
Ik kom even boos doen. Ik had laatst lasagne gemaakt met een compleet pakket van de plus. Zit er verdorie gewoon varkensvet in!! Stel klojo's!! Ik ben echt BOOS.

Ik kan me daar ook nog t meest boos om maken idd, dat soort verborgen vlees wat overal in verwerkt zit. Volgens mij missen mensen dat ook totaal niet als je het zou weglaten, dus ik snap niet waarom ze het erin doen :n

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 18:32

Renske_M schreef:
Liek_ schreef:

Ik kan me daar ook nog t meest boos om maken idd, dat soort verborgen vlees wat overal in verwerkt zit. Volgens mij missen mensen dat ook totaal niet als je het zou weglaten, dus ik snap niet waarom ze het erin doen :n

Heb ik ook hoor. Laatst had ik Lays chips met een aparte smaak, zat er kippenvet in

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 18:34

Liek_ schreef:
Nee stond er niet op maar seriously?! Lasagne is gemaakt van PASTA en de saus van TOMAAT. Hoe moet je nou in godsnaam bedenken dat daar niet vega is? Ik heb het nu los gekocht, losse bladen en losse saus en daar zit niks in. Dus waarom dan wel daarin?!

Bah dat meen je niet? Ik maak ook altijd lasanga met zo'n pakjes (van de C1000 dan wel) maar misschien moet ik daar ook is op letten... -O-